//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman - idem een bestelling via applestore italië: was binnen 7 dagen in huis. Hoe heb je dat gedaan. Bestellen lukt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #341  
Oud 03-09-09, 22:40
ghtimmer ghtimmer is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
- idem een bestelling via applestore italië: was binnen 7 dagen in huis.
Hoe heb je dat gedaan. Bestellen lukt nog wel, maar laten afleveren in NL?

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 04-09-09 om 11:38. Reden: Quote gerepareerd ;)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 04-09-09, 11:09
flashermx flashermx is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
- via via 2 weken geleden een iphone 3GS 32GB zwart bij mobistar spa besteld. was begin deze week in huis.

- idem een bestelling via applestore italië: was binnen 7 dagen in huis.

ik heb toch sterk het idee dat mobistar een beetje moeitje heeft met hollandse klanten. komt waarschijnlijk omdat ze gestoord worden van alle telefoontjes
mm dat via italie heb ik gisteren geprobeerd krijg wel netjes een bevestiging, maar daarna word hij geannuleerd omdat de adres gegevens niet correct zijn.

Ben dan ook wel erg benieuwd hoe jij dat gedaan hebt
  #343  
Oud 04-09-09, 11:50
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb dringend goeie tips nodig!!

Ik heb net met een winkel afgesproken dat ze een iphone voor mij opzij houden... Ik heb hun wel gelokt door te zeggen dat m'n vader een mobistar abonnement zou nemen. (het is trouwens een winkel zonder wachtlijsten).

Nu vraag ik mij af hoe ik het het beste ga aanpakken in de winkel... om 14u moet ik daar zijn.

Wat zou hun reactie zijn als ik plots zeg dat ik het abo toch niet ga nemen? Zou ik de iphone nog meekrijgen?

Elke tip zou echt geaprecieerd worden!

thx
  #344  
Oud 04-09-09, 11:56
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

Waarom je eigen zo in de problemen steken? Moest ik verkoper zijn, en belt dat je ook abbo neemt, dan verkoop ik er jou geen zonder. Mss eerst eens horen of dat ze er nog hebben? Als ze neen zeggen, dan zeg je dat je om 14 afgesproken had, en dan hopen op een goede reactie.
  #345  
Oud 04-09-09, 12:01
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

omdat ik daarvoor al 3 andere winkels had afgebeld die mij allemaal een negatief antwoord gaven. Deze winkel had er eerst ook geen tot ik over abo sprak, toen kregen ze plots een levering binnen deze middag.

Ik zal het zo eens proberen, gewoon de winkel binnen stappen, vragen naar iphone, als ik geluk heb krijg ik zo één mee, en als ze er "geen" hebben zeg ik dat ze er ééntje opzij gingen houden voor mij.

Als ik nu plots zeg dat ik geen abo wil, zouden zij dan zeggen dat ik de iphone niet mee krijg? Zou het zo erg gesteld zijn?

Thx voor de tip.
  #346  
Oud 04-09-09, 12:13
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door putiwan Bekijk bericht
omdat ik daarvoor al 3 andere winkels had afgebeld die mij allemaal een negatief antwoord gaven. Deze winkel had er eerst ook geen tot ik over abo sprak, toen kregen ze plots een levering binnen deze middag.

Ik zal het zo eens proberen, gewoon de winkel binnen stappen, vragen naar iphone, als ik geluk heb krijg ik zo één mee, en als ze er "geen" hebben zeg ik dat ze er ééntje opzij gingen houden voor mij.

Als ik nu plots zeg dat ik geen abo wil, zouden zij dan zeggen dat ik de iphone niet mee krijg? Zou het zo erg gesteld zijn?

Thx voor de tip.
Wat je kan doen is:
5 min. voordat je in de winkel stapt bellen naar de winkel en je bestelling annuleren, dat je geen abo mag van je pa (ik noem maar wat). Vervolgens ga je de winkel is, als een dood normaal persoon die gewoon op zoek is naar een iPhone 3GS...en toevallig hebben zij er een over omdat ie geannuleerd is

Moeite waard zou ik zeggen
  #347  
Oud 04-09-09, 19:45
dennisje182 dennisje182 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik vroeg me af hoe het afgelopen was met je avontuur putiwan....
  #348  
Oud 05-09-09, 00:19
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

aja... ik heb hem!

ik ben de winkel binnen gegaan, gezegd dat het abonnement voor m'n pa was en dat hij diezelfde dag nietmeer kon langskomen en dat ik deze nacht op vakantie vertrok... (heel) lang verhaal kort, ik zag de paniek in hun ogen maar ze konden niet echt anders dan hem meegeven denk ik.
Ik probeerde natuurlijk wel zo vriendelijk mogelijk te zijn.

