//

Van Mobistar naar Mobile Vikings?

Van Mobistar naar Mobile Vikings? discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Mobistar "iPhone for business"-abonnement aan 30 euro/maand. Een vriend van mij zit echter bij Mobile Vikings en betaalt de helft minder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-05-10, 18:47
corneeltje corneeltje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard Van Mobistar naar Mobile Vikings?

Hallo,

Ik heb een Mobistar "iPhone for business"-abonnement aan 30 euro/maand. Een vriend van mij zit echter bij Mobile Vikings en betaalt de helft minder voor evenveel (1GB data) én meer (nl. tetheren via zijn iPhone). Ben ik gek als ik niet overschakel? Kun je zomaar een abonnement opzeggen bij Mobistar? Is de ontvangst beter bij Mobile Vikings (bij Mobistar is ze zeer slecht vind ik: ik moet haast altijd buiten gaan staan om te kunnen bellen...) Ervaringen? Zijn er ook nadelen aan Mobile Vikings... NB: ze zouden sinds kort ook 3G hebben... klopt dat?

Groeten!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-10, 17:17
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corneeltje Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Mobistar "iPhone for business"-abonnement aan 30 euro/maand. Een vriend van mij zit echter bij Mobile Vikings en betaalt de helft minder voor evenveel (1GB data) én meer (nl. tetheren via zijn iPhone). Ben ik gek als ik niet overschakel? Kun je zomaar een abonnement opzeggen bij Mobistar? Is de ontvangst beter bij Mobile Vikings (bij Mobistar is ze zeer slecht vind ik: ik moet haast altijd buiten gaan staan om te kunnen bellen...) Ervaringen? Zijn er ook nadelen aan Mobile Vikings... NB: ze zouden sinds kort ook 3G hebben... klopt dat?

Groeten!
Hoelang Hangt er vanaf hoelang je contract nog loopt bij Mobistar ! indien je die bv voor een bepaalde termijn verbreek zal je moeten betalen anders niet en zal overstappen normaal heel eenvoudig moeten zijn
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #3  
Oud 16-05-10, 23:57
chris-008 chris-008 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 43
Standaard

ben onlangs overgeschakeld naar MV, is zeker een aanrader! 3G werkt goed in de grote steden, EDGE is anders ook nog snel genoeg
  #4  
Oud 17-05-10, 00:13
geert000 geert000 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Overmere, Belgie
Berichten: 52
Standaard

ook MV hier, EDGE werkt zéér goed en 3G werkt perfekt in de steden. Veel waar voor weinig geld. Aanrader
  #5  
Oud 17-05-10, 20:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corneeltje Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Mobistar "iPhone for business"-abonnement aan 30 euro/maand. Een vriend van mij zit echter bij Mobile Vikings en betaalt de helft minder voor evenveel (1GB data) én meer (nl. tetheren via zijn iPhone). Ben ik gek als ik niet overschakel? Kun je zomaar een abonnement opzeggen bij Mobistar? Is de ontvangst beter bij Mobile Vikings (bij Mobistar is ze zeer slecht vind ik: ik moet haast altijd buiten gaan staan om te kunnen bellen...) Ervaringen? Zijn er ook nadelen aan Mobile Vikings... NB: ze zouden sinds kort ook 3G hebben... klopt dat?

Groeten!
Om te beginnen is het bereik van mobistar niet slecht, ik vind die nu net de beste van alle providers maar het hangt er vooral van af op welke plaats je bent enz...
De iphone van nu hebben niet bepaald de beste ontvanger zitten vind ik want op redelijk wat plaatsen heb ik bv beter bereik met een andere gsm.

Mobile vikings is zeker oke aangezien je weinig betaald en je hebt meteen 1gb inbegrepen. Mv werkt via het netwerk van base en daar heb ik wel mijn problemen al mee gehad, ik weet niet of dit ondertussen al is opgelost want ik kon op vele momenten niet surfen.

Ik zeg altijd; wil je wat op je geld letten dan is mv ideaal maar als je zoals mij er niet zo naar moet kijken dan verkies ik toch prijs kwaliteit en kies ik voor mobistar (mv hebk als 2de nr).

Base heeft idd 3G nu maar uiteraard zitten ze achterop op de andere en ook hun snelheid ligt meende ik niet zo hoog als bij de anderen, maar dat zou naar het schijnt vroeg of laat allemaal nog verbeteren ook..

