//

Netwerk problemen Proximus

Netwerk problemen Proximus discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteravond (12/02) waren er blijkbaar zware netwerkproblemen bij Proximus. Sindsdien krijg ik "geen service" meldingen op mijn iPhone (Belgische 3G - 8GB). Als ik de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-02-09, 08:42
avdlprive avdlprive is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zaventem - Belgie
Berichten: 11
Question Netwerk problemen Proximus

Gisteravond (12/02) waren er blijkbaar zware netwerkproblemen bij Proximus. Sindsdien krijg ik "geen service" meldingen op mijn iPhone (Belgische 3G - 8GB). Als ik de SIM-kaart in mijn oude Nokia steek dan werkt alles perfect. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing. Tx.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-09, 08:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Had er ook zwaar problemen mee.
Maar een half uurtje later was het alweer opgelost door even te respringen.

Zet hem anders eens in vliegtuigmodus en dan terug.
  #3  
Oud 13-02-09, 14:28
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Geen problemen gehad, maar ik zet hem gedurende de nacht altijd in vliegtuigmodus ...
  #4  
Oud 13-02-09, 21:53
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik heb sinds deze namiddag hetzelfde probleem. Krijg melding geen service. Wanneer ik mijn Simkaart in andere GSM steek werkt alles wel.
Wanneer ik via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen werkt het even goed (ik kan zelfs bellen), maar na amper 30 seconden verschijnt opnieuw de melding 'geen service'
Iphone probleem of ligt het bij proximus?
joker

Laatst gewijzigd door 3Gjoker; 13-02-09 om 21:55.
  #5  
Oud 15-02-09, 11:25
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ondertussen een aantal acties ondernomen.
Basekaart in Iphone gestoken, werkt perfect.
Proximuskaart in andere gsm gestoken werkt perfect

Proximuskaart terug in Iphone: no service.
Via Itunes Herstel naar fabrieksinstellingen: boodschap dat activatie enige tijd kan duren. 's anderdaags: no service.

Iemand nog suggesties?
Misschien maandag Proximus contacteren.
  #6  
Oud 15-02-09, 13:17
joppe's schermafbeelding
joppe joppe is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Linden, België
Berichten: 152
Standaard

Er was een probleem met het netwerk. Ik heb toch een sms gekregen gisteren dat er een probleem was en dat ze zich verontschuldigen
  #7  
Oud 15-02-09, 14:21
avdlprive avdlprive is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zaventem - Belgie
Berichten: 11
Standaard

Gisteren heb ik toch ook een paar keer een "uitval" gehad, de snelste manier om terug verbinding te krijgen was met de hogervermelde "Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen". Maar inderdaad, soms viel hij dan na 10 of 20 minuten weer uit.

Deze morgen heb ik dit voor het laatst moeten doen en nu lijkt de verbinding hij al enkele uren stabiel, ook als ik hem verschillende keren in en uit vliegtuigmode zet.

Maar het probleem is idd Proximus gerelateerd, met mijn Mobistar SIM kaart werkte de iPhone prima en dezelfde Proximus SIM kaart werkt zonder problemen in een HTC. Indien het tegen maandag niet werkt best toch eens Proximus contacteren, maar of je daar geholpen gaat worden is natuurlijk maar de vraag...
  #8  
Oud 16-02-09, 17:52
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Vandaag naar een gsmwinkel gegaan die proximus promoot. Zonder problemen werd er een nieuw sim-kaart geinstalleerd. Alles werkt weer.
Winkelbediende wist me te vertellen dat ik daar niet de eerste was en dat het blijkbaar een probleem is dat zich voordoet met iphone en proximus. Het zou aan de iphone instellingen liggen.
Gaf me wel niet de garantie dat het probleem zich niet opnieuw kon voordoen.
  #9  
Oud 16-02-09, 17:57
avdlprive avdlprive is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zaventem - Belgie
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor de feedback, ik ben blij te horen dat het weer OK werkt.

Vraag waar ik dan weer mee zit, was er nu een verband tussen de netwerkproblemen bij Proximus en de niet werkende SIM-kaart, of was het eerder toeval dat het net nu gebeurde?

