//

MY30 For iPhone, ??

MY30 For iPhone, ?? discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb het abbo My30 for iPhone op men papier dat ik heb meegekregen staat, 300smsen OF 150 Belmin Twv 36€ 200mb mobile internet nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-08, 14:15
Jasn Jasn is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 43
Post MY30 For iPhone, ??

ik heb het abbo My30 for iPhone
op men papier dat ik heb meegekregen staat,
300smsen OF 150 Belmin Twv 36€
200mb mobile internet

nu was ik mijn smsen in het oog aan het houden ik zat op een 290 smsen, dus normaal gezien nog 10 te gaan , dan zou ik over die limiet van 300 smsen ztten

nu heb ik zo'n sms laten komen van mobistar van men gebruik (#5580#)
daar stond dat ik nog meer als 10€ belwaarde had ! en ik zat ondertussen wel over die 300 smsen, dus over die limiet?

ik vind het raar, eigenlijk zit er dan 36€ belwaarde/smswaarde op .. & 200MB internet voor 30€

ik snap het ni zo goe, ik vind het raar, waarom dan die 300 smsen of 150 min bellen? als je toch 36€ hebt voor op te doen

Heeft iemand van jullie dit ook al gemerkt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-08, 22:21
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Ik heb ook My30 for iPhone. Op mijn papier staat : 3 u bellen bellen of 300 sms'en ! Het lijkt me logisch dat er bij elke sms dus 1/100 ste van een uur oftewel 36 sec beltijd afgaat. LEt wel : bij gesprekjes van minder dan een minuut trekken ze toch een volle minuut af.

Ik bel zelf niet zoveel, en wat ik zo leuk vind, is dat je slechts 2 cent per MB bijbetaalt als je over je forfait van 200 MB gaat. Als je met dit abonnement nu braafjes binnen de limiet van 3u/300 sms'en blijft, maar bijvoorbeeld 700 MB verbruikt, (dus 500 meer dan je 'limiet'), kom je nog maar aan 40 €, hetgeen nog altijd minder is dan My45 voor iPhone
  #3  
Oud 05-08-08, 00:04
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Ik zou echt overwegen om dat abbo te nemen, maar je zit wpijtiggenoeg vast voor 2 jaar... En dat wil ik niet.
Als de concurrentie dan opeens met betere dingen voor de hand komt.

Bij Base krijg je voor 10EUR 200MB, spijtiggenoeg is het wel EDGE en geen 3G.
  #4  
Oud 05-08-08, 09:40
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Ja, bij Base heb je inderdaad 200 MB voor 10 €.... Maar als je per ongeluk over je forfait gaat, betaal je zo maar eventjes 2,50 € per MB !!! Stel nu dat je 300MB gebruikt (en daar kom je rap aan !), kom je met My30 iPhone aan 32€, mèt je 3 u communicaties inbegrepen. Bij Base zou je op 10 € + (2.5 X 100) = 250 € komen, zonder de communicaties ! Hallucinant, niet ? . Als je voor Base kiest, houd je best je datateller heel goed in de gaten
  #5  
Oud 05-08-08, 14:50
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Toen ik op 12 juli een My30 for iPhone abonnement nam, en ik keek naar mijn budgetcheck had ik iets van een 15 a 16 euro beschikbaar (mijn facturatie loopt tot 28 juli, dus logisch dat ze mij geen volledige 30 euro geven).

Ik heb mij een beetje ingehouden met bellen en vooral geSMSed en wat data verbruikt, met het oog om te zien of mijn overblijvend verbruik wel degelijk naar de volgende facturatie geschoven werd.

Nu bleek op 28 juli dat ik ineens meer dan 50 euro belwaarde ter beschikking had (minder dan 15 euro van vorige maand + 30 euro != 50 euro). Dus mij hoor je niet klagen
  #6  
Oud 05-08-08, 19:49
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Die resterende sms'en/minuten worden overgedragen naar de volgende maand ofzo?
  #7  
Oud 05-08-08, 21:53
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Wat ik raar vind is dat er op mijn papier het volgende staat:

Abonnementsaanvraag
MY30 For Iphone
...
*200 MB datavolume om in België te gebruiken met je mobiele telefoon en via de apn iphone.mobistar. Heb je je inbegrepen volume overschreden, dan betaal je per extra MB 20 cent per MB. De factuering gebeurt steeds per 10 kB.

