iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: probleem 3G Base op Iphone4 / Ipad (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/89323-probleem-3g-base-op-iphone4-ipad.html)

geertf60 16-04-11 14:42

probleem 3G Base op Iphone4 / Ipad
 
Hallo,

Lees dit forum regelmatig maar dit is mijn eerste probleempje met mijn Iphone.

Heb 2 weken terug internet bij mijn abo gevoegd om vnl. Wikango te laten werken maar ik stel vast dat ik wel het 3G logo krijg maar geen internet. Ook via Edge geen resultaat. Ik krijg steeds de melding "pagina openen niet mogelijk - Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is".

Via Wi-Fi is er geen enkel probleem wat volgens mij ook logisch is. Het rare is dat wel dat mijn Ipad via mijn persoonlijke hotspot - die dan wel via 3G werkt - wel op internet kan!

Ben deze morgen naar Base shop gegaan en volgens hen was alles ok en dat werd deze middag ook nog eens bevestigd door hun servicecenter n Brussel. Er werd voorgesteld om de laatste software te installeren, maar die staat er al op. Alle instellingen staan correct ingesteld.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt, enig idee of stap ik beter over naar een andere provider.

apotheosis 16-04-11 21:04

Heb je dat vaak voor?
Of is dat 1 keer om de zovele maanden ofzo?

Lag base dan effe plat met hun data, zou me niks verbazen.

Het kan wel eens gebeuren het effe vervelend doet maar dat zou maar zelden mogen gebeuren.

Base is niet meteen het allerbeste netwerk dat er is, goedkoop wel maar niet de beste.

Maar ik zou niet te snel van stapel lopen om zomaar naar een andere provider te gaan, kijk eerst nog eeffe verder en je kan dan nog zien, het kan eens toeval geweest zijn en ook hopen het niet aan de iphone ligt want je zegt dus dat je wel met je iphone aan he ipad verbonden hebt en wel kan surfen?

geertf60 17-04-11 12:54

Neen, heb dit constant. Krijg deze melding altijd. Heel bizar dat het dan wel blijkt te werken bij de hotspotfunctie!

Als ik 3G uitschakel en enkel mobiele data aanzet (E = edge) opent hij wel de laatste bekeken site (via Wi-Fi) maar zonder de foto's. Als je dan een andere site probeert op te vragen krijg je weer de melding dat er geen internetverbinding is.

Weet ondertussen ook dat Base alles behalve goed werkt. Op mijn bureau (bedrijf) heb ik zelfs geen ontvangst terwijl dit midden in een showroom is. Als ik het deze week niet in orde krijg annuleer ik mijn internetabo. Denk ernstig terug naar Proximus over te stappen. Daar heb ik nooit problemen gehad en is de les geleerd van je domweg te laten ompraten met mooie beloftes.

apotheosis 17-04-11 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertf60 (Bericht 665127)
Neen, heb dit constant. Krijg deze melding altijd. Heel bizar dat het dan wel blijkt te werken bij de hotspotfunctie!

Als ik 3G uitschakel en enkel mobiele data aanzet (E = edge) opent hij wel de laatste bekeken site (via Wi-Fi) maar zonder de foto's. Als je dan een andere site probeert op te vragen krijg je weer de melding dat er geen internetverbinding is.

Weet ondertussen ook dat Base alles behalve goed werkt. Op mijn bureau (bedrijf) heb ik zelfs geen ontvangst terwijl dit midden in een showroom is. Als ik het deze week niet in orde krijg annuleer ik mijn internetabo. Denk ernstig terug naar Proximus over te stappen. Daar heb ik nooit problemen gehad en is de les geleerd van je domweg te laten ompraten met mooie beloftes.

Nogmaals, test eerst eens alles goed en rustig uit, wat je zeker eens moet doen is van iemand anders die je kent zijn kaartje in je iphone doppen en die uiteraard ook data heeft en die dezelfde provider heeft en als je met deze identiek hetzelfde voor hebt dan moet je naar de volgende stap gaan en ook iemand vinden die bv proximus ofzo heeft en dan met deze eens gaan testen, als je het dan met deze ook voor hebt dan ligt het mss wel aan je iphone.

geertf60 17-04-11 23:25

Probeer dit morgen op de firma. Als ik kaartje in ipad steek, werkt het ook niet. De instellingen verdwijnen steeds nadat ik opnieuw opstart. Krijg hier dezelfde melding als op de iphone. Ben leek hierin maar staat er eventueel een firewall op de iphone?

geertf60 18-04-11 21:10

Spijtig genoeg heeft niemand een microsim kaart. Loop deze week wel eens binnen bij appleshop. Hoop enkel dat het filpperkast wordt tussen apple - base - apple - base!

geertf60 23-04-11 14:12

Kaartje in andere iphone 4 gestoken en daar wel 3G ontvangst? Mobistar in mijn toestel gestoken en geen 3G ontvangst. Alles wijst op een probleem met het toestel. Iemand enig idee hoe ik dit zelf kan oplossen of moet het terug naar de winkel.

Deze morgen bij Switch geweest in Sint-Niklaas: "Sorry, wij verkopen dat niet". Voor de rest alles van Apple. Hoop enkel niet dat het wordt van Apple = trek u plan zelf!

geertf60 26-04-11 21:01

niemand die oplossing weet? Heb bij aankoop wel een backup gemaakt van mijn gehackte iphone 1 en dat oergezet naar mijn Iphone 4. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Help!

geertf60 27-04-11 19:19

Probleem dan maar zelf opgelost. Reservekopie van Iphone1 verwijderd, instellingen hersteld en nieuwe installatie. Alles in orde nu. Alleen spijtig dat ik oude smsjes kwijt ben en al mij notities.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.