iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Welk tariefplan kiezen? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/114977-welk-tariefplan-kiezen.html)

wardonaldo 26-03-12 17:03

Welk tariefplan kiezen?
 
Hallo,

Ik heb al lang een iPad met een abonnement bij Proximus (€20 per maand voor 1GB) hier kom ik zeker mee toe.

Nu koop ik in de paasvakantie een gsm met 3G momenteel ben ik met mijn gsm bij Mobistar (pre-paid).

Het is bekent dat proximus een beter 3G netwerk heeft dan Mobistar.

Daarvoor zou ik met mijn gsm ook overstappen naar Proximus. Welk zouden jullie nemen?

Mobistar my10 + Internet Everywhere Multi Relax= €25 voor 10000 sms 750 mb (om te delen voor gsm en iPad ) 43 min. bellen

Proximus Generation Connect + Mobile Internet Comfort= €40 voor 2000 sms 2000mb (gsm) en 1000mb(iPad) 80min. bellen

Mobile vikings is uitgesloten wegens te slecht 3G netwerk.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

apotheosis 26-03-12 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wardonaldo (Bericht 783007)
Hallo,

Ik heb al lang een iPad met een abonnement bij Proximus (€20 per maand voor 1GB) hier kom ik zeker mee toe.

Nu koop ik in de paasvakantie een gsm met 3G momenteel ben ik met mijn gsm bij Mobistar (pre-paid).

Het is bekent dat proximus een beter 3G netwerk heeft dan Mobistar.

Daarvoor zou ik met mijn gsm ook overstappen naar Proximus. Welk zouden jullie nemen?

Mobistar my10 + Internet Everywhere Multi Relax= €25 voor 10000 sms 750 mb (om te delen voor gsm en iPad ) 43 min. bellen

Proximus Generation Connect + Mobile Internet Comfort= €40 voor 2000 sms 2000mb (gsm) en 1000mb(iPad) 80min. bellen

Mobile vikings is uitgesloten wegens te slecht 3G netwerk.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Houd er rekening mee dat als je bij proximus op gprs en EDGE zit je het gescheten hebt, das pokke traag, je kan er bijna niks mee doen, dit wel in het achterhoofd houden, ik woon bv in een boerengat en niet overal is er 3G + buiten soms 3G maar als ik dan binnen ga in cafe ist omzeep tenzij ik mss aan de ruit zit zodat ik toch genoeg 3G bereik krijg. Dit is dan ook het enige minpunt maar ik heb soms sneller internet nodig en dan hebk een goedkopere smartphone gekocht met een mobile vikings kaartje omdat je bij deze op EDGE wel meer kan doen.

Voorzover ik weet kan je gewoon generation connect aanschaffen en dit als tethering voor je iPad gebruiken, voorzover ik wet zou dit moeten gaan maar laat dit nog eerst eens bevestigen door andere mensen :), ik zit te twijfelen, je kan alvast tethering bij proximus gebruiken, dan heb je maar 1 data bundel nodig snap je :). nu betaal je voor 2 terwijl je mss maar 1 nodig hebt (tenzij je nie toekomt op de smartphone met 1GB).
Generation connect heb ik ook, buiten dus dat gprs/edge gedoe ben ik er enorm tevreden van, ik spaar ook altijd mijn belkrediet op en zit nu al op een 4tal maand tijd aan 84 euro :).
En dan heb je ook nog pay&gold, schrijf je daar ook voor in; iedere keer je herlaad kan je bv 3 gratis belmin krijgen naar alle netwerken.

wardonaldo 26-03-12 18:28

Ik denk dat ik toch voor mobistar ga gaan. €15 per maand meer betalen voor gewoon een beter netwerk vind ik toch te veel. Is het edge van proximus veel trager dan de edge van mobistar?

ps: Ik verbruik per maand toch mischien juist €10 dus met €20 per maand kan ik het 2 maanden uithouden terwijl mijn smsen en GB niet meer geldig zijn.

Ben nu prepaid bij mobistar dus ook geen problemen met nummeroverdracht en zo.

apotheosis 27-03-12 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wardonaldo (Bericht 783016)
Ik denk dat ik toch voor mobistar ga gaan. €15 per maand meer betalen voor gewoon een beter netwerk vind ik toch te veel. Is het edge van proximus veel trager dan de edge van mobistar?

ps: Ik verbruik per maand toch mischien juist €10 dus met €20 per maand kan ik het 2 maanden uithouden terwijl mijn smsen en GB niet meer geldig zijn.

Ben nu prepaid bij mobistar dus ook geen problemen met nummeroverdracht en zo.

Hola man, wacht nog even ze; 3 april nieuwe tarieven bij mobistar wat wil zeggen velen goedkoper enzo zullen worden met bv meer data, da verwacht ik alvast.

De egde van mobistar en base zijn sneller dan proximus maar de 3G bij proximus heb je meer en is sneller dan mobistar en base :). Iemand die veel of bijna altijd in tstad zit of woont die zit volgens mij het beste mee (generation connect)proximus.
Proximus heeft ook de minste problemen mee bv data panne of smsen te laat aankomen enz...

wardonaldo 28-03-12 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 783015)
Houd er rekening mee dat als je bij proximus op gprs en EDGE zit je het gescheten hebt, das pokke traag, je kan er bijna niks mee doen, dit wel in het achterhoofd houden, ik woon bv in een boerengat en niet overal is er 3G + buiten soms 3G maar als ik dan binnen ga in cafe ist omzeep tenzij ik mss aan de ruit zit zodat ik toch genoeg 3G bereik krijg. Dit is dan ook het enige minpunt maar ik heb soms sneller internet nodig en dan hebk een goedkopere smartphone gekocht met een mobile vikings kaartje omdat je bij deze op EDGE wel meer kan doen.

Voorzover ik weet kan je gewoon generation connect aanschaffen en dit als tethering voor je iPad gebruiken, voorzover ik wet zou dit moeten gaan maar laat dit nog eerst eens bevestigen door andere mensen :), ik zit te twijfelen, je kan alvast tethering bij proximus gebruiken, dan heb je maar 1 data bundel nodig snap je :). nu betaal je voor 2 terwijl je mss maar 1 nodig hebt (tenzij je nie toekomt op de smartphone met 1GB).
Generation connect heb ik ook, buiten dus dat gprs/edge gedoe ben ik er enorm tevreden van, ik spaar ook altijd mijn belkrediet op en zit nu al op een 4tal maand tijd aan 84 euro :).
En dan heb je ook nog pay&gold, schrijf je daar ook voor in; iedere keer je herlaad kan je bv 3 gratis belmin krijgen naar alle netwerken.

Die tethering hoe werkt dat dan precies en werkt dat altijd correct? Heb je daar iets voor nodig buiten een iphone en ipad?

apotheosis 29-03-12 12:57

Normaal gezien kan je dit via blu-tooth doen en via personal hotspot.

wardonaldo 31-03-12 19:53

Ok. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik heb geen van deze 2 opties genomen omdat ik juist een nieuwe 4S heb gekocht bij eeen telenet abonnement. Ik heb wel problemen bij nummeroverdracht, mijn oude simkaart als ook mijn nieuwe van telenet werken niet ik krijg iedere keer beperkte toegang en daarna geen service. Gebeld naar klantendienst , zou zogezegd aan mobistar liggen omdat zij mijn oude simkaart te vroeg zouden afgesloten hebben. Klopt dit denken jullie of is dat maar om de schuld op mobistar te steken?
Zou ik dus kunnen bellen naar mobistar klantendienst om het in orde te doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.