//

Geld verdwijnt

Geld verdwijnt discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi all, Ik heb vorige week een iphone 3G 8gb gekocht. Dus ik ben redelijk nieuw in het iphone wereldje. Ik vind het een geweldig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-09-09, 19:09
CowBeast CowBeast is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Question Geld verdwijnt

Hi all,

Ik heb vorige week een iphone 3G 8gb gekocht. Dus ik ben redelijk nieuw in het iphone wereldje. Ik vind het een geweldig toestel!
Ik heb een prepaid service bij mobistar, ik heb er bewust voor gekozen om geen abbo te nemen omdat het dan heel snel uit te hand loopt. Ik ben te slotte ook nog student dus ik probeer mij gsm kosten een beetje te beperken.
Ik heb wel iets eigennaardigs voor.
Vorige week was op 2 dagen mijn 'belwaarde' van 15 € voledig op, en ik had maar enkele keren gebeld en alles was binnenlands. Toen heb ik wat rondgekeken op het forum en zag ik dat je best bepaald service uit zet om wat te besparen. Ik heb bij mijn weten de meeste servicen uit gezet (3G, dataroaming)
En ik hoopte dat het zou stoppen. Maar helaas, 2 dagen terug heb ik opnieuw herladen, en nu heb ik maar 12 € meer op men kaart staan (van de 15) terwijl ik zelf enkel gebeld ben. (Mijn sms'sen zijn gratis)
Weet iemand hoe dat zou komen? Ik vind het niet zo prettig dat mij belwaarde zomaar in het niets verdwijnt.
Ik maak enkel gebruik van een Wi-Fi verbinding als er één is. (op school of thuis) nergens anders.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-09, 19:14
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Waarschijnlijk maakt je iPhone zonder dat je het weet verbinding. Wat staat er ingesteld bij Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk ? Wil je er zeker van zijn dat je iPhone geen verbinding maakt dan kan je onder Mobiele data foutieve gegevens invoeren (willekeurige apn, gebruikersnaam en wachtwoord dus).

Helpt dat niet dan kan je dmv een jailbreak SbSettings downloaden uit Cydia, daarmee kan je GPRS, EDGE en 3G uitschakelen en dan ben je ook echt zeker dat het uit is.
Tot slot is een iPhone een smartphone en die zijn bedoeld voor surfen op het internet Het is dus niet zo slim om geen internet abo af te sluiten. Waarschijnlijk is een abonnement te duur, maar dan kan je overstappen naar Mobile Vikings, dat is prepaid en daarbij krijg je 1GB gratis internet per maand + 1000 SMS'en voor 15 euro Meer over MV vind je zeker en vast via de zoekfunctie van dit forum of via Google.
  #3  
Oud 27-09-09, 19:46
CowBeast CowBeast is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Bij algemeen > netwerk > mobiel datanetwerk staat geen gebruikersnaam of paswoord. Dus zou me verwonderen dat hij dan kan inloggen...

Wat jij zegt over mobile vikings... is dat een nederlandse operator? of een belgische?
  #4  
Oud 27-09-09, 19:48
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Mobile Vikings:

https://forum.iculture.nl/f18/i...Mobile+Vikings
Mobile Vikings

Even zoeken dus En zoals ik al zei: vul daar eens verkeerde instellingen in (verzin iets) dan zal je iPhone zeker en vast geen verbinding meer maken.
  #5  
Oud 27-09-09, 20:17
CowBeast CowBeast is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Ok, ik heb de APN verwijderd. Nu staat er niks.

even een vraagje ter zeide. Bovenaan naast 'mobistar' (in de linker bovenhoek) staat er een 'E'. Wat wilt dit zeggen? Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
  #6  
Oud 27-09-09, 21:17
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CowBeast Bekijk bericht
Ok, ik heb de APN verwijderd. Nu staat er niks.

