//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft er iemand ervaring met het bestellen via de italiaanse apple store en levering in België? Is dit uberhaupt mogelijk? Update voor de collega's die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 25-08-09, 20:47
KarelS KarelS is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Heeft er iemand ervaring met het bestellen via de italiaanse apple store en levering in België? Is dit uberhaupt mogelijk?

Update voor de collega's die bij Switch bestelden: ik heb op 9 juli een zwarte 32 gig besteld, en er zijn volgens de zaakvoerder van Switch Gent 40 (!) wachtenden voor mij, en dat enkel voor dit model (wel voor alle switch-winkels). Soit, de man leek danig gefrusteerd, hij kreeg er amper 3 binnen per week.

Ik vraag me af of Apple beseft hoe slecht dit is voor hun imago in België. Nog even en ik ga de HTC hero onderzoeken...

Laatst gewijzigd door iScorpio; 25-08-09 om 20:50. Reden: Niet nodig, je hebt een PB!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 25-08-09, 20:54
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Misschien moet iemand Mobistar maar even inlichten over die oplichtingspraktijken dan. Heb het geprobeerd, maar Mobistar is zo lekker bereikbaar via de mail. In welk tijdperk leven die gasten?

En kan degene met al die Mobistar mail adressen ze niet even posten of naar mij PM en dan? Scheelt ons weer een hoop zoeken.
  #203  
Oud 25-08-09, 21:02
Kurtje Kurtje is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Tongeren
Berichten: 22
Standaard

Mijn nonk heeft mijne net binnengebracht! Super ding !!!! Maar die man in Beveren vertelde dat het larie is dat ze nergens iPhone's hebben. Hij beweerde dat ze die doorverkochten naar Nederland omdat ze ze daar aan 900 euro zouden verkopen. Ik weet het ook niet. Maar er lagen er wel nog dusja.. Ik heb mijne

Heb een paar aanmerkingen! Vanachter hangt een klein stickertje op met Franse tekst op: A pleine puissance enz.. En als ik een contact wil selecteren voor te smsen komt er in't franse espace ipv spatie en retour ipv terug in het Nederlands! Is dit normaal of moet ik mijn bedenkingen hebben? Zouden me toch geen Franse iphone verkocht hebben? Want die man had hem eerst nog aan de pc gehangen bij hem!!??

Laatst gewijzigd door iScorpio; 25-08-09 om 23:17.
  #204  
Oud 25-08-09, 22:39
jelle.d jelle.d is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 22
Standaard

zou kunnen, maar het zou ook een fout in de vertaling kunnen zijn , maar dat stikkertje is vaag inderdaad.

als tip voor de software matige problemen qua taal moet je ff nieuwe software erop gooien, voor dat stikkertje=haal hem eraf

Laatst gewijzigd door iScorpio; 25-08-09 om 23:17.
  #205  
Oud 25-08-09, 23:34
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurtje Bekijk bericht
Mijn nonk heeft mijne net binnengebracht! Super ding !!!! Maar die man in Beveren vertelde dat het larie is dat ze nergens iPhone's hebben. Hij beweerde dat ze die doorverkochten naar Nederland omdat ze ze daar aan 900 euro zouden verkopen. Ik weet het ook niet. Maar er lagen er wel nog dusja.. Ik heb mijne

Heb een paar aanmerkingen! Vanachter hangt een klein stickertje op met Franse tekst op: A pleine puissance enz.. En als ik een contact wil selecteren voor te smsen komt er in't franse espace ipv spatie en retour ipv terug in het Nederlands! Is dit normaal of moet ik mijn bedenkingen hebben? Zouden me toch geen Franse iphone verkocht hebben? Want die man had hem eerst nog aan de pc gehangen bij hem!!??
Heb je al geprobeerd om via het menu 'instellingen' alles op NL te zetten? Vooral je toetsenbord : je gaat via instellingen, algemeen, toetsenbord. Onder internationale versies moet je Nederlands of Vlaams selecteren. Je kan gerust twee of meer talen selecteren. Je krijgt dan tijdens het typen een wereldbolletje naast de spatietoets. Door daar op te drukken switch je dan van je ene gekozen taal naar de andere.
Het stickertje hangt er bij mij ook op : als het je stoort, neem je het weg.

