//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside Best wel dom, als je een product uitbrengt dat een hype is moet je voor voldoende productie kijken. Waarom, nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #781  
Oud 11-08-09, 13:28
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside Bekijk bericht
Best wel dom, als je een product uitbrengt dat een hype is moet je voor voldoende productie kijken.
Waarom, nu wil iedereen er kost wat kost een, de hype wordt er alleen maar groter op als de reserves uitgeput zijn, er is meer vraag dan aanbod en helaas zijn er daar mensen die ervan profiteren door eentje extra te kopen en voor dik geld iemand nog 100€ uit zijn zakken te troggelen.

Maar idd, Apple had eerst een voorraad kunnen aanleggen om de vraag te kunnen voldoen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #782  
Oud 11-08-09, 14:41
MrBrightside MrBrightside is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 55
Standaard

Ik denk nu dat veel potentiële klanten er tegen op zien nu, om 3 maanden te wachten op een nieuwe GSM.
  #783  
Oud 11-08-09, 14:43
limeside limeside is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb vorige week een zwarte 16gb besteld bij mobistar in Gent, en ben mijn bestelling gisteren gaan veranderen in een witte. Ik stond met de zwarte ergens rond de 50ste plaats en nu met de witte op de 4de. Dus nu heb ik hem wsch wel iets sneller.
Ik denk gewoon dat apple niet sneller kan produceren als nu. Het is niet enkel belgie dat voorzien moet worden van een iphone, maar de hele wereld. En moesten ze eerst genoeg iphones geproduceerd hebben was de voorraad wsch ook al snel uitgeput.
Ik denk dat geen enkele partij schuld treft. Wat ook logisch is is dat mobistar meer producten naar hun eigen winkels doorstuurt. Als apple een nieuwe iphone of computer op de markt brengt zijn die vaak ook 2 weken voor ze in de fnac enzo liggen verkrijgbaar in de switchstores en dergelijke apple winkels dus ik denk dat we gewoon wat geduld moeten hebben en dat kan soms voor frustraties zorgen.
  #784  
Oud 11-08-09, 14:55
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Zijn er geen mensen met apple connecties die eens kunnen informeren?
  #785  
Oud 11-08-09, 15:26
ShApeBE ShApeBE is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limeside Bekijk bericht
Ik heb vorige week een zwarte 16gb besteld bij mobistar in Gent, en ben mijn bestelling gisteren gaan veranderen in een witte. Ik stond met de zwarte ergens rond de 50ste plaats en nu met de witte op de 4de. Dus nu heb ik hem wsch wel iets sneller.
Ik denk gewoon dat apple niet sneller kan produceren als nu. Het is niet enkel belgie dat voorzien moet worden van een iphone, maar de hele wereld. En moesten ze eerst genoeg iphones geproduceerd hebben was de voorraad wsch ook al snel uitgeput.
Ik denk dat geen enkele partij schuld treft. Wat ook logisch is is dat mobistar meer producten naar hun eigen winkels doorstuurt. Als apple een nieuwe iphone of computer op de markt brengt zijn die vaak ook 2 weken voor ze in de fnac enzo liggen verkrijgbaar in de switchstores en dergelijke apple winkels dus ik denk dat we gewoon wat geduld moeten hebben en dat kan soms voor frustraties zorgen.

Apple is een multinational en een megabedrijf met megawinsten en dan denk je dat ze een te kleine productie hebben yeah right... , heeft er al eens iemand de cijfers gevonden van hoeveel iphones ze per dag produceren ?
  #786  
Oud 11-08-09, 15:28
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Voor België produceren ze er 12 per dag
  #787  
Oud 11-08-09, 15:30
aapjepiet aapjepiet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Bekijk bericht
Heb cijfers gevonden. Voor België produceren ze er 12 per dag
Maar dat is alleen in hele goede weken. En dan uiteraard slechts in het wit.
  #788  
Oud 11-08-09, 15:36
limeside limeside is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShApeBE Bekijk bericht
Apple is een multinational en een megabedrijf met megawinsten en dan denk je dat ze een te kleine productie hebben yeah right... , heeft er al eens iemand de cijfers gevonden van hoeveel iphones ze per dag produceren ?
Ik denk zeker niet dat ze een kleine productie hebben, ik denk gewoon dat ze niet iedereen op hetzelfde moment van een iphone kunnen voorzien wat redelijk logisch is.
  #789  
Oud 11-08-09, 15:39
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Ach ja, het fijne zullen we er nooit van weten ...

