iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Interne Controle iPhone voor doorsturen Dynafix (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/46828-interne-controle-iphone-voor-doorsturen-dynafix.html)

kal_el 26-10-09 13:15

Interne Controle iPhone voor doorsturen Dynafix
 
Weet er iemand of dit klopt dat mobistar eerst en vooral zelf een controle doet van de iPhone voor ze die opsturen naar dynafix?

Een kennis van mij kreeg namelijk telefoon vandaag van mobistar dat ze de telefoon niet willen opsturen naar Dynafix omdat er schade bleek te zijn aan de simtray.

Kennis vroeg dadelijk wat voor schade, maar de medewerker keek ernaar en kon zelf ook geen schade vaststellen.

Ze willen nu dus enkel de telefoon opsturen na ondertekening van een nieuw contract waarin staat dat er schade is aan het toestel.

Aangezien mij het bijzonder vreemd lijkt dat ze de telefoon toch weigeren, ook al zie je de schade niet (medewerker vond maar niet wat voor schade er was aan de simtray) lijkt het mij vreemd dat mobistar de telefoon open mag doen zelf?

Is de job van mobistar niet gewoon opsturen naar dynafix?

truckdiver 26-10-09 13:37

Zo te horen is deze schade niet gezegd bij het inleveren van het toestel en wil mobistar zich veilig stellen voor ze het opsturen.
Zo kan je nadien niet afkomen dat die schade gemaakt is door Mobistar of Dynafix!
Lijkt me normale zaak, al hadden ze het maar moeten zien hadden bij de eerste inontvangstname.

kal_el 26-10-09 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 374624)
Zo te horen is deze schade niet gezegd bij het inleveren van het toestel en wil mobistar zich veilig stellen voor ze het opsturen.
Zo kan je nadien niet afkomen dat die schade gemaakt is door Mobistar of Dynafix!
Lijkt me normale zaak, al hadden ze het maar moeten zien hadden bij de eerste inontvangstname.

inderdaad, ze moeten dat maar vaststellen bijde eerte controle. Want voor hetzelfde geld heeft een Mobistar medewerker hem laten vallen. Ze hebben de iPhone ten slotte meer dan een week bijgehouden...
Maar wat ik dan helemaal niet begrijp is dat de telefonist zelf geen schade kon vaststellen toen ze er expliciet naar vroeg waar.
Ik vind het allemaal maar vreemd....

S¡mon 26-10-09 14:52

Ik zou naar de TV stappen. :p

kal_el 29-10-09 12:21

hopla een update:

Ze krijgt hem *Stuk* terug.
Ze geeft hem binnen voor stof onder het scherm en nu ze hem terugkrijgt werkt de simkaart tray niet meer.
dus ze kan haar iPhone gewoon niet meer gebruiken nu (simkaarttray zit halverwege vast, ze kan hem er dus nie tmeer uithalen)

Daar sta je dan als consument...

xionix 01-11-09 14:58

de eerste keer dat de tel werd ingeleverd is er ook een contractje ondertekend van in ontvangstname zonder schade of what so ever. Nu is de simtray kapot dus schade achteraf helaas hebben zij dus deze schade niet op het eerste ondertekende dingetje staan en mag je dit normaal gesproken verhalen op het filliaal. Heb ik ook gedaan kreeg een gloed nieuwe terug :D

kal_el 01-11-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 377680)
de eerste keer dat de tel werd ingeleverd is er ook een contractje ondertekend van in ontvangstname zonder schade of what so ever. Nu is de simtray kapot dus schade achteraf helaas hebben zij dus deze schade niet op het eerste ondertekende dingetje staan en mag je dit normaal gesproken verhalen op het filliaal. Heb ik ook gedaan kreeg een gloed nieuwe terug :D

en hoe heb je dat dan verhaald op het filiaal?

xionix 02-11-09 12:47

als je het toestel inlevert krijg je een bewijs van hun dat hij in orde is ingenomen. Dus geen andere schade dan de klacht omschrijving.
Komen zij opeens zelf met iets op de proppen wat totaal niet kan en niet is vastgesteld door de officiële reparateur dan is het algehele process niet volgens de regels gegaan en zodoende heb ik het vergoed gekregen. Zij hebben ook geen enkele reden om zelf iets te gaan controleren voor het doorsturen daarvoor hebben ze een contract met dynafix!
In inleveringscontracten staat ook meestal ergens iets over dat zij het toestel niet zullen behandelen maar de aangewezen partner bladibladibla.
Dus kijk hun officiële volledige contractje ff na, btw hopelijk heb je nog niet getekend dat die schade van jouw was! anders gaat het hele verhaal totaal niet op.

sowieso een telefoonwinkel die zelf gaat knutsellen aan je tel...btje raar als je het aan mij vraagt!

kal_el 02-11-09 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 378030)
als je het toestel inlevert krijg je een bewijs van hun dat hij in orde is ingenomen. Dus geen andere schade dan de klacht omschrijving.
Komen zij opeens zelf met iets op de proppen wat totaal niet kan en niet is vastgesteld door de officiële reparateur dan is het algehele process niet volgens de regels gegaan en zodoende heb ik het vergoed gekregen. Zij hebben ook geen enkele reden om zelf iets te gaan controleren voor het doorsturen daarvoor hebben ze een contract met dynafix!
In inleveringscontracten staat ook meestal ergens iets over dat zij het toestel niet zullen behandelen maar de aangewezen partner bladibladibla.
Dus kijk hun officiële volledige contractje ff na, btw hopelijk heb je nog niet getekend dat die schade van jouw was! anders gaat het hele verhaal totaal niet op.

sowieso een telefoonwinkel die zelf gaat knutsellen aan je tel...btje raar als je het aan mij vraagt!

Uiteraard heb ik haar verboden te tekenen voor schade, want inderdaad, dan heb je geen poot meer om op te staan.

xionix 02-11-09 14:54

ow btw als zij in de shop aan jouw telefoon hebben gewerkt op wat voor manier dan ook dan hebben ze het allerwaarschijnlijkst nog een groter probleem.
Alleen een gecertificeerd persoon mag daar aan sleutelen, dus mensen bij dynafix hebben dat uiteraard een gewoon verkoop medewerkertje dus totaal niet. Ik zou meteen eens vragen of ze gecertificeerd daarvoor zijn en of ze dat kunnen aantonen zo niet dan heb je nog iets waardoor je recht erop zou hebben om het volledig vergoed te krijgen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.