//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb begin Juli een bestelling geplaatst voor een zwarte Iphone 3GS 16 GB in mobistar centrum Kortrijk, moest een voorschot betalen van 200 euro (!) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 24-07-09, 23:48
Sellewiet Sellewiet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Heb begin Juli een bestelling geplaatst voor een zwarte Iphone 3GS 16 GB in mobistar centrum Kortrijk, moest een voorschot betalen van 200 euro (!) en heb nog altijd niets ontvangen. Precies een week geleden ben ik eens binnengestapt en ze zeiden mij dat ik op de 4e plaats stond, leuk dacht ik, het zal nu wel niet lang meer duren, maar nee hoor, na een week is er nog altijd niets veranderd aan mijn plaats! Ik vond toch dat ze hadden mogen vermelden rond welk periode ik hem mocht komen ophalen, maar nee, ze gaven enkel de leverdagen waarop er "misschien" iets kon geleverd worden. Weer wachten tot de volgende dinsdag ...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 25-07-09, 00:17
azzido azzido is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik ben blij dat er toch nog mensen reageren die gereserveerd hebben en wat later hun iphone kunnen komen ophalen.
Ik wacht dus nog bij Easy-M. Het zou praktisch zijn mocht je gewoon een ticketnr krijgen waarmee je dan kon inloggen op de site en checken hoeveel wachtenden er voor je zijn. Ik betwijfel trouwens of je veel sneller je iphone gaat krijgen, door dagelijks te liggen bellen. Ze weten best wel dat je je toestel graag wil hebben
Over Mobistar Wijnegem trouwens. Het is daar vaak ook heel druk. Ik begrijp wel dat een klant in de winkel meer voorrang krijgt, dan iemand die belt.
Nog maar eventjes wachten dus
  #243  
Oud 25-07-09, 00:26
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azzido Bekijk bericht
Ik ben blij dat er toch nog mensen reageren die gereserveerd hebben en wat later hun iphone kunnen komen ophalen.
Ik wacht dus nog bij Easy-M. Het zou praktisch zijn mocht je gewoon een ticketnr krijgen waarmee je dan kon inloggen op de site en checken hoeveel wachtenden er voor je zijn. Ik betwijfel trouwens of je veel sneller je iphone gaat krijgen, door dagelijks te liggen bellen. Ze weten best wel dat je je toestel graag wil hebben
Over Mobistar Wijnegem trouwens. Het is daar vaak ook heel druk. Ik begrijp wel dat een klant in de winkel meer voorrang krijgt, dan iemand die belt.
Nog maar eventjes wachten dus
Ik snap jouw reactie niet echt... ikwas wel degelijk in die winkel en heb sinds twee weken gereserveerd! G E R E S E R V E E R D!!!!!!!!! Ken je dat woord?
Er heeft dus NIEMAND voorrang,enkel de mensen die VOOR mij RESERVEERDEN!
En telefoon....als je de moeite had gedaan om mijn bericht deftig te lezen dan had je geweten dat ze daar NOOIT de telefoon opnemen!!!
Na twee weken sta ik nog op dezelfde plaats als toen ik "m reserveerde terwijl er al minstens twee stuks geleverd zijn (zullen er ongetwijfeld meer zijn)
De 135 euro die ik reeds ophoestte geeft mij het recht om te zeggen dat niemand voorrang heeft,NIEMAND

Duidelijk?

Dank u
  #244  
Oud 25-07-09, 00:50
FMJ FMJ is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 57
Standaard

G*dn*nde, wat een verhalen allemaal, echt te triest voor woorden! Heel leuk dat Apple schaarste wil creëren, maar misschien hadden ze er ook even rekening mee moeten houden dat blijkbaar niet alle winkel(medewerker)s hier goed mee om kunnen gaan! Het is echt een schande, de manier waarop dit allemaal gaat en dat ze er nog mee weg komen ook!
  #245  
Oud 25-07-09, 00:53
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMJ Bekijk bericht
G*dn*nde, wat een verhalen allemaal, echt te triest voor woorden! Heel leuk dat Apple schaarste wil creëren, maar misschien hadden ze er ook even rekening mee moeten houden dat blijkbaar niet alle winkel(medewerker)s hier goed mee om kunnen gaan! Het is echt een schande, de manier waarop dit allemaal gaat en dat ze er nog mee weg komen ook!
amen for that
  #246  
Oud 25-07-09, 00:54
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Modbreak:
Vanaf nu gaan we het echt netjes houden en ophouden met elkaar persoonlijk aan te vallen ! Dit is ook de laatste keer dat er een modbreak komt, hierna worden het waarschuwingen en gaat het topic onherroepelijk op slot.

