//

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3

Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door FMJ en ten tweede omdat ik me TO-TAAL niet kan vinden in de manier waarop het bemachtigen van een iPhone gaat. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #321  
Oud 03-09-09, 12:59
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMJ Bekijk bericht
en ten tweede omdat ik me TO-TAAL niet kan vinden in de manier waarop het bemachtigen van een iPhone gaat. En dan bedoel ik Apple die de arrogantie heeft om iedereen aan het lijntje te houden (zowel klanten als winkels) en er vervolgens nog mee weg komen ook, verkopers die op verschillende manieren misbruik maken van hun machtspositie in de vraag naar de iPhone en de belachelijk lange wachttijden.
Apple heeft daar niets mee te maken. Het is Mobistar die onvoldoende iPhones vraagt aan Apple en ze dan nog eens zeer amateuristisch verdeelt over alle winkels. En dit alles om het aantal verkochte toestellen te beperken in afwachting van de nieuwe wet op koppelverkoop... Moest Mobistar zonder restricties massaal iPhones vragen en leveren, zou iedereen op dit forum al eentje hebben en zouden er geen "slimme" verkopers zijn die slapend rijk worden van hun handeltjes.

Ikzelf ben 24e op de wachtlijst en zou nog een maand of twee moeten wachten... dat is technisch gezien gewoon niet mogelijk tenzij er iemand de aanvoer van iPhones blokkeert!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 03-09-09, 13:00
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Mobistar handeltje begint te stinken zeker met €50 transportkosten etc...
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #323  
Oud 03-09-09, 13:02
ilse85's schermafbeelding
ilse85 ilse85 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 64
Standaard

Nou volgens mij heeft nokia wel mazzel op deze manier heb al van meer mensen gehoord die toch maar voor de nokia gaan omdat ze zolang op een iphone moeten wachten.
  #324  
Oud 03-09-09, 13:15
don09 don09 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoi, heb op 31 juli 2009 mijn Iphone 16g besteld bij Mobistar te hasselt, twee weken gelden gebeld en uiteindelijk te horen gekregen dat ik op nr 5 zou staan, dat ze ongeveer 4 exemplaren per type krijgen per week. Nu inmiddels 2 weken verder zou je zeggen dat ik aan de beurt zou zijn, heb nog niks gehoord. Heeft iemand van jullie deze week van hasselt al iets gehoord?
  #325  
Oud 03-09-09, 13:23
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendirk Bekijk bericht
Mobistar handeltje begint te stinken zeker met €50 transportkosten etc...
Dat zijn de individuele verkopers die dit op eigen houtje doen, om nog wat extra uit onze zakken te slaan. Dit is puur voor hun, en niet voor mobistar. Die bedragen staan zelfs niet gefactureerd!!

enige wat je er tegen kan doen is reclameren bij mobistar. en er daar geen kopen, maaja als je gedult op is betaal je graag 50 extra of niet?
  #326  
Oud 03-09-09, 14:00
FMJ FMJ is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier 13Bturbo Bekijk bericht
Bedankt.
Ik heb een 16GB zwart op 13 juli besteld.
Geen idee op welke plaats ik sta, doen ze in Wijnegem geen uitspraken over.
Ik had hem op 12 juli besteld, dus dan zul je wel redelijk hoog, zo niet bovenaan staan nu...
  #327  
Oud 03-09-09, 14:08
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Ik heb er een besteld een maand geleden bij Krefel in Turnhout, zal morgen of zaterdag eens kijken ben dan toch in de buurt.

Anders even een rondje in Brussel zatedag.
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3

Laatst gewijzigd door macmichel; 03-09-09 om 14:14.
  #328  
Oud 03-09-09, 14:11
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matisse Bekijk bericht
Apple heeft daar niets mee te maken. Het is Mobistar die onvoldoende iPhones vraagt aan Apple en ze dan nog eens zeer amateuristisch verdeelt over alle winkels. En dit alles om het aantal verkochte toestellen te beperken in afwachting van de nieuwe wet op koppelverkoop... Moest Mobistar zonder restricties massaal iPhones vragen en leveren, zou iedereen op dit forum al eentje hebben en zouden er geen "slimme" verkopers zijn die slapend rijk worden van hun handeltjes.

Ikzelf ben 24e op de wachtlijst en zou nog een maand of twee moeten wachten... dat is technisch gezien gewoon niet mogelijk tenzij er iemand de aanvoer van iPhones blokkeert!
Hoe weet je dat mobisnert er niet voldoende besteld?
  #329  
Oud 03-09-09, 14:55
abacab81 abacab81 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: aalst
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matisse Bekijk bericht
Apple heeft daar niets mee te maken. Het is Mobistar die onvoldoende iPhones vraagt aan Apple en ze dan nog eens zeer amateuristisch verdeelt over alle winkels. En dit alles om het aantal verkochte toestellen te beperken in afwachting van de nieuwe wet op koppelverkoop... Moest Mobistar zonder restricties massaal iPhones vragen en leveren, zou iedereen op dit forum al eentje hebben en zouden er geen "slimme" verkopers zijn die slapend rijk worden van hun handeltjes.

