iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: mobiel internet niet te activeren met alditalk (medion mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/79849-mobiel-internet-niet-activeren-alditalk-medion-mobile.html)

iphonerke 11-12-10 23:04

mobiel internet niet te activeren met alditalk (medion mobile)
 
Heb onlangs(9 dec.2010) een internet bundel van aldi talk geactiveerd,
is nog maar nieuw bij alditalk voor belgie(4eur.voor 400mb).Heb via hun website de instellingen handmatig ingevoerd,namelijk de APN:web.be,Username:web,Password:web
dan reboot,werkt niet,krijg geen data verbinding,en soms komt er een melding "Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk".
Telefoneren en sms werkt wel,enkel geen mobiel internet,heb het ook nog op een Htc touch diamond2 geprobeerd met dezelfde sim kaart en werkt ook niet om te verbinden.Kan dit te maken hebben met het feit dat dit nog nieuw is,het werkt nochthans op het base netwerk,of heb ik niet de juiste
APN instellingen?

Iemand ook al dergelijk probleem?:(Hulp gevraagd.
Alvast bedankt.

ghostieke 12-12-10 02:06

beste,

ik heb dit zelde probleem op een htc tytn2
eveneens zelfde apn en passw en user gebruikt,
zelf ook met die van base, met zelfde resultaat

en als ik men proxikaart erin stop, internet mobile 3g, geen probleem,
met de juiste instellingen proximus dan,voor aldi is dus probleem, waar ik en jij dus niet alleen in zijn

dus alle hulp welkom,
zelf na contact met medionmobile dienst,geen resultaat,
enige wat ze me konden vertellen was dat er bij hen, voor mij gisteren,
iets dubbel of verkeerd stond in hun gegevens, na uurtje moest ik mijn
toestel eens uit en aanzetten, doch zonder resultaat


groetjes

ghostieke

iphonerke 12-12-10 20:22

Heb ook nog een andere telefoon (Htc touch diamond 2) met een andere simkaart van alditalk en daar verschijnt het edge symbool bovenaan wel en krijg ik gegevensverbinding,stop ik mijn simkaart van mijn iphone4 in de Htc,dan verschijnt er geen actief edge symbool en geeft een foutmelding bij gegevensverbinding,dus moet het een bepaalde instelling zijn bij het netwerk van alditalk.Morgen ochtend bel ik even naar de klantendienst,en breng dan verslag uit hier.

iphonerke 13-12-10 20:54

Eindelijk,het werkt!
Na een telefoon naar medion mobile vanmorgen,hebben ze gezegd dat het een gekend probleem is en gingen ze terug contact opnemen,na enkele uren hebben ze mij gecontacteerd dat alles nu in orde zou moeten zijn en dat ik met de instellingen van de website verbinding zou moeten hebben na het uitschakelen van de gsm en na een uur terug aan schakelen kreeg ik een edge symbool(is dit eigenlijk wel een 3g verbinding?) en kon ik mijn internetbrowser opstarten.
Wel een stuk trager dan Wi-Fi natuurlijk.
Dit is voor mij dus opgelost.

bye.:p

mike77 13-12-10 23:25

Aldi werkt met Base -->Meeste gebieden hebben edge, grote steden hebben een sneller 3G-netwerk van Base.

powerjos 15-12-10 18:45

Heeft aldi talk een uitbreekbare micro sim of moet je met de schaar aan de slag?

alhambra 22-01-11 14:16

Help help help Ik ben nieuw hier nadat ik gisteren een iPhone heb aangeschaft,ik gebruik reeds enkele weken een alditalksimkaart in mijn samsung wave 8500 en heb nooit problemen gehad om op internet te raken,integendeel;kaartje insteken en oeps alles werkte,gisteren mijn kaart in mijn iphone geplaatst en oeps PROBLEMEN,ik ben echt een leek op dat vlak,hulp is dus dringend welkom,groetjes

beginner 01-03-11 10:09

Ook ik heb problemen met alditalk.

Mijn instellingen zijn:
APN: web.be
Username: web
Password: web

Probeer ik internet (Edge), dan krijg ik het bericht: Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding is.

Bij de helpdesk van Aldi hebben ze al een reset gedaan. Na een reset krijg ik enkele seconden een verbinding en dan niets meer.

Wie kan helpen !!!!! Please

powerjos 01-03-11 17:55

Ik denk dat ik in den beginne hetzelfde probleem had met alditalk.
Ik gebruik nu
APN gprs.base.be
User: base
Pass: base

Dit blijkt wel te werken.

beginner 01-03-11 19:52

Ik heb deze instellingen veranderd. De iphone afgezet weer aangezet (Wi-Fi uitgezet), op Edge terug gevallen en niets: "Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is. :(

Triestig. Wie weet de oplossing ?????

Suriboy777 01-03-11 21:48

Domme vraag: heb je misschien al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten? Ik las elders dat providers dit advies als eerste gaven. Weet niet of het helpt.

beginner 05-03-11 10:20

Via tab "Mobiel datanetwerk" en dan "Stel opnieuw in" heb ik de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld en dan de iphone uitgezet en weer aangezet. Nog steeds niets.

Iemand nog een idee ?

Zijn er gebruikers van een iphone die via alditalk (en Edge) data kunnen uitwisselen ?

