mobiel internet niet te activeren met alditalk (medion mobile)
Heb onlangs(9 dec.2010) een internet bundel van aldi talk geactiveerd,
is nog maar nieuw bij alditalk voor belgie(4eur.voor 400mb).Heb via hun website de instellingen handmatig ingevoerd,namelijk de APN:web.be,Username:web,Password:web dan reboot,werkt niet,krijg geen data verbinding,en soms komt er een melding "Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk". Telefoneren en sms werkt wel,enkel geen mobiel internet,heb het ook nog op een Htc touch diamond2 geprobeerd met dezelfde sim kaart en werkt ook niet om te verbinden.Kan dit te maken hebben met het feit dat dit nog nieuw is,het werkt nochthans op het base netwerk,of heb ik niet de juiste APN instellingen? Iemand ook al dergelijk probleem?:(Hulp gevraagd. Alvast bedankt. |
beste,
ik heb dit zelde probleem op een htc tytn2 eveneens zelfde apn en passw en user gebruikt, zelf ook met die van base, met zelfde resultaat en als ik men proxikaart erin stop, internet mobile 3g, geen probleem, met de juiste instellingen proximus dan,voor aldi is dus probleem, waar ik en jij dus niet alleen in zijn dus alle hulp welkom, zelf na contact met medionmobile dienst,geen resultaat, enige wat ze me konden vertellen was dat er bij hen, voor mij gisteren, iets dubbel of verkeerd stond in hun gegevens, na uurtje moest ik mijn toestel eens uit en aanzetten, doch zonder resultaat groetjes ghostieke |
Heb ook nog een andere telefoon (Htc touch diamond 2) met een andere simkaart van alditalk en daar verschijnt het edge symbool bovenaan wel en krijg ik gegevensverbinding,stop ik mijn simkaart van mijn iphone4 in de Htc,dan verschijnt er geen actief edge symbool en geeft een foutmelding bij gegevensverbinding,dus moet het een bepaalde instelling zijn bij het netwerk van alditalk.Morgen ochtend bel ik even naar de klantendienst,en breng dan verslag uit hier.
|
Eindelijk,het werkt!
Na een telefoon naar medion mobile vanmorgen,hebben ze gezegd dat het een gekend probleem is en gingen ze terug contact opnemen,na enkele uren hebben ze mij gecontacteerd dat alles nu in orde zou moeten zijn en dat ik met de instellingen van de website verbinding zou moeten hebben na het uitschakelen van de gsm en na een uur terug aan schakelen kreeg ik een edge symbool(is dit eigenlijk wel een 3g verbinding?) en kon ik mijn internetbrowser opstarten. Wel een stuk trager dan Wi-Fi natuurlijk. Dit is voor mij dus opgelost. bye.:p |
Aldi werkt met Base -->Meeste gebieden hebben edge, grote steden hebben een sneller 3G-netwerk van Base.
|
Heeft aldi talk een uitbreekbare micro sim of moet je met de schaar aan de slag?
|
Help help help Ik ben nieuw hier nadat ik gisteren een iPhone heb aangeschaft,ik gebruik reeds enkele weken een alditalksimkaart in mijn samsung wave 8500 en heb nooit problemen gehad om op internet te raken,integendeel;kaartje insteken en oeps alles werkte,gisteren mijn kaart in mijn iphone geplaatst en oeps PROBLEMEN,ik ben echt een leek op dat vlak,hulp is dus dringend welkom,groetjes
|
Ook ik heb problemen met alditalk.
Mijn instellingen zijn: APN: web.be Username: web Password: web Probeer ik internet (Edge), dan krijg ik het bericht: Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding is. Bij de helpdesk van Aldi hebben ze al een reset gedaan. Na een reset krijg ik enkele seconden een verbinding en dan niets meer. Wie kan helpen !!!!! Please |
Ik denk dat ik in den beginne hetzelfde probleem had met alditalk.
Ik gebruik nu APN gprs.base.be User: base Pass: base Dit blijkt wel te werken. |
Ik heb deze instellingen veranderd. De iphone afgezet weer aangezet (Wi-Fi uitgezet), op Edge terug gevallen en niets: "Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is. :(
Triestig. Wie weet de oplossing ????? |
Domme vraag: heb je misschien al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten? Ik las elders dat providers dit advies als eerste gaven. Weet niet of het helpt.
|
Via tab "Mobiel datanetwerk" en dan "Stel opnieuw in" heb ik de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld en dan de iphone uitgezet en weer aangezet. Nog steeds niets.
Iemand nog een idee ? Zijn er gebruikers van een iphone die via alditalk (en Edge) data kunnen uitwisselen ? :( |
Citaat:
|
Heb ik twee weken geleden gedaan en die verwezen mij naar ..... de iphone-verkoper (mobistar) ....... en die verwezen mij naar de provider .... alditalk :)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien Base contacten. Mobistar contacten heeft geen zin. Gaat echt om het internet. Dus probeer maar bij Base, zou ik zeggen! Internet gezocht op Alditalk en Base: ALDI TALK manuele configuratie
Dit hierboven zou het moeten zijn. Maar kan zijn dat BAse zelf weer wat veranderd heeft en nog niet bekend bij Aldi. OP deze site zie ik de gegevens van de Belgische netwerken. http://www.monuments.nu/2008/07/ipho...k_kies_je.html Ik zou zeggen: probeer maar! |
Voor de mensen die niet al teveel bellen per maand; schaf je gewoon mobile vikings aan.