Toen ik echter terug thuis kwam bleek mijn fiets gestolen te zijn uit de fietsstalling van het station... Het is duur iphonetje geworden dus.

Enige tips die ik kan geven, volgens mij wordt er altijd vrijdag middag geleverd. Bel een paar winkels op en vraag of ze hem nog op stock hebben, begin direct daarna ook over zo'n iphone abonnement en ze zullen al iets enthousiaster klinken.

Ik heb ook gehoord van een verkoper wat het probleem juist allemaal is, en dat ze normaal gezien ergens in september zelf hun aantal gewenste iphones kunnen opgeven en dat deze dan ook wel degelijk zullen geleverd worden.

Succes ermee.
  #349  
Oud 05-09-09, 12:02
Zaspino Zaspino is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard

Beste medezoekers,

Na bijna 8 weken op een wachtlijst bij Switch te hebben gestaan voor een witte 32gb en al een paar weken dit forum volgend komt de volgende vraag bij me op: meerdere mensen - meestal op de hoogte gebracht door verkopers - lijken te suggereren dat vanaf midden september er meer Iphones beschikbaar komen, maar hoe zeker kunnen we daar van zijn? Het lijkt er namelijk ook op dat de verkopers die dit nieuws verspreiden net zo in het duister tasten als wijzelf en ze zijn ook niet te beroerd om opeens een Iphone ergens vandaan te toveren als het met een abonnement samen gaat.
Met andere woorden: harde feiten of zoethoudertjes?

Zaspino
  #350  
Oud 05-09-09, 14:45
RoyRottier RoyRottier is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

Medewachtende,

Zojuist bij Switch geïnformeerd naar de levertijden etc... bij alle winkels info opgevraagd. Dit zijn de reactie's:

Geachte,


Switch streeft er naar om snel te leveren en een goede service te geven. Voor de iPhone is dit door Mobistar (die de verdeling en de service doet in België) onmogelijk.
Switch verkoopt momenteel geen iPhones meer.

Met vriendelijke groeten,


Dus.. zo blijven er niet veel optie's open...
  #351  
Oud 05-09-09, 15:52
Tackleberry Tackleberry is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaspino Bekijk bericht
Beste medezoekers,

Na bijna 8 weken op een wachtlijst bij Switch te hebben gestaan voor een witte 32gb en al een paar weken dit forum volgend komt de volgende vraag bij me op: meerdere mensen - meestal op de hoogte gebracht door verkopers - lijken te suggereren dat vanaf midden september er meer Iphones beschikbaar komen, maar hoe zeker kunnen we daar van zijn? Het lijkt er namelijk ook op dat de verkopers die dit nieuws verspreiden net zo in het duister tasten als wijzelf en ze zijn ook niet te beroerd om opeens een Iphone ergens vandaan te toveren als het met een abonnement samen gaat.
Met andere woorden: harde feiten of zoethoudertjes?

Zaspino
Eerst werd er gezegd dat er medio augustus meer (of grotere) leveringen zouden komen, dus ik ga me niet blindstaren op dit soort geruchten.
  #352  
Oud 05-09-09, 15:55
wrc1 wrc1 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 53
Standaard

als ik dat hier allemaal lees over de iphone 3GS dan had ik eerlijk gezegd al geen zin meer om er 1 te bestellen. 'k was best tevreden over de 3G dat ik had maar het traag opstarten van sommige apps stak me tegen.

Daarom besloten om een nieuwe iphone te bestellen. Had al rekening gehouden met een lange levertijd ! Op maandag 31 augustus een mail verzonden naar een mobistar winkel hier in de buurt met de vraag of ze een iphone 3GS hadden. Nog geen 5 minuten later antwoord dat ze geen hadden maar er wel 1 konden bestellen voor mij.

Vlug een reactie verzonden dat ze 1 mochten bestellen (en dit allemaal via mail).

Tot mijn grote verbazing Vrijdag 4 september (lees goed amper 5 dagen na mijn bestelling ) kreeg ik een mail van de mobistar shop met de melding dat mijn Iphone binnen was en er om mocht.