Ik heb eens naar de klantendienst gebeld en ze *vermoeden* dat het gewoon een drukfout is in het contract. Bij overschrijding moet het 2 cent per MB zijn.
Het is te hopen dat het dan ook zo wordt afgerekend. Nog iemand anders met deze zogezegde drukfout?
  #8  
Oud 05-08-08, 21:55
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeoCracer Bekijk bericht
Die resterende sms'en/minuten worden overgedragen naar de volgende maand ofzo?
Er kan toch niets worden overgedragen naar de volgende maand?!

Volgens mij is de eerste factuur altijd een speciale. Mijn eerste factuur is voor Mobistar eigenlijk maar een halve maand. Daarna gaan ze een volledige maand rekenen. Bekijk je factueringsperiode maar eens via #5580#
  #9  
Oud 05-08-08, 23:55
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwain Bekijk bericht
Er kan toch niets worden overgedragen naar de volgende maand?!

Volgens mij is de eerste factuur altijd een speciale. Mijn eerste factuur is voor Mobistar eigenlijk maar een halve maand. Daarna gaan ze een volledige maand rekenen. Bekijk je factueringsperiode maar eens via #5580#
Mja, ik heb geen mobistar hoor... Ik vroeg me dat gewoon af.
Ik heb echt geen zin om 2 jaar vast te hangen aan een provider.
  #10  
Oud 09-08-08, 21:17
CorkyGoliC CorkyGoliC is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

als ik het me correct herinner staat er op de mobistar site dat alle niet gebruikte sms'jes/minuten worden overgedragen, resterende data daar zou ik niet op rekenen.

-
by the way;
Is het eigenlijk mogelijk om (sommige) abo's te combineren?
bij My30 krijg je 200MB, is voldoende voor op de baan, maar 300 sms of 180 min vind ik zo weinig, dat is binnen een week al op.
My45 en My60 vindt ik nu net iets te veel geld.

er is, bvb, een abo waarbij je voor €20, 40 uur belkrediet krijgt naar 3 mobistar mensen; ruim genoeg
en dan nog een datapakket waar je voor €18 200MB krijgt.
Samen zou dat 38euro voor 200MB En 40uur zijn.
Ik veronderstel dat dit niet mogelijk is, het zou de iPhone abo's totaal overbodig maken, maar ik wou toch een informeren, misschien is het in sommige gevallen wel mogelijk ofzo...

Laatst gewijzigd door CorkyGoliC; 09-08-08 om 21:47.
  #11  
Oud 09-08-08, 23:12
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CorkyGoliC Bekijk bericht
als ik het me correct herinner staat er op de mobistar site dat alle niet gebruikte sms'jes/minuten worden overgedragen, resterende data daar zou ik niet op rekenen.
Je hebt gelijk. Belminuten en SMS worden mee overgedragen naar de volgende maand. Enkel het data gebruik niet. Hmm..ik zweer begod dat ik dit ooit anders heb gelezen. Maar goed.

Extra opties kan je inderdaad wel nemen bij het iPhone abbo. Het family pack en andere extra's zijn perfect mogelijk.
  #12  
Oud 11-08-08, 16:31
Ken1984 Ken1984 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CorkyGoliC Bekijk bericht
als ik het me correct herinner staat er op de mobistar site dat alle niet gebruikte sms'jes/minuten worden overgedragen, resterende data daar zou ik niet op rekenen.

-
by the way;
Is het eigenlijk mogelijk om (sommige) abo's te combineren?
bij My30 krijg je 200MB, is voldoende voor op de baan, maar 300 sms of 180 min vind ik zo weinig, dat is binnen een week al op.
My45 en My60 vindt ik nu net iets te veel geld.

er is, bvb, een abo waarbij je voor €20, 40 uur belkrediet krijgt naar 3 mobistar mensen; ruim genoeg
en dan nog een datapakket waar je voor €18 200MB krijgt.
Samen zou dat 38euro voor 200MB En 40uur zijn.
Ik veronderstel dat dit niet mogelijk is, het zou de iPhone abo's totaal overbodig maken, maar ik wou toch een informeren, misschien is het in sommige gevallen wel mogelijk ofzo...
Waarom zou da niet kunnen? Volgens mij kan dat zeker hoor...
  #13  
Oud 11-08-08, 16:51
Ken1984 Ken1984 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 97
Standaard

