iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Krijg geen sms verstuurd.(Errror sending message) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/7079-krijg-geen-sms-verstuurd-errror-sending-message.html)

Ghoesss 11-02-08 17:31

Krijg geen sms verstuurd.(Errror sending message)
 
Beste,

Ik had al wat problemen met mijn Iphone een paar weken geleden.
Dan zei hij altijd no service en eventjes later zelfs no sim.
Dit heb ik opgelost door de turbosim en mijn simkaartje van Mobistar eruit te halen en er terug in!
En ook door de airplane on en off te zetten
Maar nu krijg ik geen sms meer verstuurd : dan zegt hij altijd
Error sending message.En kheb nog belwaarde zat..
Wat kan ik hieraan doen?
zeer zeer lastig.

Spijteg van die probleempjes met de Iphone want voor de rest prachtig toetsel maar soms wil ik hem wel is goed tege de grond smijte!

Help me als je een oplossing weet.
Mvg!

Kaspers 11-02-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghoesss (Bericht 61022)
Help me als je een oplossing weet.
Mvg!

Okee, gooi die turbosim in je prullenbak en installeer de recent gereleasde software unlock by GeoHot.

Ghoesss 11-02-08 23:07

Dus er valt niks meer met mijn turbosim te doen?
Maar ik pruts er eerlijk gezegd liever niet aan.
Weet jij iemand die dat doen?

of een ander oplossing

groetjes

gmlens 20-02-08 11:44

error sending sms
 
mijn vrouw had dit ook, ik heb alles opgezocht in de wiki, maar heb eerst een andere sim kaart gaan halen bij base, en alles werkt prima nu, haar bereik is ook veel beter, zij had een kaart die een paar jaar ouder was en nu hebben ze toch ook kaarten van 128k, even eerst proberen, gewoon zeggen dat je met base gebeld hebt en het probleem uitleggen, en je krijgt gratis een swap, ik heb mijn kaart hernieuwd voor ik de iphone heb gekocht en heb +-24 € betaald. probeer dit is eerst, vooraleer je gaat knoeien in allerlei voorstellen van het forum.

KellyVerBier 11-04-08 18:30

Hallo, heb sinds deze week ook dit probleem bij het verzenden van een sms, heb je intussen al een oplossing, zou je deze hier eens willen opplaatsen alvast bedankt.

KellyVerBier 11-04-08 19:33

jups
Ik had deze week ook dit probleem, vanalles geprobeerd die hier op het forum stond,waarmee het gelukt is, is met het volgende.
Je verwijderd de simkaart uit de iphone steek deze in een andere gsm en verwijder de sms berichten die nog op je sim staan. Steek deze terug in je iphone (samen met je turbosim) ook heb ik alle berichten in m'n iphone verwijderd, en nu kan ik terug berichtjes verzenden.
opgelucht dat het terug werkt.Laat iets weten als het bij jullie daarmee ook opgelost is of dat het misschien alleen maar was dat ik geluk heb gehad met het juist terug plaatsen van sim met turbosim (dit had ik enkele keren geprobeerdt zonder succes)

gmlens 12-04-08 06:50

ga gewoon een nieuwe sim kaart halen, vraag een swap ? bij ons was alles ineens opgelost.

bart72 04-05-08 21:24

zit op het ogenblik met hetzelfde probleem !!!!
maar geen turbosim ....
kan het enkel aan de simkaart liggen
iemand ervaring???

keyoke 11-05-08 13:29

zelfde probleem hierzo. Sinds kort en alleen maar naar bepaalde personen. Suggesties geprobeerd. Werken helaas niet. Ik heb ook een turbosim. Iemand een andere suggestie???

lmt pcopaatje 30-10-09 21:39

wat is een turbosim?

stijnvw 30-10-09 23:00

ik zou toch eerst om een nieuwe simkaart gaan, zeg gewoon dat ze soms niet herkent word door je gsm. Ik heb dit probleem ook gehad met een simlockvrije iphone. Na ongeveer 2 maand kreeg ik na een tijdje dat er geen simkaart meer inzat, terwijl er weldegelijk een simkaart inzat. Ook kon ik niet meer op 3G. Na een nieuwe simkaart te zijn gaan halen, waren al mijn problemen opgelost.

ButcherJF 31-10-09 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lmt pcopaatje (Bericht 377124)
wat is een turbosim?

Dat is een oude hardwarematige oplossing voor gelockte iPhones.
In plaats van een software-unlock werd er een extra chipje tussen je simkaart en de simcontacten van je iPhone gedaan. Dat heeft gewerkt t/m firmware 2.x.x, daarna niet meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:30.