iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Iphone - Proximus 3G Generations. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/49118-iphone-proximus-3g-generations.html)

Tasty 28-11-09 17:53

Iphone - Proximus 3G Generations.
 
Hey,

Hoe zit het nu met het 3G netwerk via proximus met als tariefplan Generations?

Ik herlaad per maand 15 euro om mijn 5000 gratis smsjes per maand te houden.
Nu sinds vandaag heb ik 3G geactiveerd op mijn Iphone 3GS en heb de volgende stappen ondergaan:

- Mail versturen
: Geld nog steeds hetzelfde
- App downloaden van 1.7MB
: Geld nog steeds hetzelfde

Hoe zit het nu precies? Wanneer laat proximus mij dan betalen? En heeft er iemand informatie over het tarief met prijzen per Min/MB?

Alvast bedankt
Joris

kal_el 28-11-09 18:38

standaard tarief is ingesteld op 45 cent per begonnen sessie van 5 minuten.
mssn ben je bij de happy few die niet zal moeten betalen door een foutje, maar sowieso moet je data betalen (en duur betalen normaal ;) )

verder heb je nog een aantal datapacks maar die zijn al snel 15 a 20 euro voor een megabyte of 50 a 200 (niet genoeg dus)

WDS001 28-11-09 19:14

Waarschijnlijk geniet je nu nog van je 15 gratis internetsessies die je bij elke herlaadbeurt krijgt (kan je controleren door #120# in te toetsen). Wanneer het echt betalend wordt zal het je snel veel geld kosten.

kal_el 28-11-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 388565)
Waarschijnlijk geniet je nu nog van je 15 gratis internetsessies die je bij elke herlaadbeurt krijgt (kan je controleren door #120# in te toetsen). Wanneer het echt betalend wordt zal het je snel veel geld kosten.

die 15 sessies zijn vodafone live sessies. Da's normaal niet hetzelfde als gewone surf sessies, aangezien die moeten gaan over het vodafone live portaal.

WDS001 28-11-09 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 388579)
die 15 sessies zijn vodafone live sessies. Da's normaal niet hetzelfde als gewone surf sessies, aangezien die moeten gaan over het vodafone live portaal.

Dat was vroeger zo, maar nu niet meer ;) Nu kan je daarmee naar eender welke website surfen.

kal_el 28-11-09 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 388589)
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer ;) Nu kan je daarmee naar eender welke website surfen.

ah dat wist ik zelf niet :p
ben dan ook al bijna een jaar geen proximus meer.
Oei, maar 15 sessies, als je dan je sessie aanhoudt door iets in de achtergrond draaiende te houden, blijf(t het dan gratis? of hebben je sessies nog steeds de limieten van 1 uur?

WDS001 28-11-09 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 388597)
ah dat wist ik zelf niet :p
ben dan ook al bijna een jaar geen proximus meer.
Oei, maar 15 sessies, als je dan je sessie aanhoudt door iets in de achtergrond draaiende te houden, blijf(t het dan gratis? of hebben je sessies nog steeds de limieten van 1 uur?

Daar heb ik geen idee van (ben zelf ook geen Proximus), maar het zou me sterk lijken. Misschien werkt dat een kwartier, maar onbeperkt zal het toch niet zijn :)

Tasty 29-11-09 00:24

Hmm, blijkbaar word het geld pas na een tijdje van je rekening afgehaald. Ik heb voor een half uurtje en voor 2mb 7 euro moeten betalen! :-) daar gaat mijn droom!

WDS001 29-11-09 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 388618)
Hmm, blijkbaar word het geld pas na een tijdje van je rekening afgehaald. Ik heb voor een half uurtje en voor 2mb 7 euro moeten betalen! :-) daar gaat mijn droom!

Als ik even een goede raad mag geven: je kan beter Mobile Vikings worden. Is ongeveer hetzelfde als Pay&Go Generation, maar je krijgt 1GB gratis internet elke keer je herlaadt.

GasGasR6 29-11-09 15:26

Ik haal mijn app binnen via draadloos netwerk thuis.

En het zijn gratis app. Ook mail binnenhalen doe ik via draadloos netwerk thuis, werk enz..

Dus even logisch, dit blijft dan voor mij toch gratis he? :confused:

Btw, heb even nagekeken. Voor 25 euro heb je bij proximus 500 mb.

Liedjes en grote foto's best niet binnenhalen.
Voor de rest denk ik dat 500 mb voor mail, msn en beetje surfen wel te doen is niet?

