iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Wanpraktijken Mobistar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/145914-wanpraktijken-mobistar.html)

DieterV 09-10-13 16:10

Wanpraktijken Mobistar
 
ik wil hier even het verhaal van mijn vriendin vertellen en even vragen of jullie denken dat mobistar in dit verhaal aan het langste eind zal trekken.

Een paar jaar geleden had mijn vriendin een mobistar abonnement. Het abonnement was een my15 en was volgens de winkel toen het ideale abonnement om aan haar communicatie-behoeften te voldoen. Echter bleef ze maandelijks rekeningen krijgen van 60 euro of meer, hoewel haar belgedrag en dergelijke niet veranderd waren. We zijn haar abonnement gaan veranderen naar een my5, omdat we besloten hebben dat abonnement niet meer te gebruiken. De sim-kaart verdwijnt dus in de kast. En zei schakelde over naar proximus. We hebben wel netjes alle rekeningen blijven betalen. Op de dag dat haar contract zou stoppen zijn we naar een mobistar-winkel gegaan om haar contract te laten stoppen. Aangezien ze dit anders stilzwijgend zouden verlengen. De medewerker daar vertelde ons dat dit in orde was en dat het abonnement stopgezet werd. Echter bleven we nog rekeningen krijgen. Vervolgens zijn we terug naar mobistar gegaan waarbij ze ons weer zeiden dat ze het abonnement stopgezet hebben. Toch kwamen er nog rekeningen. Weer naar een mobistar-center gereden dus. Deze keer vertelde de medewerker dat we een aangetekende brief moeten sturen naar mobistar. En dat heeft uiteindelijk geholpen. Maar ondertussen zaten we wel met ongeveer 90 euro aan niet betaalde kosten volgens mobistar die we zouden moeten betalen. mijn vriendin weigerde dit echter te betalen, wat ik ook logisch vind. Echter kwamen er dan brieven van een advocatenkantoor met de dreiging van een rechtzaak. Uiteindelijk is deze zaak ook ergens voorgekomen en moest mijn vriendin daar naartoe. Maar omdat die zaak op een werkdag gehouden werd en mijn vriendin om die reden geen verlof kan aanvragen heeft ze nu een rekening gekregen van 600 euro voor de gemaakte kosten van mobistar. Heeft iemand een idee welke stappen wij kunnen ondernemen? Ik heb ondertussen al een klacht ingediend bij het BIPT.

Guest-20180925190238 09-10-13 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 923773)
Uiteindelijk is deze zaak ook ergens voorgekomen en moest mijn vriendin daar naartoe. Maar omdat die zaak op een werkdag gehouden werd en mijn vriendin om die reden geen verlof kan aanvragen heeft ze nu een rekening gekregen van 600 euro voor de gemaakte kosten van mobistar.

Mobistar heeft gedagvaard overeenkomstig art. 729 Ger.W., dat betekent dat gedaagde in persoon moet verschijnen voor de Vrederechter. Een schriftelijke behandeling door een verweerder in persoon is onmogelijk, wel door een advocaat..

Mobistar heeft verder overeenkomstig art. 735 GerW. gezien de korte debatten de behandeling op de inleidende zitting gevraagd.

Als de gedaagde niet verschijnt dan wordt er een verstekvonnis gewezen dat bij voorraad uitvoerbaar is, ongeacht later verzet.

De zittingen op het Vredegerecht zijn uiteraard altijd op een werkdag. Iedereen die gedaagd wordt overeenkomstig art. 729 GerW. krijgt van zijn/haar werkgever de nodige tijd vrijaf om de zitting bij te wonen. Na de zitting verstrekt de Griffie van het Vredegerecht een attest voor de werkgever.

Jouw vriendin kan tegen het verstekvonnis nog verzet indienen bij de Vrederechter, persoonlijk of door een advocaat. Verzet indienen kan binnen de dertig (30) dagen na betekening van het vonnis. Gebeurt dat niet treedt het vonnis in kracht van gewijsde en wordt het onherroepelijk.

