iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Visual Voicemail pas in 2009 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/17696-visual-voicemail-pas-2009-a.html)

Bartje 29-07-08 23:33

Visual Voicemail pas in 2009
 
stelletje losers : bij de lancering stellen dat VVM een kwestie van enkele weken, maximaal maanden is en dan nu op de site zeggen dat men de mogelijkheid onderzoekt, maar dat het zeker niet voor 2009 zal beschikbaar zijn ! :mad::mad:

link :
Mobistar > Hulp nodig?

Belgicanofl 20-11-08 17:41

Visual voicemail zal ook niet in 2009 beschikbaar zijn. Ze zijn al aant werken voor video-voice-log.

pwain 21-11-08 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 219010)
Visual voicemail zal ook niet in 2009 beschikbaar zijn. Ze zijn al aant werken voor video-voice-log.

Ik ben zeker geen Mobistar fanboy. Maar om ze nu helemaal gelijk te maken met de grond is ook niet helemaal correct. Nergens hebben ze ook maar de indruk gegeven om visual voicemail NIET meer te lanceren. Dat de techniek een uitstel heeft gekregen dat kan ik nog begrijpen. Maar verder heeft Mobistar nog geen uitspraken gedaan over een lancering.

Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze eerst hun netwerk wat upgraden. Op de meeste plaatsen slechte ontvangst en 3G is zeer uitzonderlijk te noemen in hun dekking. Ze beloven zelfs tot nu toe dat het eind 2008 veel beter zou moeten zijn. Maar tot op heden heb ik zelfs de voorbije maanden nergens een verbetering gemerkt.

macfreaker 21-11-08 11:11

Citaat:

Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze eerst hun netwerk wat upgraden. Op de meeste plaatsen slechte ontvangst en 3G is zeer uitzonderlijk te noemen in hun dekking. Ze beloven zelfs tot nu toe dat het eind 2008 veel beter zou moeten zijn. Maar tot op heden heb ik zelfs de voorbije maanden nergens een verbetering gemerkt.
Deze klacht heb ik nog al gehoord over mobistar. Bij proximus werkt 3G ronduit schitterend. Had vorige zondag nog een speedtest gedaan en kwam op een download van meer dan 200kb/s en een upload van 100kb/s.

pwain 21-11-08 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 219415)
Deze klacht heb ik nog al gehoord over mobistar. Bij proximus werkt 3G ronduit schitterend. Had vorige zondag nog een speedtest gedaan en kwam op een download van meer dan 200kb/s en een upload van 100kb/s.

Als 3G beschikbaar is dan heb je ook ontzettende goede snelheden. Maar 3G is een vreemd is voor Mobistar. Het is op veel plaatsen nog niet beschikbaar.

Het vreemde is dat ik op de site van de bipt. Wel gsm masten vindt van Mobistar met 3G. Maar als je dan zo goed als naast de mast gaat staat heb je zelfs nog geen 3G. Vreemd.
IBPT_BIPT

Wanneer je dan eindelijk 3G hebt en een gebouw binnengaat dan ben je er weer aan voor de moeite. Ik wéét dat het anders kan. Want hiervoor was ik een Proximus klant. Ik heb me gewoon laten verleiden om enkele Euro's per maand te besparen.

Belgicanofl 22-11-08 22:27

1. Visual voicemail is te duur om nu integreren heeft een kennis binnen het mobistar aan mij toevertrouwd, en ook de documenten laten inlezen ivm hiermee en video-voice-mail.

2. Mobistar zit hun netwerk aan het upgraden, Tegen December 2008 zal 75% van de Belgen gedekt zijn door 3G.

3. EDGE netwerk van Mobistar kwam bij mij uit op 247kbit/s dl en 50kbit/s ul.

4. Het is niet omdat er een 3G mast staat, dat hij werkt, ze staan allemaal gereed maar slechts 60% is geactiveerd omdat het netwerk nog niet op punt staat. Als je tegen een mast staat ga je trouwens nooit een goeie verbindingen hebben omdat je daat een warboel hebt van binnekomende en uitgaande stralingen, dat voor interferentie kan zorgen op je gsm.

pwain 23-11-08 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 220337)
1. Visual voicemail is te duur om nu integreren heeft een kennis binnen het mobistar aan mij toevertrouwd, en ook de documenten laten inlezen ivm hiermee en video-voice-mail.