Ik heb 't 's bekeken en dit moet zeker lukken...ik twijfel dan ook zelf om over te stappen van Base 3 + Data (25 + 10 euro, 35 euro dus) naar het abonnement bij Mobistar van 20 euro waarbij ik 40u mag bellen naar 3 nummers (vooral vriendin, die dan ook mobistar zou worden ipv base) + Data-abo à 18 euro, waarbij je dan WEL 3G/HSDPA hebt in tegenstelling tot bij Base (Edge).
  #14  
Oud 12-08-08, 16:20
CorkyGoliC CorkyGoliC is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

inderdaad, heb eens geinformeerd, Data abo combineerbaar met alle andere abo's (behalve eentje waarvan ik naam kwijt ben).
Inderdaad ook bij mij vooral naar vriendin, kom ik in de maand gemakkelijk aan 20 uur en zonder zo een abo zou dat nogal duur uitkomen.

Vond het gewoon raar omdat my30
30euro is voor 180 min en 200MB
en voor 8 euro meer kan ik meteen 40uur bellen, dan betaal ik gewoon die 8 euro wat er sowieso toch zou bijkomen door boven limiet te gaan.

Het is waarschijnlijk ook mogelijk om "AllFreeFriends" toe te passen met Mobile Mail&Surf, dan is het 30euro (ipv 20) + 18euro en is het 40uur naar wie dan ook (mobistar).


ps: 40 u = 2400sms'jes, allebei te gebruiken, je moet dus niet een kiezen en het ander nog wel betalen.

lijkt me het voordeligst tot nu toe
  #15  
Oud 12-08-08, 16:32
Ken1984 Ken1984 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 97
Standaard

Idd, vind 't ook een prima abo'tje...maar ik zit nog 3m vast bij Base met BASE 3, ook speciaal voor vriendin

edit: dus binnen 3m schakel ik zeker over, want dan betaal ik slechts 3 euro meer, maar heb ik wel 200mb 3G ipv 200mb EDGE
  #16  
Oud 26-08-08, 15:56
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ken1984 Bekijk bericht
Idd, vind 't ook een prima abo'tje...maar ik zit nog 3m vast bij Base met BASE 3, ook speciaal voor vriendin

edit: dus binnen 3m schakel ik zeker over, want dan betaal ik slechts 3 euro meer, maar heb ik wel 200mb 3G ipv 200mb EDGE
Dan hoop ik voor jou dat je in een van de grote steden woont, want landelijk valt de 3G ontvangst nogal wat tegen.
  #17  
Oud 26-08-08, 19:14
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
Dan hoop ik voor jou dat je in een van de grote steden woont, want landelijk valt de 3G ontvangst nogal wat tegen.
Ik ben ook *helemaal* niet tevreden van de 3G ontvangst van Mobistar. Het zijn niet de bekende problemen met de 3G ontvangst die sommige hebben.

Maar Mobistar heeft gewoon landelijk een zeer slechte 3G dekking! Als je dan als eens ontvangst heb mag je zelfs nog niet een gebouw binnengegaan of je zit terug op EDGE.

Neen...ik had de eerste dagen mijn iPhone in gebruik met Proximus en ik weet dat het daar allemaal toch net iets beter is! Ik heb me gewoon laten verleiden door de iPhone abbo's...maar op algemeen vlak is de ontvangst bij Mobistar beduidend minder dan bij Proximus (zowel bellen als data).
  #18  
Oud 01-09-08, 23:22
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwain Bekijk bericht
Ik ben ook *helemaal* niet tevreden van de 3G ontvangst van Mobistar. Het zijn niet de bekende problemen met de 3G ontvangst die sommige hebben.

Maar Mobistar heeft gewoon landelijk een zeer slechte 3G dekking! Als je dan als eens ontvangst heb mag je zelfs nog niet een gebouw binnengegaan of je zit terug op EDGE.

