iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Probleem met Internet etc (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/111668-probleem-internet-etc.html)

jasper1985 08-02-12 10:54

Probleem met Internet etc
 
Ik heb mij vorige een Iphone 4S gekocht. Ik had reeds een My25 abonnement en men heeft mij verteld dat dat dat nog steeds het beste bij mij aansluit. Ik heb daar een bonus van 50 MB mobiele data. Ik heb nu daar bovenop een Internet Everywhere Multi Relax van 750 MB.

Ik kreeg daarjuist een sms dat reeds 80% van mijn datavolume verbruikt is. Hiermee bedoelen ze van die 50 MB. Ik vroeg me af als die 50MB verbruikt is, ik automatisch naar die 750 MB ga?

Thuis heb ik Wi-Fi. Als ik dan via Iphone op internet ga, is dat via Wi-Fi. Hier moet ik toch niet voor betalen? Want op klantendienst van Mobistar zeiden ze eventueel van wel. Heeft te maken met instellingen van APN etc... Kan iemand mij daar meer uitleg over geven?

Nog een laatste vraag, weet iemand of Budget Check echt up-to-date is. Hiermee bedoel ik of dat zich automatisch aanpast als ik gebeld heb of op internet geweest ben?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Al heel erg bedankt!

apotheosis 08-02-12 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jasper1985 (Bericht 769537)
Ik heb mij vorige een Iphone 4S gekocht. Ik had reeds een My25 abonnement en men heeft mij verteld dat dat dat nog steeds het beste bij mij aansluit. Ik heb daar een bonus van 50 MB mobiele data. Ik heb nu daar bovenop een Internet Everywhere Multi Relax van 750 MB.

Ik kreeg daarjuist een sms dat reeds 80% van mijn datavolume verbruikt is. Hiermee bedoelen ze van die 50 MB. Ik vroeg me af als die 50MB verbruikt is, ik automatisch naar die 750 MB ga?

Thuis heb ik Wi-Fi. Als ik dan via Iphone op internet ga, is dat via Wi-Fi. Hier moet ik toch niet voor betalen? Want op klantendienst van Mobistar zeiden ze eventueel van wel. Heeft te maken met instellingen van APN etc... Kan iemand mij daar meer uitleg over geven?

Nog een laatste vraag, weet iemand of Budget Check echt up-to-date is. Hiermee bedoel ik of dat zich automatisch aanpast als ik gebeld heb of op internet geweest ben?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Al heel erg bedankt!

Op je Wi-Fi netwerk surfen gaat de data van je internetprovider af, je betaalt al voor je internet he ;p, dus surfen op Wi-Fi is gratis.

Dat van die 50MB als je erover zit zou ik toch niet vertrouwen, volgens mij (al kan ik mis zijn) klopt er iets niet hoor, ik heb da gehad bij proximus toen, normaal had ik ook 50MB maar ik had een apart abo genomen van 1GB, die 50MB die werd weggewerkt en maar goed ook.
Ik vind het maar zeer raar en zou het niet vertrouwen.
Beste je kan doen is gewoon zeggen, zet me meteen over naar die 750MB dan begin je meteen aan deze bundel snap je. Ik heb nog nooit geweten dat men bij data 2 verschillende data gaat gaan gebruiken.
Opletten dus en best eens bellen (alhoewel ze bij die klantendiensten dikwijls zelf uit hun nek lullen).

Als u my 25 abo gedaan is dan moet je mss eens kijken voor generation connect tenzij je een grote beller bent?

Generation connect kost 20 euro per maand, is een herlaadkaart, kan je de dag nadien altijd je transfers nagaan van hoelang en naar wie je gebelt hebt en hoeveel geld je kwijt bent enz....
Je hebt voor die 20 euro 2000 smsen,2GB data en 80belmin.
Dat updaten dat duurd soms wel een tijdje.

Je hebt ook nog mobile vikings; 15 euro per maand; 60belmin, 1000smsen naar alle andere en 1000 sms naar andere vikings en 2GB data per maand en is ook een herlaadkaart.

Dat zijn de 2 goedkoopste opties.

Beiden hebben voor en nadelen, zit jij op veel plaatsen waar je op EDGE/gprs signaal valt ben je beter af met mv, kom je bijna altijd op plaatsen waar 3G is dan zit je beter met GC van proximus.

Mobistar; als je daar liever bij bij blijft dan moet je nu gewoon snel nagaan hoe dat zit ivm die 50 en 750MB want ik zou het nie vertrouwen, normaal gezien als ge zo ne bundel hebt van 750MB dan moet je data daar meteen van afgaan en niet van die 50MB, ik kan fout zijn maar heb dus ene vermoeden dat deze u 750MB bundel niet klaargestelt hebben.


Ik weet natuurlijk nie hoeveel je belt, smst enz....
En laat eens weten hoelang je abo nog loopt.

firefighter133 10-11-12 12:27

Ik heb ook pas m'n 4s. Abonnement bij Mobistar. Thuis surfen via Wi-FI is geen probleem. Ik kan echter niet op internet als er geen WI-FI beschikbaar is. Alle instellingen zouden volgens de Mobistar winkel goed staan. Ook de klantendienst van Mobistar zegt dat alle instellingen juist zijn. Heel af en toe heb ik even verbinding maar dan geeft de iphone "netwerkfout" aan. Iemand een idee wat dit kan zijn of mss hetzelfde probleem gehad?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.