//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was dus gisteren in BE opzoek naar Iphone Apple store in BE had zelf maar 2 Iphones ontvangen... Ze zeggen zelf dat het ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #721  
Oud 11-07-09, 11:20
BASMAN BASMAN is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 25
Standaard

Ik was dus gisteren in BE opzoek naar Iphone
Apple store in BE had zelf maar 2 Iphones ontvangen... Ze zeggen zelf dat het ook super lang duurt en dat apple hier mee wacht.
Niet Mobistar die wilt ze wel verkopen.. althans zeggen ze.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #722  
Oud 11-07-09, 12:12
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Ik vind het toch vreemd dat ieder land Iphones uitgeleverd lijkt te krijgen behalve Belgie....

Omdat Mobistar de distributie in handen heeft zou het mij niet verbazen als zij inderdaad een vies spelletje spelen. Zij zijn de enige die er alle belang bij hebben om een iphone MET abonnement te verkopen. Door de boel een beetje (flink) op te houden kunnen ze precies dat bereiken. Lang leve de koppelverkoop

Ik snap werkelijk niet waarom Apple voor dit distributiebeleid heeft gekozen. Zowel in Nederland als Belgie kiest Apple voor de slechtste telecomprovider. Als consument moet je toch eigenlijk gewoon vrij zijn om te bepalen of je wel of geen subsidie op je telefoon wilt? Waarom niet gewoon in de wet opnemen dat er altijd een simlockvrije variant te koop moet zijn tegen marktconforme prijzen. Waarom kun je de iPhone niet gewoon via de online apple store kopen?

En... waarom overtreed Apple de europese wetgeving door de Iphone niet te verkopen buiten Italie?

Op basis van de europese regelgeving omtrent vrij verkeer van goederen en mensen is Apple immers verplicht om een Iphone gekocht via de Online Apple Store in Italie te verschepen binnen elke willekeurige plek binnen de EU....
  #723  
Oud 11-07-09, 12:38
Juan Juan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: België
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polansky Bekijk bericht
Ik vind het toch vreemd dat ieder land Iphones uitgeleverd lijkt te krijgen behalve Belgie....

Omdat Mobistar de distributie in handen heeft zou het mij niet verbazen als zij inderdaad een vies spelletje spelen. Zij zijn de enige die er alle belang bij hebben om een iphone MET abonnement te verkopen. Door de boel een beetje (flink) op te houden kunnen ze precies dat bereiken. Lang leve de koppelverkoop

Ik snap werkelijk niet waarom Apple voor dit distributiebeleid heeft gekozen. Zowel in Nederland als Belgie kiest Apple voor de slechtste telecomprovider. Als consument moet je toch eigenlijk gewoon vrij zijn om te bepalen of je wel of geen subsidie op je telefoon wilt? Waarom niet gewoon in de wet opnemen dat er altijd een simlockvrije variant te koop moet zijn tegen marktconforme prijzen. Waarom kun je de iPhone niet gewoon via de online apple store kopen?

En... waarom overtreed Apple de europese wetgeving door de Iphone niet te verkopen buiten Italie?

Op basis van de europese regelgeving omtrent vrij verkeer van goederen en mensen is Apple immers verplicht om een Iphone gekocht via de Online Apple Store in Italie te verschepen binnen elke willekeurige plek binnen de EU....
Als ik me niet vergis zal het nog steeds mogelijk zijn ook zonder koppelverkoop toestellen aan te kopen in België.
Bovendien heeft het geen zin om uit te stellen, want de reserveringen nu zijn toch zonder koppelverkoop. Zo heb ik bv. getekend voor een iPhone 3GS afzonderlijk, dus daar kunnen ze nog weinig of niets aan doen
  #724  
Oud 11-07-09, 13:01
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Het zou leuk zijn als de iPhoneclub.nl een actie begint waardoor het mogelijk wordt in ieder land binnen de EU een simlockvrij toestel te kunnen kopen. En niet zoals nu in het ene land wel en het andere niet.
Ja één Europa is nog ver weg.
  #725  
Oud 11-07-09, 14:27
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sypher Bekijk bericht
En wat heeft Apple hier als voordeel aan? Deze verkoopt natuurlijk het liefste zoveel mogelijk toestellen. Deze geeft echt niet of een telco een abo'tje verkoopt of niet hoor

Aan de andere kant kan het best Mobistar zijn die dit geintje tracht te flikken. Zou wel ERG lullig zijn om een paar weken na je launch spontaan abonnementen te verplichten...
Lijkt me wel duidelijk waarom Apple dit zou willen...

Indien er in Be aan koppelverkoop gedaan wordt, moet(en) de klant(en) over de mogelijkheid blijven beschikken om de gekoppelde goederen LOS aan te schaffen... Op die manier kunnen ze voor een losse iPhone €1000 vragen, prijsverhogingen zijn nog altijd niet verboden
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #726  
Oud 11-07-09, 14:28
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Bovendien heeft het geen zin om uit te stellen, want de reserveringen nu zijn toch zonder koppelverkoop. Zo heb ik bv. getekend voor een iPhone 3GS afzonderlijk, dus daar kunnen ze nog weinig of niets aan doen
Dan ben jij toch echt wel één van de weinigen waar dat afzonderlijk wordt vermeld. Mensen die gereserveerd hebben voor een iPhone, zouden nu wel eens heel veel geld kunnen gaan betalen willen ze deze los kunnen aanschaffen...
  #727  
Oud 11-07-09, 14:37
MaartenRaemakers MaartenRaemakers is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Lijkt me wel duidelijk waarom Apple dit zou willen...

