iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Telenet Surf 10? (Welke snelheid?) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/48313-telenet-surf-10-welke-snelheid.html)

GeForce 15-11-09 16:05

Telenet Surf 10? (Welke snelheid?)
 
Ik ben plotseling op dit nieuwe abonnement gestoten:

Telenet Surf 10

Ik kan alleen niet vinden op welk netwerk en welke snelheid dit heeft. Als er iemand meer info over heeft laat het dan weten.

Ik heb nu een iPhone 3G en Telenet bevalt me wel, je moet alleen betalen datgene dat je verbruikt. Met een optie om online te surfen (liefst met 3G) zou Telenet helemaal top zijn! :)

MVG,
GeForce

apotheosis 15-11-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeForce (Bericht 383945)
Ik ben plotseling op dit nieuwe abonnement gestoten:

Telenet Surf 10

Ik kan alleen niet vinden op welk netwerk en welke snelheid dit heeft. Als er iemand meer info over heeft laat het dan weten.

Ik heb nu een iPhone 3G en Telenet bevalt me wel, je moet alleen betalen datgene dat je verbruikt. Met een optie om online te surfen (liefst met 3G) zou Telenet helemaal top zijn! :)

MVG,
GeForce

Dat gaat volgens mij u duur uitkomen zenne.
En telenet werkt voorzover ik weet via mobistar.

GeForce 15-11-09 17:01

Waarom zou het mij zo duur uitkomen? Je hebt toch 200Mb inbegrepen in de bundel?

apotheosis 15-11-09 19:21

Kijk,ik krijg soms wel het verwijt van bepaalde mensen ik altijd negatief ben,welnu,ik weet wel wat je te horen wil krijgen maar daar doe ik niet aan mee ;).

Jij komt hier vragen wat mensen ervan vinden; welnu,je moet al met een aantal zaken rekening houden he.

Je zit een jaar vast en wat als je na een maand al merkt dat je niet zou toekomen met die 200MB? Je weet dat als je erover gaat je aan een mooie rekening kan geraken he dus houd er allesins rekening mee.Hetgeen ik hier doe is gewoon je behoeden voor hetgeen ik ben tegen gekomen.

Als je toekomt dan kan je dit eventueel aanschaffen ja maar ik ben ook begonnen met 200MB en na xxx aantal maanden kwam ik er al niet meer mee toe.Uiteraard ga je zelf moeten zien en uitmaken of je toekomt of niet,ik ben u uiteraard niet,niet iedereen surft extreem veel via de iphone.

Mocht je mij nu kunnen zeggen je maar max 200 per maand verbruikt dan zie ik geen probleem al heb je bij andere gsm providers wel meer MB's voor die 10 euro.

Telenet werkt dus via het mobistar netwerk en das zeker oke al kan je eens een probleem nooit uitsluiten,ik heb deze al een 2 tal keer gehad.
Je kan ook altijd mobile vikings nemen;je betaalt 15 euro per maand en voor die 15 euro heb je 68min om te bellen,1000smsen en 1GB in de prijs inbegrepen om mee te surfen.
Met MV zit je wel goedkoop en normaal gezien verwacht ik ook binnen een paar maanden je via 3G zal kunnen surfen.Voorlopig doordat ze daarmee bezig zijn gebeurt het wel regelmatig de data plat ligt maar dat moet je er maar bijnemen en zal binnen xxx aantal tijd wel opgelost raken.

Is niet het probleem bij telenet dat ook hun bellen en dergelijke duurder is dan dat je bv iets anders neemt?

Maarja,je hebt dus telenet al om te bellen en smsen en als je je daarin goed bij voelt dan schaf je dan maar gewoon die telenet surf 10 aan maar je moet dan wel zeker zijn dus je niet meer dan 200MB zal verbruiken.

ps;ik heb thuis ook alles van telenet maar voor de gsm niet omdat er dus daarvoor betere en andere opties zijn.
Mocht ik wat rijker zijn dan zou ik het mij ook niet aantrekken,het is makkelijk als alles bij 1 provider is.

GeForce 15-11-09 19:34

Bedankt voor de uitgebreide reactie! :D

Ja, ik volg je helemaal en ik besef ook dat Mobile Vikings zeer scherp geprijzd is (een vriend van me zit op Mobile Vikings met een HTC Hero en hij is er zeer content van (ik heb het hem zelfs aangeraden)). Maar ik vroeg me eigenlijk af of dit nu Edge of 3G is. Want als ik mijn telenet kaartje in mijn iPhone steek dan zie ik altijd het edge symbool naast mobistar staan. (waar ik ook ben)

Het is ook volledig nieuw die service die Telenet nu aanbiedt voor GSM's (daarvoor was het alleen voor laptops).

Ik had misschien mijn vraag wat anders moeten formuleren. :o

Wij thuis hebben ook alles van Telenet (met zo'n Shake) en idd de bedoeling was om voor alles 1 provider te hebben.

Nu zit ik bij Proximus, ik ben zeer tevreden van Proximus maar alles is wel redelijk duur bij Proximus. Daar is het bv. 20 euro per maand voor 200 mb (alleen op abonnementen van min. 30 euro/maand), daarom zag Telenet er nog niet zo slecht uit als het 3G zou zijn. :cool:

(Ik gebruik 2 sim kaarten, Telenet en Proximus)

kal_el 15-11-09 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeForce (Bericht 384054)
Bedankt voor de uitgebreide reactie! :D
Nu zit ik bij Proximus, ik ben zeer tevreden van Proximus maar alles is wel redelijk duur bij Proximus. Daar is het bv. 20 euro per maand voor 200 mb (alleen op abonnementen van min. 30 euro/maand), daarom zag Telenet er nog niet zo slecht uit als het 3G zou zijn. :cool:

(Ik gebruik 2 sim kaarten, Telenet en Proximus)

bij telenet zal je zeker en vast niet goedkoper afzijn.
Dat nieuwe abo is pure afzetterij ;)
de snelheid die ze leveren is via het 3G netwerk van mobistar, dus waar 3G beschikbaar is, heb je dat wel, anders edge.

Nu, momenteel is mobile vikings edge, maar eind dit jaar doet base zijn 3G uitrol en dus zullen we heel snel 3G hebben daar ook ;)
ik zou niet intekenen op een surf10 jaarcontract moest ik jou zijn, je zal het je beklagen :-)

apotheosis 16-11-09 01:13

Geen enkele provider heeft een volledige 3G dekking.Er zijn nog steeds veel plaatsen waar het edge is wat heel jammer is.
Bij base gaan ze eerst de grootsteden doen en dan de minder grote en dan mss ooit de boeregatten waar ik woon.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.