iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/33602-sms-jes-andere-merk-komen-niet-iphone.html)

Mari_Posa 01-05-09 21:55

Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone
 
Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt. Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding. Net weer: ik stuur een smsje dat niet aankomt, ik bel en krijg voicemail. Ik stuur dan een smsje naar de persoon waar hij bij was en mijn vriend belt mij dan achteraf zonder problemen terug op.

Ligt dit nu aan mobistar of aan die telefoon?

Londonforever 02-05-09 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mari_Posa (Bericht 282618)
Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt. Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding. Net weer: ik stuur een smsje dat niet aankomt, ik bel en krijg voicemail. Ik stuur dan een smsje naar de persoon waar hij bij was en mijn vriend belt mij dan achteraf zonder problemen terug op.

Ligt dit nu aan mobistar of aan die telefoon?

Vertel ons liever eens eerst bij welke netwerken jullie aangesloten zijn...

Wat mij ook al is opgevallen, dat is dat SMS'jes van Mobistar naar Proximus en omgekeerd soms wel heel lang onderweg zijn.

Mari_Posa 02-05-09 14:45

allebei mobistar (allebei abo ik my10, hij my15)

pwain 17-05-09 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mari_Posa (Bericht 282618)
Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt.

Voor de SMS'je heb ik geen verklaring. Ben je er zeker van dat je bv. geen MMS/EMS berichten tikt? Die zouden eventueel inderdaad worden tegengehouden. Vanaf versie 3.0 zouden die werken met de iPhone.




Citaat:

Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding.
Hier is een simpele verklaring. Als de iPhone een netwerkactiviteit aan het uitvoeren is met een EDGE verbinding. (email, surfen of een andere applicatie die het internet aan het raadplegen is) Dan zal al de andere activiteiten (zoals bellen) even omgeleid worden. In dit geval dus naar de voicemail.

Met een 3G verbinding is dit geen probleem. Men kan een netwerkactiviteit en een telefoongesprek gelijktijdig afhandelen. Vandaar het belang van een 3G verbinding. Mobistar moet dringend zijn netwerk verbeteren :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.