Werkt ook wel via base. |
Zoals op 1 maart al aangegeven heb ik die instellingen al geprobeerd en de iphone uit en terug aangezet. Ik heb zelf een reset gekregen bij alditalk. Helaas.
Wie heeft mobiel internet (data) bij aldi waarbij de iphone correct werkt ? Wat zijn jouw instellingen? |
Mij lukte het ook niet, ik was nochthans 100% zeker van mijn instellingen, en had ook al een aantal keer toestel aan en uit gezet.
Telefoontje naar Medion mobile vanmorgen. De mevrouw vroeg of ik de instructies op de website had gevolgd. Ja dus. Het lag zowiezo aan mijn toestel dan, zei ze, en ik moest maar eens bij een telefoonwinkel langs gaan. grmbl. Na mijn uitdrukkelijke vraag om toch eens na te kijken of er iets nog moest geactiveerd worden heeft ze dit nagekeken, en alles stond goed. Vanmiddag terug gebeld, en toen had ik meteen een capabelere persoon aan de lijn. Toch heb ik meteen meegegeven dat ik al bij een telefoonwinkel was langs geweest ;) Alhoewel alles juist stond heeft ze toch een soort reset doorgevoerd, en na een reboot van de telefoon was alles ok. |
kpn spionage
voor alle mobiele internetters: ga naar de site: bits for freedom lees dit maar eens aandachtig door. Zo worden we gepiepeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. sorry voor de onderbreking maar dit is voor iedereen zeer belangrijk!!!!!!!!!!!!
|
Uiteindelijk gelukt
Wat ik heb gedaan: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen |
Ben je daar echt 8 maand mee aan het sukkelen geweest ... ? :confused::eek:
|
Ik gebruik eigenlijk overal Wi-Fi en heb dat dus sporadisch nodig maar vandaag kreeg ik gratis data van ALDI dus heb ik nog een poging gedaan.... vandaag eindelijk de juiste oplossing gevonden in een andere discussie :):)
|
Ik zit met hetzelfde probleem. waar heb je de oplossing gevonden? Ik zoek me zot...
|
Citaat:
|
Het probleem is om verbinding te maken met het internet via een medionmobile/alditalk simkaart. (databundel geactiveerd)
Ik gebruik deze in een 3G stick van Archos, aangsloten op mijn laptop. Ik heb alle instellingen gedaan, heb een signaalsterkte van 5, maar als ik op verbinden klik, komt er geen verbinding tot stand. Ik heb dit reeds meerdere malen gedaan met andere sticks en andere sim-kaarten, zonder probleem, maar hier lukt het dus niet. Ik weet niet wat ik over het hoofd zie; u probeer ik ze eerst te activeren in een smartphone, maar ik wacht al meer dan 30 min op respons van base. ik ben maar een leek in deze zaken, dus vermits "Beginner" zei dat hij een oplossing gevonden had op een ander forum, was de vraag enigszins aan hem gericht. Maar als u mij kan helpen, graag. |
Citaat:
Hoi, Het is al enige tijd geleden dat ik het opgelost heb..... ik vermoed dat het zo gegaan is .... Ga naar "Instellingen" en dan naar "Algemeen" vervolgens naar "Stel opnieuw in" endan naar "Herstel netwerkinstellingen". Probeer dat eens. |
Hallo,
bedankt voor de reactie ik werk met een stick op de laptop. de "connection manager" hiervan heeft deze Instellingen/algemeen/vernieuw/... niet. Ik heb hem wel al verschillende malen opnieuw ingesteld, afgesloten en heropend, maar steeds zonder resultaat. Ik ga het nu met Scarlet proberen en hoop daar betere ondersteuning te krijgen dan bij medion/aldi. och bedankt voor de hulp. mvg, ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 augustus 2012 om 15:43 ---------- Net gemerkt dat Scarlet verschrikkelijk duur is. (Had de komma verkeerd gezet) Terug naar af dus (of naar medion-mobile) |
Citaat:
Toch jammer het ene makkelijker werkt dan een andere. |
Ja moet zo iets zijn. Ik heb alles geprobeerd, instelling gecontroleerd, gereset etc... Heb een goed signaal, maar kan niet verbinden. In Spanje nochtans met andere stick en andere simkaart werkt het probleemloos.
Ik begin te vermoeden dat de simkaartjes van medionmobile alleen met de sticks van medionmobile werken. Kwestie van die ook te kunnen verkopen. Is er iemand die het simkaartje van medionmobile/Aldi gebruikt in een andere stick? En met welke connection manager dan? Morgen krijg ik een kaartje van Mobile Vikings toegestuurd. Maar die zitten ook op het base netwerk. Dus dat is nog afwachten. mvg, |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22. |