  #247  
Oud 25-07-09, 01:05
azzido azzido is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

@rodada: Mijn post was helemaal niet persoonlijk en mss iets minder duidelijk dan ik hem bedoelde
a) Als ik een verkoper zou zijn en er staat een klant bij mij in de winkel om het even wat te kopen, dan heeft dat voorrang op om het even wie voor om het even wat belt.
b) "nog maar eventjes wachten dus", bedoelde ik vooral voor mezelf
c) Het is goed dat mensen reserveren en daarna gebeld worden dat ze hun toestel kunnen komen ophalen (het ideale scenario). Ik vind het namelijk net zo jammer als jij dat mensen plotselijk kunnen voorwringen of zelfs helemaal niet moeten reserveren.
Ik wacht namelijk zelf ook heel ongeduldig op mijn eerste iPhone en moet voorlopig nog steeds verder met mn pre-historisch duffe gsm.

Nogmaals, sorry mocht je je aangevallen voelen.
  #248  
Oud 25-07-09, 10:04
ruubstert ruubstert is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Vanaf nu gaan we het echt netjes houden en ophouden met elkaar persoonlijk aan te vallen ! Dit is ook de laatste keer dat er een modbreak komt, hierna worden het waarschuwingen en gaat het topic onherroepelijk op slot.
Inderdaad, t gaat wel weer heel fel de laatste dagen! En mensen beledigen/aanvallen lijkt me niet echt de bedoeling van dit forum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azzido Bekijk bericht
@rodada: Mijn post was helemaal niet persoonlijk en mss iets minder duidelijk dan ik hem bedoelde
a) Als ik een verkoper zou zijn en er staat een klant bij mij in de winkel om het even wat te kopen, dan heeft dat voorrang op om het even wie voor om het even wat belt.
b) "nog maar eventjes wachten dus", bedoelde ik vooral voor mezelf
c) Het is goed dat mensen reserveren en daarna gebeld worden dat ze hun toestel kunnen komen ophalen (het ideale scenario). Ik vind het namelijk net zo jammer als jij dat mensen plotselijk kunnen voorwringen of zelfs helemaal niet moeten reserveren.
Ik wacht namelijk zelf ook heel ongeduldig op mijn eerste iPhone en moet voorlopig nog steeds verder met mn pre-historisch duffe gsm.

Nogmaals, sorry mocht je je aangevallen voelen.
Even reagerende op punt a:

Van de ene kant heb je gelijk, het lijkt me dat een winkel meer doet voor hun vaste klanten. Ik zou ook niks anders verwachten!
Maar om even mijn eigen verhaal uit te leggen (ik woon in Nederland). Ik heb thuis geen ontvangst met T-mobile, dus voor mij is het totaal niet gunstig om een Iphone te kopen met een T-mobile-abonnement.
Daarom heb ik hem besteld in België, want de prijzen voor een simlockvrije Iphone in Nederland vind ik iets te duur. Voor mij liggen die winkels niet echt om de hoek, dus daarom mail/bel ik liever dan dat ik naar de winkel zelf rij.
Dus het is van de andere kant ook weer deels oneerlijk dat ze mensen voorrang geven die zomaar de winkel binnen komen gelopen, want dat is voor mij ook geen optie.

Maar ik wacht gewoon geduldig af, wellicht dat ik volgende week ook wat rond ga bellen, aangezien ik dan toch de tijd heb.
  #249  
Oud 25-07-09, 10:35
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodada Bekijk bericht
Ik snap jouw reactie niet echt... ikwas wel degelijk in die winkel en heb sinds twee weken gereserveerd! G E R E S E R V E E R D!!!!!!!!! Ken je dat woord?
Er heeft dus NIEMAND voorrang,enkel de mensen die VOOR mij RESERVEERDEN!
En telefoon....als je de moeite had gedaan om mijn bericht deftig te lezen dan had je geweten dat ze daar NOOIT de telefoon opnemen!!!
Na twee weken sta ik nog op dezelfde plaats als toen ik "m reserveerde terwijl er al minstens twee stuks geleverd zijn (zullen er ongetwijfeld meer zijn)
De 135 euro die ik reeds ophoestte geeft mij het recht om te zeggen dat niemand voorrang heeft,NIEMAND

Duidelijk?

