//

Bitesms en mobistar

Bitesms en mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, via bitesms is het o.a. mogelijk sms te versturen met credits die je aankoopt via de site van Bitesms, hierdoor kan je sms'en tegen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-12-08, 18:28
macerik macerik is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Mortsel
Berichten: 12
Standaard Bitesms en mobistar

Hallo,

via bitesms is het o.a. mogelijk sms te versturen met credits die je aankoopt via de site van Bitesms, hierdoor kan je sms'en tegen 6 cent per bericht. Nu werkt dit systeem bij iedere provider over bijna gans de wereld behalve bij mobistar. Ik heb zelf een aantal credits gekocht en smsjes verstuurd en enkel de eerste sms is aangekomen. Na contact met de helpdesk ( prima helpdesk trouwens) en wat veranderingen van instellingen zijn ze tot het besluit gekomen dat sms'en tussen mobistar abonnees niet mogelijk is. U bent bij deze gewaarschuwd.

mvg
Erik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-08, 00:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Bedankt voor de melding, volgens mij was dat al langer bekend, want dat heb ik al ergens gelezen op het forum van BiteSMS. Maar fijn voor de Belgen hier, dat je het hier nog even meldt! Top.
  #3  
Oud 09-12-08, 12:12
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Volgens BiteSMS zelf is dat niet correct
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiteSMS
It appears to be OK for 99% of numbers, but we still have some isolated issues, why?, we don’t know.
If you have a specific issue, please email your mobile number and the recipient mobile number and we’ll do our best to resolve it.
help@bitesms.com
  #4  
Oud 10-12-08, 09:08
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

De reden is me nu duidelijk waarom bitesms soms wel (lijkt te werken) en soms niet werkt met mobistar.
BiteSMS gebruikt een internetconnectie om de SMS naar de bitesms servers te sturen en van daaruit verder te versturen naar het recipient.
Dus je moet een Wi-Fi/3G/Edge verbinding hebben om BiteSMSjes te versturen. Als dit er niet is werkt bitesms al niet.
Komt daarbij dat Mobistar (en meteen ook alles van de Orange groep) actief het bitesms.com domein blokkeert. Dus als je via het Mobistar/Orange 3G/Edge netwerk verbonden bent zal BiteSMS niet werken, je kan zelfs niet surfen naar de website van BiteSMS of de beta repo toevoegen in Cydia.
Hetzelfde geldt helaas ook als je via Mobistar/Orange ADSL verbonden bent.

Ik vind het redelijk schandalig dat Mobistar deze vorm van censuur toepast, zij bepalen voor jou welke sites je mag bezoeken of niet, niet uit morele overwegingen maar gewoon om te verhinderen dat je goedkopere smsjes kan versturen.

Tijd om massaal klacht in te dienen: Onthaal - Ombudsdienst voor telecommunicatie
  #5  
Oud 10-12-08, 10:17
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v8x Bekijk bericht
... De reden is me nu duidelijk waarom bitesms soms wel (lijkt te werken) en soms niet werkt met mobistar.
BiteSMS gebruikt een internetconnectie om de SMS naar de bitesms servers te sturen en van daaruit verder te versturen naar het recipient.
Dus je moet een Wi-Fi/3G/Edge verbinding hebben om BiteSMSjes te versturen. Als dit er niet is werkt bitesms al niet.
Je kan bitesms ook gewoon via je eigen provider gebruiken. Je bent niet verplicht credits te kopen en via hun server te sturen. Je geniet dan wel niet van de goedkopere smsen (credits), maar je kan wel de rest van het programma gewoon gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BiteSMS dennis9920 Jailbreak apps en thema's 90 09-11-10 00:12
Melding biteSMS Hosley Archief 2 23-08-09 23:49
Probleem BiteSMS 3.1 knaapjen Archief 1 28-02-09 22:52
Bitesms fix ! macfreaker Jailbreak apps en thema's 3 23-10-08 12:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:30.