Maar Apple is blijkbaar wel in staat de VS een superstock/overstock te bezorgen ...
  #790  
Oud 11-08-09, 16:40
Jopjes Jopjes is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Volgens mij is het vrij simpel, mobistar heeft een contract dat ze de iphone mogen leveren. Echter ze kunnen met de levering niet garanderen dat de klanten ook bij mobistar klant worden. Over een paar maanden kunnen ze dit wel door de toegestane koppelverkoop. Mobistar levert dus nu niets meer tot de stukken voor koppelverkoop getekend zijn door de regering in september, daarna zal de verkoop van de iphone losgaan met een vast contract van mobistar en een simlocked iphone. Reken maar dat er dan geen voorraad probleem is.
  #791  
Oud 11-08-09, 16:47
MrBrightside MrBrightside is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 55
Standaard

Koppelverkoop is toch verboden in België?! Dus ze benadelen de klanten, omdat ze een koppelverkoop willen afdwingen bij de regering?
  #792  
Oud 11-08-09, 17:01
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Mobistar levert dus nu niets meer tot de stukken voor koppelverkoop getekend zijn door de regering in september, daarna zal de verkoop van de iphone losgaan met een vast contract van mobistar en een simlocked iphone. Reken maar dat er dan geen voorraad probleem is.
pure geruchten heb ik wel aan eentje geraakt bij mobistar en ben geen klant van hen
  #793  
Oud 11-08-09, 17:39
buffelkneer buffelkneer is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jopjes Bekijk bericht
daarna zal de verkoop van de iphone losgaan met een vast contract van mobistar en een simlocked iphone. Reken maar dat er dan geen voorraad probleem is.
Dat is zever.... want in Nederland zijn ze ook allemaal gesimlocked en daar zijn er ook leveringsproblemen (T-mobile zei 2 weken geleden 8 weken).
  #794  
Oud 11-08-09, 19:05
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorst Bekijk bericht
Even in een ander daglicht stellen wat hier aan de gang is.
Mijn zoon werkt met mensen van Bel Company.
Die zeggen dat Mobistar geen enkele schuld treft. Mobistar krijgt gewoon zeer kleine voorraden binnen van Apple.

Vorig jaar had ik ook een iphone besteld bij S&S (apple store in Wommelgem). Na 3 maanden wachten heb ik mijn beklag gedaan. Zij vertelde me dat de iPhone een verschiftigd geschenk is van Apple. Zij hebben speciaal een extra persoon in dienst moeten nemen om antwoord te bieden aan ongeduldige klanten.
Ik ben zeker dat ze bij Switch echt niet weten wat ze moeten beginnen. Hun naam word door het slijk gehaald, waar ze zelf niets kunnen aan doen.
Ik wil Switch ook niet door het slijk halen,integendeel.
Mijn macbook, Bose sound-dock,hoesjes etc,... heb ik allemaal daar gekocht.
Maar iets bestellen doe ik niet. Als ze er geen stock van hebben kunnen ze je niet beter verderhelpen als bv. Fnac.
Het zal uiteindelijk allemaal met Apple zelf te maken hebben maar als ik het niet meteen kan meenemen loop ik door naar een andere winkel.
Dus dit gezegd zijnde heb ik het goed voor met de vrienden van Switch
  #795  
Oud 11-08-09, 19:16
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limeside Bekijk bericht
Ik denk zeker niet dat ze een kleine productie hebben, ik denk gewoon dat ze niet iedereen op hetzelfde moment van een iphone kunnen voorzien wat redelijk logisch is.
Er zijn anders genoeg andere prularia die heel gegeerd zijn en misschien door een lagere kostprijs als de iphone nog door veel meer mensen. En al gebeurt het soms wel dat je even geduld moet hebben als de vraag groter is dan het aanbod (denk aan de release van de x-box 360) maar bij apple gaat het er toch een beetje over,niet?

Sony had geen probleem bij de start van de Playstion 3 en geloof me, er hebben heeeeel wat meer mensen een PS3 dan een iphone.
Als ik zo rond me kijk bij familie en vrienden is mijn vriendin veruit de enige vermits zij nu mijn 3G heeft. Ik spreek hier dan wel voor mezelf...ben maar een gewone werkmens
De meeste (gewone) mensen vinden het prijskaartje van de iphone toch een PAK te hoog voor een GSM.

