//

Overstap Proximus naar Telenet...

Overstap Proximus naar Telenet... discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Mobistar is dan ook echt het drama! Ik denk dat het ook afhangt van waar je woont en dergelijke. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09-07-13, 22:08
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Mobistar is dan ook echt het drama!
Ik denk dat het ook afhangt van waar je woont en dergelijke. Mijn vriendin heeft Mobistar en heeft heel weinig 3G verbinding op haar iPhone. Bijna altijd en overal edge.

Maar ze vind dit niet genoeg reden om over te stappen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 09-07-13, 22:59
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik denk dat het ook afhangt van waar je woont en dergelijke. Mijn vriendin heeft Mobistar en heeft heel weinig 3G verbinding op haar iPhone. Bijna altijd en overal edge.

Maar ze vind dit niet genoeg reden om over te stappen.
Jouw vriendin houdt van traag internet en slechte kwalieit en service?
  #43  
Oud 09-07-13, 23:15
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Jouw vriendin houdt van traag internet en slechte kwalieit en service?
Zij is daar gewoon niet mee bezig. En ik laat ze maar doen.
  #44  
Oud 12-07-13, 17:12
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

ik ben net overgestapt, wacht nog op het uitvallen van mijn Proximus kaart... ik zal zien wat het geeft, als het niet goed is (wegvallen van edge en verbinding), stap ik direct terug over...

ik ben vorig jaar overgeschakeld van Mobistar naar Proximus, omdat Mobistar in die tijd maar 50 mb in de bundel had. ik heb echter nog 2-3 maand op mobistar netwerk gesurfd met de Iphone en had zeker geen klagen. Proximus is beter, sneller maar bij Telenet ben ik nu gewoon 10 euro goedkoper af, en dan moet je een beetje kwaliteitsverlies in gedachte houden... je koopt ook geen Ferrari voor de prijs van een Kevertje....
  #45  
Oud 12-07-13, 17:18
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik ben net overgestapt, wacht nog op het uitvallen van mijn Proximus kaart... ik zal zien wat het geeft, als het niet goed is (wegvallen van edge en verbinding), stap ik direct terug over...

ik ben vorig jaar overgeschakeld van Mobistar naar Proximus, omdat Mobistar in die tijd maar 50 mb in de bundel had. ik heb echter nog 2-3 maand op mobistar netwerk gesurfd met de Iphone en had zeker geen klagen. Proximus is beter, sneller maar bij Telenet ben ik nu gewoon 10 euro goedkoper af, en dan moet je een beetje kwaliteitsverlies in gedachte houden... je koopt ook geen Ferrari voor de prijs van een Kevertje....
Eigenlijk zijn Kevertjes tegenwoordig vrij duur
Maar Telenet is gewoon een drama.
Welk tariefplan ga je nemen? Telenet King?
Wil je echt die 150 belminuten, of zijn 120 er genoeg?
Want dan is Base Check 15 veel beter: voor 12€/maand (als je online besteld) 120 belminuten, onbeperkt sms'en en 1 GB op een beter netwerk dan dat van Telent (en vanop de eerste plaats). Én je krijgt toegang tot de BASE Check-app, ookal is die niet zo heel veel waard (voor mij)
Groet
  #46  
Oud 12-07-13, 17:30
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Eigenlijk zijn Kevertjes tegenwoordig vrij duur
Maar Telenet is gewoon een drama.
Welk tariefplan ga je nemen? Telenet King?
Wil je echt die 150 belminuten, of zijn 120 er genoeg?
Want dan is Base Check 15 veel beter: voor 12€/maand (als je online besteld) 120 belminuten, onbeperkt sms'en en 1 GB op een beter netwerk dan dat van Telent (en vanop de eerste plaats). Én je krijgt toegang tot de BASE Check-app, ookal is die niet zo heel veel waard (voor mij)
Groet
Telenet king ja

ik heb nu ook 150 minuten maar voor 25 euro (geniet nog wel een korting van 5 euro) maar ik ben met alles (vaste telefonie, tv, internet) bij Telenet, en ik ben daar héél tevreden over. dus ik ga zien wat het geeft...

ik lees zoveel klachten over iPhone waardoor ik tot een jaar schrik had om er een te kopen... van al die klachten heb ik nog geen last gehad... massa's mensen hadden last met hun batterij, ik niet... om maar te zeggen: je moet er geluk mee hebben...

ik heb hier ook mensen gelezen die tevreden zijn + dit en een "9lives"-forum zijn de enige fora die ik vind met negatieve reacties... mensen die gelukkig zijn geven geen feedback...