'k ben nu een trotse bezitter van de 3GS en moest amper 5 dagen wachten !!! als ik hier lees wat voor een levertijden er zijn dan stel ik mij de vraag hoe het komt dat mijn mobistar shop kan leveren na 5 dagen en anderen moeten hier maanden wachten.

Oh ja nog vlug meedelen dat ik praat over mobistar shop Diksmuide, waar ik dus heel goed geholpen ben !

Nu vlug mijn profiel aanpassen hier op het forum
  #353  
Oud 05-09-09, 16:03
Tackleberry Tackleberry is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrc1 Bekijk bericht
Op maandag 31 augustus een mail verzonden naar een mobistar winkel hier in de buurt met de vraag of ze een iphone 3GS hadden. Nog geen 5 minuten later antwoord dat ze geen hadden maar er wel 1 konden bestellen voor mij.

[..]

Tot mijn grote verbazing Vrijdag 4 september (lees goed amper 5 dagen na mijn bestelling ) kreeg ik een mail van de mobistar shop met de melding dat mijn Iphone binnen was en er om mocht.
Dat is ook juist het 'frustrerende'... Er zit totaal geen logica of structuur in de leveringen naar Mobistar. Mijn iPhone staat in bestelling sinds 31 juli, maar er zullen vast nog mensen zijn die hun telefoon nog eerder hadden bestel bij Mobistar en er nog steeds op wachten... En dan laat ik nog alle Switch en overige zaken buiten beschouwing...
  #354  
Oud 05-09-09, 16:50
Zaspino Zaspino is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrc1 Bekijk bericht
Op maandag 31 augustus een mail verzonden naar een mobistar winkel hier in de buurt met de vraag of ze een iphone 3GS hadden. Nog geen 5 minuten later antwoord dat ze geen hadden maar er wel 1 konden bestellen voor mij.
[...]
Tot mijn grote verbazing Vrijdag 4 september (lees goed amper 5 dagen na mijn bestelling ) kreeg ik een mail van de mobistar shop met de melding dat mijn Iphone binnen was en er om mocht.
Dit is toch niet te geloven?! Iemand heeft voor mij besteld bij Switch half juli, ervan uitgaande dat - aangezien het een apple premium winkel betreft - het wel goed zou komen etc. Dat Switch moest wachten op leveringen van Mobistar had ik na een tijdje al begrepen, maar nu gaat het echt te ver.

Natuurlijk zijn dit een beetje de uitzonderingen - binnen vijf dagen - want ook veel mobistar winkels in de grote steden hebben vrij grote wachtlijsten, maar dat het allesbehalve een juiste gang van zaken is, moge evident zijn.
Ik woon in Nederland dus ik kan niet echt makkelijk rondbellen en reizen in België, maar er moet toch een consumentenbond in België zijn die hier iets aan kan doen?

Met name Switch lijkt een vreemd spel te spelen: aan het begin zeggen dat het drie weken kan duren, 100 euro voorschot laten betalen door de klant die dan vervolgens volledig afhankelijk van Switch is. Kan niet iemand contact krijgen met iemand op een iets hoger niveau bij Switch? Wat betekent het dat Switch laat weten op dit moment geen Iphones meer te verkopen? Dat de bestellingen die geplaatst zijn ook on-hold zijn? Krijgt Switch überhaupt nog wel Iphones binnen? Als Switch echt afhankelijk is van de grillen van Mobistar en er daar ook nog grote wachtlijsten zijn, kan het nog veel langer duren!!

Het lijkt erop dat Switch dit aan haar klanten had kunnen laten weten of ze tenminste had kunnen waarschuwen, maar dat tegen beter weten in niet heeft gedaan. Als Switch het niet had kunnen weten, ligt de verantwoordelijkheid voor deze chaos bij Mobistar. Hoewel Apple natuurlijk een zeer machtige positie heeft en weet hoe ze de markt moet bespelen, heb ik niet het idee dat Apple verantwoordelijk is, want Mobistar is degene die bij Apple een hoeveelheid bestelt en als dit te weinig blijkt te zijn, ligt de fout bij het inkoopbeleid van Mobistar.
Maar ach, ik heb nooit echt verstand gehad van handel Iemand anders heeft hier waarschijnlijk een betere kijk op. Is er dus een goede analyse te geven?