Mobistar heeft een belofte gedaan omtrent Visual Voicemail. Een uitstel van enkele maanden kan ik best nog begrijpen. Maar wanneer Visual Voicemail niet actief is rond maart 2009 dan heb ik er toch mijn bedenkingen bij.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 220337)
2. Mobistar zit hun netwerk aan het upgraden, Tegen December 2008 zal 75% van de Belgen gedekt zijn door 3G.

Ik heb helemaal niet het gevoel dat Mobistar zijn netwerk aan het upgraden is. Nergens heb ik de laatste maanden betere ontvangst gekregen. Nergens heb ik de laatste maanden op meerdere plaatsen plots 3G ontvangst. Eind 2008 komt nu al zeer dichtbij.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 220337)
4. Het is niet omdat er een 3G mast staat, dat hij werkt, ze staan allemaal gereed maar slechts 60% is geactiveerd omdat het netwerk nog niet op punt staat. Als je tegen een mast staat ga je trouwens nooit een goeie verbindingen hebben omdat je daat een warboel hebt van binnekomende en uitgaande stralingen, dat voor interferentie kan zorgen op je gsm.

Het tegen een mast gaan staan is trouwens ook wel fictief bedoelt! :rolleyes:
Hoe dan ook als die mast met 3G volgens de officiële papieren bij de BIPT er al meer dan een jaar er staat en in die omgeving nog steeds geen 3G ontvangst is. Dan stel ik mij hier toch grote vraagtekens bij.
Ik merk zelfs dat Base op meerdere plaatsen al 3G antennes heeft. Op papier staan ze al sterker dan Mobistar.

NeoCracer 23-11-08 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 220385)
Ik merk zelfs dat Base op meerdere plaatsen al 3G antennes heeft. Op papier staan ze al sterker dan Mobistar.

Base heeft toch geen licentie voor 3G?

pwain 10-12-08 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NeoCracer (Bericht 221041)
Base heeft toch geen licentie voor 3G?

Nee klopt Base heeft geen licentie voor 3G. Weliswaar moeten ze wel een 3G netwerk uitbouwen. Eind 2006 moesten ze 30% van België kunnen dekken. Dit hebben ze niet gehaald. Ze rollen nog steeds hun 3G netwerk verder uit.

Je kan op de website van bipt hun aantal umts antennes bekijken. Ze maken blijkbaar grote stappen voorruit. Maar tot nu toe commercialiseren ze het netwerk niet. Waarschijnlijk zijn dit allemaal al voorbereidingen voor 2013.

Belgicanofl 11-12-08 00:41

Mobistar heeft genoeg antennes staan, maar ze gaan allemaal in werking vanaf volgend jaar, in Januari. Dat je niets merkt van het uitbreiden dat klopt, omdat die antennes niet openlijk toeganklijk zijn op dit moment. Sommige nummers graken er wel op, maar die zitten in het 7.2 mbit beta.

Base heeft een licentie voor 4G. Base slaat altijd eentje over. Ze gingen ook direct naar EDGE en lieten GPRS maar liggen voor wat het was.

pwain 11-12-08 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 229675)
Mobistar heeft genoeg antennes staan, maar ze gaan allemaal in werking vanaf volgend jaar, in Januari.

Die website die ik eerder gaf daar kan je alle antennes terugvinden (IBPT_BIPT) Ook degene waarvan nog maar een aanvraag is ingediend. Dus waar er bv. nog geen antenne staat. Of wanneer er een wijziging in de nabije toekomst wordt gerealiseerd. Al die info kan je terugvinden in de bijgevoegde documenten.

Maak zelf maar een vergelijk en dan kom je tot een conclusies dat de aantal antennes met umts mogelijkheden zéér beperkt zijn bij Mobistar. Maak je zelf geen fabeltjes wijs door te zeggen dat ze pas alles in januari van start laten gaan. Wat gaan ze starten?? Er staat niets? ;)

En denk je nu zelf ook niet dat wanneer ze binnen een dikke 14 dagen *eindelijk* eens een serieuze boost gaan geven op hun netwerk dat ze dit zelf niet eens communiceren?