dus: ik wacht gewoon af, niks te verliezen he, ik stap morgen terug over als het mij niet aanstaat...
  #47  
Oud 12-07-13, 17:32
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Telenet king ja

ik heb nu ook 150 minuten maar voor 25 euro (geniet nog wel een korting van 5 euro) maar ik ben met alles (vaste telefonie, tv, internet) bij Telenet, en ik ben daar héél tevreden over. dus ik ga zien wat het geeft...

ik lees zoveel klachten over iPhone waardoor ik tot een jaar schrik had om er een te kopen... van al die klachten heb ik nog geen last gehad... massa's mensen hadden last met hun batterij, ik niet... om maar te zeggen: je moet er geluk mee hebben...

ik heb hier ook mensen gelezen die tevreden zijn + dit en een "9lives"-forum zijn de enige fora die ik vind met negatieve reacties... mensen die gelukkig zijn geven geen feedback...

dus: ik wacht gewoon af, niks te verliezen he, ik stap morgen terug over als het mij niet aanstaat...
Je ziet maar! Veel succes!
  #48  
Oud 12-07-13, 17:34
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Je ziet maar! Veel succes!
ik laat het weten!
  #49  
Oud 14-07-13, 19:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Maor allee; van proximus naar mobistar gaan is van een Ferrari naar een geit gaan.

Proximus is zeker niet perfect, zeker niet maar wel het beste netwerk van allen.

Bij mobistar blijven ze hangen, hun 3G? Trekt op niks, heel weinig 3G.

Telenet is nog slechter; maken gebruik van het mobistar netwerk en ze hebben vaak pannen, doet me meteen denken toen ik mobile vikings als 1ste nummer gebruikte, kotsbeu was ik het.

Nu proximus; 1 keer platgelegen op 2j tijd en dit voor 45min lang, nadien was het terug in orde . En meer 3G ook natuurlijk. Helaas toch ook nog her en der edge en dan heb je het gescheten maar dat is praktisch bij alle providers zo, ik vind die edge zo out to date.
  #50  
Oud 14-07-13, 19:31
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Als we het met auto's gaan vergelijken:

Mobistar: Lada
Telenet: Trabant
BASE: Audi/BMW
Mobile Vikings: VW
Proximus: Ferrari

Op sommoge vlakken is een Audi prettiger dan een Ferrari. Een Ferrari is duurder maar levert kwaliteit (en snelheid). Maar binnen België kan je die snelheid niet optimaal gebruiken (zoals je Proximus' 4G (officieel) niet kan gebruiken op de iPhone (maar dat kan omgezeild worden))
  #51  
Oud 14-07-13, 20:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Als we het met auto's gaan vergelijken:

Mobistar: Lada
Telenet: Trabant
BASE: Audi/BMW
Mobile Vikings: VW
Proximus: Ferrari

Op sommoge vlakken is een Audi prettiger dan een Ferrari. Een Ferrari is duurder maar levert kwaliteit (en snelheid). Maar binnen België kan je die snelheid niet optimaal gebruiken (zoals je Proximus' 4G (officieel) niet kan gebruiken op de iPhone (maar dat kan omgezeild worden))
Nochthans is proximus niet zoveel meer duurder ze; ik heb generation connect:
20 euro per maand voor 2GB, 80belminuten en 2000 smsen + per herlaadbeurt 10MB erbij voor in den buitenland te surfen tot een max van 100MB. Is normale prijs vind ik en dit voor een goed netwerk ook die veel minder panne heeft dan alle andere.
  #52  
Oud 14-07-13, 20:23
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Nochthans is proximus niet zoveel meer duurder ze; ik heb generation connect:
20 euro per maand voor 2GB, 80belminuten en 2000 smsen + per herlaadbeurt 10MB erbij voor in den buitenland te surfen tot een max van 100MB. Is normale prijs vind ik en dit voor een goed netwerk ook die veel minder panne heeft dan alle andere.
Klopt! Zelf 10.000 sms'en sinds kort.
Maar gewoon: Mobistar en Telenet zijn het slechtste van het slechtste.
BASE gaat vooruit, biedt leuke extraatjes aan en heeft het beste 2G-netwerk, Proximus is en blijft de duurste en levert dan ook wel kwaliteit.
  #53  
Oud 16-07-13, 16:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Klopt! Zelf 10.000 sms'en sinds kort.
Maar gewoon: Mobistar en Telenet zijn het slechtste van het slechtste.
BASE gaat vooruit, biedt leuke extraatjes aan en heeft het beste 2G-netwerk, Proximus is en blijft de duurste en levert dan ook wel kwaliteit.
Volledig mee eens maar als je de prijs enzo ziet van generation connect; dat is voor mij even duur als bv mobile vikings.

