//

3GS, hoe bel ik via mobistar ?

3GS, hoe bel ik via mobistar ? discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) hey, ik wil graag een iphone 3GS (32GB) kopen, maar aangezien ze in belgië 695€ zou ik graag eentje zelf willen kraken. Ik zie dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-09, 22:00
amaryllida amaryllida is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Smile 3GS, hoe bel ik via mobistar ?

hey,

ik wil graag een iphone 3GS (32GB) kopen, maar aangezien ze in belgië 695€ zou ik graag eentje zelf willen kraken.

Ik zie dat er veel software bestaat om dit te doen, maar wat ik niet begrijp...
1) Wat gebeurd er met je iphone als er updates zijn ? (word die dan weer gelockd)?
2) moet ik op iets letten als ik de iphone koop, want bij sommige providers in Nederland krijg je je iphone voor 20€ als je er een peperduur abonoment bijneemt (maar als je dit kraakt, en met een eigen provider belt, heb je toch je iphone voor 20€ ?! hier klopt toch iets niet)

en kan ik een iphone in Nederland bestellen, kraken, en in belgië gebruiken ?

dank u,
amaryllida
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-09, 22:07
amaryllida amaryllida is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Product details > Apple iPhone 3GS 32GB Zwart

hier ziet u onderaan: bij het duurste i-1000 abonnement krijg je je iphone gratis, maar het abonnement kost 100€ per maand. Als je zo 1 koopt en simlock vrij maakt, dan zou die in principe gratis zijn ? of zie ik het verkeerd
  #3  
Oud 12-11-09, 22:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bij een 2-jarig abonnement is de telefoon inderdaad gratis.

Maar je betaalt wel 2 * 12 * 109,95 = 2638,80 euro abonnementsgeld.

En daar komen de kosten van in België met Mobistar bellen dan nog bij...

Lijkt mij geen verstandige keuze! (tenzij je ook in NL heel veel wilt bellen, maar dat schrijf je niet)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 12-11-09, 22:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amaryllida Bekijk bericht
hey,

ik wil graag een iphone 3GS (32GB) kopen, maar aangezien ze in belgië 695€ zou ik graag eentje zelf willen kraken.

Ik zie dat er veel software bestaat om dit te doen, maar wat ik niet begrijp...
1) Wat gebeurd er met je iphone als er updates zijn ? (word die dan weer gelockd)?
2) moet ik op iets letten als ik de iphone koop, want bij sommige providers in Nederland krijg je je iphone voor 20€ als je er een peperduur abonoment bijneemt (maar als je dit kraakt, en met een eigen provider belt, heb je toch je iphone voor 20€ ?! hier klopt toch iets niet)

en kan ik een iphone in Nederland bestellen, kraken, en in belgië gebruiken ?

dank u,
amaryllida
In belgie kost de 3GS 675 euro,dit even ter info.
  #5  
Oud 12-11-09, 23:23
amaryllida amaryllida is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Bij een 2-jarig abonnement is de telefoon inderdaad gratis.

Maar je betaalt wel 2 * 12 * 109,95 = 2638,80 euro abonnementsgeld.

En daar komen de kosten van in België met Mobistar bellen dan nog bij...

Lijkt mij geen verstandige keuze! (tenzij je ook in NL heel veel wilt bellen, maar dat schrijf je niet)
jah, dit bedoel ik nu als zo'n iphone met een abonnement van 2 jaar unlocked word, moet je dan nog altijd dat abonnement betalen ?(ook al gebruik je dat niet)

Waar kan ik dan een iphone kopen, die ik kan unlocken ? want overal zit toch zo'n abonnement bij
  #6  
Oud 13-11-09, 14:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Tja, "abonnement" is hier toch echt een regeling waarbij je per maand (minimaal) een vast bedrag betaalt dat je het recht geeft om een x-aantal minuten te bellen, een x-aantal SMS-jes te versturen en "onbeperkt" het internet te raadplegen. Dat bedrag betaal je altijd, onafhankelijk van je gebruik. Gebruik je minder dan x, dan hoef je aan het einde van de maand niets bij te betalen, maar krijg je ook niets terug (en een deel van je "recht" schuift eenmalig door naar de volgende maand). Gebruik je meer dan x, dan betaal je bij.

Als je jouw iPhone unlockt en met een sim-kaart van een andere provider gaat bellen, zal het gebruik bij de oorspronkelijke provider nul zijn en betaal je hem dus maandelijks (alleen) het vast afgesproken bedrag (die 109,95 als je voor I-1000 gaat). Bij de nieuwe provider betaal je dan ook nog eens wat je met hem hebt afgesproken.

Losse iPhones zijn (net) in Belgie te koop, met als grote voordeel dat ze hardware-matig unlocked zijn, dus de unlock niet verliezen bij een firmware update. Als je die te duur vindt zul je voor een 3G moeten gaan, of de tweedehands markt in moeten duiken (eBay, marktplaats, etc.).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3g met 4.1 hoe kan ik mijn bel icoon terug krijgen? mdeuss Jailbreak 1 10-10-10 17:00
Hoe laat gaan jullie aan Mobistar staan? Jasn Koopinformatie België 116 29-07-10 15:04
iPhone 1e gen.: Hoe zit het met Mobistar unlock? timbeullens Unlock 5 06-08-09 08:49
MMS met Iphone 3GS via Mobistar woca Orange 4 04-08-09 20:48
Possible to buy iPhone 3GS online at Mobistar? apple-freak87 Koopinformatie België 1 08-07-09 23:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.