Succes nog !
  #206  
Oud 26-08-09, 00:07
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurtje Bekijk bericht
Mijn nonk heeft mijne net binnengebracht! Super ding !!!! Maar die man in Beveren vertelde dat het larie is dat ze nergens iPhone's hebben. Hij beweerde dat ze die doorverkochten naar Nederland omdat ze ze daar aan 900 euro zouden verkopen. Ik weet het ook niet. Maar er lagen er wel nog dusja.. Ik heb mijne

Heb een paar aanmerkingen! Vanachter hangt een klein stickertje op met Franse tekst op: A pleine puissance enz.. En als ik een contact wil selecteren voor te smsen komt er in't franse espace ipv spatie en retour ipv terug in het Nederlands! Is dit normaal of moet ik mijn bedenkingen hebben? Zouden me toch geen Franse iphone verkocht hebben? Want die man had hem eerst nog aan de pc gehangen bij hem!!??

Off-topic


Ik meen me te herinneren dat ik dat Frans stickertje vaak op geluidsbronnen (MP3 spelers enzo) zien plakken heb.
Op mijn GS die ik vorige week heb gekocht plakte die alleszins ook... Mssn heeft dit te maken met 1 of andere wetgeving in Frankrijk.

Voor de rest is bij mij alles in NL.




Laatst gewijzigd door arne_vn; 26-08-09 om 00:13.
  #207  
Oud 26-08-09, 03:05
buffelkneer buffelkneer is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurtje Bekijk bericht
Heb een paar aanmerkingen! Vanachter hangt een klein stickertje op met Franse tekst op: A pleine puissance enz.. En als ik een contact wil selecteren voor te smsen komt er in't franse espace ipv spatie en retour ipv terug in het Nederlands! Is dit normaal of moet ik mijn bedenkingen hebben? Zouden me toch geen Franse iphone verkocht hebben? Want die man had hem eerst nog aan de pc gehangen bij hem!!??
Ongeveer de helft van de Belgen is Franstalig he .
  #208  
Oud 26-08-09, 03:43
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurtje Bekijk bericht
Ik heb eindelijk ook mijn witte 32gb !!! Namiddag gebeld naar Beveren-Waas en hem erna laten ophalen.. Zodadelijk heb ik hem in bezit !!!!
Heb je rond 14:30 gebeld? Iemand belde toen rond die tijd, toen ik aan de beurt was. Volgens mij wilde diegene liever een 32GB zwart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcoolsaet Bekijk bericht
Het is een echte mobistar center, maar op de factuur staat parafoon.
Inderdaad, dat viel mij dus ook al op. Het is overigens een factuur die ik zelf ook makkelijk kan maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurtje Bekijk bericht
Mijn nonk heeft mijne net binnengebracht! Super ding !!!! Maar die man in Beveren vertelde dat het larie is dat ze nergens iPhone's hebben. Hij beweerde dat ze die doorverkochten naar Nederland omdat ze ze daar aan 900 euro zouden verkopen. Ik weet het ook niet. Maar er lagen er wel nog dusja.. Ik heb mijne

Heb een paar aanmerkingen! Vanachter hangt een klein stickertje op met Franse tekst op: A pleine puissance enz.. En als ik een contact wil selecteren voor te smsen komt er in't franse espace ipv spatie en retour ipv terug in het Nederlands! Is dit normaal of moet ik mijn bedenkingen hebben? Zouden me toch geen Franse iphone verkocht hebben? Want die man had hem eerst nog aan de pc gehangen bij hem!!??
Ik had hetzelfde, maar bij de instellingen kun je de Franse dingen uitschakelen.
Ik maakte dezelfde fout, maar later kwam bij mij op dat ook een gedeelte van België Franstalig is.
  #209  
Oud 26-08-09, 09:54
andychoco's schermafbeelding
andychoco andychoco is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

Gisteren na een klant bezoek in Beveren een zwarte iPhone 32GB gekocht in de Beveren Store (voorheen dus Parafoon)
ach ja hij stopt die 50 euries in zn eigen zak, hadden we snel door !!
ahfijn ik heb dat ding eindelijk.