Mijn iPhone loopt weer als een zonnetje sinds zondag, ik ga ervanuit dat de netwerkproblemen bij Proximus toch iets te maken moeten hebben gehad met de connectieproblemen...
  #10  
Oud 19-02-09, 15:39
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

proximus had vorige week donderdag en vrijdagavond in zijn geheel problemen met het netwerk !
Maar toch blijf ik tevreden over proximus
  #11  
Oud 19-02-09, 16:51
avdlprive avdlprive is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zaventem - Belgie
Berichten: 11
Standaard

@scooter - probleem was bekend en uitgebreid op het nieuws geweest. Maar bij niet-iPhone gebruikers was alles tegen vrijdag al weer ok, bij mij heeft het tot zondag geduurd tot ik weer een stabiele connectie had. Maar ik ben akkoord, Proximus heeft prima netwerk, goede 3G dekking en "redelijke" prijzen hoewel ik veel liever een Nederlands abonnement zou hebben, een iPhone bijna gratis en 29 EUR per maand voor onbeperkt gebruik...
  #12  
Oud 19-02-09, 18:22
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avdlprive Bekijk bericht
@scooter - probleem was bekend en uitgebreid op het nieuws geweest. Maar bij niet-iPhone gebruikers was alles tegen vrijdag al weer ok, bij mij heeft het tot zondag geduurd tot ik weer een stabiele connectie had. Maar ik ben akkoord, Proximus heeft prima netwerk, goede 3G dekking en "redelijke" prijzen hoewel ik veel liever een Nederlands abonnement zou hebben, een iPhone bijna gratis en 29 EUR per maand voor onbeperkt gebruik...
Dat ze de btw eens afschaffen of halveren het zou al een grote hap schelen
  #13  
Oud 20-02-09, 13:55
bakkie123 bakkie123 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard problemen met Proximus

Hey iedereen!

Wie kan mij helpen!!! AUB!!

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G.
Telkens ik mijn simkaart in de Iphone steek heb ik een netwerkbereik
van +/- 3u en daarna zegt mijn Iphone "geen service"
(en kan dus niet meer bellen/sms'e).
Ik kan nog steeds op het internet met Wi-Fi.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn simkaart in mijn oude gsm steek dat hij mijn proximus netwerk weer vind...
En als ik mijn simkaart dan weer in de Iphone steek, vind hij mijn netwerk weer, voor +/-3u en dan zit ik weer zonder netwerk ("geen service" dus)

Ik heb gemerkt dat nog mensen dit probleem hebben ondervonden..
Heeft er al iemand proximus gecontacteerd, om te horen of dit Iphone gerelateerd was of dat dit enkel met proximus is???

Nu ga ik voor een final test een een pre-paid kaartje van mobistar kopen en eens zien of dit netwerk beschikbaar blijft..
Nu is het probleem dat ik ook nog niet kan overschakelen van netwerkprovider omdat ik nog 12maanden vast hang aan proximus... (baaleee)

Maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??? of is proximus er aan het werken??

Alvast bedankt om me te helpen!!
  #14  
Oud 20-02-09, 15:04
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakkie123 Bekijk bericht
Hey iedereen!

Wie kan mij helpen!!! AUB!!

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G.
Telkens ik mijn simkaart in de Iphone steek heb ik een netwerkbereik
van +/- 3u en daarna zegt mijn Iphone "geen service"
(en kan dus niet meer bellen/sms'e).
Ik kan nog steeds op het internet met Wi-Fi.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn simkaart in mijn oude gsm steek dat hij mijn proximus netwerk weer vind...
En als ik mijn simkaart dan weer in de Iphone steek, vind hij mijn netwerk weer, voor +/-3u en dan zit ik weer zonder netwerk ("geen service" dus)

Ik heb gemerkt dat nog mensen dit probleem hebben ondervonden..
Heeft er al iemand proximus gecontacteerd, om te horen of dit Iphone gerelateerd was of dat dit enkel met proximus is???

Nu ga ik voor een final test een een pre-paid kaartje van mobistar kopen en eens zien of dit netwerk beschikbaar blijft..
Nu is het probleem dat ik ook nog niet kan overschakelen van netwerkprovider omdat ik nog 12maanden vast hang aan proximus... (baaleee)

Maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??? of is proximus er aan het werken??

Alvast bedankt om me te helpen!!
in een winkel binnen springen die proximus aanbied en eventueel eens een nieuwe simkaart vragen ze kopieren daar gratis uw oude simkaart
mvg
steven
  #15  
Oud 05-07-09, 19:55
filip vd filip vd is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G

Sinds ik de versie 3.0 heb geinstalleerd heb ik zeer veel de melding " geen service"

Op mijn duo kaart op mijn oude nokia blijf ik signaal houden.

