iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Oppassen met Mobistar Mechelen!! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/41615-oppassen-mobistar-mechelen.html)

Londonforever 13-08-09 14:08

Oppassen met Mobistar Mechelen!!
 
Ik moest voor m'n familie uit Zwitserland die volgende week overkomt een witte iPhone 3GS bestellen. Ik heb deze gereserveerd bij het Mobistar center van Mechelen en kreeg gisteren tijdens mijn werk telefoon, ik kon spijtig genoeg toen niet opnemen omdat ik bezig was met een klant. 10minuten later belde ik terug (rond 14u was dat) en daarna nog is en daarna nog is en daarna nog is... Uiteindelijk heb ik 7x gebeld en vandaag heb ik na 5x bellen hun nog eens te pakken gekregen.

Ik stel mij voor, leg het hele verhaal uit en de verkoper zegt mij doodleuk dat de iPhone al weg is en dat ze niet de moeite nemen om mensen twee keer te bellen. Ik heb die mensen binnen een tijdspanne van 24uur teruggebeld, vind dit er toch wel lichtjes overgaan!

Ik weet zelf uit ervaring dat de meeste Mobistar centers wel meerdere keren bellen of zelfs een SMS'je sturen. Er zijn zelfs centers die de iPhones voor 15dagen aan de kant laten staan, maar deze meneer is zelfs te lui om terug te bellen. Vind niet dat hij als meest flexibele verkoper moet optreden, maar een wachttijd van 24uur of 48uur én de moeite van iets in te spreken op mijn antwoordapparaat is toch wel het minste wat hij kon doen!

Ik was dan zo eerlijk geweest om mij in één winkel op de lijst te laten zetten voor een wit toestel en dan gaan ze het even zo spelen. Met alle respect, maar ik begin meer een meer begrip te tonen voor de mensen die zich in 10 winkels op de lijst laten zetten om toch zeker te kunnen zijn dat ze een iPhone krijgen... Want als dit de mentaliteit wordt bij Mobistar, dan zijn we nog een stuk verder van huis als vorig jaar!

Nu, ik heb m'n iPhone en mij maakt het niet veel wanneer die witte komt, maar vind het nu wel behoorlijk vervelend dat ik tegen mijn familie moet zeggen dat ik geen iPhone voor hun heb terwijl ik die aanvankelijk wel had...

makke 21-08-09 13:24

Ik begrijp je frustratie. Maar je mag de personen in kwestie hun houding ook niet veralgemenen. Ik heb mijn Iphone in Zwitserland gekocht, laten unlocken door Orange. Het unlockproces nam een paar dagen in beslag en ben vervolgens naar Mobistar gegaan om een abo te nemen. Per toeval ook in de winkel in Mechelen. Heel toffe gast trouwens (de marokkaan). Heb met hem trouwens gepraat over de affaire in Belgie, zo weinig telefoons beschikbaar etc. Voor de verkopers is het ook niet altijd plezierig. Logisch, ze werken op commissie en zouden niets liever doen dan zo veel mogelijk mensen gelukkig maken met de Iphone maar Apple steekt duidelijk stokken tussen de wielen door VEEL te weinig en onregelmatig te leveren.

Vandaar, je moet alles in de juiste context plaatsen. Vele mensen willen een Iphone (bestellen en doen dit ook) maar als puntje bij paaltje komt en de winkels bellen zijn er velen die gewoon a) zeggen dat ze niet kunnen komen of b) gewoon hun kat sturen. Nogal logisch dat de verkopers dan soms de volgende 'in lijn' opbellen. Ik heb alvast begrip voor hun situatie. Ik ben er langs geweest en ze hebben eerlijk tegen mij gezegd dat het LANG zou duren. Gelukkig had ik de mogelijkheid mijn toestel te kopen in Zwitserland. Gewoon in de Apple-winkel daar gekocht, laten en vrijgeven door Orange (en Apple) en vervolgens rustig mijn abotje gaan halen in Belgie. Heel simpel en zonder gefrustreerd liggen wachten hier in Belgie.

