iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Mobistar 2GB abonnement (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/20208-mobistar-2gb-abonnement.html)

jakoxxxx 28-08-08 18:32

Mobistar 2GB abonnement
 
Ik ben juist overgestapt op het 3G netwerk van Mobistar, ik heb een abonnement van 2GB per maand, nu is mij vraag:

1)Wat krijgt er voorrang, Wi-Fi of de 3G van mobistar, of moet je de 3G mobistar data manueel uitschakelen? Dus, nu ik dit abonnement heb, zit hij dan altijd op het 3G netwerk qua data transfer, of krijgt de Wi-Fi voorran indien ik in een open Wi-Fi netwerk omgeving zit? Want ik wil natuurlijk niet dat de data overgebracht word via het 3G netwerk indien ik Wi-Fi in de omgeving heb zoals thuis, en kiest de Iphone dit automatisch?

2) Waar kan ik mijn data verbruik van mijn mobistar pakket bekijken? Zodat ik niet over de limiet ga?

3) Heeft er iemand nog tips of ervaringen hiermee die ik zou moeten weten? Ook qua buitenland aangezien ik de volgende maanden nogal in het buitenland ga zitten?

Thnx!

Matthi 28-08-08 19:29

Hallo,

Als je Wi-Fi aanstaat en er is een netwerk dan zal de iPhone automatisch overschakelen op Wi-Fi..

Je dataverbruik kan je bekijken onder Instellingen -> Telefoon -> Mobistar-voorzieningen > Budget-Check
Vervolgens zal je een sms krijgen met je verbruik en belminuten.

Als je naar het buitenland gaat zet je 3G af en de APN instellingen laat je blanco. Dan kan je iPhone in principe geen connectie maken.

Waarom heb je gekozen voor de 2GB? en nie voor vb. 200mb?
Ik surft vrij regelmatig en verbruik iets van een 200mb/maand.
En vergeet niet, als je thuis op Wi-Fi zit te surfen gaat er niets van je 2GB af. Dus je zal al hééééél veel mogen surfen om 2GB te verbruiken.

iBox 28-08-08 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi (Bericht 179767)
Hallo,

Als je Wi-Fi aanstaat en er is een netwerk dan zal de iPhone automatisch overschakelen op Wi-Fi..

Je dataverbruik kan je bekijken onder Instellingen -> Telefoon -> Mobistar-voorzieningen > Budget-Check
Vervolgens zal je een sms krijgen met je verbruik en belminuten.

Als je naar het buitenland gaat zet je 3G af en de APN instellingen laat je blanco. Dan kan je iPhone in principe geen connectie maken.

Waarom heb je gekozen voor de 2GB? en nie voor vb. 200mb?
Ik surft vrij regelmatig en verbruik iets van een 200mb/maand.
En vergeet niet, als je thuis op Wi-Fi zit te surfen gaat er niets van je 2GB af. Dus je zal al hééééél veel mogen surfen om 2GB te verbruiken.

geld op overschot miss :o

en ik raad ook aan als je naar het buitenland gaat dataroaming uit te schakelen om hoge kosten te vermijden.

jakoxxxx 28-08-08 21:03

Kerel in het mobistar center vertelde me dat 200 waarschijnlijk te weinig ging zijn??? En ik ben waarschijnlijk gevallen voor zijn verkoopstechniek + het was maar 10 euro duurder :o ... Ik had er ook geen zicht op hoeveel download het ging verbruiken, zeker niet omdat ik af en toe een youtube filmpje erop bekijk.

Hetgeen ik wel merk is dat mij iphone nog steeds op edge staat (aan het "E" icoontje), is er enig verschil met edge buiten de snelheid? Ik weet dat je op andere oudere gsm's vroeger moest inbellen en dat de inbeltijd je aangerekend werd.

Wanneer ik 3G kies zegt de iphone mij "geen service" linksboven waar anders mobistar staat??? Enig idee waaraan dit kan liggen, mijn abonnement is nogthans omgeschakeld in de winkel.
Edit: na ongeveer 30 seconden "geen service" aan te geven schakeld hij dan toch automatisch over op "mobistar" is dit normaal?

Matthi 28-08-08 21:18

Probeer eens je iPhone te updaten naar versie 2.0.2 via iTunes.. 3G problemen zouden hiermee moeten verholpen zijn.

Ik heb een My 30 abonnement van iPhone en mag 200mb downloaden. Maar stel dat je over die 200mb zit dan nog betaal je slecht 2ct/mb extra, dat is 2euro voor 100mb.. Wat echt wel goedkoop is.

Dus als je vb 500mb download betaal nog altijd maar 36euro ipv 30euro.

pwain 28-08-08 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jakoxxxx (Bericht 179825)
Wanneer ik 3G kies zegt de iphone mij "geen service" linksboven waar anders mobistar staat??? Enig idee waaraan dit kan liggen, mijn abonnement is nogthans omgeschakeld in de winkel.
Edit: na ongeveer 30 seconden "geen service" aan te geven schakeld hij dan toch automatisch over op "mobistar" is dit normaal?

Ja dit is normaal. Je zet trouwens je slider net op 3G aan. Op dat moment worden alle netwerken even afgezocht. In die tijd heb je geen service. Pas nadat een goed beschikbaar netwerk voor je gekozen is heb je terug een service. In jouw geval gaat de zoektocht gewoon tussen Mobistar 3G en Mobistar EDGE.

Verwacht echter maar dat je grotendeels op het EDGE netwerk zit. Het 3G netwerk is behoorlijk belabberd van Mobistar als je het mij vraagt. Ik ben ook omgeschakeld naar de iPhone abbo's bij Mobistar. Maar ik kan je garanderen waar ik vroeger praktisch overal 3G had met Proximus heb ik nu bijna nergens 3G bij Mobistar. Als ik dan al een verbinding heb dan valt deze meteen weg van zodra ik een gebouw binnenga.

Bij Proximus was de 3G ontvangst overal stukken beter zowel binnen als buiten. Ik heb al een beetje spijt van mijn Mobi* abbo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.