Indien er in Be aan koppelverkoop gedaan wordt, moet(en) de klant(en) over de mogelijkheid blijven beschikken om de gekoppelde goederen LOS aan te schaffen... Op die manier kunnen ze voor een losse iPhone €1000 vragen, prijsverhogingen zijn nog altijd niet verboden

Akkoord, maar de mensen die nu al gereserveerd hebben zullen ze dat niet kunnen lappen. De prijs waar hij aan gereserveerd is moeten ze hem ook leveren en anders moeten ze het voorschot terugbetalen.
  #728  
Oud 11-07-09, 14:40
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenRaemakers Bekijk bericht
Akkoord, maar de mensen die nu al gereserveerd hebben zullen ze dat niet kunnen lappen. De prijs waar hij aan gereserveerd is moeten ze hem ook leveren en anders moeten ze het voorschot terugbetalen.
Op die reserveringsformulieren staat echt niet altijd vermeld wat de uiteindelijke aanschafprijs van die toestellen gaat zijn. Soms wordt het vermeld, soms weer niet... Das de keuze van iedere individuele eigenaar.

Ik wil maar even herhalen dat dit een speculatie is van verschillende mensen, en dat het een behoorlijk smerige streek van Apple zou zijn... Maar het kan altijd
  #729  
Oud 11-07-09, 14:47
MaartenRaemakers MaartenRaemakers is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Op die reserveringsformulieren staat echt niet altijd vermeld wat de uiteindelijke aanschafprijs van die toestellen gaat zijn. Soms wordt het vermeld, soms weer niet... Das de keuze van iedere individuele eigenaar.

Ik wil maar even herhalen dat dit een speculatie is van verschillende mensen, en dat het een behoorlijk smerige streek van Apple zou zijn... Maar het kan altijd
Inderdaad, zou een heel smerige streek zijn. Ben straks nog in een mobi- center geweest. Die mensen waren ook redelijk gefrustreerd aan het worden. 500 telefoontjes per dag en iedereen teleurstellen. Iedere keer de zelfde uitleg. Andere merken zijn mss niet perfect of even cool als de iphone (verre van trouwens ), maar bij release zijn ze er wel. Zijn ze op de week erna zijn ze weer verkrijgbaar.

Bij apple: 3 iphones (allemaal dezelfde) per filiaal is ruim voldoende voor 2 weken
  #730  
Oud 11-07-09, 15:16
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Hoe het ook zal gaan, Apple is binnen de EU in overtreding wanneer we het hebben over de online sales via de Apple Store in Italie.

Europa kent vrij verkeer van goederen en diensten. Die regel geldt ook voor online winkels. Iedereen binnen europa is vrij er te bestellen, vervolgens dient de handelaar (apple dus) in principe de goederen uit te leveren op iedere willekeurige plek binnen de eu.

Apple weigert dit te doen (adres moet binnen italie) en daarmee zijn ze dus in overtreding. Het zou mooi zijn als enkele consumentenorganisaties zich hier eens mee gingen bemoeien, dat zou het makkelijker maken om als Europeaan aan een simlockvrij toestel te komen zonder ingewikkeld te doen.
  #731  
Oud 11-07-09, 16:16
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polansky Bekijk bericht
Hoe het ook zal gaan, Apple is binnen de EU in overtreding wanneer we het hebben over de online sales via de Apple Store in Italie.

Europa kent vrij verkeer van goederen en diensten. Die regel geldt ook voor online winkels. Iedereen binnen europa is vrij er te bestellen, vervolgens dient de handelaar (apple dus) in principe de goederen uit te leveren op iedere willekeurige plek binnen de eu.

Apple weigert dit te doen (adres moet binnen italie) en daarmee zijn ze dus in overtreding. Het zou mooi zijn als enkele consumentenorganisaties zich hier eens mee gingen bemoeien, dat zou het makkelijker maken om als Europeaan aan een simlockvrij toestel te komen zonder ingewikkeld te doen.
Een koerier heeft mij ooit verteld dat bedrijven dit mogen weigeren bij bedragen groter dan €500. Of het waar is, weet ik niet.
  #732  
Oud 11-07-09, 17:05
TweakersOnly TweakersOnly is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw Bekijk bericht
Ik sta momenteel op plek 8
Ik heb ook een bestelling geplaatst voor een iphone 3GS 32gb zwart, maar kan nergens zien hoe veel mensen nog voor mij in de wachtrij staan. Waar kan ik dat vinden?

