//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door boneman Er is niets waar van die conspiracy theorie. De waarheid is volgens mij veel simpeler : de aantallen in België ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #841  
Oud 15-07-09, 14:13
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boneman Bekijk bericht
Er is niets waar van die conspiracy theorie. De waarheid is volgens mij veel simpeler : de aantallen in België zijn te klein voor apple, de winstmarge die ze op mobistar halen is te klein, mobistar is te amateuritisch om hier duidelijk over te communiceren. Het resultaat : een hele hoop applefans die teleurgesteld zijn in mobistar én apple, en die nu nog liever meer betalen bij proximus dan een overstap te maken naar mobistar...

... en zeggen dat het al de tweede keer is. Wat was er nu ook weer over die ezel en die steen ?
Denk dat je in zekere zin wel ergens gelijk hebt. Kan me niet voorstellen dat ze 2 maanden of langer gaan rekken vanwege een simlock. Klinkt erg ongeloofwaardig.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #842  
Oud 15-07-09, 14:19
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

tis wel raar hoor, ik heb deze voormiddag 35 x gebeld naar de mobistar shops in Antwerpen.

Resultaat was dat van de 35 keer bellen er 1 x een shop de telefoon opnam, die van Herentals en hij was nog vriendelijk ook.

Hij wist me te vertellen dat hij net een nieuwe levering had gekregen maar dat die allemaal al gereserveerd waren.
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #843  
Oud 15-07-09, 14:23
wildcard wildcard is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 15
Standaard

Zonder reservering dus geen iPhone voor ons...
Pfff moet ik toch 2x naar belgie als ik eerst een reservering moet maken
  #844  
Oud 15-07-09, 14:44
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Hoelang zou die reservering maximum duren... Heb hem vorige week ongeveer gereserveerd. Maar ik verwacht zelfs niets dat ik hem heb in augustus...
  #845  
Oud 15-07-09, 14:52
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den_ivan Bekijk bericht
Hoelang zou die reservering maximum duren... Heb hem vorige week ongeveer gereserveerd. Maar ik verwacht zelfs niets dat ik hem heb in augustus...
Ligt er denk ik ook weer aan waar je hem gereserveerd hebt. Kan me voorstellen dat je hem bij een Mobistar weer eerder hebt dan bij een Apple winkel.
  #846  
Oud 15-07-09, 14:55
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mylifetime Bekijk bericht
Ligt er denk ik ook weer aan waar je hem gereserveerd hebt. Kan me voorstellen dat je hem bij een Mobistar weer eerder hebt dan bij een Apple winkel.
Dat is logisch, maar blijf toch bij men vertrouwde Apple verkoper
We zien wel...
  #847  
Oud 15-07-09, 15:07
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

In dit onderwerp wordt veel over Mobistar gesproken (logisch gezien de titel), maar stiekem is het voor veel mensen niet eens de combinatie iPhone 3GS en Mobistar, maar gaat het gewoon over de algemene verkrijgbaarheid van de iPhone 3GS in België. Ik heb de 3GS inmiddels anderhalf / twee weken geleden bij Switch besteld (d.m.v. voorschot / aanbetaling), maar ook nog altijd weinig nieuws. Het is dus niet zozeer een Mobistar probleem. Daarnaast denk ik dat je bij dergelijke shops minder bang voor koppelverkoop hoeft te zijn, aangezien men bij Switch weinig belang heeft om bij de iPhone een Mobistar abo te verkopen.
  #848  
Oud 15-07-09, 15:07
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den_ivan Bekijk bericht
Dat is logisch, maar blijf toch bij men vertrouwde Apple verkoper
We zien wel...
Doe het ook via een Applestore. Ben benieuwd wanneer het ding komt.
  #849  
Oud 15-07-09, 15:10
Aeg Aeg is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb zojuist nog met een APR in België gebeld, die kreeg ongeveer 20 reservaties voor een iPhone 3Gs per dag, en kreeg er 3 per week geleverd van Apple.
  #850  
Oud 15-07-09, 15:22
GM1234 GM1234 is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Overpelt (BE)
Berichten: 8
Smile