Heb dit zelf nog niet uitgetest hoor.

kal_el 29-11-09 15:50

ik zit thuis altijd op Wi-Fi, op school zit ik op Wi-Fi.
En toch verbruik ik iets van een 700 mb per maand.
En neen, ik download niets ;)
surfen en msn... (en mail fetch)

EDIT
en zoals gezegd: als je kan kiezen tussen 25 euro betalen voor 500 mb, of 1 gig per maand gratis krijgen(als je herlaadt voor 15 euro that is)...
het enige verschil is dat je bij proximus generation 5000 gratis sms'en krijgt, en bij mobile vikings maar 1000...


GasGasR6 29-11-09 21:49

Ah dus bij vikings krijg je 1gig gratis en 1000 smse + u 15 euro voor op te bellen?

Maja omda ik al even bij proximus zit krijg ik 5000 gratis smse elke keer ik voor 15 euro herlaad ( nix nieuw ) + getrouwheids bonus na 4 keer herladen van min 15 euro krijg ik : 25 euro gratis belkrediet.

Omdat ik 5000 gratis smse niet op krijg zit ik dus nooit aan mijn belkrediet. Dus gebruik ik alles voor te bellen van belkrediet en sms 5000 gratis smse per maand.

kal_el 29-11-09 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 (Bericht 388883)
Ah dus bij vikings krijg je 1gig gratis en 1000 smse + u 15 euro voor op te bellen?

Maja omda ik al even bij proximus zit krijg ik 5000 gratis smse elke keer ik voor 15 euro herlaad ( nix nieuw ) + getrouwheids bonus na 4 keer herladen van min 15 euro krijg ik : 25 euro gratis belkrediet.

Omdat ik 5000 gratis smse niet op krijg zit ik dus nooit aan mijn belkrediet. Dus gebruik ik alles voor te bellen van belkrediet en sms 5000 gratis smse per maand.

jep, en bellen is aan 24 of 25 cent per minuut, dus kan je per herlaadbeurt ook een uur bellen...

toke 01-12-09 09:41

Als ge eens een verassin van over de €800 in de bus krijgt van proximus voor datagebruik(iphone van mij maakt elk half uur een verbinding van enkele sekonden,maar dat is telkens het begin van een sesie.12 x perdag x +-30dagen)en dan nog een wat verbruik(niet veel) dat je zelf wilt .dan weet ge wel hoe laat het is
grts

GasGasR6 01-12-09 21:04

Tot hier toe doet mijn iphone dat niet, en ik betaal via herlaadkaart. Dus 15 euro op = op :D

CharlieCharlo 07-12-09 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 388556)
Hey,

Hoe zit het nu met het 3G netwerk via proximus met als tariefplan Generations?

Ik herlaad per maand 15 euro om mijn 5000 gratis smsjes per maand te houden.
Nu sinds vandaag heb ik 3G geactiveerd op mijn Iphone 3GS en heb de volgende stappen ondergaan:

- Mail versturen
: Geld nog steeds hetzelfde
- App downloaden van 1.7MB
: Geld nog steeds hetzelfde

Hoe zit het nu precies? Wanneer laat proximus mij dan betalen? En heeft er iemand informatie over het tarief met prijzen per Min/MB?

Alvast bedankt
Joris

Hey,

Gisteren heb ik mij hetzelfde afgevraagd als jij. Normaal doe ik alles thuis om dat we beschikken over draadloos internet maar het lag plat en dus vond ik het een ideaal moment om mijn 3G te testen. Ik had nog 1,88 euro. (prepaid prox. kaart) Ik heb zeker 30min op het internet gekunnen. Heb mails gechecked, app gedownload, ...
Nu vraag ik mij ook af op welke manier proximus dit aanrekend.. Ik heb hier al gelezen dat sommige mensen denken dat het met die vodafone-sessies heeft te maken maar dit is het niet. Ik heb het gechecked..

ciao

kal_el 07-12-09 14:23

hangt af van je tariefplan e ;)

standaard is het 45 euro cent per begonnen sessie van 5 minuten.
Dus tenzij je een tariefplan hebt dat factureert in Mb zit je met de 45 cent per sessie van 5 minuten :-)

CharlieCharlo 07-12-09 14:25

Niet dat ik weet ;) Ik heb gewoon pay&go generations.. zal het straks eens controleren op de site van prox ;)

kal_el 07-12-09 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo (Bericht 391262)
Niet dat ik weet ;) Ik heb gewoon pay&go generations.. zal het straks eens controleren op de site van prox ;)

als je zelf nooit iets hebt ingesteld dan zit je gewoon op het standaard tarief :-)

CharlieCharlo 07-12-09 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 391264)
als je zelf nooit iets hebt ingesteld dan zit je gewoon op het standaard tarief :-)

Maar dan klopt de berekening niet é.. ;) Als het 45 cent is vr 5 min en ik zat er zeker 30 min op dan zou mij dit 2,70 euro gekost hebben en ik had veel minder credit.. strange.. zal het nog eens moeten uittesten als k niet veel credit meer heb ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.