//

Gesimlockte iPhone na herstelling

Gesimlockte iPhone na herstelling discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, twee weken geleden deed ik mijn iPhone binnen voor herstelling bij Mobistar. Die werd uiteraard naar de hersteldienst van Dynafix gestuurd. Vandaag kreeg ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-09, 19:09
Anty Anty is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 43
Standaard Gesimlockte iPhone na herstelling

Hi,

twee weken geleden deed ik mijn iPhone binnen voor herstelling bij Mobistar. Die werd uiteraard naar de hersteldienst van Dynafix gestuurd. Vandaag kreeg ik het bericht dat ik hem terug mocht, hij was terug van reparatie. Ik zo blij als een kind.

In het Mobistar Center kreeg ik een nieuw toestel mee. Thuis aangekomen bleek echter dat dit toestel een simlock heeft. Hij werkt énkel met Mobistar-simkaartjes. Na wat research merkte ik dat een aantal mensen op dit forum dezelfde ervaring hebben gehad. (waaronder dit topic).

Ik nam vanmiddag contact op met zowel de Mobistar klantendienst, het betrokken Mobistar Center als Dynafix. Nergens konden ze mij echter helpen. Bij het Mobistar Center en Dynafix kende men het probleem, maar een oplossing is er nog niet. Blijkbaar overlegt men nog met Apple. Men adviseert mij om wekelijks terug te bellen om te zien of er al een probleem is.
De Mobistar klantendienst wist zelfs van niets. De dame aan de telefoon haakte in het midden van het gesprek doodgewoon op (en ik was echt niet onvriendelijk ofzo, integendeel).

Omdat ik al andere mensen op dit forum ben tegengekomen met hetzelfde probleem, vroeg ik me af of bij hen het probleem al is opgelost. Hebben zij al een vervangmodel gekregen? Zoja, wie heeft dit gegeven? Apple, Mobistar of Dynafix?

Toch wel sterk dat dit probleem blijkbaar al weken bekend is, maar men die gesimlockte iPhones toch nog steeds als vervangmodel vanuit Dynafix naar de Mobistar Centers opstuurt. En vooral dat er nog geen oplossing voor is...

Laatst gewijzigd door Anty; 30-07-09 om 19:12.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-09, 20:30
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Betreft het hier een 3GS en waarom was die binnen voor herstelling?

Eventueel al contact genomen met Apple helpdesk?
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #3  
Oud 30-07-09, 20:59
Anty Anty is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 43
Standaard

Het gaat inderdaad om een witte 16GB 3GS. Hij was binnen voor een slechte batterij, werd probleemloos vervangen door een nieuw toestel door Dynafix.

Heb ondertussen ook contact opgenomen met Apple Helpdesk, maar daar zeggen ze dat ze niets voor iPhones kunnen doen, dat het de verantwoordelijkheid is van de operator.
  #4  
Oud 31-07-09, 13:14
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Wellicht heeft Dynafix paletten iPhones staan ter vervanging dewelke niet opgenomen zijn in Apple's databases als zijnde simlock vrij. Een duidelijke logistieke fout van Dynafix/Mobistar/Apple.
  #5  
Oud 31-07-09, 15:19
Anty Anty is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 43
Standaard

Blijkbaar zijn de IMEI's niet goed doorgegeven aan Apple en zijn ze dus inderdaad niet geregistreerd als simlockvrij. Dynafix verzamelt nu alle IMEI's van de gesimlockte iPhones om die dan door te geven aan Apple. Hopelijk komt er een snel een oplossing, want het probleem lijkt toch al een aantal weken aan te slepen.

Klein vraagje: stel dat de IMEI's inderdaad niet correct zijn geregistreerd bij Apple, betekent dat dan dat een correcte registratie bij Apple volstaat om de iPhone simlockvrij te maken. Met andere woorden: wordt hij dan gewoon simlockvrij vanop afstand (via iTunes). Of zal het toestel straks ingeleverd moeten worden?
  #6  
Oud 31-07-09, 16:52
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Inderdaad, volgens wat ik gelezen heb gebeurd alles op afstand.

Toen ik mijn nieuwe 3GS had aangekocht was deze gelockt en moest deze aan iTunes hangen .... zodra dit gebeurd was kreeg ik binnen een seconde het bericht dat de iPhone simmlock-vrij was gemaakt ...

Ik denk dat Apple gewoon alles vanaop afstand kan in orde maken.

Wel jammer dat ze een product verkopen waar ze zelf geen support op geven en de verkopers van de iPhone's steken zich nogal vlug weg achter Apple ... ping pong noemen ze dat ipv met onmiddelijke oplossingen te komen.
  #7  
Oud 03-08-09, 22:08
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Hoe lang deed je dan met je batterij?
De batterij van mijn 3GS gaat ook veel minder lang mee dan mijn 3G
  #8  
Oud 06-08-09, 21:30
Anty Anty is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk bericht
Hoe lang deed je dan met je batterij?
De batterij van mijn 3GS gaat ook veel minder lang mee dan mijn 3G
Nauwelijks een zevental uurtjes in stand by, dus was duidelijk iets mis mee.
  #9  
Oud 07-08-09, 13:31
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anty Bekijk bericht
Nauwelijks een zevental uurtjes in stand by, dus was duidelijk iets mis mee.
dan heb ik toch een redelijk goeie batterij
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hardware herstelling in gent? siesken iPhone algemeen 5 22-05-11 14:39
3G probleem na herstelling martasmultas iPhone algemeen 1 24-10-10 12:27
Ben abonnement in een gesimlockte iPhone 4 Laurensk Odido (T-Mobile) 11 06-08-10 10:22
Hoe firmware controleren? [Gesimlockte 3GS] Baphi Archief 6 24-10-09 20:49
Moeilijkheden herstelling iPhone 1G USA (met garantie) Jensengels iPhone algemeen 4 04-03-09 12:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.