Reparatie via Mobistar

Reparatie via Mobistar discussie in Mobistar forum; ( verdwijnt na registratie ) 2 weken geleden haalde ik m'n iPhone uit m'n broekzak, en wat bleek: het knopje om de iPhone in stille modus te zetten was afgebroken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Belgi > Mobistar
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 May 2009, 17:33
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2008
Locatie: Deinze, Belgi
Berichten: 22
Send a message via twitter to neoflux
Question Reparatie via Mobistar

2 weken geleden haalde ik m'n iPhone uit m'n broekzak, en wat bleek: het knopje om de iPhone in stille modus te zetten was afgebroken. Uiteraard was het knopje nergens te vinden. De dag erna trok ik naar het Mobistar Center, waar ik het probleem uitlegde aan de man achter de balie. Die zei hem op te sturen voor reparatie.

Goed, vandaag krijg ik een telefoontje dat het niet onder de garantie valt (was te verwachten) en dat het hele zaakje mij 282 gaat kosten. In ruil krijg ik wel een nieuwe iPhone. 282 is niet veel voor een nieuwe iPhone, maar gezien het maar om dat simpele knopje gaat vind ik het toch veel geld. Nu lijkt het alsof dat ene knopje iets minder dan de helft van de iPhone kost!

Nu blijkt dus dat Mobistar de iPhone niet opstuurt naar Apple, maar naar Dynafix, een Nederlans bedrijf uit Nuth. Ik weet niet of dat bedrijf dat berhaupt mag "herstellen", laat staan de juiste technologie/vervangstukken heeft om de herstelling uit te voeren.

Zijn er nog mensen met hetzelfde of een gelijkaardig probleem? Wat raden jullie me aan? Rechtstreeks naar Apple, of ben ik dan nog duurder uit?

Alvast bedankt voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26 May 2009, 17:37
King1987's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 March 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.440
Standaard

Tip
Zoek eens op Dynafix, dat is de officiele hersteller van Apple. Kijk eens bij een on-officiele reperateur, bijvoorbeel Sparc Electronic's, wat het kost.

__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #3  
Oud 26 May 2009, 17:51
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2008
Locatie: Deinze, Belgi
Berichten: 22
Send a message via twitter to neoflux
Standaard

Bij Spark is het slechts €29 om te herstellen! Indien ook de inwendige bevestiging van het knopje afgebroken is, komt daar nog €28 bij. Dat is nog steeds goedkoper dan €282!

edit: hartelijk dank voor de tip, King 1987!
  #4  
Oud 26 May 2009, 17:55
Destiny's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 October 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.065
Send a message via twitter to Destiny
Standaard

Dynafix en Solid Vision mogen inderdaad de iPhone niet open maken. Daarom bieden ze alleen een nieuw toestel aan voor 282 euro.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #5  
Oud 26 May 2009, 18:01
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2008
Locatie: Deinze, Belgi
Berichten: 22
Send a message via twitter to neoflux
Standaard

King zegt dat Dynafix een officile hersteller is, terwijl Spark dat niet is... En jij beweert nu het omgekeerde, wie moet ik nu geloven?
  #6  
Oud 26 May 2009, 18:21
King1987's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 March 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neoflux Bekijk bericht
King zegt dat Dynafix een officile hersteller is, terwijl Spark dat niet is... En jij beweert nu het omgekeerde, wie moet ik nu geloven?
Het zijn de officele herstellers voor mobistar en t-mobile in opdracht van Apple, maar ze mogen niet de iPhone open maken.
  #7  
Oud 26 May 2009, 18:23
Destiny's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 October 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.065
Send a message via twitter to Destiny
Standaard

Dynafix en Solid Vision zijn puur door Apple aangesteld om te controleren of een defect binnen of buiten de garantie valt. Als het defect binnen de garantie valt krijg je een nieuwe, valt het defect buiten de garantie niet.
  #8  
Oud 26 May 2009, 21:44
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2008
Locatie: Deinze, Belgi
Berichten: 22
Send a message via twitter to neoflux
Standaard

Allemaal goed en wel, maar...

1) In de brief staat duidelijk dat het buiten de garantie valt, toch krijg ik en nieuwe aangeboden (wel met de 282 kosten)

2) Waarom gaat Spark hem dan wel openmaken? Vervalt mijn "echte" garantie dan?
  #9  
Oud 26 May 2009, 22:10
Destiny's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 October 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.065
Send a message via twitter to Destiny
Standaard

1 - Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waarom dat ze dat doen.
2 - Ja je garantie vervalt dan.
  #10  
Oud 26 May 2009, 22:15
iPhone(club) Guru
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 September 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neoflux Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar...

1) In de brief staat duidelijk dat het buiten de garantie valt, toch krijg ik en nieuwe aangeboden (wel met de 282 kosten)
Indien het niet onder garantie valt zul je de 'reparatie' moeten betalen, wat hier dus het geval is.
Citaat:
2) Waarom gaat Spark hem dan wel openmaken? Vervalt mijn "echte" garantie dan?
Ja, onafhankelijke reparatie bedrijven repareren niet onder fabrieksgarantie en dus vervalt je garantie. Grote voordeel is uiteraard wel dat dergelijke bedrijven veel goedkoper zijn omdat ze niet aan regels van Apple zijn gebonden, en bovendien vaak nog veel sneller zijn ook.
  #11  
Oud 27 May 2009, 14:32
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 July 2008
Locatie: Zoersel, Belgium
Berichten: 50
Standaard

Aangetekende brief naar Apple Benelux sturen met je klacht (wijs maar gerust met een vieze vinger richting Dynafix) en kom wat bedreigend over. Gegarandeerd succes, worked with me.
  #12  
Oud 27 May 2009, 15:04
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2008
Locatie: Deinze, Belgi
Berichten: 22
Send a message via twitter to neoflux
Standaard

Mijn waarschijnlijke opmerking in de brief:

"Als ik dan kijk naar een inofficile hersteldienst, kost het mij €29 en indien de binnenkant ook stuk is nog eens €28 erbij. Niet goedkoop, maar veel beter dan €282 voor een simpel knopje dat afgebroken is."

Apple zie ik nu al antwoorden:

"Ga dan naar de andere hersteldienst"

Dan sta ik nog even ver...
  #13  
Oud 27 May 2009, 15:10
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 July 2008
Locatie: Zoersel, Belgium
Berichten: 50
Standaard

dat moet je juist niet vermelden! Leg de schuld bij Apple, nl. slechte aflevering van hun eigen product, en verwijs daarbij ook eventueel naar de welbekende haarscheurtjes.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie xHarm iPhone algemeen 4 15 February 2011 18:51
ipod na reparatie giggidy iPhone algemeen 4 14 January 2011 08:24
Reparatie via Vodafone??? axelj Vodafone 3 6 December 2010 16:12
toegang reparatie ? mhoutman Jailbreak apps en thema's 1 16 August 2008 21:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.