iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   iPhone 4 8GB als modem voor iPad onmogelijk ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/112777-iphone-4-8gb-modem-voor-ipad-onmogelijk.html)

wba 23-02-12 19:52

iPhone 4 8GB als modem voor iPad onmogelijk ?
 
Hallo,

Ik heb mijn vraag reeds gepost in iPhone algemeen, ten onrechte, vrees ik, waarvoor mijn excuses.

Ik heb een Mobistar Corporate telefoonabonnement. Ik heb bijbetaald voor Internet Surf & Mail (500 MB per maand).

Ik kan met mijn iPhone uitstekend surfen, doch zou, wegens het gebruiksgemak, vanop mijn iPad of laptop willen (beide zonder 3G abonnement) kunnen werken.

Ik kan mijn iPhone echter NIET gebruiken als modem voor mijn iPad, hoewel mijn verkoper had gezegd dat dit mogelijk was.

Deze morgen reeds naar Mobistar gebeld (drie verschillende diensten). Uiteindelijk verwijzen ze mij naar de contactpersoon op mijn werk die het met zijn contactpersoon bij Mobistar moet regelen.

Mijn contactpersoon (nochtans van geen kleintje vervaard) viel uit de lucht.

Weet iemand of dit een doelbewuste Mobistarpolitiek is, en of daar iets aan te doen is ? Mijn vraag is ernstig bedoeld, dus ben ik dankbaar voor elk ernstig antwoord.

W

Bomans 23-02-12 20:05

Ik dacht dat tethering bij Mobistar niet was toegestaan. Proximus en Base laten het wel toe.

wba 24-02-12 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 773803)
Ik dacht dat tethering bij Mobistar niet was toegestaan. Proximus en Base laten het wel toe.

Beste,

Bedankt voor uw antwoord, doch dit leert mij niet veel.

Waar kan ik documentatie (bvb. onder vorm van een antwoord, of URL van Mobistar) vinden die daar specifiek over handelt?

Ik sprak gisteren een collega, die over hetzelfde abonnement beschikt als ik, doch die een Samsung mobieltje heeft. Zij kan wel een persoonlijke hotspot creëren. Het ligt dus blijkbaar aan de combinatie iPhone + Mobistar. Tenzij men mij in de winkel waar ik de iPhone heb gekocht heeft voorgelogen - ik heb namelijk de vraag specifiek gesteld vooraleer ik de iPhone kocht.

W

Bomans 24-02-12 09:36

Mobistar blokkeert Personal Hotspot iPhone - Hotgsm.be

wba 24-02-12 11:31

iPhone 4 kan niet als hotspot met Mobistar
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 773885)

Dank voor uw antwoord.

Heeft de heer Van Quickenborne ondertussen iets bereikt bij Mobistar, of zijn het woorden in de wind ?

W

Bomans 24-02-12 12:01

Wat dacht je met die politici bij ons in België ...

perrd 24-02-12 15:05

Ik zou hem een tweet sturen.

wba 24-02-12 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door perrd (Bericht 773973)
Ik zou hem een tweet sturen.

Dank u. Dit is nu net het soort bericht waar ik van baal. Ik had gevraagd het ernstig te houden.

apotheosis 24-02-12 19:14

Jij hebt helaas geene poot om op te staan; toen je bij die mobistar kerel stond dan had je dat gesprek moeten opnemen en dan had je tenminste een bewijs enz....
Nu heb je niks in handen dus je staat met je rug tegen de muur.

De meesten die in een base/proximus/mobi winkel werken kennen er zelf niks van en dan maken ze de mens zonder ze het zelf weten blaaskes wijs en velen trappen erin omdat velen er geen kennis van hebben.

Mensen zouden beter eerst eens hulp of info vragen op fora als deze, men komt er altijd mee af als het al te laat is :).

Mobistar laat op android tethering toe, niet op de iPhone, mobistar steekt het op apple maar het is mobistar hoor want bij proximus en base heb je wel tethering op je iPhone :).

Ik meende je alleen tethering kan gebruiken als je je iPhone jailbreaked maar dat raad ik niet aan en trek ik me ook niet aan die vodden want dat zijn vodden.