Gisteren heb ik naar verschillende Mobistar Centers gebeld(regio limburg) ; ofwel namen ze niet op, of een bezettoon (volgens mij gewoon telefoon uitgehaakt) en als ze toch opnamen, waren ze uiterst onvriendelijk en gaven ze me telkens dezelfde uitleg: geen voorraad, geen reservaties, lange wachtlijst en geen info over levering!

Vandaag als laatste hoop gebeld naar Mobistar Centre Mol, en was aangenaam verrast. Voor de verandering zeer vriendelijk personeel. Ik heb mijn gegevens telefonisch kunnen doorgeven om te een 3GS White 16g te reserveren, allemaal zonder problemen! Ik heb zelfs te horen gekregen dat ik 15e in wacht was, en dat het een klein maand kan duren voordat ik een sms ontvang. Ok, een maand is lang, maar ik heb toch telefonisch kunnen reserveren, en dat is blijkbaar een struikelvlak bij de meeste centres. Ik hoop dat ik goede moed heb ingesproken bij sommigen, want blijkbaar is het niet zo evident de iPhone telefonisch te reserveren, als ik de forums zo lees hier
  #851  
Oud 15-07-09, 15:25
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Ben bereid te wachten tot eind augustus dan wil ik hem echt niet meer
  #852  
Oud 15-07-09, 15:26
Aeg Aeg is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GM1234 Bekijk bericht
Gisteren heb ik naar verschillende Mobistar Centers gebeld(regio limburg) ; ofwel namen ze niet op, of een bezettoon (volgens mij gewoon telefoon uitgehaakt) en als ze toch opnamen, waren ze uiterst onvriendelijk
Zeg dat wel, wat een onvriendelijk personeel!
  #853  
Oud 15-07-09, 15:33
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den_ivan Bekijk bericht
Ben bereid te wachten tot eind augustus dan wil ik hem echt niet meer
Nou, dat duurt me al te lang. Hoop toch wel dat hij eerder komt.
  #854  
Oud 15-07-09, 15:59
TNG TNG is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Even een kleine update:

Probleem van beschikbaarheid in België zal nog niet meteen van de baan zijn, hij verwachte dat er rond augustus weer voldoende beschikbaarheid zou zijn.
Daar geloof ik helemaal niks van...Ik denk dat deze schaarste perikelen eerder langer, vele weken zoniet zelfs maanden, gaan duren. Er komen alleen maar meer landen bij waar de iPhone gelanceerd wordt, die ook allemaal bevoorraad moeten blijven.
  #855  
Oud 15-07-09, 16:14
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Northsider Bekijk bericht
In dit onderwerp wordt veel over Mobistar gesproken (logisch gezien de titel), maar stiekem is het voor veel mensen niet eens de combinatie iPhone 3GS en Mobistar, maar gaat het gewoon over de algemene verkrijgbaarheid van de iPhone 3GS in België. Ik heb de 3GS inmiddels anderhalf / twee weken geleden bij Switch besteld (d.m.v. voorschot / aanbetaling), maar ook nog altijd weinig nieuws. Het is dus niet zozeer een Mobistar probleem. Daarnaast denk ik dat je bij dergelijke shops minder bang voor koppelverkoop hoeft te zijn, aangezien men bij Switch weinig belang heeft om bij de iPhone een Mobistar abo te verkopen.
Denk ik niet meteen als ik zo terug denk naar 11 juli 2008. Had mijn iPhone dan namelijk opgehaald in het Mobistar Center. Nadien ook nog bezoekje gebracht aan de Apple verkoper vlakbij voor een hoesje en toen hoorde ik ze vertellen dat hij niet werkte met andere netwerken. Of iets in die aard. Er was ook veel promotie voor de iPhone formule van Mobistar en op moment van mijn aankoop waren ze ook net bezig met een verkoop van zoiets.