even een vraagje ter zeide. Bovenaan naast 'mobistar' (in de linker bovenhoek) staat er een 'E'. Wat wilt dit zeggen? Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
E = edge, iets wat mobistar overal heeft. als er 3G is komt daar 3G te staan. gewoon zien dat er in het vakje apn, niets staat. dan kan hij geen connectie maken.
  #7  
Oud 27-09-09, 22:00
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Denk gewoon als je je iPhone niet hebt gejailbreakt je 3G wel uit kan zetten maar dat de iPhone via Edge altijd verbinding met internet aan laat staan.. Dit kan je bij mijn weten idd alleen uitzetten met SBSettings bvb(jailbreak)..
  #8  
Oud 27-09-09, 22:02
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Denk gewoon als je je iPhone niet hebt gejailbreakt je 3G wel uit kan zetten maar dat de iPhone via Edge altijd verbinding met internet aan laat staan.. Dit kan je bij mijn weten idd alleen uitzetten met SBSettings bvb(jailbreak)..
Inderdaad, of door gewoon helemaal foutieve dingen in te vullen.
De beste optie is trouwens Mobile Vikings. Dan kan je echt genieten van alle functies van je iPhone
  #9  
Oud 28-09-09, 14:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik snap het ergens niet goed hoe dit steeds kan en dan nog mee de iphone?
Ik heb hier nu ook mobistar en heb ook MV en nog nooit tegen gekomen?
Alleen met een htc tytn 2 mee proximus ben ik dit wel tegen gekomen,de tijd bleef verder lopen en ik had niet afgesloten en een geluk ik het nog eens gecontroleerd had of ik had ook een forse rekening.

Ik houd dit regelmatig in de gaten via instellingen en dan gebruik nemen en daar kan je alles volgen en bij mij loopt het allesins niet verder nu,ik verbruik alleen maar als ik op een site ofzo klik en dan de pagina uiteraard laad.
  #10  
Oud 28-09-09, 21:53
kjellmehuys kjellmehuys is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

hey , ik zit met een gelijk aardig probleem .
ik wil enkel data over Wi-Fi dus geen 3 g en geen edge .
ik wil wel kunnen blijven mmsen .
ik heb in de winkel 3g specifiek niet laten activeren .
maar ik zie edge logo staan . maar internet is niet beschikbaar .
bij vpn andere waarden ingegeven .
ik vraag me nu af of ik edge netwerk gebruik voor eventueel verborgen programmas of die draaien op de achtergrond .dat ik ook niet zoals een vriend een rekening krijg van 1700 euro .
mvg kjell
  #11  
Oud 29-09-09, 00:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb nu ook 3g en datt staat altijd aan nu en ik verbruik alleen maar data als ik bv youtube bekijk naar een filmpje of tv kijk nu en dat zuipt wel en/of ik ik gewoon naar sites surf.Om tv te stoppen duw ik gewoon zoals je bij youtube clipjes stop zet en ook al staat dus bij mij 3g aan,bij mij loopt de data niet verder.

Ik zou wel eens graag weten door wat bij sommige mensen het blijft verder verbruiken?
  #12  
Oud 29-09-09, 17:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjellmehuys Bekijk bericht
hey , ik zit met een gelijk aardig probleem .
ik wil enkel data over Wi-Fi dus geen 3 g en geen edge .
ik wil wel kunnen blijven mmsen .
ik heb in de winkel 3g specifiek niet laten activeren .
maar ik zie edge logo staan . maar internet is niet beschikbaar .
bij vpn andere waarden ingegeven .
ik vraag me nu af of ik edge netwerk gebruik voor eventueel verborgen programmas of die draaien op de achtergrond .dat ik ook niet zoals een vriend een rekening krijg van 1700 euro .
mvg kjell
Als je de melding krijgt dat internet niet beschikbaar is zal je niet op het internet geraken Je zal dus ook geen kosten maken. Op dat moment moet je niet letten op de E die daar staat, die staat daar dus voor niets.
En zoals ik al zei hierboven: waarom wordt je geen MV? Dan kan je alle mogelijkheden van je telefoon optimaal benutten.
  #13  
Oud 29-09-09, 19:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Als je de melding krijgt dat internet niet beschikbaar is zal je niet op het internet geraken Je zal dus ook geen kosten maken. Op dat moment moet je niet letten op de E die daar staat, die staat daar dus voor niets.
En zoals ik al zei hierboven: waarom wordt je geen MV? Dan kan je alle mogelijkheden van je telefoon optimaal benutten.
Het is te zien he wat je wil;als mense tv willen kijken zoals mij nu mee mobistar via 3G naar bv één,ketnet/canvas,vtm en 4 eurosporten enz...Dan zit je het beste met mobistar nu.
MV heeft voorlopig nog geen 3G he en ze gaan maar met mondjes maat mee beginnen dit jaar.
Mobistar heeft er nu ook voor gezorgd er op mijn werk 3G is en ondanks ik edge niet slecht vind is dit toch wel echt pakken beter zenne,zo snel surfen,win je veel tijd en moeite mee.