Guest-20180925190238 24-02-12 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 774037)

De meesten die in een base/proximus/mobi winkel werken kennen er zelf geen rotte kloot van en dan maken ze de mens zonder ze het zelf weten blaaskes wijs en velen trappen erin omdat velen er geen kennis van hebben.

Gebruik je dat riooltaaltje opzettelijk of weet je écht niet beter :rolleyes:

apotheosis 24-02-12 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 774039)
Gebruik je dat riooltaaltje opzettelijk of weet je écht niet beter :rolleyes:

????
Ben niet mee, zo post ik altijd zeker als ik mij aan bepaalde zaken erger.
Ik schrijf en alsook spreekt zelden tot nooit mooi an, das niks voor mij ook, dat past me niet. Ik floep het er gewoon uit als ik iets te zeggen heb en ik help de mensen hier, leuk om zien andere zaken hier telkens door de vingers gezien worden; ik zou hem een tweet sturen,lol, zo'n goede antwoorden zijn blijkbaar geen probleem.
Ik heb het aangepast,muggeziften.

wba 29-02-12 13:40

iPhone 4 geen tethering onder Mobistar
 
Na veel rondvragen kreeg ik uiteindelijk via via volgend antwoord van Mobistar :

[...]

Op de simkaart staat er Wi-Fi maar de iPhone kan niet als modem met een laptop gebruikt worden.Dit is een akkoord tussen Mobistar en Apple, daar wij als provider de iPhone als eerste op de markt mochten aanbieden.
Mobistar Customer Services

Concreet wil dit zeggen : ofwel koop je een iPhone, maar ga je mobiel via een andere provider dan Mobistar, ofwel koop je bvb. Samsung of HTC en kun je wel mobiel met Mobistar.

iPhone + Mobistar ≠ tethering

Bomans 29-02-12 15:38

Of je jailbreaked het ding en activeert tethering met een cydia app.

wba 29-02-12 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 775234)
Of je jailbreaked het ding en activeert tethering met een cydia app.

Dank voor je antwoord, maar doe je daarmee geen onherroepelijke dingen? Volstaat het jailbreaken of moet je dan nog andere programma's installeren ?

ib4rtnl 29-02-12 16:40

Als je je iPhone jailbreakt, krijg je cydia, met cydia moet je uit de appstore bijvoorbeeld TetherMe downloaden, deze tweak ontgrendelt de 'Persoonlijke Hotspot' functie in de instellingen van de iPhone. Hierdoor kan je tethering toch wel aanzetten.

wba 29-02-12 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ib4rtnl (Bericht 775251)
Als je je iPhone jailbreakt, krijg je cydia, met cydia moet je uit de appstore bijvoorbeeld TetherMe downloaden, deze tweak ontgrendelt de 'Persoonlijke Hotspot' functie in de instellingen van de iPhone. Hierdoor kan je tethering toch wel aanzetten.

Dank u. Moet een identiek jailbreaken dan ook gebeuren op mijn iPad of mijn draagbare Mac of pc ?

W

Bomans 29-02-12 17:18

Neen, enkel op het toestel waarvan je de verbinding wil delen.

wba 01-03-12 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 775260)
Neen, enkel op het toestel waarvan je de verbinding wil delen.

Dank u vriendelijk.
Ik heb geen vragen meer.

wba 08-03-12 17:15

Laatste nieuws. Op 28 feb 2012 had ik hierover inlichtingen gevraagd op de website van Mobistar. Op 07 maart 2012 krijg ik antwoord van hen dat bij hen (Mobistar) alles ingesteld is opdat ik zou kunnen "tetheren", maar dat ik een Apple-app moet installeren.

Heeft iemand een idee waarover zij het hebben ? Ik heb ondertussen gelezen dat er "gejailbreakte" tether-apps bestaan, maar zijn er ook niet-"gejailbreakte" ?

Dank

Bomans 08-03-12 18:36

En ze hebben niet gezegd welke "apple app"

Beetje een vaag antwoord van zo een bedrijf ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.