DirkRas 21-12-08 18:30

Weet er iemand toevallig wanneer Visual Voicemail actief zou worden bij Proximus? Ik geniet van een uitstekende 3G-dekking in België, maar ik mis de VVM-functie wel een beetje. Moet nog altijd via de goeie ouwe 1230 om mijn spraakberichten te beluisteren...

pwain 21-12-08 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DirkRas (Bericht 233289)
Weet er iemand toevallig wanneer Visual Voicemail actief zou worden bij Proximus? Ik geniet van een uitstekende 3G-dekking in België, maar ik mis de VVM-functie wel een beetje. Moet nog altijd via de goeie ouwe 1230 om mijn spraakberichten te beluisteren...

Waarschijnlijk ga je die functie van Proximus *nooit* moeten verwachten. Proximus heeft geen deal met Apple. Dus je zal nooit een mooi Proximus logo zien verschijnen op de iPhone en de visual voicemail is ook een utopie.

Belgicanofl 23-12-08 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 229677)
Die website die ik eerder gaf daar kan je alle antennes terugvinden (IBPT_BIPT) Ook degene waarvan nog maar een aanvraag is ingediend. Dus waar er bv. nog geen antenne staat. Of wanneer er een wijziging in de nabije toekomst wordt gerealiseerd. Al die info kan je terugvinden in de bijgevoegde documenten.

Maak zelf maar een vergelijk en dan kom je tot een conclusies dat de aantal antennes met umts mogelijkheden zéér beperkt zijn bij Mobistar. Maak je zelf geen fabeltjes wijs door te zeggen dat ze pas alles in januari van start laten gaan. Wat gaan ze starten?? Er staat niets? ;)

En denk je nu zelf ook niet dat wanneer ze binnen een dikke 14 dagen *eindelijk* eens een serieuze boost gaan geven op hun netwerk dat ze dit zelf niet eens communiceren?

Ik ken mensen die in het interne bestuur bij mobistar zitten, en ik heb alle spreadsheets gezien die het IBPT_BIPT nog niet beschikt.

pwain 23-12-08 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl (Bericht 234288)
Ik ken mensen die in het interne bestuur bij mobistar zitten, en ik heb alle spreadsheets gezien die het IBPT_BIPT nog niet beschikt.

mja..ik moet je toch gaan geloven. Gisteren heb ik geregeld het 3G logo gezien waar ik dit anders nooit tegenkwam. Ook bij mij thuis.
Vandaag de dag helemaal niks meer te zien van die extra 3G dekking tot laat in de namiddag. Zo rond 16h kwam het logo er terug door. Weliswaar verdwijnt het nog steeds te snel en is de ontvangst nog maar zeer povertjes.

Maar het ging wel! Zelfs Internet Everywhere kon eindelijk eens wat spierballen laten zien. Na maanden geklaag en gesakker van mijn overgang van Proximus naar Mobistar ben ik toch al iets gelukkiger.

Misschien kan je aan je vrienden van het interne bestuur eens vragen om toch ook maar eens het vermogen een beetje op te krikken. :)
Of weet je nog iets meer?

Wess 29-09-09 17:24

er is een klein lichtpuntje, mobistar voert 'One Click Voice Mail' in
Het lijkt erop maar is het totaal nog niet wat het moet zijn.. Wanneer gaat Visual Voicemail EINDELIJK werken?

anthony8400 23-10-09 18:58

Misschien kunnen we gewoon dromen? :D

sidderke 24-12-09 01:18

Ik heb vandaag gebeld naar de klantendienst van Mobistar met de vraag wanneer Visual Voicemail er nu eindelijk komt. Want het was eerst voor het einde van 2008, dan voor het begin van 2009 en het is nu bijna 2010 en het is er nog niet.

Het antwoord?

"Het komt er niet."

