iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Nieuwe Simkaart aanvragen [Base] (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/7005-nieuwe-simkaart-aanvragen-base.html)

chonazz 10-02-08 18:40

Nieuwe Simkaart aanvragen [Base]
 
Beste mensen,

Heb een iPhone 1.1.3, werkt met een xSim.
Maar nu er sinds kort een software matige unlock is, wil ik die maar even gaan gebruiken.
Zou dus bij Base een nieuwe simkaart willen halen, ff zeggen dat die van mij kapot is ofzo. En zo m'n nummer behouden. Maar sluiten ze mijn oude simkaart dan af, of kan ik de twee gebruiken? Heb de kaart nogal stevig op m'n xSim geplakt, dus heb schrik dat ik de xSim er niet meer af krijg.

Groeten
Jonas

Wiwi 10-02-08 19:26

Normaal wordt inderdaad de oude sim-kaart gedeactiveerd. Hierdoor kan je de oude sim-kaart dus niet meer gebruiken.

denboris 10-02-08 19:49

ben je zeker dat dat gaat? je kaartje zomaar wisselen?
ik ging bij een baseshop om een extra kaartje en dat zou me 24 euro kosten zei de verkoper...
ik heb het dan maar zo gelaten :)

Cancunlover 13-02-08 10:45

Normaal gezien mag Base niet meer dan 10 euro vragen om je SIM CARD te swappen. Als je ook nog eens kan aantonen dat je SIM card "zogezegd stuk" is, kan je (mits een beetje moeite) jouw 10 euro ook nog eens terug krijgen van Base. Moet je eens goed navragen. Enkel bij Base moet je geld betalen om een nieuwe SIM CARD te krijgen.
En ja, je oude SIM CARD wordt dan nutteloos want die wordt gedeactiveerd/geblokkeerd. Of je kan ook om een duo-sim oplossing vragen. Maar ik ken de mogelijkheden bij Base niet zo heel goed. Enkel bij Proximus en Mobistar.

gmlens 20-02-08 10:46

base
 
gewoon zeggen dat je een probleem hebt en ook zeggen dat je gisteren met de hulp dienst van base hebt gesproken, en dat zij voorstelden van een swap te doen, bij ons is het gelukt 00,00€

claeskens.matteo 20-02-08 21:19

Gewoon gaan proberen zou ik zeggen, normaal geen probleem want proximus vervangt u chip gratis. Toen ik nog bij BASE zat heriner ik mij ook wel dat de prijzen voor hun sim kaarten zeer hoog waren 15- 24 euro maar wat ze dan wel deden was voor dat bedrag de kaart opladen dus dan had je direct belwaarden.

danielsan 24-02-08 14:42

hoi ik heb ook net een nieuwe SIM card gekregen (gratis) van T-Mobile. Moet ik, als ik deze card erin stop nog iets extra's doen om hem weer te laten werken? Of werkt alles naadloos? Ik heb 1.1.3 en unlocked met zipphone

claeskens.matteo 24-02-08 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielsan (Bericht 70461)
hoi ik heb ook net een nieuwe SIM card gekregen (gratis) van T-Mobile. Moet ik, als ik deze card erin stop nog iets extra's doen om hem weer te laten werken? Of werkt alles naadloos? Ik heb 1.1.3 en unlocked met zipphone

Normaal zou ie moeten werkenals je hem er in steekt. Maar wat een vraag eigenlijk test het toch gewoon this niet dat de iPhone zal ontploffen ofzo.

Niekie 24-02-08 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielsan (Bericht 70461)
hoi ik heb ook net een nieuwe SIM card gekregen (gratis) van T-Mobile. Moet ik, als ik deze card erin stop nog iets extra's doen om hem weer te laten werken? Of werkt alles naadloos? Ik heb 1.1.3 en unlocked met zipphone

Nou, als je een nieuwe krijgt, zit er een mooi briefje bij waarin precies staat wat je moet doen.

En voor het geval je geen zin had dit te lezen: Je moet met de klantenservice bellen om je nieuwe simkaart te activeren. Vervolgens deactiveren ze je oude simkaart en klaar ben je.

denboris 25-02-08 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 60406)
Beste mensen,

Heb een iPhone 1.1.3, werkt met een xSim.
Maar nu er sinds kort een software matige unlock is, wil ik die maar even gaan gebruiken.
Zou dus bij Base een nieuwe simkaart willen halen, ff zeggen dat die van mij kapot is ofzo. En zo m'n nummer behouden. Maar sluiten ze mijn oude simkaart dan af, of kan ik de twee gebruiken? Heb de kaart nogal stevig op m'n xSim geplakt, dus heb schrik dat ik de xSim er niet meer af krijg.

Groeten
Jonas

Jonas, hoe is het nu afgelopen?
Heb je een nieuwe gekregen, en heb je moeten betalen of niet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.