Ikzelf ben 24e op de wachtlijst en zou nog een maand of twee moeten wachten... dat is technisch gezien gewoon niet mogelijk tenzij er iemand de aanvoer van iPhones blokkeert!
Het statement dat Apple de vraag niet zou aankunnen houdt geen steek. Waarom liggen de winkels hier in België wel vol met iPodTouches en géén iPhones? Je zal eens zien volgende week als de nieuwe iPodTouch uitkomt. Die zal overal direct beschikbaar zijn. En nu eerlijk... Wat is het verschil met een iPhone? De micro en luidspreker. Dus daaraan zal het niet liggen. Het probleem ligt dus wel degelijk bij Mobistar.
  #330  
Oud 03-09-09, 14:56
abacab81 abacab81 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: aalst
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
Hoe weet je dat mobisnert er niet voldoende besteld?
Zie hieronder
  #331  
Oud 03-09-09, 15:21
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Waaronder ?
  #332  
Oud 03-09-09, 15:27
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ben vd week in de AppleStore in Tilburg geweest.
Daar zeiden ze dat Apple pas gaat produceren als er een bestelling is...Dus niks van te voren....Tja weenie of het waar is mja dat verklaart wel een hoop
Wel lomp trouwens als Apple echt zo werk, want ze weten toch dat er f*cking veel vraag naar is...
  #333  
Oud 03-09-09, 16:22
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard true story

ik heb mij laten registreren bij mobistar winkel in de buurt, en stond 12de op de wachtlijst bij de lancering.

helaas was er geen iphone 32gb wit leverbaar toen.

deze zomer had ik een bij-job, waardoor ik niet in de buurt kwam van die mobistar winkel.
terug aan het werk 3w geleden, ging ik de maandag avond eens langs bij mobistar. Even vragen hoe de stand van zaken was. Uitgelegd dat ik zeker bij de eerste 15 stond, en vond het raar dat ik na 2m wachten, zelfs geen telefoontje gehad had.. Jah, ok die witte 32gb's waren moeilijk te verkrijgen, daarmee mss.

Antwoordt dat juffertje, oh dat is raar, we hebben al veel mensen ingelicht en berichten verstuurd. ik zal dit even controlleren voor u... Kijkt in de lijst, bizar, u zit hier niet tussen meneer.. Ik zeg, dat meen je nou niet, 2m voor niets wachten, en weer helemaal van nul beginnen, godverd*mme.

Zegt het juffertje terug, weet je wat, ik zal je met "spoed" voorrang geven.. Ohja, ik had ergens een mail van mobistar binnen zei ze ook, met daarin de levering voor deze week. Ze kon mij gewoon het aantal geven, maar geen exacte leverdatum (behalve dat het in DIE week ging zijn) ok zeg ik, weekje langer wachten of niet, kan er wel bij nu ;-)

De volgende dag, om 11hr, (net gedaan met voetballen) gaat mijn telefoon, neem op, goeiedag, mobistar hier, uw iphone ligt klaar, bent u nog geintresseerd?! Jah hoor, ik kom er zo om! En om 12hr had ik ze in mijn handen...

Na 2m vloeken en doen op mijn samsung e-250 reserve telefoon, eindelijk een witte 32gb - jailbroken - gps fully ops - oohhhh wonderfull...

mss kan iemand mijn verhaal gebruiken om hetzelfde te "proberen"?! wie weet pakt het wel.
Ik geef wel zelf toe, geen enkel woord in deze tekst is gelogen, het is zo verlopen.. de maandag lachtten mijn collega's nog met mij, van "oh nog steeds geen iphone???" de dinsdag had ik hem op zak!
  #334  
Oud 03-09-09, 17:19
don09 don09 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Nou dan hoop ik maar dat de verwachte leverdatum 31 aug 09 (volgens aanbetalingsrekening) DEZE week wordt want je kunt ook niet naar Mobistar mailen of anderszins en als je belt worden ze kwaad (dat is ook begrijpelijk. Dus als morgen nog niks gehoord heb ga ik zaterdag a.s. een kijkje nemen bij Mobistar te Hasselt.
  #335  
Oud 03-09-09, 21:56
DrPhil DrPhil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ben vd week in de AppleStore in Tilburg geweest.
Daar zeiden ze dat Apple pas gaat produceren als er een bestelling is...Dus niks van te voren....Tja weenie of het waar is mja dat verklaart wel een hoop
Wel lomp trouwens als Apple echt zo werk, want ze weten toch dat er f*cking veel vraag naar is...
Tsja, wat de verkoper waarschijnlijk bedoeld is dat steeds meer bedrijven met het 'Just in Time'-principe werken. Dell is daar ook een goed voorbeeld van. Opslag/voorraad houden kost immers ook geld.

