//

3G coverage

3G coverage discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Samen met de aankoop van mijn 3GS iphone heb ik me ook een 3G data-abonnement aangeschaft ... Tot mijn grote verbazing valt de 3G coverage ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-06-09, 12:13
garudad garudad is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard 3G coverage

Samen met de aankoop van mijn 3GS iphone heb ik me ook een 3G data-abonnement aangeschaft ... Tot mijn grote verbazing valt de 3G coverage van Mobistar nogal fel tegen ...

In mijn woonplaats (Heist-Op-Den-Berg) geen coverage, enkel Edge. Op mijn werk in Mechelen (Mechelen Noord) idem. Als ik het kaartje op de mobistar site bekijk zou de dekking nochtans compleet moeten zijn in die streken.

Hebben jullie gelijkaardige ervaringen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-09, 12:20
alexteie alexteie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 138
Standaard

nee geen vergelijkbare ervaringen
maar wil heb wel over kopen van je hoor je 3gs
__________________
check hackers.nl
  #3  
Oud 29-06-09, 14:16
svekke svekke is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 12
Standaard

Ik heb een gelijkaardige ervaring, maar dan met proximus.
Tussen Westerlo - Herselt - Averbode heb ik geen 3G ontvangst. Met momenten zelfs geen Edge. Ik krijg dan een 'o' als icoontje. Ik veronderstel dat dit "geen ontvangst" betekend?
  #4  
Oud 29-06-09, 14:44
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garudad Bekijk bericht
Samen met de aankoop van mijn 3GS iphone heb ik me ook een 3G data-abonnement aangeschaft ... Tot mijn grote verbazing valt de 3G coverage van Mobistar nogal fel tegen ...

In mijn woonplaats (Heist-Op-Den-Berg) geen coverage, enkel Edge. Op mijn werk in Mechelen (Mechelen Noord) idem. Als ik het kaartje op de mobistar site bekijk zou de dekking nochtans compleet moeten zijn in die streken.

Hebben jullie gelijkaardige ervaringen?
het 3g netwerk van Mobistar is na een jaar (toen ik de 3g aanschafte) over het algemeen nog steeds SLECHT, enkel in Brussel heb ik wel goeie ontvangst of in antwerpen (de grootsteden dus).
Voor een oplossing zullen we nog wel een hele tijd mogen wachten, en op dat kaartje op hun website moet je helemaal al niet vertrouwen.

Persoonlijk ben ik momenteel tevreden met Edge. Voor betere 3g ontvangst moet je bij proximus zijn, maar dat is dan alweer heel wat duurder. En ook in de kleine gemeenten is de ontvangst niet om naar huis over te schrijven.
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #5  
Oud 29-06-09, 14:53
svekke svekke is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 12
Standaard

Ok, zo te horen mag ik nog tevreden zijn over het Proximus netwerk.
Buiten de zone die ik hierboven aangaf heb ik voorlopig overal ontvangst.

Maar is Proximus dan zoveel duurder?
Ik betaal nu 20€/maand voor 500Mb.
  #6  
Oud 29-06-09, 15:10
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svekke Bekijk bericht
Ok, zo te horen mag ik nog tevreden zijn over het Proximus netwerk.
Buiten de zone die ik hierboven aangaf heb ik voorlopig overal ontvangst.

Maar is Proximus dan zoveel duurder?
Ik betaal nu 20€/maand voor 500Mb.
mja, alle providers in Belgie zijn duur als het op data aankomt.

Ik heb het my30 iphone abo en daar zit alles in (bellen, sms, mms, 200mb data) voor een totaal van 30 euro. Moest ik hetzelfde willen bij proximus dan komt mij dit toch duurder uit.

En doordat ik vooral op Edge zit, gaat die 200MB er zo snel niet door, dus daar kom ik per maand wel mee toe.
  #7  
Oud 29-06-09, 15:25
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
het 3g netwerk van Mobistar is na een jaar (toen ik de 3g aanschafte) over het algemeen nog steeds SLECHT, enkel in Brussel heb ik wel goeie ontvangst of in antwerpen (de grootsteden dus).
Voor een oplossing zullen we nog wel een hele tijd mogen wachten, en op dat kaartje op hun website moet je helemaal al niet vertrouwen.

Persoonlijk ben ik momenteel tevreden met Edge. Voor betere 3g ontvangst moet je bij proximus zijn, maar dat is dan alweer heel wat duurder. En ook in de kleine gemeenten is de ontvangst niet om naar huis over te schrijven.
2 gig van mobistar kost ongeveer 30 euro en 2 gig van proximus kost ook ongeveer 30
mijn vader heeft dit dus van proximus en eigenlijk vind ik dat dat zeer goed meevalt ! (leuven)
  #8  
Oud 29-06-09, 17:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Zot zijn doet geen zeer.

Ik heb al alles uitgetest van alle providers;3g bij base is eind 2009 ze er stilaan gaan aan beginnen.
Proximus heeft het meeste 3g bereik en dan uiteraard mobistar maar helaas;geen enkele provider heeft een goeie dekking en daarmee bedoel ik;op bijna alle plaatsen waar ik kom geen 3g en daar betaal je dan wel redelijk wat geld voor bij proximus en mobistar en das zijn geld niet waard dan.

