//

MMS met Iphone 3GS via Mobistar

MMS met Iphone 3GS via Mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs een Iphone 3GS gekocht en heb mijn "oude" Iphone 3G aan mijn vriendin gegeven. Nu stel ik vast dat als iemand mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-09, 17:24
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard MMS met Iphone 3GS via Mobistar

Ik heb onlangs een Iphone 3GS gekocht en heb mijn "oude" Iphone 3G aan mijn vriendin gegeven.
Nu stel ik vast dat als iemand mij een mms stuurt dat de kwaliteit van de foto veel slechter is op de 3GS dan op de 3G. Op de 3GS is deze foto vooral VEEL waziger (minder scherp) dan op de 3G.
Ik had iemand dezelfde foto laten versturen naar de 3G en naar de 3GS om te vergelijken. Ook krijg ik op de 3GS een boodschap : " This message has been modified in order to fit your device capabilities".

Het is wel zo dat de iphone 3G via proximus werkt en de 3GS via mobistar.
De testfoto werd verstuurd van een proximus abonnee. Ik heb nog niet kunnen vergelijken als de testfoto van een mobistar abonnee wordt verstuurd of het dan beter is op de 3GS.

Ik heb ook een andere test gedaan :
dezelfde foto verstuurd :
van 3G (proximus) naar 3GS (mobistar) : resultaat: ronduit slechte kwaliteit van de ontvangen foto op de 3GS.
van 3GS (mobistar) naar 3G (proximus) : resultaat : goede kwaliteit van de ontvangen foto op de 3G.

Iemand dit al opgemerkt of een verklaring ??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-09, 14:47
powaq powaq is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België
Berichten: 49
Standaard

Heb je perongeluk eens een tether-hack gedaan ? Of voor een andere reden een ander profiel geïnstalleerd ?

Toen ik een tijdje terug wat aan het knoeien was met die tetherhacks had ik dit probleem namelijk ook.
De oplossing toen was om in de MMS instellingen de juiste Maximale MMS-grootte in te vullen. Dat moet 307200 zijn bij Mobistar. Dat vak mag niet leeg zijn.

Dit bij zowel de 3G als de 3GS. De maximale MMS grootte bij proximus is ook 300KB (307200 bytes) maar bij hen moet je het zogezegd niet invullen. Wat dit fenomeen wel kan verklaren. Misschien compresseren de proximus servers de MMS berichten ?

Vul het bij beide toestellen eens in en zie wat er dan gebeurt... Ookal zou het mij verbazen dat die instelling enige invloed zou hebben op MMS'en die je ontvangt van iemand anders zonder iPhone.

Maar proberen kan geen kwaad...

Dus:

APN: mms.be
gebruikersnaam: leeg
wachtwoord: leeg
MMSC: http://mmsc.mobistar.be
mms-proxy: 212.65.63.143:8080
Maximale mms-grootte: 307200
MMS UA Prof URL: leeg

APN: event.proximus.be
gebruikersnaam: mms
wachtwoord: mms
MMSC: mmsc.proximus.be/mms
mms-proxy: 10.55.14.75
Maximale mms-grootte: 307200 (deze kan dus volgens proximus leeggelaten worden...)
MMS UA Prof URL: leeg

Deze instelling is dus te vinden onder: Instellingen-->Algemeen-->Netwerk-->Mobiel datanetwerk

Laatst gewijzigd door powaq; 04-08-09 om 14:50.
  #3  
Oud 04-08-09, 16:35
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik heb nog nooit "geknoeid" met mijn iphones en de instellingen zijn zoals hierboven.
dus nog altijd : foto verzenden van 3GS (mobistar) naar 3G (proximus) : goede kwaliteit.
foto ontvangen op 3GS (mobistar) verzonden door 3G (proximus) : slechte kwaliteit (lijkt inderdaad zeer sterk gecomprimeerd) en krijg altijd deze vreemde boodschap : "this message has been modified in order to fit your device capabilities"
  #4  
Oud 04-08-09, 21:22
voetbalsterke__ voetbalsterke__ is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Neerpelt
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powaq Bekijk bericht
Heb je perongeluk eens een tether-hack gedaan ? Of voor een andere reden een ander profiel geïnstalleerd ?

Toen ik een tijdje terug wat aan het knoeien was met die tetherhacks had ik dit probleem namelijk ook.
De oplossing toen was om in de MMS instellingen de juiste Maximale MMS-grootte in te vullen. Dat moet 307200 zijn bij Mobistar. Dat vak mag niet leeg zijn.

Dit bij zowel de 3G als de 3GS. De maximale MMS grootte bij proximus is ook 300KB (307200 bytes) maar bij hen moet je het zogezegd niet invullen. Wat dit fenomeen wel kan verklaren. Misschien compresseren de proximus servers de MMS berichten ?

Vul het bij beide toestellen eens in en zie wat er dan gebeurt... Ookal zou het mij verbazen dat die instelling enige invloed zou hebben op MMS'en die je ontvangt van iemand anders zonder iPhone.

Maar proberen kan geen kwaad...

Dus:

APN: mms.be
gebruikersnaam: leeg
wachtwoord: leeg
MMSC: http://mmsc.mobistar.be
mms-proxy: 212.65.63.143:8080
Maximale mms-grootte: 307200
MMS UA Prof URL: leeg

APN: event.proximus.be
gebruikersnaam: mms
wachtwoord: mms
MMSC: mmsc.proximus.be/mms
mms-proxy: 10.55.14.75
Maximale mms-grootte: 307200 (deze kan dus volgens proximus leeggelaten worden...)
MMS UA Prof URL: leeg

Deze instelling is dus te vinden onder: Instellingen-->Algemeen-->Netwerk-->Mobiel datanetwerk

als je een mms app wilt downloaden in cydia of icy moet je hier dan voor betalen? anders werkt het bij mij niet..
  #5  
Oud 04-08-09, 21:48
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik heb de SIM kaarten verwisseld van de 3G(nu mobistar) en de 3GS(nu proximus) en nu ontvang ik wel goede foto's op de 3GS (verzonden via mobistar naar Proximus).
Het ligt dus niet aan de iphone zelf maar blijkbaar gebeurt er iets (sterke compressie)
als je een mms verzend via proximus naar mobistar...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MMS op 3GS met FW 3.1.3 dlobel Odido (T-Mobile) 19 24-12-10 08:05
3GS Geen G3 met Vodafone wel MMS homerraas Vodafone 8 14-10-09 16:02
mms iphone 3gs hean Archief 1 31-07-09 23:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.