iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Iphone instellingen telenet mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/9395-iphone-instellingen-telenet-mobile.html)

marlboro 15-03-08 13:21

Iphone instellingen telenet mobile
 
Ik heb het daarnet in een andere topic geprobeerd maar ben 20min voor niets bezig geweest dus moet ik het hier doen.

1)Ik heb telenet mobile maar er staat altijd mobistar op(iphone).
Op internet gaan lukt niet en kzou ook niet weten hoe dat allemaal moet.
Ik las her en der wel al van je moet dit en dat doen maar nergens staat er eens stap voor stap op hoe je bij een iphone van begin tot einde alles correct moet instellen.
Wat moet er allemaal aanstaan,wat moet er uitstaan = je meerdere zaken kan nemen zoals bij bv algemeen,wi-fi nog een apart ect.....
En nu kan ik zelfs ook geen geluid meer horen,blijkbaar per ongeluk een instelling verkeerd gezet ofzo maar vind maar eens welke.

Heb al naar telenet gebeld en dat vrouwmejns zegde mij,ga op de website gaan kijken maarja,ook daar staat dat totaal anders uitgelegd enz...En er staan zaken op die ik bij die iphone niet eens vind?

Ben er ondertussen al tijd aan bezig en kgebin serieus grijs haren te krijgen.

eappels 15-03-08 18:25

Ik heb ook Telenet mobile... alles werkt perfect...

Mijn Iphone staat in't nederlands :

EDGE/GPRS

Instellingen | Algemeen | Netwerk | Edge
bij APN zet je 'telenetwap.be'
terug naar homescreen en safari openen, nu zou je al op GPRS moeten zitten.

Wi-Fi

Instellingen | Algemeen | Netwerk | Wi-Fi
eerst Wi-Fi aanzetten bovenaan
dan netwerk kiezen
blauwe pijltje rechts is om een ip addres in te geven of dhcp
onderaan de lijst bij ' Anders...' kan je WEP/WPA/WPA2 gegevens ingeven

Dit zou je toch al op weg moeten helpen.
Je geluid dat niet meer werkt, geen idee, blijven zoeken :D

TIP : veel lezen als je je Iphone echt wil gebruiken

marlboro 16-03-08 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eappels (Bericht 82337)
Ik heb ook Telenet mobile... alles werkt perfect...

Mijn Iphone staat in't nederlands :

EDGE/GPRS

Instellingen | Algemeen | Netwerk | Edge
bij APN zet je 'telenetwap.be'
terug naar homescreen en safari openen, nu zou je al op GPRS moeten zitten.

Wi-Fi

Instellingen | Algemeen | Netwerk | Wi-Fi
eerst Wi-Fi aanzetten bovenaan
dan netwerk kiezen
blauwe pijltje rechts is om een ip addres in te geven of dhcp
onderaan de lijst bij ' Anders...' kan je WEP/WPA/WPA2 gegevens ingeven

Dit zou je toch al op weg moeten helpen.
Je geluid dat niet meer werkt, geen idee, blijven zoeken :D

TIP : veel lezen als je je Iphone echt wil gebruiken

Hartelijk dank voor de uitleg.
Moet wel zeggen dat ik al weg was en ik heb mij een nieuw nummer aangeschaft en base genomen.Base is niet meteen iets waar ik echt hoog van op loop om eerlijk te zijn maar hun prijzen zijn leuk meegenomen.
Ik denk mocht ik met telenet mobile beginnen surfen en alsook downloaden je je blauw betaald.
Ik heb nu systeem genomen van 10 euro per maand en 1,5 uur bellen/smsen en dan per maand 25 euro betalen voor 1GB en met die gb gaat eraf als je surft of download.

Had bij proximus gezien alsk mij niet vergis;15 euro voor slechts 50mb,das extreem duur datte,oke ja,je hebt 1-2 grote voordelen;tzal mss sneller gaan om te surfen en je hebt overal beter bereik,das in feite nog steeds het enige echte grote nadeel bij base.Buiten geen probleem maar als je in cafe binnengaat en dan wilt surfen,tgaat niet altijd vlot en af en toe bereik kwijt,beetje vervelend maar dan probeer ik een ander plekske te zoeken.

Ik ga telenet mobile gebruiken en instellen op mijn andere gsm zodat als het met base dan toch niet zou lukken of moeite heeft ik dus dan met telenet mobile kan surfen.
Ik gebruik altijd 2 gsm's van 2 verschillende netwerken en dat heeft al een aantal keer van pas gekomen en tis maar een kleine moeite om deze 2 gsm mee te nemen en die iphone nu is heel smal en is nog makkelijk mee te nemen.

Dat van mijn geluid;er staat een knopke op de zijkant van de iphone en blijkbaar moetk daar aangekomen hebben zonder ik het wist ofzo en das dus opgelost :-).

Het grootste nadeel aan de iphone of zeg maar vlug aan alle nieuwste gsm's die alles hebben;de batterij.Ik heb deze nog maar opgeladen en na 5 uren al voor de helft plat.

apoZ 22-03-08 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marlboro (Bericht 82446)
Hartelijk dank voor de uitleg.
Dat van mijn geluid;er staat een knopke op de zijkant van de iphone en blijkbaar moetk daar aangekomen hebben zonder ik het wist ofzo en das dus opgelost :-).

LOOOOOL :D:D:D:D

marlboro 23-03-08 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ (Bericht 86031)
LOOOOOL :D:D:D:D

Ja zeg man,lach ma beetje mee mij.:p

ruudkraus 16-05-08 10:56

Hey daar ik heb ook een iphone en zit met zeolfde probleem ondertussen gebeld naar telenet. Word gezegt dat dit niet ondersteund word. Dus ben gaan surfen. Nu heb ik daenk ik een data ab nodig van tekenet klopt dit eappels ???

Astro 06-06-08 10:24

je moet je gprs laten activeren, werkt anders wel perfect hier

stvh 27-06-08 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marlboro (Bericht 82446)
1.
Had bij proximus gezien alsk mij niet vergis;15 euro voor slechts 50mb,das extreem duur datte,oke ja,je hebt 1-2 grote voordelen;tzal mss sneller gaan om te surfen en je hebt overal beter bereik,das in feite nog steeds het enige echte grote nadeel bij base.
2.
Het grootste nadeel aan de iphone of zeg maar vlug aan alle nieuwste gsm's die alles hebben;de batterij.Ik heb deze nog maar opgeladen en na 5 uren al voor de helft plat.

1.
Die 15 euro is goed voor 15 uur per maand zonder beperking van data.

2.
Wat de batterij betreft heb ik ondervonden dat wanneer ze een paar maal volledig is opgeladen zij langer meegaat.
Dit fenomeen doet zich bij de meeste batterijen voor die nieuw zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.