Neen...ik had de eerste dagen mijn iPhone in gebruik met Proximus en ik weet dat het daar allemaal toch net iets beter is! Ik heb me gewoon laten verleiden door de iPhone abbo's...maar op algemeen vlak is de ontvangst bij Mobistar beduidend minder dan bij Proximus (zowel bellen als data).
1) de 3G ontvangst van mobistar is idd t.o.v die van proximus een pak rommeliger.

Je moet er wel bijpakken dat de abbo's die mobistar aanbied wel een pak voordeliger zijn dan die van proximus en dat ze het 3G netwerk echt wel aan het uitbouwen zijn. Hier in mechelen en omstreken heb ik overal zeer goede connectie met het HSPDA netwerk.

2) Het probleem dat je aanhaalt dat mobistar voor te bellen geen goede ontvangst geeft wil ik wel van tafel vegen (nu ja het is te zeggen, ik wil het weerleggen ). Ben geen mobistar fanboy maar ik heb wel al verscheidene netwerken gehad en kan zeggen dat mobistar voor te bellen meer dan degelijk is. Ik heb steeds ontvangst eerlijk gezegd en ik heb vroeger proximus gehad en daar had ik niet overal ontvangst mee (is nog maar 5 maand geleden dat ik proximus had btw).

Wil maar zeggen dat ontvangst overal hetzelfde is, de éne ontvangt hier beter de andere daar.

Mooie conclusie is wel dat Base serieus minderwaardig is aan mobi en proxi
  #19  
Oud 17-09-08, 22:40
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Abonnementen

Liefst vanal zou ik ook een abonnement van €30/maand nemen aangezien het geleverd wordt tegen redelijke voorwaarden. Voor die 2cent/MB die je extra betaald wanneer je over je limiet gaat moet je ook niet moeilijk gaan doen.

Ik ben nu al een tijdje Tempo Music en daarvoor was ik BASE. Van een (goed) 3G-netwerk bij BASE is totaal geen sprake en ik raad je dan ook aan om van Base naar Mobistar of Proximus te gaan als je je iPhone aanschaft met de bedoeling deze in België te gebruiken.

Het enige wat mij er van weerhoudt om een abonnement af te sluiten is het feit dat er binnen dit en 2 jaar ongetwijfeld een nieuwe iPhone uitkomt. Tot hier gaat alles goed denk je dan. Vergeet echter niet dat België van de Europese wetgeving verplicht is om het verbod op koppelverkoop af te schaffen.

Je weet alleen niet weet wanneer dat gaat gebeuren. Dit kan over een maand zijn maar evengoed pas over een jaar of 3.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #20  
Oud 03-10-08, 11:38
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht

Het enige wat mij er van weerhoudt om een abonnement af te sluiten is het feit dat er binnen dit en 2 jaar ongetwijfeld een nieuwe iPhone uitkomt. Tot hier gaat alles goed denk je dan. Vergeet echter niet dat België van de Europese wetgeving verplicht is om het verbod op koppelverkoop af te schaffen.

Je weet alleen niet weet wanneer dat gaat gebeuren. Dit kan over een maand zijn maar evengoed pas over een jaar of 3.
Ik denk namelijk net hetzelfde!
Ik wil geen 2j vastzitten aan een abbo, want wie zegt dat ik binnen 2j nog met een iPhone rondloop.
En proximus is daarintegen toch wel duurder als mobistar in zijn abbo's, maar die van mobistar zijn iets voordeliger.
ik wacht de kerstperiode af, want dan zijn er speciale acties van mobistar.
tot op heden, proximus, zonder data-verbinding, ik gebruik merendeels Wi-Fi-connectie!

mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
My30 for iPhone - Verbruik buiten bundel verkeerd aangerekend memento__mori Orange 0 10-03-10 18:08
my30 for iphone gisteren overgeschakeld, raar budget check!! mematii Orange 2 09-01-10 10:32
Mobi* MY30 abbo Dimitridas Orange 5 03-03-09 12:19
mobistar my30 voor de iPhone 1st gen. ? iemand ervaring ? jordiavp Orange 2 18-10-08 19:32
my30,45,60 met iphone 2g kimvb Orange 1 13-08-08 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.