Bij mobile vikings waar ik nu bijzit betaal ik 15 euro per maand maar en heb 1gb om te surfen inbegrepen per maand.
1000 smsen ook en die 15 euro kan je behouden of opbellen.
  #9  
Oud 29-06-09, 17:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svekke Bekijk bericht
Ik heb een gelijkaardige ervaring, maar dan met proximus.
Tussen Westerlo - Herselt - Averbode heb ik geen 3G ontvangst. Met momenten zelfs geen Edge. Ik krijg dan een 'o' als icoontje. Ik veronderstel dat dit "geen ontvangst" betekend?
Een O ICOONTJE = gprs.Gprs is nog een pak trager dan EDGE.

Das dan weer het probleem bij proximus;geen 3g val je meestal meteen op het traagste er is.
  #10  
Oud 29-06-09, 17:29
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Zot zijn doet geen zeer.

Ik heb al alles uitgetest van alle providers;3g bij base is eind 2009 ze er stilaan gaan aan beginnen.
Proximus heeft het meeste 3g bereik en dan uiteraard mobistar maar helaas;geen enkele provider heeft een goeie dekking en daarmee bedoel ik;op bijna alle plaatsen waar ik kom geen 3g en daar betaal je dan wel redelijk wat geld voor bij proximus en mobistar en das zijn geld niet waard dan.

Bij mobile vikings waar ik nu bijzit betaal ik 15 euro per maand maar en heb 1gb om te surfen inbegrepen per maand.
1000 smsen ook en die 15 euro kan je behouden of opbellen.
maar dat is ook geen 3g !
  #11  
Oud 29-06-09, 17:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appel_001 Bekijk bericht
maar dat is ook geen 3g !
Nope,ze beginnen er eind 2009 aan.
Ik heb geen 3g ook nodig zenne,internetten en games spelen lukt perfect.

Ik ga mij echt niet blauw aan betalen.

Maar ieder zijn keuze he.
  #12  
Oud 29-06-09, 17:49
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

ik heb goed 3G bij Mobistar, als dit wegvalt heb je tenminste overal nog edge wat bij proximus niet het geval is... Base pfff...
  #13  
Oud 29-06-09, 18:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindblower008 Bekijk bericht
ik heb goed 3G bij Mobistar, als dit wegvalt heb je tenminste overal nog edge wat bij proximus niet het geval is... Base pfff...
Base is goedkoper dan al die andere zenne en hun netwerk is al pakken beter dan vroeger ook.
Hun clienteel stijgt ook.

En bij MV gratis 1gb.
  #14  
Oud 02-07-09, 08:06
kloon kloon is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 53
Standaard

Ik had vroeger 3G van proximus en ik woon in booischot (ook regio heist op den berg)
en zoals verwacht Geen 3G hier ....
Zit nu bij Mobile Vikings en heb overal edge nu ....
  #15  
Oud 04-07-09, 19:08
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Ik heb thuis zelf 3G ontvangst maar als ik me verplaats naar de andere kant van de stad is er helemaal geen ontvangst meer. Heb ook al geprobeerd net binnen het grensgebied van het centrum en daar enkel buiten 3G.

Ga je naar Damme dan mag je al hopen dat je edge hebt. Is een gemeente waar er al jaren problemen zijn met de ontvangst van Mobistar. Zelf bellen is er vrij moeilijk met momenten. Een mens zou voor minder van operator veranderen. Tijdspanne waarover ik spreek gaat zeker over 5 jaar.

Ik merk ook dat overschakelen niet altijd goed werkt en vandaag staat mijn iPhone altijd met 3G uitgeschakeld. Enkel als ik het echt nodig had zette ik hem eventjes aan. Maar dan nog wist ik niet zeker of ik wel over 3G zou beschikken.

OPM: Ik zeg in de vorige alinea had omdat ik deze week mijn optie voor internet heb opgezegd.
  #16  
Oud 10-07-09, 23:58
kloon kloon is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 53
Standaard

Je had beter voor proximus gekozen dat je wel 3G bereik in heist op den berg/sint katelijne waver .... vandaag uitgetest
  #17  
Oud 27-07-09, 18:21
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Thuis heb ik ook geen 3G, als ik bij mijn buur 3 huizen verderop kijk, heb ik wel weer 3G
  #18  
Oud 01-08-09, 18:55
powaq powaq is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flump Bekijk bericht
Thuis heb ik ook geen 3G, als ik bij mijn buur 3 huizen verderop kijk, heb ik wel weer 3G
Zelfde hier. Ons huis (Schoten) zit echt recht in een "gat". Ookal staat er hier een toren op minder dan 500m vandaan met (volgens de site van het BIPT) 3G zenders op.

Ik zit nogal vaak in Antwerpen centrum en daar heb je overal wel 3G maar die 3G heeft vaak de neiging om terug te vallen op EDGE als je aan het surfen bent om dan vervolgens weer op 3G te switchen. Wat enorme vertraging tot gevolg heeft.

Die coverage kaarten zijn pure leugens eigenlijk. Schoten zou gedekt moeten zijn.. Vergeet het maar.
Wij hebben ook een proximus data kaart in huis. En mijn vader heeft een iPhone met Proximus. Dit zitten hier ook gewoon op GPRS. Ookzal zou hier ook 3G van Proximus moeten zijn volgens de kaartjes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) Grample Odido (T-Mobile) 543 05-09-09 07:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.