iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Reparatie via Mobistar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/34599-reparatie-via-mobistar.html)

neoflux 26-05-09 17:33

Reparatie via Mobistar
 
2 weken geleden haalde ik m'n iPhone uit m'n broekzak, en wat bleek: het knopje om de iPhone in stille modus te zetten was afgebroken. Uiteraard was het knopje nergens te vinden. De dag erna trok ik naar het Mobistar Center, waar ik het probleem uitlegde aan de man achter de balie. Die zei hem op te sturen voor reparatie.

Goed, vandaag krijg ik een telefoontje dat het niet onder de garantie valt (was te verwachten) en dat het hele zaakje mij €282 gaat kosten. In ruil krijg ik wel een nieuwe iPhone. €282 is niet veel voor een nieuwe iPhone, maar gezien het maar om dat simpele knopje gaat vind ik het toch veel geld. Nu lijkt het alsof dat ene knopje iets minder dan de helft van de iPhone kost! :confused:

Nu blijkt dus dat Mobistar de iPhone niet opstuurt naar Apple, maar naar Dynafix, een Nederlans bedrijf uit Nuth. Ik weet niet of dat bedrijf dat überhaupt mag "herstellen", laat staan de juiste technologie/vervangstukken heeft om de herstelling uit te voeren.

Zijn er nog mensen met hetzelfde of een gelijkaardig probleem? Wat raden jullie me aan? Rechtstreeks naar Apple, of ben ik dan nog duurder uit?

Alvast bedankt voor de reacties!

King1987 26-05-09 17:37

Tip
Zoek eens op Dynafix, dat is de officiele hersteller van Apple. Kijk eens bij een on-officiele reperateur, bijvoorbeel Sparc Electronic's, wat het kost.


neoflux 26-05-09 17:51

Bij Spark is het slechts €29 om te herstellen! Indien ook de inwendige bevestiging van het knopje afgebroken is, komt daar nog €28 bij. Dat is nog steeds goedkoper dan €282!

edit: hartelijk dank voor de tip, King 1987!

Destiny 26-05-09 17:55

Dynafix en Solid Vision mogen inderdaad de iPhone niet open maken. Daarom bieden ze alleen een nieuw toestel aan voor 282 euro.

neoflux 26-05-09 18:01

King zegt dat Dynafix een officiële hersteller is, terwijl Spark dat niet is... En jij beweert nu het omgekeerde, wie moet ik nu geloven? :p

King1987 26-05-09 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neoflux (Bericht 289346)
King zegt dat Dynafix een officiële hersteller is, terwijl Spark dat niet is... En jij beweert nu het omgekeerde, wie moet ik nu geloven? :p

Het zijn de officele herstellers voor mobistar en t-mobile in opdracht van Apple, maar ze mogen niet de iPhone open maken.

Destiny 26-05-09 18:23

Dynafix en Solid Vision zijn puur door Apple aangesteld om te controleren of een defect binnen of buiten de garantie valt. Als het defect binnen de garantie valt krijg je een nieuwe, valt het defect buiten de garantie niet.

neoflux 26-05-09 21:44

Allemaal goed en wel, maar...

1) In de brief staat duidelijk dat het buiten de garantie valt, toch krijg ik en nieuwe aangeboden (wel met de €282 kosten)

2) Waarom gaat Spark hem dan wel openmaken? Vervalt mijn "echte" garantie dan?

Destiny 26-05-09 22:10

1 - Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waarom dat ze dat doen.
2 - Ja je garantie vervalt dan.

evmw 26-05-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neoflux (Bericht 289434)
Allemaal goed en wel, maar...

1) In de brief staat duidelijk dat het buiten de garantie valt, toch krijg ik en nieuwe aangeboden (wel met de €282 kosten)

Indien het niet onder garantie valt zul je de 'reparatie' moeten betalen, wat hier dus het geval is.
Citaat:

2) Waarom gaat Spark hem dan wel openmaken? Vervalt mijn "echte" garantie dan?
Ja, onafhankelijke reparatie bedrijven repareren niet onder fabrieksgarantie en dus vervalt je garantie. Grote voordeel is uiteraard wel dat dergelijke bedrijven veel goedkoper zijn omdat ze niet aan regels van Apple zijn gebonden, en bovendien vaak nog veel sneller zijn ook.

dromedaris 27-05-09 14:32

Aangetekende brief naar Apple Benelux sturen met je klacht (wijs maar gerust met een vieze vinger richting Dynafix) en kom wat bedreigend over. Gegarandeerd succes, worked with me.

neoflux 27-05-09 15:04

Mijn waarschijnlijke opmerking in de brief:

"Als ik dan kijk naar een inofficiële hersteldienst, kost het mij €29 en indien de binnenkant ook stuk is nog eens €28 erbij. Niet goedkoop, maar veel beter dan €282 voor een simpel knopje dat afgebroken is."

Apple zie ik nu al antwoorden:

"Ga dan naar de andere hersteldienst"

Dan sta ik nog even ver...

dromedaris 27-05-09 15:10

dat moet je juist niet vermelden! Leg de schuld bij Apple, nl. slechte aflevering van hun eigen product, en verwijs daarbij ook eventueel naar de welbekende haarscheurtjes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.