iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   sms overzetten van iphone nr iphone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/61556-sms-overzetten-iphone-nr-iphone.html)

chacha000 14-06-10 11:29

sms overzetten van iphone nr iphone
 
1) is het mogelijk om je smsen vanop je iphone over te zetten naar pc?

2) is het mogelijk om smsen over te zetten (zonder tussenstap) van de ene iphone naar de andere? in dit geval bedoel ik van een 3G naar de nieuwe, binnenkort.

3) als stap 1 lukt, is het dan mogelijk om van de pc, smsen over te zetten naar een iphone?

4) bedankt voor de hulp

HowowcanIgo 14-06-10 11:38

SMS'en worden opgeslagen in de back-ups.
Maar of de back-ups kunnen worden overgezet naar een nieuwe iPhone, dat weet ik niet.
Er bestaat ook software waarmee je je sms'en op je pc kan zetten. Gewoon even googlen. Een tijdje geleden heb ik daar ook naar gezocht en had ik iets gevonden waar je een trial van kon downloaden.
Maar 'k weet opnieuw niet of je die dan ook weer naar een nieuwe iPhone kan overzetten.

Howow

Igor W 15-06-10 22:15

Als je je nieuwe iPhone aansluit op iTunes, vraagt hij of hij de gegevens van de vorige (ook je sms'jes) op die nieuwe iPhone moet zetten. Als je op 'Ja' klikt, heb je alles.

Iwan M 16-06-10 07:59

Hoe zal dit werken als je twee verschillende iphones met dezelfde iTunes synced?

moveleen 16-08-10 20:48

Touchcopy is hier een super handig programma voor, je kunt hier alles mee en het omzeilt iTunes, hopelijk heb je hier wat aan:

Transfer Music from iPod to iTunes. Copy any iPod to PC or Mac. iPod rip.

mvveelen 16-08-10 21:18

Je SMS database vind je in : /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db

Ik maak daar een backup van als ik heel gekke dingen ga doen met m'n iPhone. Zoals "from scratch" beginnen (dus zonder reservekopie terugzetten). Als ik dan die .db terugzet, dan heb ik alles weer :)

esther1985 27-12-10 18:51

En waar kan ik dit dan vinden of hoe moet ik dit doen?
--> /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db

esther1985 27-12-10 18:52

Kun je de berichten via touchcopy ook overzetten naar je volgende iPhone?
Groetjes

Guest-20180409093718 27-12-10 20:52

Je kan gewoon je smsjes overzetten naar je pc (met iTwin of TransferSMS) en die in hetzelfde formaat lezen als op je iPhone (met gespreksballonnetjes etc).

Je kan ze uiteraard overzetten naar je volgende iPhone, niet met Touchcopy maar wel via je standaard backup (reservekopie) van iTunes of SSH.

esther1985 28-12-10 11:14

Ik ken echt bijna niks van computers :-)
Hoe moet je die reservekopie maken via itunes?
Het programma transfer sms vind ik nergens.
Groetjes

Guest-20180409093718 28-12-10 12:45

Via iTunes gewoon even op je iPhone (wordt links in lijst weergegeven) rechter muisklikje en dan Reservekopie maken selecteren.
Transfer SMS kan je hier vinden.

Hoop dat dit je verder helpt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.