Hopeloze situatie lijkt het te worden inmiddels...

Zaspino

Laatst gewijzigd door Zaspino; 05-09-09 om 16:53.
  #355  
Oud 05-09-09, 20:57
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Hallo,

Ik ben de afgelopen week de Mobistar winkels aan de belgische kust afgegaan.
De eerste paar waren al meteen "Sorry, geen iPhones! Weten niet wanneer ze geleverd gaan worden."

We hadden ook een dag Oostende gepland. Hier liggen ook 2 Mobistar winkels. Dus met de gedachten dat we wel te horen kregen dat ze er geen meer hadden reageerde de vriendelijke meneer daar dat hij er toevallig nog 1 had. En heel toevallig een witte 3 GS - 16GB. Deze heb ik dus meteen gekocht. Ze keken een beetje raar naar me toen ik het geld contant uit mijn beurs haalde. Die had ik dus binnen! En het model dat ik wilde hebben!

Omdat mijn vriendin ook een witte 3GS iPhone 16GB wilde zijn we dus maar naar de volgende Mobistar winkel gegaan. Hier echter geen succes. Voorlopig geen levering meer zei de verkoopster.

Ook nog bij Switch in Oostende gaan vragen. Deze meneer vertelde ons dat er voorlopig geen bestellingen en/of reserveringen meer gedaan worden. Hierna toch een beetje de hoop opgegeven voor Oostende.

Na een tijd wandelen door Oostende besloten we om nog even te vragen bij Mediamarkt aldaar (na het zien van een reclamezuil). En heel toevallig had de verkoopster een witte 3GS - 32GB beschikbaar. Mijn vriendin mij gelijk gebeld (zat in de auto te wachten met de kids) of ze die moest pakken. Heb ik maar gezegd dat ik die dan wel zou nemen. Dus ik (wij) heb(ben) volgens mij erg veel geluk gehad dat ik (wij) 2 iPhones heb kunnen vinden!

Inmiddels beide toestellen succesvol geactiveerd en ingesteld voor internet via Vodafone. Werkt super!!!

Dus vooral niet op blijven geven! Dat was ook mijn motto.
  #356  
Oud 05-09-09, 21:49
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wrc1 Bekijk bericht
als ik dat hier allemaal lees over de iphone 3GS dan had ik eerlijk gezegd al geen zin meer om er 1 te bestellen. 'k was best tevreden over de 3G dat ik had maar het traag opstarten van sommige apps stak me tegen.

Daarom besloten om een nieuwe iphone te bestellen. Had al rekening gehouden met een lange levertijd ! Op maandag 31 augustus een mail verzonden naar een mobistar winkel hier in de buurt met de vraag of ze een iphone 3GS hadden. Nog geen 5 minuten later antwoord dat ze geen hadden maar er wel 1 konden bestellen voor mij.

Vlug een reactie verzonden dat ze 1 mochten bestellen (en dit allemaal via mail).

Tot mijn grote verbazing Vrijdag 4 september (lees goed amper 5 dagen na mijn bestelling ) kreeg ik een mail van de mobistar shop met de melding dat mijn Iphone binnen was en er om mocht.

'k ben nu een trotse bezitter van de 3GS en moest amper 5 dagen wachten !!! als ik hier lees wat voor een levertijden er zijn dan stel ik mij de vraag hoe het komt dat mijn mobistar shop kan leveren na 5 dagen en anderen moeten hier maanden wachten.

Oh ja nog vlug meedelen dat ik praat over mobistar shop Diksmuide, waar ik dus heel goed geholpen ben !

Nu vlug mijn profiel aanpassen hier op het forum
Je hebt het over een mail gestuurd naar een mobistar winkel, welke winkel is dat en wat is het mailadres?
  #357  
Oud 05-09-09, 21:51
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

als je de post tot op het einde leest dan wist je om welke shop het ging
  #358  
Oud 05-09-09, 22:09
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parathion Bekijk bericht
als je de post tot op het einde leest dan wist je om welke shop het ging
Ja inderdaad, ik had er overheen gekeken.
  #359  
Oud 06-09-09, 14:26
wrc1 wrc1 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 53
Standaard

via dit email adres : mcd@GSI.BE
  #360  
Oud 06-09-09, 14:34
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

OK, bedankt.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 19:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 iScorpio Orange 969 18-08-09 08:30
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 wvy Orange 979 19-07-09 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.