Ondertussen zal zij wel die 600,- € moeten betalen. Die 600,- € omvatten de oorspronkelijke vordering, de dagvaardingskosten en de rechtsplegingsvergoeding van de advocaat van aanleggende partij.

Je kan een klacht indienen bij het BIPT. Wegens de scheiding der machten kan het BIPT niet tussenkomen in een rechtszaak.

DieterV 09-10-13 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 923781)
Mobistar heeft gedagvaard overeenkomstig art. 729 Ger.W., dat betekent dat gedaagde in persoon moet verschijnen voor de Vrederechter. Een schriftelijke behandeling door een verweerder in persoon is onmogelijk, wel door een advocaat..

Mobistar heeft verder overeenkomstig art. 735 GerW. gezien de korte debatten de behandeling op de inleidende zitting gevraagd.

Als de gedaagde niet verschijnt dan wordt er een verstekvonnis gewezen dat bij voorraad uitvoerbaar is, ongeacht later verzet.

De zittingen op het Vredegerecht zijn uiteraard altijd op een werkdag. Iedereen die gedaagd wordt overeenkomstig art. 729 GerW. krijgt van zijn/haar werkgever de nodige tijd vrijaf om de zitting bij te wonen. Na de zitting verstrekt de Griffie van het Vredegerecht een attest voor de werkgever.

Jouw vriendin kan tegen het verstekvonnis nog verzet indienen bij de Vrederechter, persoonlijk of door een advocaat. Verzet indienen kan binnen de dertig (30) dagen na betekening van het vonnis. Gebeurt dat niet treedt het vonnis in kracht van gewijsde en wordt het onherroepelijk.

Ondertussen zal zij wel die 600,- € moeten betalen. Die 600,- € omvatten de oorspronkelijke vordering, de dagvaardingskosten en de rechtsplegingsvergoeding van de advocaat van aanleggende partij.

Je kan een klacht indienen bij het BIPT. Wegens de scheiding der machten kan het BIPT niet tussenkomen in een rechtszaak.

Ok :), bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord Timosha :). We zullen die boete dan maar betalen en klacht neerleggen.

Guest-20180925190238 09-10-13 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 923835)
We zullen die boete dan maar betalen en klacht neerleggen.

Je moet schriftelijk verzet indienen tegen het vonnis. Dat kan met een gewone brief aan het Vredegerecht.

Dan kan jouw vriendin haar verhaal vertellen aan de Vrederechter. De Vrederechter bepaalt dan de termijnen van conclusies. De advocaat van Mobistar moet dan ook alle stukken mededelen aan jouw vriendin.

Als jouw verhaal klopt dan is er een grote kans dat de Vrederechter de eis van Mobistar afwijst. Door niet te verschijnen voor de Vrederechter gaat deze er van uit dat Mobistar gelijk heeft zonder onderzoek van de stukken.

Het gaat trouwens niet om een boete maar om een vordering plus kosten.

Succes gewenst. :)

DieterV 09-10-13 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 923836)
Je moet schriftelijk verzet indienen tegen het vonnis. Dat kan met een gewone brief aan het Vredegerecht.

Dan kan jouw vriendin haar verhaal vertellen aan de Vrederechter. De Vrederechter bepaalt dan de termijnen van conclusies. De advocaat van Mobistar moet dan ook alle stukken mededelen aan jouw vriendin.

Als jouw verhaal klopt dan is er een grote kans dat de Vrederechter de eis van Mobistar afwijst. Door niet te verschijnen voor de Vrederechter gaat deze er van uit dat Mobistar gelijk heeft zonder onderzoek van de stukken.

Het gaat trouwens niet om een boete maar om een vordering plus kosten.

Succes gewenst. :)

OK. Dat zullen we doen. Vrees wel dat we misschien geen poot hebben om op te staan. Ondanks dat het abonnement 2 (zogezegd) keer was stopgezet hebben we daar geen bewijs van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.