Maar ik heb MV als 2de nr gehouden en de reden daarvoor is;als mobistar plat ligt mee hun internet ofzo dan kan ik overschakelen naar MV .Das het grote voordeel ook aan MV.
  #14  
Oud 29-09-09, 19:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Het is te zien he wat je wil;als mense tv willen kijken zoals mij nu mee mobistar via 3G naar bv één,ketnet/canvas,vtm en 4 eurosporten enz...Dan zit je het beste met mobistar nu.
MV heeft voorlopig nog geen 3G he en ze gaan maar met mondjes maat mee beginnen dit jaar.
Mobistar heeft er nu ook voor gezorgd er op mijn werk 3G is en ondanks ik edge niet slecht vind is dit toch wel echt pakken beter zenne,zo snel surfen,win je veel tijd en moeite mee.

Maar ik heb MV als 2de nr gehouden en de reden daarvoor is;als mobistar plat ligt mee hun internet ofzo dan kan ik overschakelen naar MV .Das het grote voordeel ook aan MV.
Ben ik volledig akkoord mee, maar kjellmehuys geeft aan dat ze 3G laten deactiveren heeft in de winkel. Ik veronderstel doordat het te duur was, dan is MV de beste oplossing. Wil je echter meer en sneller dan kan je beter Mobistar of Proximus worden
  #15  
Oud 29-09-09, 23:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ben ik volledig akkoord mee, maar kjellmehuys geeft aan dat ze 3G laten deactiveren heeft in de winkel. Ik veronderstel doordat het te duur was, dan is MV de beste oplossing. Wil je echter meer en sneller dan kan je beter Mobistar of Proximus worden
Maar over MV geen kwaad woord uiteraard,zeer goeie service daar.
  #16  
Oud 30-09-09, 01:55
Kasatka Kasatka is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Mijn geld verdwijnt ook altijd ...

Iemand tips?
  #17  
Oud 30-09-09, 02:23
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ikzelf heb ook pre-paid Mobistar en ik heb hier geen probleem mee, zelfs niet als ik 3G op heb staan, maar als dat op staat is het bereik van het netwerk een stuk minder, dus die staat gewoon uit.
Ik heb regelmatig naast de indicator van het bereik een "E" staan, dit doet niets aan je belwaarde die je hebt.

Onder Instellingen-Algemeen-Netwerk zetj e 3G uit, ook dataroaming. Onder Mobiel datanetwerk kan je zien dat je niet over een gebruikersnaam of wachtwoord beschikt, dus daar kan het probleem ook al niet zitten. VPN moet uitgeschakeld of niet geconfigureerd zijn en dat is het zowat om NIET op het mobiele netwerk te surfen.