Bestelling bij Switch Antwerpen van 7 juli gaan ik nu cancellen
Succes
  #210  
Oud 26-08-09, 12:12
Kurtje Kurtje is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Tongeren
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Heb je rond 14:30 gebeld? Iemand belde toen rond die tijd, toen ik aan de beurt was. Volgens mij wilde diegene liever een 32GB zwart.


Inderdaad, dat viel mij dus ook al op. Het is overigens een factuur die ik zelf ook makkelijk kan maken.


Ik had hetzelfde, maar bij de instellingen kun je de Franse dingen uitschakelen.
Ik maakte dezelfde fout, maar later kwam bij mij op dat ook een gedeelte van België Franstalig is.

Ik heb toen gebeld ja, ik wilde al zolang een witte dusja.
En het probleem van dat Frans is opgelost!
Als ge bij taalinstellingen Nederlands EN Frans kiest kunt ge in AZERTY een sms typen. ;-)
  #211  
Oud 26-08-09, 13:06
richman1989 richman1989 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Breda
Berichten: 1
Standaard Binnen!

Vorige week een dagje Brussel gedaan, daar hadden ze bij macline nog 2 zwarte 16GB's. Vroegen wel 30 euro exta, maar dat die heb ik maar voor lief genomen. Het is dus een tipje om wat zuidelijker af te reizen dan antwerpen, vraag wat lokale mensen en met een beetje speuren is er misschien nog wel iets leuks te vinden

Voor de mensen die bij switch in de rij staan voor de 32GB zwart, jullie schuiven een plekje op. Ik ga hem daar afbestellen.

Succes voor de rest allemaal!
  #212  
Oud 26-08-09, 13:11
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richman1989 Bekijk bericht
Vorige week een dagje Brussel gedaan, daar hadden ze bij macline nog 2 zwarte 16GB's. Vroegen wel 30 euro exta, maar dat die heb ik maar voor lief genomen. Het is dus een tipje om wat zuidelijker af te reizen dan antwerpen, vraag wat lokale mensen en met een beetje speuren is er misschien nog wel iets leuks te vinden

Voor de mensen die bij switch in de rij staan voor de 32GB zwart, jullie schuiven een plekje op. Ik ga hem daar afbestellen.

Succes voor de rest allemaal!

Ik vind dat toch niet helemaal correct hoor, winkels die 30-50 euro meer vragen dan de adviesprijs...
Ik weet wel dat de klassieker "vraag en aanbod" hier wel van kracht is, maar kom zeg.
Ik zou hun duidelijk maken waar ze hun duurdere iPhones kunnen steken, zonder er geld voor te vragen, en nog wat wachten.

Ach, alvast veel plezier met je phone, zal zeker lukken.
  #213  
Oud 26-08-09, 13:46
stephix stephix is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Op 17 juli besteld per email bij Easy-M Leuven ( IPhone 3GS 16 Gb).
Op 17 augustus telefoon van hoofdkantoor Easy-M dat iPhone aangekomen was.
Op 18 augustus telefoon van Easy-M Leuven om de iPhone te kunnen afhalen bij Easy-M Leuven en afgehaald.
Had eerst zwart gevraagd maar deze zou nog langere levertijden hebben (waren niet bij de batch van 17 aug.) en komen mondjesmaat binnen.
  #214  
Oud 26-08-09, 15:35
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

naar mijn informatie Locating iPhone wireless carriers zou luxemburg ook simlock vrije iphones moeten verkopen. is er nog niemand die aan deze optie heeft gedacht ?
  #215  
Oud 26-08-09, 17:17
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
naar mijn informatie Locating iPhone wireless carriers zou luxemburg ook simlock vrije iphones moeten verkopen. is er nog niemand die aan deze optie heeft gedacht ?
Ik denk dat ze wel simlock vrij zijn maar niet te verkrijgen zonder abonnement.
  #216  
Oud 26-08-09, 17:21
flashermx flashermx is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 37
Standaard

en dan nog al zijn ze te verkrijgen zonder abo. dan denk ik dat zo daar ook wel een te kort hebben, aangezien het niet alleen in België zo is
  #217  
Oud 26-08-09, 20:57
BorNL BorNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 25
Standaard

