iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Iphone gehackt? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/41623-iphone-gehackt.html)

WackoV 13-08-09 16:36

Iphone gehackt?
 
Hoi


Daarnet werd ik via mijn iPhone opgebeld door een geblokkeerd nummer. Ik neem dus op en aan de andere kant van de lijn hoorde ik een opgenomen stem in het Frans zeggen dat ik enkele seconden moet wachten, en ze me dan doorsturen naar de verantwoordelijke. Ik blijf wachten en hoor enkele seconden later nogmaals "binnen enkele seconden wordt u doorverbonden"...5 seconden later hoor ik "merci", gevolgd door 3 korte tonen en weg was de verbinding.

Moet ik vrezen dat mijn iPhone gehackt is of iets dergelijks? En wat moet ik eraan doen?

Edit: mijn provider is Mobistar, vandaar dat ik het hier plaats

chaser2600 13-08-09 18:46

iPhone is niet gehackt maar misschien moet je even de komende rekening in de gaten houden :D

ItsAdot 14-08-09 01:18

Nee , je moet geen schrik hebben :p Wel mss voor je factuur lol.

Mindblower008 14-08-09 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ItsAdot (Bericht 338020)
Nee , je moet geen schrik hebben :p Wel mss voor je factuur lol.

Voor ontvangen oproepen zal je niet veel te vrezen hebben. Maar kijk toch je factuur na. Is misschien een of andere centrale die verkeerd geprogrammeerd staat.

MarkP 14-08-09 09:23

oproep is wel ontvangen, maar hij is daarna doorverbonden, zoals hijzelf aangeeft.
dus waarschijnlijk staat er wel een leuk bedrag op de factuur.

imagine 14-08-09 09:30

Even melden bij Mobistar en een bevestiging vragen van je melding.
Zij kunnen nml wel het nummer zien wat jou gebeld heeft. En dus ook actie ondernemen.

!! Vraag wel altijd een bevestiging van je melding, anders heb je later geen poot om op te staan !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WackoV (Bericht 337807)
Hoi
Daarnet werd ik via mijn iPhone opgebeld door een geblokkeerd nummer. Ik neem dus op en aan de andere kant van de lijn hoorde ik een opgenomen stem in het Frans zeggen dat ik enkele seconden moet wachten, en ze me dan doorsturen naar de verantwoordelijke. Ik blijf wachten en hoor enkele seconden later nogmaals "binnen enkele seconden wordt u doorverbonden"...5 seconden later hoor ik "merci", gevolgd door 3 korte tonen en weg was de verbinding.

Moet ik vrezen dat mijn iPhone gehackt is of iets dergelijks? En wat moet ik eraan doen?

Edit: mijn provider is Mobistar, vandaar dat ik het hier plaats


Shorty007 14-08-09 11:39

ik ben benieuwd wat eruit komt :)

marco_sire 17-08-09 08:52

waarschijnlijk de geautomatiseerde helpdesk die jou probeerde terug te bellen. niets om je zorgen om te maken. als je gebeld wordt in 'je eigen land' kan je nooit kosten in rekening gebracht krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.