//

iPhone in België

iPhone in België discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) @ Ros@: In principe klopt jouw verhaal. Alleen... vind maar eens een iPhone in Belgie! Je moet bestellen, onderhandelen, zeuren, de verkopers overtuigen dat je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #521  
Oud 01-08-08, 11:04
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

@ Ros@:
In principe klopt jouw verhaal. Alleen... vind maar eens een iPhone in Belgie! Je moet bestellen, onderhandelen, zeuren, de verkopers overtuigen dat je geen abo wilt nemen, noem maar op! Het schijnt dus echt zo te zijn dat die geslepen Mobistar verkopers geen iPhone meer verkopen aan mensen die geen abo willen hebben.
Misschien als jij 2.05m groot bent en 125kg weegt, dat je hun met finesse kan overtuigen om dit toch te doen...
Maar kort samengevat: ALS je in Belgie een iPhone vindt, kan je die gebruiken met eender welk SIM kaartje. Je kan hem ook jailbreaken zodat je ook Cydia kan installeren, en dusmede ook 3rd party apps... SUCCES!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 01-08-08, 13:08
Demis Demis is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

Je moet gewoon geluk hebben waar je hem koopt... Ik ben de mijne gaan bestellen op 15 juli in de Mobistar winkel in Halle, daar zeiden ze me dat ik nummer 14 op de wachtlijst was, en dat ze niet konden zeggen wanneer er voldoende geleverd zouden worden... Ik moest dan een voorschot van €100 betalen, en ze zouden mij zo snel mogelijk bellen... Wel, op donderdag 21 juli kreeg ik het verlossende telefoontje, en dus ben ik sinds 22/7 de gelukkige bezitter van een 16G iPhone...

(en dat allemaal ondanks het feit dat ik proximus-abonnee ben, 1m85 groot ben en maar 65 kg weeg
  #523  
Oud 01-08-08, 13:13
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Zo zie je maar weer: de ene Mobistar verkoper is de andere niet. Maar het is en blijft een feit dat veel verkopers misbruik maken van de hoge vraag naar de iPhone. Misschien wel een beetje logisch aangezien een telecom verkoper zijn loon grotendeels ook beïnvloed wordt door het maandelijkse aantal abo's dat hij/zij verkoopt.
Maar Demis hierboven heeft dus bewezen dat het ook wel af en toe simpel kan zijn om een Belgische iPhone te kopen.
  #524  
Oud 01-08-08, 13:18
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

kijk even in dit topic: koopadvies: [iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM', daar staan volgens mij al je antwoorden...
__________________
"These go to eleven."
- Nigel Tufnel -
  #525  
Oud 01-08-08, 13:32
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik moet wel zeggen dat Mobistar gewoon de iPhone verkopen aan degene die het gewoon zonder abbo nemen! Die verhalen zijn gewoon uit de lucht gegrepen en worden gewoon opgeklopt omdat iedereen gefrustreerd lang moet wachten op zijn bestelling.

Ik heb al betere ervaring met Mobistar (meerdere iPhones besteld alle *zonder* abbo..bij verschillende dealers en ondertussen ontvangen!) dan met de Switch ketens. Deze laatste volgen gewoon niet eerlijk de lijst op.

Laatst gewijzigd door pwain; 01-08-08 om 13:36.
  #526  
Oud 01-08-08, 13:34
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

is volgens mij ook zo. ik ben ook nog aan het wachten, maar volgens mij wacht op dit moment de halve wereld op een iphone en ligt dat niet aan mobisar...
  #527  
Oud 02-08-08, 03:19
alexteie alexteie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 138
Standaard

niet alle mobistar winkels zijn idd eerlijk met de wachtlijsten....ik heb van de week in twee vestigingen een 8gb iphone gekocht.
Ik heb de winkels eerst s'ochtends gebeld of ze ze op voorraad hadden en gevraagd of ik er 1 kon reserveren. Dit kon en toen ben ik er pas naartoe gegaan.
Bij de eerste winkel vertelde de ontzettende vriendelijke vrouw dat ze af en toe gewoon iemand blij wilde maken en daarom af en toe de wachtrij omzeilde.
Bij de tweede winkel had ik er 1 gereserveerd en ben met 4 iPhones 8GB naar buiten gelopen. We waren overigens ook met zijn 4-en. Ik weet niet wat het beleid is met 1 iPhone per persoon of iets dergelijks.

Maar wij iig blij, want wij hebben nu allemaal onze iPhone.
  #528  
Oud 02-08-08, 12:49
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

De 8GB versie is overigens op vele plaatsen geen probleem. Moest je ze dan toch nog reserveren dan duurt het maar een week.

Het probleem zit hem vooral in de 16GB versies. De witte variant is overigens maar één keer geleverd in de hoofdzetel van de Switch keten. Maar goed deze keten neemt het niet zo serieus met zijn klanten en volgt de reserveringslijst helemaal niet!
  #529  
Oud 02-08-08, 13:03
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Maar wie gaat z'n iPhone nu kopen in zo'n Switch winkel? Als zij die iPhones moeten krijgen van Mobistar duurt dat toch veel langer dan als je er één bij Mobistar zou kopen... Bij Mobistar gaan ze toch geen producten aan anderen geven die ze zelf te weinig hebben...
  #530  
Oud 02-08-08, 19:07
kiezel kiezel is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar kiezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
@ Ros@:
In principe klopt jouw verhaal. Alleen... vind maar eens een iPhone in Belgie! Je moet bestellen, onderhandelen, zeuren, de verkopers overtuigen dat je geen abo wilt nemen, noem maar op! Het schijnt dus echt zo te zijn dat die geslepen Mobistar verkopers geen iPhone meer verkopen aan mensen die geen abo willen hebben.
Waar heb jij dat gelezen? Ik heb helemaal geen probleem gehad om de iPhone zonder abbo te kopen. Ik heb vrijwillig een abonnement genomen omdat ze een erg voordelige formule hebben waarbij je een halve gig mag downloaden via 3G. Check je bronnen dus nog eens als je zo'n dingen post..
  #531  
Oud 03-08-08, 18:54
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Ik heb mijn (toekomstige) Iphone besteld rond 15juli in een mobistarshop. Vorige week ben ik nog eens gaan "luisteren" hoe het zat met mijn bestelling, en ze zeiden dat ik bovenaan de lijst stond. Ik kon zelfs al een zwarte 16G meenemen als ik wou. Maar omdat ik een witte wil, moest ik nog even wachten.