Dus ben ik van mening dat de productie niet het probleem is (hij wordt in China gemaakt,dat zegt toch genoeg) maar eerder Apple's idee van marketing (of slechte humor)
  #796  
Oud 11-08-09, 19:41
limeside limeside is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

het verschil tussen de ps3 en iphone is dat de iphone de 1e dag na de release al te koop was. Ik denk dat de productie van de ps3 gewoon op voorhand goed is begonnen dus ze konden er meer aanbieden. Ik denk dat de fout van apple is dat ze zowieso iets moesten aankondigen op de wwdc maar dat de ze nog geen grote stock hadden van de iphone.

Dit is mijn gedacht ervan, geen idee of dit waar is
  #797  
Oud 11-08-09, 19:48
ShApeBE ShApeBE is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limeside Bekijk bericht
het verschil tussen de ps3 en iphone is dat de iphone de 1e dag na de release al te koop was. Ik denk dat de productie van de ps3 gewoon op voorhand goed is begonnen dus ze konden er meer aanbieden. Ik denk dat de fout van apple is dat ze zowieso iets moesten aankondigen op de wwdc maar dat de ze nog geen grote stock hadden van de iphone.

Dit is mijn gedacht ervan, geen idee of dit waar is

Je hebt het wel over apple hé , dat zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld philips of panasonic die bedrijven hebben megafabrieken met enorm veel chineesjes enzo.

Apple houd zeker iets achter de hand, er zal zeker iemand er beter van worden hoor daar ergens in hun hoge raad.
  #798  
Oud 11-08-09, 19:57
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limeside Bekijk bericht
het verschil tussen de ps3 en iphone is dat de iphone de 1e dag na de release al te koop was. Ik denk dat de productie van de ps3 gewoon op voorhand goed is begonnen dus ze konden er meer aanbieden. Ik denk dat de fout van apple is dat ze zowieso iets moesten aankondigen op de wwdc maar dat de ze nog geen grote stock hadden van de iphone.

Dit is mijn gedacht ervan, geen idee of dit waar is
Je mag er toch van uit gaan dat er bij Apple een heleboel intelligente mensen rondlopen,dus alles wat ze doen is op voorhand nauwkeurig uitgestippeld.
Wat je zegt over de PS3 klopt maar apple is geen bedrijf dat gisteren werd opgericht dus denk ik niet dat ze even 'vergeten' waren om eerst een deftige stock aan te leggen.
Het slaat dan ook nergens op dat men de iphone in het ene land released terwijl het andere nog met grote tekorten kampt.

Bij Apple zijn ze precies wel vergeten dat de ipod hun redding van de ondergang was.
Ik ben persoonlijk wel fan van Apple's producten al zou je dat mss niet zeggen en de iphone vind ik subliem!
Maar de komst van dit pareltje heeft wel als resultaat dat andere producenten zich gedwongen voelen om die 'sublimiteit' te gaan evenaren.
Android e.d zullen in de toekomst (misschien nog wel 'verre') toch geduchte tegenstanders worden van de iphone.
Het grootste verschil zit 'm nog steeds in het touch-screen wat bij de andere smartphones toch nog niet op punt is.
Maar wie weet wat de toekomst zal brengen...misschien een beetje meer nederigheid en vooral dankbaarheid bij Apple dat jij en ik voor hun producten kiezen i.p.v dat je haast op de knieen moet om "alstublieft" een iphone te mogen hebben
  #799  
Oud 11-08-09, 19:57
limeside limeside is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShApeBE Bekijk bericht
Je hebt het wel over apple hé , dat zou hetzelfde zijn als bijvoorbeeld philips of panasonic die bedrijven hebben megafabrieken met enorm veel chineesjes enzo.

Apple houd zeker iets achter de hand, er zal zeker iemand er beter van worden hoor daar ergens in hun hoge raad.
Ja maar toch lijkt het mij onmogelijk dat iedereen meteen een iphone kan krijgen. En apple is toch een klein beetje ander dan philips of panasonic, ik denk dat ze er geen massaproductie van willen maken om de exclusiviteit te behouden en de prijs niet teveel te laten dalen.
Ik denk dat een wachttijd normaal is, maar de wachttijden zijn inderdaad enorm lang, er zal dus inderdaad wel iets achterzitten
  #800  
Oud 11-08-09, 19:59
rodada rodada is offline
• iOS 11.0
• 8.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wommelgem,antwerpen
Berichten: 64
Standaard

en nu dan maar terug on-topic zeker
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 iScorpio Orange 967 02-11-09 08:13
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 wvy Orange 979 19-07-09 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.