Ook mobistar blijft niet bij de pakken zitten; deze gaan hun 3g de snelheid optrekken en alsook zijn ze al bezig met 4G te testen of tenzij ik me nu zo vergis.

dusja, mv vind ik alvast ook oke maar dus aangezien ik niet zo naar m'n geld moet kijken kies ik toch voor het andere (mobi als 1ste nr).

Klantenservice is ook de beste bij mv maar anderzijds wel rekening houdend de anderen veel meer klanten hebben .
  #6  
Oud 27-05-10, 21:35
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

momenteel zit ik bij MV en heb nog geen problemen gehad met netwerkverlies of dergelijke. Snelheid van 3G is super en Edge is echt goed als ik het vergelijk met mijn Mobistar abonnement. Moest ik jou zijn zou ik op het gepaste moment overstappen.
  #7  
Oud 09-06-10, 12:01
Bartk Bartk is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 63
Standaard

Nadeel van MV blijft natuurlijk dat je over traag internet beschikt het 3G is maar 500kb/S
maar is wel snel genoeg voor u nieuwsites te raad plegen maar veel te traag voor op youtube te zitten
  #8  
Oud 04-07-10, 16:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Als je van mobistar naar bv proximus of base ofzo zou overschakelen maar je hebt nog zeker 17tal maand te gaan met als je een abo hebt, is dat dan nog altijd 150 euro boete je betaald?

Ik weet dat je vanaf 15maanden wel gratis kan opzeggen of overschakelen tenzij dit ook al zou verandert zijn ondertussen?.
  #9  
Oud 04-07-10, 16:14
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Voordeel van MV is : het is geen abonnement, bevalt het je niet ben je terug weg ...
Ik ga het alleszins eens proberen, te beginnen vanaf morgen (hopelijk), met men ipad !
Is het goed ga ik ook met men iphone over naar MV.
  #10  
Oud 04-07-10, 16:15
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ Bekijk bericht
Voordeel van MV is : het is geen abonnement, bevalt het je niet ben je terug weg ...
Ik ga het alleszins eens proberen, te beginnen vanaf morgen (hopelijk), met men ipad !
Is het goed ga ik ook met men iphone over naar MV.
En hoe zit dat met de klantendienst daar als je een probleem hebt?
  #11  
Oud 04-07-10, 16:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
En hoe zit dat met de klantendienst daar als je een probleem hebt?
Mobile vikings heeft de beste klantenservice, ze zijn vriendelijk en ook behulpzaam en ook altijd heel snel.

Maar niemand die op m'n vraag kan antwoorden dat als ik bv morgen van mobistar naar bv proximus ofzo overschakel het dan nog altijd 150 euro is me dat zou kosten?
  #12  
Oud 04-07-10, 18:36
corneeltje corneeltje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik kan er ook geen antwoord op geven. Ik kom van Mobistar "iPhone for business" en zo'n bedrijfsabonnementen zijn altijd opzegbaar zonder extra kosten (je moet mensen vlotjes kunnen ontslaan en aannemen, he). Ben wel erg tevreden over Mobile Vikings. Goed overzicht via de site van je betalingen en beltegoed. Betere verbinding dan met Mobistar, toch waar ik woon.
  #13  
Oud 04-07-10, 19:00
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Mobile vikings heeft de beste klantenservice, ze zijn vriendelijk en ook behulpzaam en ook altijd heel snel.

Maar niemand die op m'n vraag kan antwoorden dat als ik bv morgen van mobistar naar bv proximus ofzo overschakel het dan nog altijd 150 euro is me dat zou kosten?
Vraag dat gewoon toch bij mobistar ?
  #14  
Oud 05-07-10, 00:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ Bekijk bericht
Vraag dat gewoon toch bij mobistar ?
Ik woon nogal een eindje ervan en bellen doe ik niet graag en krijg je dikwijls een bende prutsers aan de lijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ? petersmichiel Overige providers België 25 06-03-12 22:29
België: Proximus abo overzetten naar Mobile Vikings? cruez Overige providers België 2 27-10-10 15:32
België: gebruik van smileys bij Mobile Vikings onmogelijk??? minosvdb Overige providers België 1 03-10-10 18:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.