iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/35213-beschikbaarheid-3gs-belgie-deel-1-a.html)

wvy 09-06-09 15:22

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1
 
Veel nieuws over de iPhone 3GS voor het ogenblik.

Echter lees ik heel veel over de beschikbaarheid, prijs ... bij T-Mobile.

Wij Belgen willen ook wel eens weten hoe de vork aan de steel zit bij Mobistar. Komt er nu al dan niet koppelverkoop (goedkoper met abo) of niet. Wat zullen de leveringstermijn, prijzen ... bij Mobistar zijn?

Graag horen wij ook via dit forum / nieuws iets meer over Mobistar en de iPhone 3GS

alvast bedankt aan iPhoneclub om ook de belgen onder ons niet te vergeten :rolleyes:

colliehome 09-06-09 15:35

Misschien is er niets te melden...think about that...

Blasterke 09-06-09 18:29

ze staan weer achter bij mobistar, net als bij de 3G release. wij belgen zijn de dupe van het amateurisme van mobistar. en dan zeggen ze weer dat dit bij apple ligt wss. hier zou ik niet veel van geloven, we hebben de 3G, het kan toch niet zo moeilijk zijn om de 3GS op tijd uit te brengen :(

Nairua 09-06-09 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 293446)
Wij Belgen willen ook wel eens weten hoe de vork aan de steel zit bij Mobistar. Komt er nu al dan niet koppelverkoop (goedkoper met abo) of niet. Wat zullen de leveringstermijn, prijzen ... bij Mobistar zijn

Koppelverkoop is bij wet niet toegestaan. En ze gaan echt niet voor de nieuwe iPhone het ineens wel toestaan.

Leveringstermijn: Bel de 24ste eens met Mobistar.

Destiny 09-06-09 19:24

De toestellen moeten toch wel simlockvrij zijn?

Nairua 09-06-09 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 293547)
De toestellen moeten toch wel simlockvrij zijn?

Ja, sim-lock mag niet in België.

wvy 09-06-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nairua (Bericht 293546)
Koppelverkoop is bij wet niet toegestaan. En ze gaan echt niet voor de nieuwe iPhone het ineens wel toestaan.

Leveringstermijn: Bel de 24ste eens met Mobistar.

Dan moet je dit eens lezen:
23/04/2009 11:36
Het Europees Hof van Justitie oordeelt dat het Belgisch verbod op koppelverkoop in strijd is met het Europees recht.
Bij koppelverkoop is de koper van een product verplicht een ander product te kopen. De zaak kwam vorig jaar weer in de actualiteit naar aanleiding van de verkoop van de iPhone in ons land.
Zie dit bericht.

wvy 09-06-09 19:48

Bedankt aan iPhoneclub om aan mijn oproep gevolg te geven:

iPhone 3G S in België: 26 juni via Mobistar


:):):)

TMSTT 09-06-09 19:52

Koppelverkoop is toegestaan in België op voorwaarde dat er ook een los toestel te koop is (dus zonder abonnement).

arne_vn 09-06-09 20:52

The Phone House heeft het al door: The Phone House :: LG Cookie KP500
Ze bieden een LG Cookie aan met abo en verzekering voor 70 euro.

Nu hopen dat er Mobistar ook met een leuk abo komt, ik ben niet echt van plan om +500 euro neer te tellen voor een iPhone zonder abo.

Dus is het voor mij afwachten wat Mobistar gaat doen, naar het schijnt zouden de prijzen van de iPhones in .be a.s. maandag zakken. Ofwel wachten tot de nieuwe reeksen worden gereleased, en, een andere optie, wachten tot de 2de hands markt instort :D.

Iemand die z'n 3G van de hand wil doen?:p

TMSTT 09-06-09 22:20

Bij phone house hebben ze dit al langer door. Alle gsm's zijn daar te verkrijgen met ofwel een abonnement of anders een verzekering, daarbij is dan de gsm iets goedkoper. We spreken hier echter wel over maximum 50€ goedkoper, dus nog niet zoals in onze buurlanden!

suby555 09-06-09 22:23

Mijne 3g is juist verkocht ze!!
Nu aftellen...;)

appel_001 10-06-09 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT (Bericht 293571)
Koppelverkoop is toegestaan in België op voorwaarde dat er ook een los toestel te koop is (dus zonder abonnement).

ik hoop dat hij simlock-free komt ben niet zo voor die abbo's
maja wat gaat dat dan kosten een simlock-free ?

ASNNetworks 10-06-09 19:33

Ik denk (en hoop) dat de iPhone 3GS 16/32 de iPhone 3G 8/16 gaan vervangen gewoon qua prijs, en dat de iPhone 3G 8Gb iets goedkoper wordt. Maar ik ben bang dat de iPhone 3G 8Gb gewoon even duur blijft en de 3GS' duurder worden.

Puck84 10-06-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 294188)
Ik denk (en hoop) dat de iPhone 3GS 16/32 de iPhone 3G 8/16 gaan vervangen gewoon qua prijs, en dat de iPhone 3G 8Gb iets goedkoper wordt. Maar ik ben bang dat de iPhone 3G 8Gb gewoon even duur blijft en de 3GS' duurder worden.

Ze moeten hun huidige stock gewone 3G's (zowel van 8 gig als 16 gig) nog opbranden he.... Dus ik vermoed dat ze die binnenkort aan semi-dumping prijzen gaan aanbieden.