Nou. Mooi zo... Is er iets dat we kunnen indienen qua misleidende reclame?
Apple vertelt op hun Vlaamse website nog altijd over Visual Voicemail, en Mobistar had 3 persmededelingen over Visual Voicemail als ik me niet vergis. Nu blazen ze het gewoon af, zonder enig officieel woord naar de klanten toe.

powaq 28-12-09 17:27

Ik zou niet afgaan op wat de klantendienst zegt. Die mensen kennen vaak hun eigen product niet.
Maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen. Ik vraag mij echt af waarom visual voicemail overal onmiddellijk kan en hier niet. Hun netwerk was er mss nog niet klaar voor maar voor zover ik weet zijn ze nu volledig IP-based sinds deze zomer dus ik zie echt geen technische obstakels.

Er moet DRINGEND een Europese telecom-regulator komen zodat we misschien ooit verlost geraken van de wantoestanden in de Belgische telecom-sector en het BIPT.

Spijtig dat class action suits onmogelijk zijn in België.

http://corporate.mobistar.be/nl/contact.cfm misschien via hier allemaal eens een mailtje sturen ?

sidderke 28-12-09 18:07

Hey Powaq,

de mevrouw van de klantendienst wist niet eens wat Visual Voicemail was ("Hoe noemt dat? Visuele Voicemail?"), maar ze is het gaan navragen bij anderen, dus ik vermoed wel dat het klopt.
Natuurlijk kan ik dat niet verifiëren.

Daar komt bij dat men bij Mobistar vroeger een datum zei ongeveer (eind 2008, begin 2009, eind 2009) en Visual Voicemail nu gewoon doodgezwegen wordt... Maar de website van Apple in België praat er nog over, dus op dat vlak kan je misschien een zaak maken van 'misleidende reclame'.

En het probleem met je link is (toch bedankt hoor), dat je als particulier dus niet echt kan gaan klagen... Er bestond een link om als particulier te klagen op de website van Mobistar:

https://www.mobistar.be/www/portal/p...eLabel=contact

Ik ging deze tekst naar Mobistar mailen:

"Goeiemiddag, Mobistar. Ik ben al een iPhone gebruiker sinds augustus 2008. U beloofde eerst de functie Visual Voicemail toe te voegen nog datzelfde jaar, en daarna werd het de eerste helft van 2009. Daarna werd het opnieuw uitgesteld. We zijn nu al bijna 2010 en Visual Voicemail is er nog altijd niet voor uw iPhone-klanten, ondanks alle beloftes. Mobistar zelf zwijgt ook in alle talen. Wanneer wordt dit eindelijk ingevoerd? Ik snap dat het gaat om een vrij technische feature en dit niet op 1,2, 3 doenbaar is, maar andere landen kunnen dit ook, en belofte maakt schuld. We zijn ondertussen toch al meer dan een jaar verder.
Ik ben tevreden over jullie iPhone-abonnementen en de iPhone wordt een steeds meer gevraagde gadget. Ik zie steeds meer mensen op straat, en ik heb zelf lang op de wachtlijst gestaan voor een iPhone - maar nog niet nauwelijks zo lang als vele anderen. Reden te meer om de functie eindelijk te gaan invoegen (een feature waar de Vlaamse Apple website trouwens mee uitpakt). De feature aanbieden zou ook een concurrentieel voordeel zijn voor Mobistar. Ik zou het appreciëren als u mij een concreet antwoord kon geven op mijn vragen en niet opnieuw loze beloftes maakt aan de wachtende klant.

Met vriendelijke groet,"

Maar ik heb 2 maanden lang geprobeerd het formulier te verzenden en de site spreekt altijd van een 'technische fout'. Volgens mij is het een opzettelijke procedure om mensen niet te kunnen laten klagen, want qua contact-info is de Mobistar Site voor particulieren ook steeds vager. Misschien moet ik toch maar de business-klant richting uitproberen. De enigste manier is dus bellen of een brief schrijven. Ik probeerde bellen, maar dat bleef dus erg vaag "Het komt er niet."
(Tenzij de link voor jou wél lukt, maar bij mij lukte het niet).
EDIT: ik heb nu op jouw link onder 'Netwerk Gerelateerde vraag' mijn tekst opgestuurd. Beter dan niets...

Want Visual Voicemail lijkt mij echt een zeer leuke functie om te hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.