iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   iPhone G3 en roaming in Duitsland? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/23907-iphone-g3-roaming-duitsland.html)

FreddieFish 20-10-08 15:48

iPhone G3 en roaming in Duitsland?
 
Dit weekend in Duitsland geweest. Hoe ik ook probeerde, ik kreeg geen netwerk te pakken. Een netwerk "accepteerde" mij voor een kwartier en smeet me er dan vanaf. Dat netwerk kon ik dan niet meer vastkrijgen.

Het leek dus net alsof mijn "informatie" niet te verkrijgen was door de duitse netwerk operator bij Mobistar. De Mobistar helpdesk houdt het erop dat het een "iPhone" probleem is.

Iemand ervaring daarmee?

memento__mori 07-12-08 23:13

Hoi, vandaag ook naar Duitsland geweest. Eerst in Nederland nog T-mobile.
Van zodra ik in Duitsland was, GEEN SERVICE.
Toen ik terug in Nederland was nog steeds geen service. Dus ik daar een naald te pakken gekregen van iemand en m'n proximus simkaart erin gestoken die ik ook nog bijhad. PERFECTE ontvangst met Vodafone.
Mobistar werkte pas terug in Belgie.

Zoals je ziet, zelfde iPhone 3G met zowel Proximus als Mobistar getest.
Zonet heb ik naar Mobistar gebeld en Roaming World stond aan, dus de helpdesk wist ook niet wat het probleem was. Dossier is aangemaakt en ik zou binnen 24-48 iets terug horen.

Ben tot zover niet tevreden met Mobistar. Heb die melding van "geen service" ook al eens gehad in het centraal station van Antwerpen.

FreddieFish 09-12-08 09:58

Ondertussen ook in Maastricht geweest en hetzelfde probleem. Ik heb nog eens gebeld naar Mobistar. De dame aan de helpdesk was erg behulpzaam en ze vertelde mij dat ze regelmatig "updates" sturen wanneer je je telefoon af en terug aan zet. Je kan de versie zien via "Instellingen" > "Algemeen" > "Info" > "Aanbieder". Dat heb ik gedaan en ik sprong opeens van versie 2.6 naar 2.9. Sindsdien ben ik niet meer in het buitenland geweest, dus geen idee of dat inderdaad iets doet.

Hou je ons hier op de hoogte van het resultaat in je dossier? Ik ben benieuwd.

rules909 09-12-08 10:58

Ik ben afgelopen weekend ook in Duitsland geweest.
Toen ik geland was op het vliegveld meteen mijn telefoon aangezet.
Geen service
Ik heb de 16gb 3G in de VS gekocht met een I-Smartfone unlock sim.
Daar werkte ie prima en ook toen ik in Nederland terugkwam vond ie meteen het T-Mobile netwerk.

De vraag is; hebben jullie een abonnement of werken jullie met een hardware unlock?

(ik heb overigens wel carrier 2.9)

FreddieFish 09-12-08 11:05

Standaard Belgische Mobistar iPhone met iPhone 30 abonnement zonder jailbreak. Dus al unlocked bij aankoop en in principe overal te gebruiken. Dus hij kan niet meer "standaard" zijn als zo :).

rules909 09-12-08 11:12

Vreemd dan! Ik zat namelijk al te schelden op mijn Unlock kaartje:P
Daar ligt het dus niet aan. Als iemand een oplossing weet.. graag!

memento__mori 11-12-08 00:07

Zoals verwacht heeft mobistar geen contact met me opgenomen.
Morgen zal ik nog eens bellen.
Het is gemakkelijk dat ik aan de grens woon, zo kan ik snel testen. Zondag geraakte ik niet op een nl netwerk vandaag alleen kpn maar het kan dus zijn dat tmobile een slechte ontvangst heeft hier en dat ik even tot aan de grens moet wandelen.
Iig heel vreemde situatie. Bij proximus nooit problemen gehad.
Overigens een standaard be iPhone hier met mobistar my30 abo voor iPhone. Roaming world is geactiveerd (gecontroleerd door helpdesk) dus zou moeten werken. Zeker als een proximus sim in hetzelfde toestel het wel doet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:58.