De 3G 8gig los blijven aanbieden gaat trouwens niet aangezien Apple de productie daarvan (vermoedelijk?) wel zal stilleggen binnenkort. (als ze het nog niet gedaan hebben)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appel_001 (Bericht 294094)
ik hoop dat hij simlock-free komt ben niet zo voor die abbo's
maja wat gaat dat dan kosten een simlock-free ?

Nog maar eens keer dus:

Simlock is illegaal in België! Je mag geen toestel aanpassen zodat het maar met een operator werkt. Ook al moet je het abonnement en het toestel samen kopen dan zijn ze nog los van elkaar te gebruiken.

Daarnaast is véél geluid geweest rond de intenties om die wetgeving in kwestie aan te passen (wat uiteindelijk wel gaat gebeuren) maar is het ondertussen al gebeurd? Nix van gehoord hoor... En zelfs dan gaat er waarschijnlijk nog een correctie op de wetgeving komen om koppelverkoop te reglementen zodat er geen te extreme gevallen mogelijk zijn.

Los daarvan: er is ook een wet in België die zegt dat alle producten die je in groep aanbiedt, ook individueel verkrijgbaar moeten zijn. (dus ook al zou er koppelverkoop zijn)

ASNNetworks 10-06-09 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 294212)
Ze moeten hun huidige stock gewone 3G's (zowel van 8 gig als 16 gig) nog opbranden he.... Dus ik vermoed dat ze die binnenkort aan semi-dumping prijzen gaan aanbieden.

De 3G 8gig los blijven aanbieden gaat trouwens niet aangezien Apple de productie daarvan (vermoedelijk?) wel zal stilleggen binnenkort. (als ze het nog niet gedaan hebben)



Nog maar eens keer dus:

Simlock is illegaal in België! Je mag geen toestel aanpassen zodat het maar met een operator werkt. Ook al moet je het abonnement en het toestel samen kopen dan zijn ze nog los van elkaar te gebruiken.

Daarnaast is véél geluid geweest rond de intenties om die wetgeving in kwestie aan te passen (wat uiteindelijk wel gaat gebeuren) maar is het ondertussen al gebeurd? Nix van gehoord hoor... En zelfs dan gaat er waarschijnlijk nog een correctie op de wetgeving komen om koppelverkoop te reglementen zodat er geen te extreme gevallen mogelijk zijn.

Los daarvan: er is ook een wet in België die zegt dat alle producten die je in groep aanbiedt, ook individueel verkrijgbaar moeten zijn. (dus ook al zou er koppelverkoop zijn)

Ehh....Apple heeft zelf gezegd dat ze de iPhone 3G 8GB zullen blijven verkopen als het budgetmodel. De 16GB versie van de 3G wordt wel uitgefaseerd, maar de 8GB versie dus NIET.

Puck84 10-06-09 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 294215)
Ehh....Apple heeft zelf gezegd dat ze de iPhone 3G 8GB zullen blijven verkopen als het budgetmodel. De 16GB versie van de 3G wordt wel uitgefaseerd, maar de 8GB versie dus NIET.

Vandaar dus dat er 'vermoedelijk' tussen haakjes stond :) Dus ze mollen alleen de 3G 16gig ipv beide 3G's....

ASNNetworks 10-06-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 294226)
Vandaar dus dat er 'vermoedelijk' tussen haakjes stond :) Dus ze mollen alleen de 3G 16gig ipv beide 3G's....

Naja, voor ~€600 koop ik de 16Gb 3GS ook:)

Puck84 10-06-09 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 294229)
Naja, voor ~€600 koop ik de 16Gb 3GS ook:)

Voor dat digitaal kompas, voicedail en die "find my iphone" ga ik toch geen poging tot upgrade kopen.... Ik wacht mooi nog minstens 1,5 jaar tot mijn huidige zijn garantie vervalt en dan nog es tot er een nieuw model uitkomt.

Ik heb noch Mobistar noch de Apple Resellers graag genoeg om hen bij elke nieuwe versie iphone een dikke 5 à 600 euro van mijn geld te gunnen :)

Maar ik heb bv wel al 2 collega's die me vandaag gezegd hebben "ja als ze hier in Belgie de gewone 3G ook gaan halveren in prijs ga ik ik wel overwegen een iPhone te kopen". Dus die gaan morgen relatief blij zijn met het 8gig budget verhaal vermoed ik :p

ASNNetworks 10-06-09 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 294372)
Voor dat digitaal kompas, voicedail en die "find my iphone" ga ik toch geen poging tot upgrade kopen.... Ik wacht mooi nog minstens 1,5 jaar tot mijn huidige zijn garantie vervalt en dan nog es tot er een nieuw model uitkomt.

Ik heb noch Mobistar noch de Apple Resellers graag genoeg om hen bij elke nieuwe versie iphone een dikke 5 à 600 euro van mijn geld te gunnen :)

Maar ik heb bv wel al 2 collega's die me vandaag gezegd hebben "ja als ze hier in Belgie de gewone 3G ook gaan halveren in prijs ga ik ik wel overwegen een iPhone te kopen". Dus die gaan morgen relatief blij zijn met het 8gig budget verhaal vermoed ik :p

Ja...maar ik heb mn iPhone 3G 8Gb gister verkocht voor 460:P (was standaard simlockvrij en 4 maanden oud, gekregen bij GSMTrack Vodafone abo) Dus 100 extra neerleggen voor een gloednieuwe iPhone 3GS 16Gb vind ik wel waard dan:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.