Dank u
Ik moet ook constateren dat vele Mobistar winkels niet echt de moeite doen om de telefoon te beantwoorden. Nu kan je ook niet altijd afgaan op de leveringen. Het kan zijn dat de toestellen die werden ontvangen vervangende toestellen zijn voor defekte iphones. Je kan alleen maar afgaan op het woord van de verkopers. Maar hoe je het draait of keert: vaste klanten krijgen op vele vlakken een streepje voor. Als we eerlijk zijn moeten we even teruggaan naar de bron zijnde Apple. Als zij voor voldoende voorraad hadden voorzien was het voor de winkeliers niet zo'n moeilijke en onaangename situatie. Hoe zit het trouwens met de beschikbaarheid in NL? Tevens heb ik vernomen dat er sommige verkopers niet zo happig zijn om toestellen aan NL te verkopen omdat zij ook de mogelijkheid hebben hun toetel in NL aan te kopen, op deze manier ontneem je de mogelijkheid tot aankoop voor de Belgen. En dit zijn niet mijn woorden maar wel wat ik hoor rondvliegen in de iPhone-gangen. Graag hierom geen reactie, wil dit gewoon even ter informatie delen. Ik hoop dat Apple de slinkse voorraden snel aanzuivert zodat iedereen kan genieten van zijn nieuwe 3GS en hij is de moeite waard. Echt een snelheidsverbetering. Toi-toi
  #250  
Oud 25-07-09, 12:00
DrPhil DrPhil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik heb op 1 juli een iPhone 3gs 32GB zwart gereserveerd bij switch, afhalen in wijnegem.

Op 22 juli een mail gestuurd naar wijnegem, op 24 juli een mail gestuurd naar het info adres met een tweetal vragen:
1) Hoeveelste ben ik op de reserveratielijst voor de specfieke telefoon?
2) Zijn er separate reservatielijsten per switch-filiaal?

Helaas heb ik tot op heden geen reactie mogen ontvangen.
  #251  
Oud 25-07-09, 12:54
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrPhil Bekijk bericht
Ik heb op 1 juli een iPhone 3gs 32GB zwart gereserveerd bij switch, afhalen in wijnegem.

Op 22 juli een mail gestuurd naar wijnegem, op 24 juli een mail gestuurd naar het info adres met een tweetal vragen:
1) Hoeveelste ben ik op de reserveratielijst voor de specfieke telefoon?
2) Zijn er separate reservatielijsten per switch-filiaal?

Helaas heb ik tot op heden geen reactie mogen ontvangen.
Volgens mij zal je tot na het weekend kunnen wachten op antwoord.
  #252  
Oud 25-07-09, 15:41
sidderke sidderke is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 44
Standaard

Een kennis van mij wacht al bijna een maand op een iPhone via Switch Wijnegem, en vanochtend belde ze naar Belcompany (!!) Dendermonde, en daar hadden ze een 32 3GS zwart toestel op stock.
Ze heeft hem nu in handen.

Vreemd toch hoor, allemaal.
De Belcompany's in Gent die ik heb gebeld (want ik ben op zoek naar hetzelfde toestel, maar ik heb al een voorschot bij een Mobistar Winkel) bevestigden dat zij ook iPhones verkocht, maar dat ze in Gent overal niet meer binnen zijn (er zijn 4 Belcompany's in Gent).

And the story continues ;-)
  #253  
Oud 25-07-09, 16:16
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Je kan je zo kwaad maken als je wil,maar vanaf je die iphone in je handen hebt ben je alles weer vergeten en apple WEET dat maar al te goed.
Ze leveren nu eenmaal een onbetwistbare kwaliteit maar ik heb geen zin om dit spelletje te moeten spelen telkens ik een nieuwe iphone wil.
  #254  
Oud 25-07-09, 19:51
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iFilip Bekijk bericht
Als we eerlijk zijn moeten we even teruggaan naar de bron zijnde Apple. Als zij voor voldoende voorraad hadden voorzien was het voor de winkeliers niet zo'n moeilijke en onaangename situatie.
Eens

Citaat:
Hoe zit het trouwens met de beschikbaarheid in NL?
Gemiddelde wachttijd 1 week

Citaat:
Tevens heb ik vernomen dat er sommige verkopers niet zo happig zijn om toestellen aan NL te verkopen omdat zij ook de mogelijkheid hebben hun toetel in NL aan te kopen, op deze manier ontneem je de mogelijkheid tot aankoop voor de Belgen.
En dit is dus echt grote kul van die verkopers.