Ben van plan om zaterdag naar Belgie te rijden voor een rondje, als ik het zo lees is het in antwerpen niet te doen.... helaas
Nog tips, of eerst toch maar eens bellen voordat ik rondjes ga rijden? ;-)
  #218  
Oud 26-08-09, 23:03
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BorNL Bekijk bericht
Ben van plan om zaterdag naar Belgie te rijden voor een rondje, als ik het zo lees is het in antwerpen niet te doen.... helaas
Nog tips, of eerst toch maar eens bellen voordat ik rondjes ga rijden? ;-)
belgië is groter dan je denkt ik zou toch eerst ff (rond) bellen en gevoelsmatig denk ik dat je in wallonië meer kans hebt.

goed alternatief blijft toch gewoon een kennis etc. die er een uit italië mee kan nemen.
  #219  
Oud 27-08-09, 01:15
BorNL BorNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 25
Standaard

tja, zover was ik ook wel ;-) haha
ik ga er waarschijnlijk gewoon een dagje uit van maken, misschien wel overnachting erbij en stappen in Antwerpen/Maastricht o.i.d.
Naast mobistar centers nog andere tips, las ergens iets over de Belgische "Media Markt"?
  #220  
Oud 27-08-09, 10:39
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Hey allemaal,

Boh wat kan een "speurtocht" naar een toestel waarvoor je ook nog eens jackpotprijzen voor moet neerleggen toch verdomdes irritant zijn. Eerst een hele middag liggen bellen naar Mobistar Hasselt, Genk, Lanaken, Bree en Maasmechelen.

Toen kreeg ik Mobistar Maasmechelen aan de lijn.. ik blij ... maar dat was van korte duur. Ik kreeg hier simpelweg te horen dat ze de komende 2 weken geen reserveringen konden doen omdat hun leverancier op vakantie was ?!?!?!!

Wat is dat nu voor een bedrijfsvoering ?! Je kunt toch op zijn minst het toestel op een of andere lijst plaatsen ?! Daarbij kun je toch gewoon aangeven dat er wel een lange wachttijd zal zijn? Ongelofelijk ...

Zoektocht dus voortgezet ... Toen pakte S&S op ( Apple reseller in Hasselt ). Hier werd ik heel vriendelijk te woord gestaan .. alles doorgesproken en op het einde van het gesprek kreeg ik te horen : "O ja, en is wel een wachtlijst van 3-4 maanden, want er staan 185 mensen voor u op de lijst" ... Reactie "Dan haal me maar weer direct van die lijst af, en bedankt voor uw tijd" ... OMG!

Vervolgens maar naar Mobistar Genk gegaan .. hier weer het belachelijke verhaal dat het toestel alleen te bestellen was icm de aanschaf van dat belachelijk lelijk acc. pakket. Aangezien ik al bijna een dag kwijt was hier toch maar op ingegaan ..

Vervolgens moest ik een voorschot betalen van €158,- ( 25% ), ook al zo'n belachelijk hoog voorschot. Toen kreeg ik een bon waar Allcom op staat? Blijkt dit helemaal geen Mobistar center te zijn? Pfff ben benieuwd .. levertijd zou 4-6 weken zijn ... Maar heb er alles behalve een goed gevoel bij.

Iemand enig idee of je een betaald voorschot nog kunt terugeisen ?

Grtzzz

Laatst gewijzigd door Mischa84; 27-08-09 om 11:04.
Discussie gesloten



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 iScorpio Orange 969 18-08-09 09:30
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 wvy Orange 979 19-07-09 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.