//

Geen internet-ontvangst in Antwerpen? Wie helpt?

Geen internet-ontvangst in Antwerpen? Wie helpt? discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo zuiderburen. Ik kom bijna elke weekend in Antwerpen en afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn nieuwe iPhone 3G. Toen ik in de buurt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-03-09, 19:15
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard Geen internet-ontvangst in Antwerpen? Wie helpt?

Hallo zuiderburen. Ik kom bijna elke weekend in Antwerpen en afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn nieuwe iPhone 3G.

Toen ik in de buurt van Retie op de E34 de grens over ging richting Antwerpen schakelde mijn iPhone keurig over naar Mobistar. Telefoneren was geen probleem, maar internet lukte niet. Er verscheen geen enkel icoon op mijn toestel. Geen 3G, geen EDGE en zelfs geen GPRS. Dan heb ik het over de binnenstad van Antwerpen; Grote Markt, Groenplaats, Het Zuid en de straten erom heen in de buurt van het Museum voor Schone Kunsten. Nog geprobeerd met Wi-Fi, maar geen onbeveiligde hotspots kunnen vinden.

Doe ik iets verkeerd? Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-09, 19:38
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Om dit te activeren zul je data roaming aan moeten zetten.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 09-03-09, 20:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Om dit te activeren zul je data roaming aan moeten zetten.
Inderdaad.Maar ik waarschuw meneer de nederlander(topicstarter).Je hebt potverdorie geluk gehad oblomov je niet kon surfen met je iphone in belgie;waarom;omdat je je blauw zou betaald hebben.

Ik ga u een voorbeeldje geven;ik was vorig jaar in spanje.Ik maar aan het surfen met mijnen iphone,echt de max,alles werkte perfect enz....
Tot wanneer ik na 6tal dagen opeens de krant las en las ik dat er andere mensen waren die dus gesurft hadden met de iphone in den buitenland maar een rekening hadden gekregen om u tegen te zeggen.Die ene persoon had denk ik 200mb gesurft en moest meer dan 2000 euro betalen,echt geen gelul.
Ik natuurlijk in paniek en ik zegde,tis toch niet waar he,zeg nu niet ik dat ook voor heb en jawel hoor,ik had het aan mijne rekker.
Ik heb meer dan 500 euro moeten betalen voor slechts 50mb.
Ik weet dat als je belt en smst dat duurder is in den buitenland en ik wist ook wel het surfen mij duurder zou uitkomen of beter nog,ik dacht dat ik gewoon via mijn 200mb die ik had hier deze daar kon opgebruiken.

Nadien zegden ze mij ik zo'n soort van abbonement moest aanschaffen voor 1 maand waarvoor je bv 50 euro voor betaalde en 500mb mee kon surfen in het buitenland.Tja,anders was ik dus maar 50 euro kwijt,nu was ik er meer dan 500 euro kwijt.Een halve reis naar de maan.

Dus oblomov;in het buitenland met je iphone surfen is alleen aangeraden als je in nederland bij je provider gaat en dan zo'n abbonement neemt anders ga je het ook aan je rekker hebben..

Geloof je mij toch niet,ga het gerust na of beter nog,test het eens uit en dan ga je zien je een mooie rekening te wachten staat..
  #4  
Oud 09-03-09, 21:48
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Dank je Destiny. Ik was in de veronderstelling dat ik 'data roaming' alleen hoefde aan te zetten als ik geen ontvangst kreeg met een van de telefoonbedrijven waarmee T-Mobile een overeenkomst heeft en dat was met de automatische overschakeling naar Mobistar, nota bene, de maatschappij met het alleenrecht verkoop van de iPhone in België, het geval. Verzorgd Mobistar dan niet ook automatisch 3G internet?

Dank voor je waarschuwing apotheosis. In het account met T-Mobile staat en dat heb ik telefonisch nog eens nagevraagd;

- Internet binnen Europa kost mij per 1 Mb 2 euro met een maximum van 5 euro incl. btw per dag. Ik ben ook niet van plan om daar intensief gebruik van te maken, maar om af en toe een plattegrond op te roepen, of om bijvoorbeeld een foto per mail naar huis te sturen.

- Telefoneren kost mij binnen Europa dus ook vanuit Antwerpen naar Nederland of naar mijn Belgische vrienden 55 eurocent inclusief btw per minuut. Overigens is er onlangs in de EU-raad afgesproken dat dit bedrag binnen 3 maanden naar 34 eurocent per minuut gaat. Meestal bel ik kort om door te geven waar ik ben om elkaar te ontmoeten.

Dit alles zit gewoon in een 300 belminuten + 3G internet (tot maximaal 2000 Mb) abonnement voor 28.50 euro per maand.

Laatst gewijzigd door oblomov; 09-03-09 om 21:51.
  #5  
Oud 10-03-09, 20:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oblomov Bekijk bericht
Dank je Destiny. Ik was in de veronderstelling dat ik 'data roaming' alleen hoefde aan te zetten als ik geen ontvangst kreeg met een van de telefoonbedrijven waarmee T-Mobile een overeenkomst heeft en dat was met de automatische overschakeling naar Mobistar, nota bene, de maatschappij met het alleenrecht verkoop van de iPhone in België, het geval. Verzorgd Mobistar dan niet ook automatisch 3G internet?

Dank voor je waarschuwing apotheosis. In het account met T-Mobile staat en dat heb ik telefonisch nog eens nagevraagd;

- Internet binnen Europa kost mij per 1 Mb 2 euro met een maximum van 5 euro incl. btw per dag. Ik ben ook niet van plan om daar intensief gebruik van te maken, maar om af en toe een plattegrond op te roepen, of om bijvoorbeeld een foto per mail naar huis te sturen.

- Telefoneren kost mij binnen Europa dus ook vanuit Antwerpen naar Nederland of naar mijn Belgische vrienden 55 eurocent inclusief btw per minuut. Overigens is er onlangs in de EU-raad afgesproken dat dit bedrag binnen 3 maanden naar 34 eurocent per minuut gaat. Meestal bel ik kort om door te geven waar ik ben om elkaar te ontmoeten.

Dit alles zit gewoon in een 300 belminuten + 3G internet (tot maximaal 2000 Mb) abonnement voor 28.50 euro per maand.

Er is nog geen enkele provider in belgie die een volledige dekking heeft van 3g.
In de grootsteden ga je het normaal gezien wel moeten hebben maar meer naar het platteland op ga je her en der pech hebben.
  #6  
Oud 11-03-09, 00:10
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Er is nog geen enkele provider in belgie die een volledige dekking heeft van 3g. In de grootsteden ga je het normaal gezien wel moeten hebben maar meer naar het platteland op ga je her en der pech hebben.
Dat is al ruim voldoende voor mij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel internet : soms geen ontvangst CirroX iPhone algemeen 3 14-05-11 17:49
andere APN, betere ontvangst, geen internet ccc1988 KPN 5 18-03-11 18:15
iPhone: Wie helpt?? zoole Jailbreak 0 02-07-10 16:32
Wel 3g ontvangst geen internet. ivoback Overige providers Nederland 13 30-09-09 14:47
geen internet en 3G ontvangst? MissEvy iPhone algemeen 1 04-09-09 20:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.