iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Proximus Logo op niet-jailbroken iPhone 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/39791-proximus-logo-op-niet-jailbroken-iphone-3g.html)

mzlf92 16-07-09 15:36

Proximus Logo op niet-jailbroken iPhone 3G
 
1 Bijlage(n)
Dit is een oplossing voor diegenen die de iPhone niet willen jailbraken, maar toch een Proximus logo willen.

Om het .ipcc-bestand te kunnen openen in iTunes 8.2 kun je dit doen:
voor Windows:
Carrier Bundel support activeren in iTunes 8.2 voor Windows - iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

voor Mac OSX:
Carrier Bundel support activeren in iTunes 8.2 voor Mac OS - iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

Dit bestand zal ook MMS en internet instellingen juist instellen.
Het bestand heb ik van Proximus custom IPCC file for iPhone (includes tethering) gehaald, maar ik heb aanpassingen gemaakt zodat het ook het logo toevoegt.
Als er toch nog iets mis zou zijn met de instellingen kun je ze terug handmatig aanpassen.

Aangezien het ook MMS instellingen invult, denk ik dat dit enkel zal werken voor iPhone 3G

Anderen kunnen dit misschien als voorbeeld gebruiken om ook voor andere aanbieders de logo's te maken.

kloon 16-07-09 18:58

THX !!!!
Had eerst de ipcc file van frank.be gebruikt --- was ook ok voor mms enzo
Maar nu heb ik eindelijk mijn logo vanboven :D:D:D:D:D

Begie 17-07-09 10:06

Zit hier ook thethering in ?

mzlf92 17-07-09 13:02

Volgens frank.be moet tethering ook werken

kloon 18-07-09 11:01

snel even een screentje erop zetten
http://i32.tinypic.com/2uy1zwj.png

Cykron 20-07-09 14:45

Kan het dat deze niet werkt met iTunes 8.2.1? :s

tdingene 21-07-09 11:36

Het werkt perfect voor mij met iTunes 8.2.1. Alleen is er veel plaats tussen de logo en de netwerksterkte en 3G indicatoren. Als ik in de package kijk dan zie ik dat het aan het logobeeldje ligt.

Het zou beter zijn als je de logobeelden aanpast om de ruimte voor en na het logo te verminderen.

Cykron 21-07-09 11:44

1 Bijlage(n)
Ik krijg altijd een "Unknown Error Occured" zoals in bijlage. Wanneer je de zip downloadt moet je die toch gewoon hernoemen van .zip naar .ipcc?

Bomans 21-07-09 11:46

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tdingene (Bericht 327441)
Het werkt perfect voor mij met iTunes 8.2.1. Alleen is er veel plaats tussen de logo en de netwerksterkte en 3G indicatoren. Als ik in de package kijk dan zie ik dat het aan het logobeeldje ligt.

Het zou beter zijn als je de logobeelden aanpast om de ruimte voor en na het logo te verminderen.

Dat vond ik vorig jaar ook al. Heb het toen aangepast.

Hopelijk ben je er wat mee.

tdingene 21-07-09 11:48

je moet de zip file unzippen. de ipcc file zit erin.

mzlf92 21-07-09 11:50

3 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tdingene (Bericht 327441)
Het zou beter zijn als je de logobeelden aanpast om de ruimte voor en na het logo te verminderen.

Ik heb de afbeelding van 75 naar 60px bijgesneden, daardoor zou het normaal wel beter moeten zijn.
Bedankt voor je hulp.

Ik heb ook nog een tweede pakket met de tekst ipv het logo.

mzlf92 21-07-09 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 327452)
Dat vond ik vorig jaar ook al. Heb het toen aangepast.

Hopelijk ben je er wat mee.


Blijkbaar was je me net voor.

tdingene 21-07-09 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzlf92 (Bericht 327457)
Ik heb de afbeelding van 75 naar 60px bijgesneden, daardoor zou het normaal wel beter moeten zijn.
Bedankt voor je hulp.

Ik heb ook nog een tweede pakket met de tekst ipv het logo.

Wow dat was snel! bedankt. dit ziet er veel beter uit. Nu is het draaiend wieltje links van de klok en dat ziet er volgens mij wat professioneler uit.

Bedankt voor je moeite.

Cykron 21-07-09 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tdingene (Bericht 327454)
je moet de zip file unzippen. de ipcc file zit erin.

Dan krijg ik een payload map met een .bundle file...

mzlf92 21-07-09 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cykron (Bericht 327469)
Dan krijg ik een payload map met een .bundle file...

Het is een .zip bestand met daarin een .ipcc bestand, zet gewoon dat bestand in een map en selecteer het van daaruit.
Winrar kan inderdaad het .ipcc bestand openen en bewerken, maar dan heb je een keer te veel uitgepakt.

Cykron 21-07-09 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzlf92 (Bericht 327472)
Het is een .zip bestand met daarin een .ipcc bestand, zet gewoon dat bestand in een map en selecteer het van daaruit.
Winrar kan inderdaad het .ipcc bestand openen en bewerken, maar dan heb je een keer te veel uitgepakt.

Het lag inderdaad aan the unarchiver op MacOS, heb het even geprobeerd op Windows en het was in orde :) Danku!

Luckysunnie 04-08-09 14:28

Bestaat er toevallig ook zo iets voor Vodafone Nederland?

"Voda..." is ook zo lelijk :-P en jailbreaken wil ik niet.

mzlf92 04-08-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luckysunnie (Bericht 333686)
Bestaat er toevallig ook zo iets voor Vodafone Nederland?

"Voda..." is ook zo lelijk :-P en jailbreaken wil ik niet.


Dit zou het normaal moeten doen.
De instellingen kon ik niet invoeren omdat ik ze niet ken.
Vooraleer je het bestand erop zet zou je best eens al die gegevens ergens opschrijven zodat je ze later weer kan invullen indien nodig.

Luckysunnie 04-08-09 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzlf92 (Bericht 333755)
Dit zou het normaal moeten doen.
De instellingen kon ik niet invoeren omdat ik ze niet ken.
Vooraleer je het bestand erop zet zou je best eens al die gegevens ergens opschrijven zodat je ze later weer kan invullen indien nodig.

Dankjewel!!!!

Ben het nu aan het proberen maar krijg steeds een "onbekende fout"
Heb eerst de zip file gedownload en unzipped.
Daarna dat commando via DOS gedaan.
i Tunes opnieuw opgestart en dan via shift-herstel-iphoneaanbiedersconfiguratiebestand gedaan.
En dan zegt ie: De iPhone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (0xE800003F)

Doe ik wat fout?

Bomans 04-08-09 17:31

Je pakt het een keer teveel uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.