Bij GC heb je voor 5 euro per maand meer 10MB per herlaadbeurt tot een max van 100MB om in den buitenland mee te surfen maar ook nog eens voor dat geld meer 3G en een stabieler netwerk, veel minder problemen met bellen/smsen en surfen enz.... .
  #54  
Oud 16-07-13, 17:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Proximus is inderdaad iets duurder dan Mobile Vikings, maar bv. voor mijn verbruik is Proximus een stuk goedkoper dan MV. Proximus biedt namelijk extra databundels aan (250MB voor €10) waardoor je niet elke maand verplicht bent om voor 20 euro te herladen. Ik denk dat ik nu ongeveer 10 euro per maand betaal. Bij MV *moet* je elke maand herladen wat het voor mij relatief duur maakt.

Echter is Proximus ook niet perfect. Bij mij thuis geen 3G, nochtans woon ik absoluut niet afgelegen. Vorige week was ik in Italië en daar heb je werkelijk overal 3G (zelfs met succes getest in een verlaten bos op 2000m hoogte). Waarom is dat niet mogelijk in België?
  #55  
Oud 16-07-13, 17:17
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Misschien je huis te goed geïsoleerd? Want ik heb overal 3G. Buiten in ondergrondse parkeer garages.
  #56  
Oud 17-07-13, 13:16
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

als het goed is moet het ook gezegd worden! eerste ervaringen met Telenet: super! deftige snelheid van Edge (niet trager dan Proximus) en de 3G valt ook goed mee! net tethering geprobeerd: werkt allemaal perfect! ik snap niet wat jullie allemaal liggen te zagen... als je wi-fi snelheden verwacht: neem cola, een pak chips, zet u in uw zetel en ga daar surfen!
  #57  
Oud 17-07-13, 13:37
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
als het goed is moet het ook gezegd worden! eerste ervaringen met Telenet: super! deftige snelheid van Edge (niet trager dan Proximus) en de 3G valt ook goed mee! net tethering geprobeerd: werkt allemaal perfect! ik snap niet wat jullie allemaal liggen te zagen... als je wi-fi snelheden verwacht: neem cola, een pak chips, zet u in uw zetel en ga daar surfen!
Wat valt bij jou nog onder 'valt goed mee'? Wil je eens een SpeedTest doen.
Want mijn moeder die bij Mobistar was had bijna OVERAL + 200 ms Ping, 1.5 Mbps down en 0.5 Mbps up of zo...

En Wi-Fi-snelheden over 3G zijn helemaal geen uitzondering meer de dag vandaag, behalve bij Mobistar.
  #58  
Oud 17-07-13, 13:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
En Wi-Fi-snelheden over 3G zijn helemaal geen uitzondering meer de dag vandaag, behalve bij Mobistar.
Wat ben je nu weer aan het vertellen? Mijn iPhone 5 haalt 150 Mb/s op Wi-Fi. Haal jij die snelheid ook op 3G bij Proxidinges? Toon eens een plaatje.

  #59  
Oud 17-07-13, 13:50
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat ben je nu weer aan het vertellen? Mijn iPhone 5 haalt 150 Mb/s op Wi-Fi. Haal jij die snelheid ook op 3G bij Proxidinges? Toon eens een plaatje.

Mijn Wi-Fi-snelheid thuis is 4Mbps down en 2Mbps up (danku, Belgacom)...
Da haal je gemakkelijk met Proxidinges!
Hoeveel mensen hebben nu internet aan 150Mbps?

Ik bedoel: 20 Mbps down en 2Mbps up via 3G (op upload na komt dat toch al dicht in de buurt van Wi-Fi)... (met BASE soms zelf meer)
Veel mensen die ik ken hebben ongeveer rond de 20Mbps down en het snelste Wi-Fi-netwerk waar ik ooit op gesurft had, had deze snelheid:


Dat bedoel ik alleen.

Laatst gewijzigd door ArneMaes; 17-07-13 om 13:54. Reden: Omdat ik URL had gekozen i.p.v. IMG! :)
  #60  
Oud 17-07-13, 13:54
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Wat valt bij jou nog onder 'valt goed mee'? Wil je eens een SpeedTest doen.
Want mijn moeder die bij Mobistar was had bijna OVERAL + 200 ms Ping, 1.5 Mbps down en 0.5 Mbps up of zo...

En Wi-Fi-snelheden over 3G zijn helemaal geen uitzondering meer de dag vandaag, behalve bij Mobistar.
amai, ik haal Wi-Fi met telenet, tot 47 mbps...

en valt goed mee = nauwelijks verschil merkbaar met Proximus....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Email Proximus/telenet marcgarre Proximus 19 02-01-10 15:57
Overstap windows naar mac Jeff Archief 9 23-11-09 17:30
overstap orange naar t-mobile Chris03 Odido (T-Mobile) 6 23-09-08 22:09
Overstap naar Mac robijnv iPhone algemeen 1 26-08-08 21:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.