:(

Suriboy777 05-03-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beginner (Bericht 648176)
Via tab "Mobiel datanetwerk" en dan "Stel opnieuw in" heb ik de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld en dan de iphone uitgezet en weer aangezet. Nog steeds niets.

Iemand nog een idee ?

Zijn er gebruikers van een iphone die via alditalk (en Edge) data kunnen uitwisselen ?

:(

Als je de hierboven oplossingen die aangedragen zijn hebt geprobeerd en het werkt niet, lijkt me het handigst om naar de Aldi/Medion helpdesk te bellen. Ze kunnen je vast wel eerder helpen en/of aangeven wat het probleem is.

beginner 05-03-11 21:19

Heb ik twee weken geleden gedaan en die verwezen mij naar ..... de iphone-verkoper (mobistar) ....... en die verwezen mij naar de provider .... alditalk :)

Suriboy777 05-03-11 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonerke (Bericht 614559)
Eindelijk,het werkt!
Na een telefoon naar medion mobile vanmorgen,hebben ze gezegd dat het een gekend probleem is en gingen ze terug contact opnemen,na enkele uren hebben ze mij gecontacteerd dat alles nu in orde zou moeten zijn en dat ik met de instellingen van de website verbinding zou moeten hebben na het uitschakelen van de gsm en na een uur terug aan schakelen kreeg ik een edge symbool(is dit eigenlijk wel een 3g verbinding?) en kon ik mijn internetbrowser opstarten.
Wel een stuk trager dan Wi-Fi natuurlijk.
Dit is voor mij dus opgelost.

bye.:p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mike77 (Bericht 614614)
Aldi werkt met Base -->Meeste gebieden hebben edge, grote steden hebben een sneller 3G-netwerk van Base.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door powerjos (Bericht 647041)
Ik denk dat ik in den beginne hetzelfde probleem had met alditalk.
Ik gebruik nu
APN gprs.base.be
User: base
Pass: base

Dit blijkt wel te werken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beginner (Bericht 648312)
Heb ik twee weken geleden gedaan en die verwezen mij naar ..... de iphone-verkoper (mobistar) ....... en die verwezen mij naar de provider .... alditalk :)

Iphonerke heeft toch instructies gehad van Medion. Mike77 zegt je bij Base moet zijn.
Misschien Base contacten. Mobistar contacten heeft geen zin. Gaat echt om het internet. Dus probeer maar bij Base, zou ik zeggen!

Internet gezocht op Alditalk en Base: ALDI TALK

manuele configuratie

  • U kan natuurlijk zelf de instellingen in uw GSM invoeren. Daarvoor kan u de handleiding van uw GSM raadplegen of u kan via de volgende link de informatie over uw GSM opvragen: Manuele configuratie
  • Bij de internet settings van uw GSM dient u de volgende informatie na te kijken en te verbeteren indien nodig:

    APN: web.be
    Username: web
    Password: web
3. Zet je GSM uit en weer aan zodat de nieuwe instellingen geactiveerd worden.


Dit hierboven zou het moeten zijn. Maar kan zijn dat BAse zelf weer wat veranderd heeft en nog niet bekend bij Aldi.

OP deze site zie ik de gegevens van de Belgische netwerken.
http://www.monuments.nu/2008/07/ipho...k_kies_je.html
Ik zou zeggen: probeer maar!

apotheosis 06-03-11 00:32

Voor de mensen die niet al teveel bellen per maand; schaf je gewoon mobile vikings aan.
Werkt ook wel via base.

beginner 18-04-11 10:33

Zoals op 1 maart al aangegeven heb ik die instellingen al geprobeerd en de iphone uit en terug aangezet. Ik heb zelf een reset gekregen bij alditalk. Helaas.

Wie heeft mobiel internet (data) bij aldi waarbij de iphone correct werkt ? Wat zijn jouw instellingen?

seerdekens 12-05-11 13:18

Mij lukte het ook niet, ik was nochthans 100% zeker van mijn instellingen, en had ook al een aantal keer toestel aan en uit gezet.
Telefoontje naar Medion mobile vanmorgen.
De mevrouw vroeg of ik de instructies op de website had gevolgd. Ja dus. Het lag zowiezo aan mijn toestel dan, zei ze, en ik moest maar eens bij een telefoonwinkel langs gaan. grmbl. Na mijn uitdrukkelijke vraag om toch eens na te kijken of er iets nog moest geactiveerd worden heeft ze dit nagekeken, en alles stond goed.

Vanmiddag terug gebeld, en toen had ik meteen een capabelere persoon aan de lijn.
Toch heb ik meteen meegegeven dat ik al bij een telefoonwinkel was langs geweest ;)
Alhoewel alles juist stond heeft ze toch een soort reset doorgevoerd, en na een reboot van de telefoon was alles ok.

Hans Nuenen 12-05-11 16:18

kpn spionage
 
voor alle mobiele internetters: ga naar de site: bits for freedom lees dit maar eens aandachtig door. Zo worden we gepiepeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. sorry voor de onderbreking maar dit is voor iedereen zeer belangrijk!!!!!!!!!!!!

beginner 11-01-12 11:24

Uiteindelijk gelukt

Wat ik heb gedaan:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.