Zo zie je maar, elk verhaal is anders en je moet het langs 2 kanten willen zien.

buffelkneer 21-08-09 13:34

Hij veralgemeent toch niet... hij zegt enkel dat het om de Mobistar shop in Mechelen gaat.
En je zegt dat hij alles in de juiste context moet plaatsen... wat heeft dat ermee maken. Als je iemand op de lijst zet, dan ga je die Iphone niet zomaar doorverkopen (dezelfde dag) aan iemand anders. Dat is geen manier om met klanten om te gaan.

Wim_ 21-08-09 14:44

En wie zegt dat hier de waarheid gesproken wordt ?

Mag je hier zomaar alles en iedereen bekladden ?

MrBrightside 21-08-09 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 341185)
En wie zegt dat hier de waarheid gesproken wordt ?

Mag je hier zomaar alles en iedereen bekladden ?

Gij werkt bij Mobistar, niet?

Londonforever 21-08-09 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 341185)
En wie zegt dat hier de waarheid gesproken wordt ?

Mag je hier zomaar alles en iedereen bekladden ?

En een klant uitschelden mag zeker wel? Ik noem toch geen namen? Ik plaats alleen maar mijn bevindingen en viseer niemand...

Wim_ 21-08-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever (Bericht 341193)
En een klant uitschelden mag zeker wel? Ik noem toch geen namen? Ik plaats alleen maar mijn bevindingen en viseer niemand...

Dit is gewoon laster ...

marcoryn 21-08-09 21:30

Iedereen zou net als TS boos worden. Ik snap absoluut zijn frustratie. De monopolie positie maakt ze arrogant bij Mobistar. Zouden nog 4 winkels ze verkopen en was de voorraad op peil hadden ze wel de moeite genomen om 2 keer te bellen.. mogelijk zelfs meer.
Is precies dezelfde arrogantie die T-Mobile hier heeft. Jammer dat Apple niet met meerdere partners in zee gaat, dan is het waarschijnlijk snel afgelopen met dit soort onklantvriendelijke praktijken!!

Londonforever 21-08-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 341360)
Dit is gewoon laster ...

'MrBrightside' heeft trouwens een vraag gesteld of heb je die niet "gezien"?

Ik ben meermaals vriendelijk te woord gestaan door een verkoper van Mobistar Mechelen en die kerel handelde correct en beleefd. En ik geef toe, het is door de handelingen van zijn collega dat het zo is moeten lopen. Maar waarom in godsnaam zou ik mijn mond moeten houden?

Ahja, voor de racisten... Twas niet de Marokkaan die zo onvriendelijk aan de telefoon was, twas iemand anders. Dan weten jullie nog niet wie het is.

makke 22-08-09 14:01

Oei, had hier blijkbaar beter geen reactie op geschreven ;)

Flying Legend 31-08-09 12:52

Ze verkopen de iPhones toch ook bij fnac, kreefel,...
Ik had de mijne besteld in Heist o/d Berg een anderhalve maand geleden. 4 dagen later had ik hem ;)

Kittytje 16-09-09 10:57

in vilvoorde juist hetzelfde voorgehad, ze hadden me ook gebeld da men iphone binnen was maar kon toen ook nie opnemen, ze hebben niets ingesproken en namen ook niet op als ik terug belde. ben diezelfde dag bij hun langs geweest en hij was toen ook al weg men iphone... ze hadden me toen terug op de wachtlijst gezet... heb hem ondertussen ergens anders al gehaald...

pina 18-10-09 20:21

waarom dien je geen klacht in bij mobistar zelf? Ik heb al eens wat klachten gehad enkele jaren geleden en dat werd redelijk goed opgevolgd. Daarna ook nog klacht ingediend bij de ferderale ombudsdienst


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.