Heb daar in der tijd ook al eerdere aankopen gedaan maar koop er nu enkel als er geen andere oplossing is. Bij problemen met mijn Mac bel ik nu gewoon naar Apple zelf en ben je ook op redelijke tijd geholpen.
__________________
Mobile Viking die nu eindelijk eens zijn iPhone ten volle kan benutten zonder daar veel te veel voor te betalen.
  #856  
Oud 15-07-09, 17:20
stekkie00 stekkie00 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: geel
Berichten: 16
Standaard

is er een algemeen adres waarop je mobistar kan emailen ivm vragen/klachten? Heb wat zitten zoeken op hun site maar niets te vinden.

hab zeker 6 emails naar een center gestuurd en nooit beantwoord. Toen ik mij eens goed boos maakte, volgende uitleg.
Dat Mobistar dan eist van apple dat ze hem goed leverbaar maken !

Beste,
Aangezien de honderden mails ivm met reservaties en statusaanvragen en daar wij geen termijn kunnen plakken op nieuwe leveringen sturen wij bewust niet terug op deze mails.
U staat in de wachtlijst op de 28ste plaats voor een 32GB. Wanneer u een toestel gaat hebben kunnen we vooraf niet zeggen.
Mag ik u daarom vragen geduldig af te wachten tot 1 van mijn collega's u contacteert wanneer uw toestel binnengekomen is.
Alvast bedankt.
  #857  
Oud 15-07-09, 18:24
sidderke sidderke is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 44
Standaard

Omtrent de beschikbaarheid van de iPhone in België...

Hier is een copy-paste van enkele posts die ik maakte op een Belgisch Mac-forum:

Ik heb zo goed als elke Mobistar winkel in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en een paar in Antwerpen en Brussel gebeld. Niemand de 3GS op stock.

er zijn in Gent 3 Mobistar centers en een Switch.
De Switch zei heel eerlijk dat ze afhankelijk zijn van Mobistar en gewoonweg géén idee hebben van wanneer er welke modellen toekomen.
De eerste Mobistar Center zei dat ze pas nieuwe leveringen verwachtten op 11 juli, maar ze weten niet hoeveel modellen of welke modellen.

De tweede zeiden dat ze gisteren 5 (!!) toestellen hadden gekregen, waarvan geen enkele een 32 GB was.
Ze waren allemaal dezelfde dag nog de deur uit, en ze weten ook niet wanneer er nieuwe modellen komen. Daar zeiden ze dat ik altijd kon proberen om maandag of dinsdag eens te bellen, maar dat ze niets kon beloven qua leveringen, welke toestellen, of hoeveelheid. (Zoals bij iedereen dus)

De derde zei dat hij dacht dat er gisteren gingen toekomen, maar er niets was toegekomen en dat hij HOOPT op ergens volgende week. Maar dat hij opnieuw niet weet hoeveel modellen of welke, ze krijgen gewoon een fax 1 dag op voorhand. Hij zei ook dat hij de meeste reserveringen voor een 32GB toestel kreeg.

Een vrouw van een Mobistar Center in Waregem zei eerlijk ook aan telefoon: "het is net zoals vorig jaar, een groot tekort over gans het land."
België zal in het kleine land ook wel niet zoveel voorkeur krijgen van Apple qua leveringen.


een paar dagen later:

Sommige centers beloven dat als je je op hun lijst zet, ze u kunnen garanderen dat je binnen 10 dagen uw toestel hebt, maar andere (eerlijkere?) verkopers melden dan weer dat dat bullshit moet zijn, omdat niemand enige zekerheid weet qua leveringen.