1) Ja, je kunt een iPhone kopen in Nederland, maar officieel enkel en alleen wanneer je een abonnement afsluit bij T-Mobile en NIET simlockvrij! Dit is werkelijk de allerslechtste mobiele provider die Nederland kent kwa dekking. Beter gezegd, woon je buiten de stad, dan mag je geluk hebben als je voldoende bereik hebt.

Geunlockte en geimporteerde modellen gaan over de toonbank voor € 1000,- of meer. Dat zijn natuurlijk geen normale prijzen meer! Wat zouden jullie belgen doen als de situatie omgedraaid zou zijn? Ik zou het wel weten, dan zouden de Belgen massaal de iPhone in Nederlan kopen.

2) Hoeveel van jullie belgen kopen er een iPhone bij Mobistar om er vervolgens een Proximus kaartje in te steken?
Dan zouden diezelfde verkopers ook niet aan die mensen moeten verkopen, ware het niet dat jullie wetgeving dat (nog) niet toestaat.

Bedenk dus wel dat de aanstaande wetswijziging het voor veel Belgen het er dus echt niet beter op gaat maken, maar dat je eigenlijk soortgelijke situaties gaat krijgen zoals in NL. Ware het niet dat er in Belgie altijd een simlockvrije versie te koop moet blijven.

Dus laten we elkaar nu niet de schuld geven aan een situatie die eigenlijk bewust door Apple wordt gecreeerd. Zij zijn degene die voor dit verkoopmodel hebben gekozen.

Laatst gewijzigd door Polansky; 25-07-09 om 20:00.
  #255  
Oud 25-07-09, 19:57
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Wachttijden hier in NL zijn nu ongeveer 6 a 8 weken. T-Mobile krijgt komende 2 weken geen vrije voorraad.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #256  
Oud 25-07-09, 20:56
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sidderke Bekijk bericht
Een kennis van mij wacht al bijna een maand op een iPhone via Switch Wijnegem, en vanochtend belde ze naar Belcompany (!!) Dendermonde, en daar hadden ze een 32 3GS zwart toestel op stock.
Ze heeft hem nu in handen.

Vreemd toch hoor, allemaal.
De Belcompany's in Gent die ik heb gebeld (want ik ben op zoek naar hetzelfde toestel, maar ik heb al een voorschot bij een Mobistar Winkel) bevestigden dat zij ook iPhones verkocht, maar dat ze in Gent overal niet meer binnen zijn (er zijn 4 Belcompany's in Gent).

And the story continues ;-)
@ Sidderke: kost de iPhone 3GS 32 GB bij BelCompany in België ook 675 euro? Is deze bij alle BelCompany winkels te krijgen?
  #257  
Oud 25-07-09, 22:37
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Bij Mobistar Geel iPhone 3GS 32 GB zwart besteld, en na 2,5 weken wachten heb ik hem
  #258  
Oud 25-07-09, 23:01
Kurbey Kurbey is offline
• iOS 4.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik heb vandaag ook eindelijk het verlossend telefoontje gekregen van het Mobistar center in Leuven. Mijn iphone (zwart, 32 GB) is toegekomen. Ik heb mijn bestelling geplaatst op 30 juni, dus de wachttijd van 3 à 4 weken bleek ook hier te kloppen.

Nu nog enkel geduld oefenen tot ik maandag op het werk kan vertrekken om hem gaan op te halen, dat lukte vandaag helaas niet meer.

Mocht ik op 30 juli nog steeds niets van hen hebben gehoord, zou ik ook zelf wel eens gebeld hebben voor een status update. Maar geduld wordt dus (soms?) toch beloond.
  #259  
Oud 25-07-09, 23:58
stekkie00 stekkie00 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: geel
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BfromB Bekijk bericht
Bij Mobistar Geel iPhone 3GS 32 GB zwart besteld, en na 2,5 weken wachten heb ik hem
goed om te horen , dan ben ik weer een plaatsje opgeschoven
veel plezier!!
  #260  
Oud 26-07-09, 09:47
jimc jimc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Mijn iPhone 32GB wit is ook binnen bij Mobistar Wilrijk. De verkoopster wist me te vertellen dat ze een levering hadden binnengekregen van 11 16GB's en 3 32GB's. De meeste op de wachtlijst willen een 32GB zwart en die komt nog altijd slecht binnen.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 iScorpio Orange 967 02-11-09 08:13
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 wvy Orange 979 19-07-09 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:10.