Ik denk dat we de problemen moeten zoeken in een combinatie of deel van onderstaande factoren?
1) De productielijn is al dermate opgeschaald, maar kan de vraag niet aan. Het is niet rendabel om capaciteit acht maal zo groot te maken als straks de vraag plots weer inklapt.
2) De verschillende componenten van de iphone (geheugen, displays?) zijn niet beschikbaar.
3) Mobistar heeft haar distributie en voorraadinformatie van winkels niet op orde.
4) Mobistar is een te kleine speler op de wereldmarkt of heeft een slecht contract met Apple omtrent de levering (prio's) van levering.
  #336  
Oud 03-09-09, 22:01
pietjebel pietjebel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Het wordt steeds gekker, ik heb een mail naar Mobistar hoofdkantoor gestuurd met de vraag waar en hoe ik een iPhone 3Gs kan bestellen. Zie het antwoord, da's echt lachen, gieren, brulle.


Beste klant,


Mobistar mag de toestellen enkel verkopen voor de Belgische markt en bijgevolg kan u ze alleen met een Belgische simkaart gebruiken.

De i-phone wordt enkel verkocht via de mobistar centers, u neemt best vooraf telefonisch contact op met het verkooppunt Mobistar > Verkooppunten . Zij zullen u ook verwittigen als u het toestel mag komen afhalen.




Hebt u nog vragen? Aarzel niet onze klantendienst te contacteren op het gratis nummer 5000 vanaf uw Mobistar gsm of betalend vanaf elke andere lijn op het nummer 0495 95 95 00.

Met vriendelijke groeten,

Mobistar Customer Services
  #337  
Oud 03-09-09, 22:49
Boris1991 Boris1991 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard hoe lang wacht jij al op je iPhone 3gs uit belgie??

Beste mensen,

ik heb vandaag een reservering gedaan bij Krefel in België voor een iPhone 3GS 32 GB.
zoals iedereen al weet is het zeeeeer moeilijk een 1 te vinden in belgische winkels (waarom snap ik niet, ze kunnen toch gewoon sneller produceren?? is toch robots allemaal)
er stonden 8 mensen voor mij op de wachtlijst wat niet echt veel is, maar krefel had al 3 weken geen levering meer binnengekregen......
ik hoop dat ik niet lang hoef te wachten.
mijn bedoeling was dat iedereen die een reservering heeft lopen hier even post hoe lang die al loopt en welk type iphone (wel 3GS hè)
of als je er al 1 hebt hoe je dat hebt gedaan (wel uit belgie hè,krefel mobistar, media markt enz)
ik ben benieuwd of we er wat wijzer van kunnen worden

laat je horen!
mvg. Boris
  #338  
Oud 03-09-09, 22:59
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrPhil Bekijk bericht
Tsja, wat de verkoper waarschijnlijk bedoeld is dat steeds meer bedrijven met het 'Just in Time'-principe werken. Dell is daar ook een goed voorbeeld van. Opslag/voorraad houden kost immers ook geld.

Ik denk dat we de problemen moeten zoeken in een combinatie of deel van onderstaande factoren?
1) De productielijn is al dermate opgeschaald, maar kan de vraag niet aan. Het is niet rendabel om capaciteit acht maal zo groot te maken als straks de vraag plots weer inklapt.
2) De verschillende componenten van de iphone (geheugen, displays?) zijn niet beschikbaar.
3) Mobistar heeft haar distributie en voorraadinformatie van winkels niet op orde.
4) Mobistar is een te kleine speler op de wereldmarkt of heeft een slecht contract met Apple omtrent de levering (prio's) van levering.
- via via 2 weken geleden een iphone 3GS 32GB zwart bij mobistar spa besteld. was begin deze week in huis.

- idem een bestelling via applestore italië: was binnen 7 dagen in huis.

ik heb toch sterk het idee dat mobistar een beetje moeitje heeft met hollandse klanten. komt waarschijnlijk omdat ze gestoord worden van alle telefoontjes
  #339  
Oud 03-09-09, 23:01
DrPhil DrPhil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
ik heb toch sterk het idee dat mobistar een beetje moeitje heeft met hollandse klanten. komt waarschijnlijk omdat ze gestoord worden van alle telefoontjes
Zit er geen marge op de telefoons dan?

Het is wel bijzonder om te zien dat de iphone 3gs ook al weken niet bestelbaar zijn via de mobistar.be-site.
  #340  
Oud 03-09-09, 23:11
DrPhil DrPhil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 67
Standaard

----------

Laatst gewijzigd door DrPhil; 03-09-09 om 23:19. Reden: Wrong topic
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 iScorpio Koopinformatie België 309 17-05-10 20:40
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 iScorpio Orange 969 18-08-09 09:30
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 wvy Orange 979 19-07-09 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.