Nu moet ik met 2 GSM's rondlopen...........
  #16  
Oud 06-07-09, 09:23
BlueEyedPoison BlueEyedPoison is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

same here,
ik heb een 2tal weken probleemloos op OS 3.0 kunnen draaien,
maar plots geen ontvangst meer (alhoewel ik op iphone wel nog volledige ontvangst heb), zelfs geen voicemail, onmiddellijk melding dat de proximus abonnee niet bereikbaar is...
ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (niet geholpen, toch niet langer dan 2u), iphone binnengegeven bij mobistar & nieuwe iphone 3G gekregen, maar ook hier heb ik opnieuw het probleem mee...
ik heb gebeld naar proximus, waar een 'case' aangemaakt werd... het zal mij benieuwen..
ook een collega heeft hetzelfde probleem...
  #17  
Oud 07-07-09, 01:07
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Ik heb het probleem met t mobile nl
  #18  
Oud 01-09-09, 12:15
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard Proximus + iPhoneOS 3.0(.1) + inkomende oproepen

Ergens op het internet lees ik :"Wat ik wel heb de laatste tijd is dat ik niet gebeld kan worden... Schakelt direct door naar de voicemail.. en voicemail tijd staat op 30 seconden... Wat ik wel heb als ik 3G aanzet dan kan ik de oproepen wel ontvangen."

Ik heb IDENTIEKE probleem met een eerste generatie iPhone, ik vermoed sinds iPhoneOS 3.0. Intussen heb ik nieuwe simkaart + voicemail laten uitschakelen, helpt niet. Daarbij heb ik intussen zelfs een nieuwe iPhone 3GS gekocht, IDENTIEKE problemen.

Gelukkig kan ik nu wel 3G aanzetten (niet met eerste gen iPhone) waarna ik ineens wél kan worden opgebeld. Trouwens, wanneer 3G uit staat en ik dus "niet bereikbaar" blijk (hoewel perfect signaal aangegeven linksboven) en ik zélf eens bel naar een nummer kan dat nummer mij daarna wél bereiken. Het is alsof Proximus niet weet waar ik ben, tot ik zélf eens bel. Ik wil 3G eigenlijk niet aanzetten daar ik vermoed dat dit batterij vreet en ik sowieso geen data-abo heb (gebruik steeds Wi-Fi).

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik veronderstel dat IEDEREEN met een eerste generatie iPhone + iPhoneOS 3.0(.1) + Proximus problemen heeft, of vergis ik me hier? Je kan/mag me ook steeds emailen op joostieke@gmail.com, misschien onderwerp "IPHONE PROXIMUS" of zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueEyedPoison Bekijk bericht
same here,
ik heb een 2tal weken probleemloos op OS 3.0 kunnen draaien,
maar plots geen ontvangst meer (alhoewel ik op iphone wel nog volledige ontvangst heb), zelfs geen voicemail, onmiddellijk melding dat de proximus abonnee niet bereikbaar is...
ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (niet geholpen, toch niet langer dan 2u), iphone binnengegeven bij mobistar & nieuwe iphone 3G gekregen, maar ook hier heb ik opnieuw het probleem mee...
ik heb gebeld naar proximus, waar een 'case' aangemaakt werd... het zal mij benieuwen..
ook een collega heeft hetzelfde probleem...

Laatst gewijzigd door joostieke; 01-09-09 om 12:17.
  #19  
Oud 01-09-09, 12:43
BlueEyedPoison BlueEyedPoison is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

ik heb probleem inmiddels al niet meer,
door push notificaties uit te schakelen is mijn iphone terug bruikbaar zoals voordien...
van proximus gn woord meer gehoord btw...
  #20  
Oud 01-09-09, 13:24
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Zonet geprobeerd, zelfs telefoon herstart. Dacht eerst dat het zou werken, maar dan toch terug "votre correspondant...", niet dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueEyedPoison Bekijk bericht
ik heb probleem inmiddels al niet meer,
door push notificaties uit te schakelen is mijn iphone terug bruikbaar zoals voordien...
van proximus gn woord meer gehoord btw...
Reageren

Labels
netwerk, probleem, proximus, service



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: [Proximus] Mobiel data netwerk probleem gellinckske Overige providers België 3 16-03-11 16:13
Geen netwerk met Proximus SIM xanadu.dm Overige providers Nederland 12 25-01-09 19:32
Proximus - Plotseling geen netwerk meer avdlprive Archief 5 14-11-08 00:13
geen netwerk (proximus) bij 1.1.2 btl 4.6 Baas007 Archief 6 12-02-08 17:00
België: sms werkt niet op proximus netwerk Anvar Overige providers België 30 04-02-08 08:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.