iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Telenet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/)
-   -   Melding "Simkaart heeft een toon afgespeeld"? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/91805-melding-simkaart-heeft-toon-afgespeeld.html)

karterke 27-05-11 15:19

Melding "Simkaart heeft een toon afgespeeld"?
 
Ik heb net mijn Iphone 4 aangekocht en deze is nog niet verbonden met mijn nieuw netwerk van Telenet. Dat is normaal, kan 48u duren.
Maar nu krijg ik om het kwartier de melding in een zwart schermpje "Simkaart heeft een toon afgespeeld".... Wat is dit? Ook geeft hij een bieptoon tijdens dit berichtje. Heeft dit gewoon te maken dat ik nog geen ontvangst heb of moet ik mij hierin ongerust maken?

Stephan1 29-05-11 09:30

Bij mij doet zich hetzelfde fenomeen voor...

karterke 29-05-11 10:58

Aha, ja en ik heb nog steeds "Geen Service" dus er klopt echt iets niet. Ik heb in itunes "Herstellen" genomen, maar hielp niet. Nog steeds die melding om het kwartier. Morgenvroeg maar eens binnenspringen bij de shop waar ik hem heb gekocht. Bij telenet technische dienst wisten ze ook niet wat het was...

ad9007i 29-05-11 13:21

moet je simkaart actief blijven?
dus dat hij in je iphone moet blijven?
anders zou ik gwn de simkaart eruit halen en wat leuks doen op de iphone

Diikemol 29-05-11 13:52

Ik weet wat er is. Ik ben al naar een telenet verdeler gegaan. Gebelt naar klantendienst. En ze gecontacteerd op Twitter. Het probleem licht aan hun. Er is iets mis met het systeem voor de simkaarten te activeren. Ze zeiden me dat het zeker maandag gemaakt is. (De onderliggende dienst werkt niet in het weekend). Dat is alles wat ik weet! Je moet je Iphone regelmatig opnieuw opstarten zodat hij blijft contact maken met Telenet. Ofwel moet je via instellingen => Aanbieder => Telenet (Laat hem even zoeken en je ziet Telenet wel verschijnen). Klik je op Telenet, en dan gaat die automatisch blijven contact maken.

karterke 29-05-11 15:03

Ow ok bedankt! Ja die jongens hebben weekend he, dus moeten we maar wachten tot morgen :). Bedankt joh!

Diikemol 29-05-11 15:29

Ter informatie, als je van plan bent je Iphone te Jailbreaken. Kan je best even wachten met je toestel te Jailbreaken tot dat alle problemen opgelost zijn.

Stephan1 29-05-11 17:31

Hey, bedankt Diikemol !

karterke 29-05-11 19:02

Nee dat was ik zeker niet van plan. :)

Diikemol 30-05-11 16:22

Zo, het is gemaakt! :))

karterke 30-05-11 17:56

Jep, hier ook! :D

croiman 14-04-12 00:50

ik heb de iphone al gelaibreaked terwijl ik nog aant wachten was op activatie van micro sim, in me oude gsm had ik gewone, die heb ik dan maar bij geknipt omdat het wachten toch wel even duurt eer de nieuwe simkaart actief is.

ook de melding gehad van toon verzending bla bla bla

naila54 10-12-12 14:32

Hey, iPhone 5 met ikong abo en de iPhone 4 met iking abo
Zowel op beide toestellen krijg ik de melding: sim heeft geluid afgespeeld...
iPhone 4 had altijd Mobistar abo en voordien nooit geen miserie gehad... Wat nu?

GwnneJeroen 11-12-12 19:31

ja ik heb een iPhone 5 met King (los gekocht) maar ik heb dit ook... alsook dat ik slechte ontvangst heb :/

naila54 11-12-12 21:55

Vandaag een klein half uur met Telenet gebeld... Tof is iets anders... Simkaart doet dit omdat hij niet geactiveerd was... Dit duurt dus al van vrijdag zo... Binnen de 48 uur is dit euvel opgelost


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.