iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Telenet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/)
-   -   Simkaart Telenet probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/84678-simkaart-telenet-probleem.html)

claes dirk 12-02-11 16:43

Simkaart Telenet probleem
 
ik ben van mobile vikings overgestapt naar telenet wegens slecht ontvangst. nu heb ik prima ontvangst maar een paar andere problemen.ik ga slapen met iphone op 100% en smorgens staat hij op 70%, wat bij mobile vikings nog altijd 100% was.gebruik sinds laatste keer staat op 4uur en standby op 8 uur zonder mijn iphone gebruikt te hebben.en bij mijn nummer staat onbekend. heeft er iemand hier nog ervaring mee,of kunnen julie mij helpen.dank u bij voorbaat.

Kubbie92 12-02-11 20:00

Nooit geweten dat er iemand overstapt van de Viking naar iemand anders.. Wat jouw probleem betreft, probeer misschien om jouw data uit te zetten? Zie dan 's morgens wat het helpt. Staat jouw Wi-Fi aan? Uiteindelijk kan je nog proberen te herstellen..

claes dirk 17-02-11 12:08

ik heb alles geprobeerd. het enige dat helpt is s avonds de sim eruit halen, dan loopt mijn gebruik niet verder op en geen battery verlies.

Doeke 17-02-11 13:19

en als je 's nachts je mobiele data uitschakelt?

claes dirk 17-02-11 14:02

ook dat helpt niet.

claes dirk 05-03-11 11:40

opgelost. ben overgestapt naar proximus.

Gere 13-09-12 22:06

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Ik heb een iphone 2G en had mobile vikings, toestel had steeds een hoge autonomie.

Sinds afgelopen vrijdag overgestapt op een Telenet King-abonnement.
Sindsdien loopt de gebruikstijd op tot zowat 70% van de standbytijd :mad: Autonomie is tot 1/4 de verminderd.

Telenet heeft eerst een reset van de simkaart geprobeerd, zonder resultaat. Vervolgens heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd, ook zonder resultaat.

Zopas heb ik de iphone compleet hersteld met andere firmware maar nog steeds hetzelfde probleem. De gebruikstijd blijft maar oplopen ook al raak ik de telefoon helemaal niet aan. Het maakt niet uit wat je doet, data uitschakelen of in vliegtuigmodus gaan.

Ik vermoed dat overstappen op een andere operator de enige oplossing zal zijn.

Zéér vervelend!

claes dirk 14-09-12 18:43

sinds ik bij proximus ben is alles ok.

Gere 15-09-12 00:08

Hallo Dirk

Dat is alleszins al een geruststelling, dan weet ik dat het altijd kan worden opgelost.

Helaas heeft proximus niet echt een aanbieding die in de buurt komt van het Telenet King abonnement maar een andere telefoon kopen is natuurlijk nog duurder.

Het kan ook geen toeval zijn dat wij precies dezelfde iphone's hebben. Zou cydia verwijderen kunnen helpen?

Peter 15-09-12 11:40

ik ben ook Telenet King en heb een iPhone 4 sinds eergisteren met iOS 6 GM er op
zowel met iOS 5.1.1 (jailbreak) als iOS 6 GM haal ik een even lange autonomie.
Tot een maand geleden was ik Proximus klant en de autonomie is niets veranderd.
Ik haal en haalde een goede dag op een acculading.

off topic: wat iOS 6 GM betreft. Of het ligt aan het feit dat mijn 5.1.1 gejailbreakt was, maar de snelheid van de iPhone4 is merkelijk sneller onder iOS6 (zonder jailbreak). Was van plan een iPhone 5 te kopen louter voor de snelheid, maar dit probleem is voorlopig opgelost.

Gere 16-09-12 23:35

Met iphone 4 is er inderdaad geen probleem, dat heb ik zelf ook al kunnen merken.

Het is echt zo vreemd. Pas als je de simkaart eruit haalt dan wordt de telefoon rustig en wordt de gebruikstijd weer normaal. Uitschakelen helpt niet.

Morgen eens proberen om de software opnieuw te installeren maar zonder Cydia want dat heeft de topicstarter ook op zijn telefoon. Daarna geef ik het op. Telenet heeft ook geen oplossing.

Gere 17-09-12 13:10

Maakt geen verschil zonder Cydia.

ipods 17-09-12 14:05

Hier ook telenet op twee iphone's, en geen abnormaal verbruik.

gebruik is 5 uur , 41 minuten
stand-by 4 dagen 4 uur

daarna pas lege batterij

Emiin' 20-12-12 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipods (Bericht 819714)
Hier ook telenet op twee iphone's, en geen abnormaal verbruik.

gebruik is 5 uur , 41 minuten
stand-by 4 dagen 4 uur

daarna pas lege batterij

geen abnormaal verbruik? Ik zou tevreden zijn in jouw geval
Mijn iPhone 5 doet amper 4 uur gebruik en 24 uur standby
Ook met een telenet sim.

Maar ik geloof er niet echt in dat de ene operator meer batterij verbruikt dan de ander. Iemand die hier technisch inzicht heeft?

psychoke225 05-01-13 01:23

emiin , een jailbreak verbruikt meer dan een toestel dat geen jailbreak heeft.
maar zoiezo geven onze operatoren geen support als je toestel gejailbreaked is


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.