iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   3G, wat een ontgoocheling.... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/46675-3g-ontgoocheling.html)

kimvb 22-01-10 09:04

moet zeggen ik ben ook overgestapt naar mobistar my 45 for iphone .
als die van mij op 3G staat heb ik soms zelf geen service meer en raakt mijn batt snel leeg wegens het constante zoeken naar het 3g netwerk .
ik heb op mijn iphone de 3G schakelaar uitgezet en nu is het signaal stabiel en moet zeggen merk niet veel verschil met surfen hier bij mij thuis van surfen op EDGE of op 3G denk dat het 3G signaal hier gewoojn niet goed genoeg is

apotheosis 22-01-10 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 407580)
moet zeggen ik ben ook overgestapt naar mobistar my 45 for iphone .
als die van mij op 3G staat heb ik soms zelf geen service meer en raakt mijn batt snel leeg wegens het constante zoeken naar het 3g netwerk .
ik heb op mijn iphone de 3G schakelaar uitgezet en nu is het signaal stabiel en moet zeggen merk niet veel verschil met surfen hier bij mij thuis van surfen op EDGE of op 3G denk dat het 3G signaal hier gewoojn niet goed genoeg is

Ik heb ook mobistar my 45 for iphone nu genomen en heb er geen probleem mee.

En geen verschil in snelheid is dikke leugen; het verschil is wel heel duidelijk.
Je kan dat ook zien door zo'n speedtest app op je iphone te plaatsen,is gratis en dan moet je maar eens met edge doen en meten en nadien met 3G,je zal wel zien het verschil groot is.

Ook als je via mobistar naar bv één of canvas kijkt (wel betalend 0,49cent per uur) dan ga je via edge niet ver mee geraken doordat de snelheid te laag ligt terwijl je met 3G veel beter en minder problemen zal kunnen kijken.

Ik blijf erbij dit een probleem is van de iphone ofzo die er problemen mee heeft als deze moet overschakelen naar 3G ofzo.

ps; bij proximus en andere ga je alvast niet beter zitten zenne,dat gaat nethetzelfde dan geven,wees daar maar zeker van.

pj_316 23-02-10 14:36

Via onderstaande link kan je je netwerkdekking op elk adres in Belgïe controleren:
http://gis.ux.mobistar.be/webgis/jsp...sp?language=nl

Bordyl 04-03-10 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 387507)
Had zijn laatste post niet gelezen. Inderdaad, maar dan nog. Hij krijgt 10000 smsen, ik 1250. Ofwel was dat een typfout van hem. Duidelijkheid graag apotheo :)

Hij had zijn abbo waarschijnlijk in promotie afgesloten, ik heb dat ook gedaan en heb dezelfde gegevens voor die prijs, maar betaal geen extra 2GB, maar 200mb.

Ik heb dus 15 eur per maannd: 65 minuten, 10 000 sms'jes per maand gedurende 2 jaar en tot februari zou ik niets betalen. Daarbij betaal ik nog eens 18 eur voor 200mb, maar ook tot februari was dit maar de helft ervan.

Toch verander ik binnenkort naar een vast iPhone-abbonement van 30 eiro per maand, gezien dit nu goedkoper zal uitkomen nu de promotie niet meer geldt.

kimvb 04-03-10 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 407648)
Ik heb ook mobistar my 45 for iphone nu genomen en heb er geen probleem mee.

En geen verschil in snelheid is dikke leugen; het verschil is wel heel duidelijk.
Je kan dat ook zien door zo'n speedtest app op je iphone te plaatsen,is gratis en dan moet je maar eens met edge doen en meten en nadien met 3G,je zal wel zien het verschil groot is.

Ook als je via mobistar naar bv één of canvas kijkt (wel betalend 0,49cent per uur) dan ga je via edge niet ver mee geraken doordat de snelheid te laag ligt terwijl je met 3G veel beter en minder problemen zal kunnen kijken.

Ik blijf erbij dit een probleem is van de iphone ofzo die er problemen mee heeft als deze moet overschakelen naar 3G ofzo.

ps; bij proximus en andere ga je alvast niet beter zitten zenne,dat gaat nethetzelfde dan geven,wees daar maar zeker van.


even terug reageren dat je zegt dat het een dikke leugen is
ik zeg dan ook hier bij mij THUIS dat ik niet veel verschil merk want de ene keer zit ik op 3G en de andere keer op EDGE dus zoals eerder gezegt vermoed ik dat het 3G signaal hier bij mij THUIS niet sterk genoeg is

apotheosis 07-03-10 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 423270)
even terug reageren dat je zegt dat het een dikke leugen is
ik zeg dan ook hier bij mij THUIS dat ik niet veel verschil merk want de ene keer zit ik op 3G en de andere keer op EDGE dus zoals eerder gezegt vermoed ik dat het 3G signaal hier bij mij THUIS niet sterk genoeg is

Zelfs in centrum van gent gebeurt het zelfs met vol bereik ik opeens op edge val,zeer bizar.

3G is wel een stuk sneller dan edge das gewoon een feit

Aan de andere; ik heb m'n vorige idd in promo aangeschaft maar doordat ik toch wat meer ben beginnen bellen ook kom ik beter uit met my iphone aangezien ik toch maar meestal max 300smsen stuur per maand,dan ben je beter af met hetgeen ik nu heb en kan je nog redelijk wat bellen ook.

Scooter 13-03-10 21:27

Ik ben deze week overgestapt van Proximus naar Mobistar !
Tot nu toe heb ik het mij niet beklaagt en moet ik mijn mening toch wat herzien over de bereikbaarheid van Mobistar in het platteland !
Maar ik hou mij op dit moment een beetje in want ben pas van woensdag overgestapt en wil eerst mijn eerste factuur afwachten .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.