Laatst gewijzigd door TweakersOnly; 11-07-09 om 19:11.
  #733  
Oud 11-07-09, 17:26
N33D N33D is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 104
Standaard

Mijn vriendin haar oplader was kapot, dus wij vandaag terug naar de winkel ( ik heb die van mij gister kunnen halen ) Maar er stond nu een bordje dat de iPhone uit voorraad leverbaar was. In Rotterdam TMobile Lijnbaan.

Ze heeft ook een gehele nieuwe iPhone gehad (binnen 8 dagen is dat). Wel beter dat hij dus op voorraad was.
  #734  
Oud 11-07-09, 18:34
ikbensven22 ikbensven22 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Ik heb vorige week donderdag de Iphone 3Gs besteld de 16GB wit in Lanaken, weet iemand hoe lang dit nog kan duren? Als ik al de reacties lees, denk ik zeker nog een maand
  #735  
Oud 11-07-09, 19:03
MaartenRaemakers MaartenRaemakers is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikbensven22 Bekijk bericht
Ik heb vorige week donderdag de Iphone 3Gs besteld de 16GB wit in Lanaken, weet iemand hoe lang dit nog kan duren? Als ik al de reacties lees, denk ik zeker nog een maand

Ik wacht ook al 2 weken. Bij mobistar weten ze van niks, kan volgende week zijn, kan bij 2 weken zijn en ga zo maar door.
  #736  
Oud 11-07-09, 19:08
ikbensven22 ikbensven22 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenRaemakers Bekijk bericht
Ik wacht ook al 2 weken. Bij mobistar weten ze van niks, kan volgende week zijn, kan bij 2 weken zijn en ga zo maar door.
Thanx voor je antwoord, ik heb 150 euro als voorschotbedrag al betaald...stel het duurt me te lang..kan ik het dan nog terugeisen en ergens anders, bijvoorbeeld in Italië waar ik over 2 weken ben ga k hem daar halen...want dit duurt me te lang zo. Maar kan ik het geld wat ik heb betaald om te reserveren nog terugeisen?
  #737  
Oud 11-07-09, 19:13
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikbensven22 Bekijk bericht
Thanx voor je antwoord, ik heb 150 euro als voorschotbedrag al betaald...stel het duurt me te lang..kan ik het dan nog terugeisen en ergens anders, bijvoorbeeld in Italië waar ik over 2 weken ben ga k hem daar halen...want dit duurt me te lang zo. Maar kan ik het geld wat ik heb betaald om te reserveren nog terugeisen?
Normaalgezien niet. Tenzij jij een heel mooi meisje bent, en je komt een vriendelijke (geile) vent tegen achter de toonbank

Ik vrees eerlijk gezegd dat je gaat kunnen fluiten naar je centen, Mobistar voert di systeem speciaal in zodat niet iedereen in alle winkels gaat reserveren (zoals vorig jaar vaak het geval was).

Ik weet wel dat wanneer je een voorschot betaalt voor een wagen, zonder deze na x bepaalde tijd geleverd te krijgen, je voorschot mag terugeisen. Weet alleen niet hoe dit zit met andere goederen en diensten in België, laat staan met telecom of telecom-gerelateerde dingen...
  #738  
Oud 11-07-09, 19:30
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Maar ik vraag mij af bij zo een voorschot of de klant dan ook geen recht heeft om te weten wanneer zijn product juist zal geleverd worden? je kunt zo een jaar wachten eer je uw product krijgt en dat is toch ook de bedoeling niet?
  #739  
Oud 11-07-09, 19:36
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Maar ik vraag mij af bij zo een voorschot of de klant dan ook geen recht heeft om te weten wanneer zijn product juist zal geleverd worden? je kunt zo een jaar wachten eer je uw product krijgt en dat is toch ook de bedoeling niet?
Apple levert willekeurig de iPhones, waar en wanneer zij willen. Veel Mobistar-centers zijn dan ook nog eens gebundeld in één groot, centraal center dat op zijn beurt beslist waar, wanneer en aan wie er iPhones geleverd worden.

Apple laat nooit op voorhand weten, waar, wanneer, aan wie en hoeveel ze zullen leveren dus het enige wat jij kan doen is jezelf laten opschrijven in een winkel en hopen dat je niet te lang meer hoeft te wachten.
  #740  
Oud 11-07-09, 19:40
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Apple levert willekeurig de iPhones, waar en wanneer zij willen. Veel Mobistar-centers zijn dan ook nog eens gebundeld in één groot, centraal center dat op zijn beurt beslist waar, wanneer en aan wie er iPhones geleverd worden.

Apple laat nooit op voorhand weten, waar, wanneer, aan wie en hoeveel ze zullen leveren dus het enige wat jij kan doen is jezelf laten opschrijven in een winkel en hopen dat je niet te lang meer hoeft te wachten.
Maar indien je een voorschot geeft krijg je daar dan duidelijk een papierke van mee? want zo maar betalen en niet weten of je uw gerief krijgt
In deinze heb ik nu nog niets moeten betalen ze hebben mij op de lijst gezet het enigste dat ze mij vroegen was mijn laatste factuurke van proximus mee brengen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 iScorpio Orange 967 02-11-09 08:13
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 iScorpio Orange 969 18-08-09 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.