Nu gaat het belachelijk klinken, maar krijgen jullie soms geen berichten met je kan dit winnen als je deze vraag beantwoordt? Als dat het geval is, dan ben je ingeschreven in zo'n SMS dienst die voor elk bericht 1,5 tot 2,5€ aanrekend, ook diegene die je ontvangt betaal je. Dus 3 berichten per dag en je belwaarde van 15€ is op twee dagen volledig op.
  #18  
Oud 30-09-09, 03:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Ikzelf heb ook pre-paid Mobistar en ik heb hier geen probleem mee, zelfs niet als ik 3G op heb staan, maar als dat op staat is het bereik van het netwerk een stuk minder, dus die staat gewoon uit.
Ik heb regelmatig naast de indicator van het bereik een "E" staan, dit doet niets aan je belwaarde die je hebt.

Onder Instellingen-Algemeen-Netwerk zetj e 3G uit, ook dataroaming. Onder Mobiel datanetwerk kan je zien dat je niet over een gebruikersnaam of wachtwoord beschikt, dus daar kan het probleem ook al niet zitten. VPN moet uitgeschakeld of niet geconfigureerd zijn en dat is het zowat om NIET op het mobiele netwerk te surfen.

Nu gaat het belachelijk klinken, maar krijgen jullie soms geen berichten met je kan dit winnen als je deze vraag beantwoordt? Als dat het geval is, dan ben je ingeschreven in zo'n SMS dienst die voor elk bericht 1,5 tot 2,5€ aanrekend, ook diegene die je ontvangt betaal je. Dus 3 berichten per dag en je belwaarde van 15€ is op twee dagen volledig op.
Als je 3G aanzet dan moet je eventjes wachten;bij mij hebik soms bv effe geen service meer maar na enkele seconden wachten komt het er dan op 3G en meestal ook vol bereik (uiteraard moet er op die plaats 3g zijn).Bij mij staat 3g constant aan en geen probleem mee het bereik,volle bak op mijn werk.
Ik heb een abo bij mobistar en ik heb geen problemen met mijn data.Ik verbruik alleen maar als ik een filmpje dowload zoals youtube of mails stuur en ontvang en als ik naar sites surf of tv kijk maar zolang ik niks doe of nergens op klik of tik loopt de data allesins niet verder bij mij en zo moet het ook.

Dat van die smsen die je krijgt is waarschijnlijk je toch ergens mss per ongeluk hebt ja geklikt ofzo want normaal gezien kan dit niet.Als je die smsen krijgt moet je naar de nummer kijken en dan eens bij google intypen ofzo en dan ga je mss teweten komen vanwaar het afkomstig is,dan kan je normaal gezien een sms sturen met bv STOP 4488 en dan is het probleem opgelost (normaal gezien toch).de nr die ik geef is maar als voorbeeldje die ik geef.

Staat de naam er toevallig ook niet bij?

Anders moet je het eens doen he;in grote letters dus; STOP en dan naar de nummer sturen van de berichten die je altijd krijgt.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 30-09-09 om 04:00.
  #19  
Oud 14-12-09, 19:11
Tommyx Tommyx is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

ik heb hetzelfde probleem .
Ik heb een iphone 3gs en er verdwijnt elke dag wel zeker 3 euro .
ik heb bij mobiele date alles verandert .
Maar als ik berichten open krijg ik steeds dit ...
Heeft dat er iets met te maken ?
Mobiele datanetwerk
activeren niet mogelijk
u hebt geen abonnement op een
mobiele dataservice

Alvast bedankt .
  #20  
Oud 17-12-09, 14:22
xender xender is offline
• iOS 3.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard

heb vnd ook een mooie telefoonrekening gekregen
En ik gebruik als draadloos Wi-Fi, maar blijkbaar doet die EDGE wel iets.

Ik heb EDGE en Wi-Fi nu uitgezet en draait enkel op 3G.
Als ik het nodig heb zet ik het wel ff aan via SBSettings...


mvg
Jurgen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: app verdwijnt ? defere iTunes 7 23-03-11 21:53
SMS Gesprek verdwijnt nerotje iPhone algemeen 0 03-07-09 23:29
Boven Balk verdwijnt WeirdMano Archief 2 27-06-09 19:03
Muziek: Coverart verdwijnt steeds Thingie Muziek, foto & video 0 16-05-08 20:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.