Het Mobistar Center in Gent in de Langemunt is pas sinds maandag met bestellijsten begonnen, en ik heb me vandaag erop gezet voor een 32GB zwart toestel, met een voorschot van 75 euro.
Vriendelijke verkoper. Ik ben de 4e op die lijst, dus ik *hoop* dat het meevalt qua wachttijden.
Hoewel de maximum datum op hun lijst 1 september is, wat dan weer niet echt hoopgevend is, maar dat zal eerder een maximum zijn om zichzelf in te dekken.
En natuurlijk kan het zijn dat de volgende levering (op een nog niet bepaald tijdstip) enkel vb. maar 2 16GB toestellen zijn...

Maar nu ik op een lijst sta, dan nog als 4es, heb ik toch iets meer zekerheid om een toestel te hebben dan gewoon te blijven elke Mobistar Center opbellen, want die kunnen alleen maar zeggen dat ze niets binnen hebben.
Gelukkig zijn er ook verkopers die eerlijk zeggen dat ze het niet weten, in plaats van valse beloftes te doen.


Nu heb ik op dit moment nog niets gehoord. Een dame die ik ken, die ook wacht op een 32GB, zei dat ze in de Vlaamse Krant Het Laatste Nieuws (lees ik zelf niet) had zien staan dat er deze week terug leveringen zouden zijn van nieuwe iPhones. Duimen dus.

PS: mijn eerste post hier
  #858  
Oud 15-07-09, 18:41
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stekkie00 Bekijk bericht
is er een algemeen adres waarop je mobistar kan emailen ivm vragen/klachten? Heb wat zitten zoeken op hun site maar niets te vinden.

hab zeker 6 emails naar een center gestuurd en nooit beantwoord. Toen ik mij eens goed boos maakte, volgende uitleg.
Dat Mobistar dan eist van apple dat ze hem goed leverbaar maken !

Beste,
Aangezien de honderden mails ivm met reservaties en statusaanvragen en daar wij geen termijn kunnen plakken op nieuwe leveringen sturen wij bewust niet terug op deze mails.
U staat in de wachtlijst op de 28ste plaats voor een 32GB. Wanneer u een toestel gaat hebben kunnen we vooraf niet zeggen.
Mag ik u daarom vragen geduldig af te wachten tot 1 van mijn collega's u contacteert wanneer uw toestel binnengekomen is.
Alvast bedankt.
Ik heb een formulier ingevuld op de Mobistar site. Dat formulier kon ik alleen vinden via Google!
Maar goed, ik heb er in gezet wat de klacht is (geen beschikbaarheid iPhone) en een vraag. Gister verstuurd en een bevestigingsmail gekregen, hierin staat:
Citaat:
Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en behandelen ze binnen de 4 werkdagen. Nous avons bien reçu votre requête et la traiterons endéans les 4 jours ouvrables.

*****DISCLAIMER*****

This electronic transmission (and any attached document) is intended
exclusively for the person or entity to whom it is addressed and may
contain confidential and/or privileged material.
Any disclosure, copying, distribution or other action based upon
the information by persons or entities other than the intended recipient
is prohibited. If you receive this message in error, please contact the
sender and delete the material from any and all computers.
Mobistar does not warrant a proper and complete transmission of this
information, nor does it accept liability for any delays.

*****END OF DISCLAIMER*****
Afwachten dus.
  #859  
Oud 15-07-09, 22:50
blackdisque blackdisque is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

nup het zit zelfs zo dat mobistarcentrum verdeeld zijn onder verschillende eigenaars.... koop ik vb een in limburg is dat niet van de eigenaar van ik zeg nu maar iets brussel en heb ik ook garantie in brussel...
  #860  
Oud 16-07-09, 00:52
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Iemand inmiddels al een iPhone van HCW ontvangen?
Ben benieuwd of ze al wat binnen hebben gekregen.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 iScorpio Orange 967 02-11-09 08:13
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 iScorpio Orange 969 18-08-09 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.