Maar op dit forum wordt er dus gezegd dat ik gewoon elke dag die mensen moet gaan lastig vallen, en dat ik hem dan sneller kan hebben?
Ik ben niet 2m15 groot en weeg al helemaal geen 120kg... zou ik dan niet beter hen telefonisch lastig vallen? Of heeft dit geen nut?

PS: ik ben ook in een switch/applestore geweest, en die hebben mij vorige week verteld dat het nu zo'n 6 tot 8 weken wachten is. Toen ik zei dat Mobistar kortere wachttijden heeft, zeiden ze dat "Sommige mobistar-winkels" hun Iphone apart bestellen (wat eigenlijk oneerlijk zou zijn volgens Switch) en dat de Switch-winkels hun bestellingen doorsturen naar 1 centraal punt, en dat daar hun bestellingen afgehandeld worden. Dus maw... bestel ik in de switch en Antwerpen een Iphone... dan kan het zijn dat er mensen die in de switch in Oostende bestelde nog boven mij staan op de lijst.

Zou dit geen verklaring kunnen zijn voor de lange wachttijden? Ik weet het niet he. Ben ik elk geval blij dat ik bij mobistar besteld heb (hoewel ik toch nog lang moet wachten). Dus zal ik maar beginnen bellen? Ofwel heel snel groeien en verdikken en naar de winkel zelf stappen?
  #532  
Oud 03-08-08, 20:26
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Bekijk bericht
Ik heb mijn (toekomstige) Iphone besteld rond 15juli in een mobistarshop. Vorige week ben ik nog eens gaan "luisteren" hoe het zat met mijn bestelling, en ze zeiden dat ik bovenaan de lijst stond. Ik kon zelfs al een zwarte 16G meenemen als ik wou. Maar omdat ik een witte wil, moest ik nog even wachten.

Maar op dit forum wordt er dus gezegd dat ik gewoon elke dag die mensen moet gaan lastig vallen, en dat ik hem dan sneller kan hebben?
Ik ben niet 2m15 groot en weeg al helemaal geen 120kg... zou ik dan niet beter hen telefonisch lastig vallen? Of heeft dit geen nut?

PS: ik ben ook in een switch/applestore geweest, en die hebben mij vorige week verteld dat het nu zo'n 6 tot 8 weken wachten is. Toen ik zei dat Mobistar kortere wachttijden heeft, zeiden ze dat "Sommige mobistar-winkels" hun Iphone apart bestellen (wat eigenlijk oneerlijk zou zijn volgens Switch) en dat de Switch-winkels hun bestellingen doorsturen naar 1 centraal punt, en dat daar hun bestellingen afgehandeld worden. Dus maw... bestel ik in de switch en Antwerpen een Iphone... dan kan het zijn dat er mensen die in de switch in Oostende bestelde nog boven mij staan op de lijst.

Zou dit geen verklaring kunnen zijn voor de lange wachttijden? Ik weet het niet he. Ben ik elk geval blij dat ik bij mobistar besteld heb (hoewel ik toch nog lang moet wachten). Dus zal ik maar beginnen bellen? Ofwel heel snel groeien en verdikken en naar de winkel zelf stappen?
De meeste Mobistar Centers in Limburg zijn ook van een groep. Van de Allcom groep. Dat zijn deze winkels: Heusden-Zolder, Hasselt, Lanaken, Genk, Eisden-Maasmechelen, 2x Tongeren, Lommel. Van de andere Mobistar Centers in Limburg weet ik het niet. De Allcom groep gebruikt maar 1 wachtlijst, dus je kan misschien als eerste op de wachtlijst staan in Hasselt. Dan sta je misschien pas op plaats 200 in de centrale lijst En ze werken ook niet met een voorschot, dus er staan misschien al veel tussen die er al 1ne hebben
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #533  
Oud 03-08-08, 22:27
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Bekijk bericht
PS: ik ben ook in een switch/applestore geweest, en die hebben mij vorige week verteld dat het nu zo'n 6 tot 8 weken wachten is. Toen ik zei dat Mobistar kortere wachttijden heeft, zeiden ze dat "Sommige mobistar-winkels" hun Iphone apart bestellen (wat eigenlijk oneerlijk zou zijn volgens Switch) en dat de Switch-winkels hun bestellingen doorsturen naar 1 centraal punt, en dat daar hun bestellingen afgehandeld worden. Dus maw... bestel ik in de switch en Antwerpen een Iphone... dan kan het zijn dat er mensen die in de switch in Oostende bestelde nog boven mij staan op de lijst.
Hmm. Switch vertelt de mensen wat ze willen. Ze vertelde mij dat de bestelling winkelketen per winkelketen afhangt. In het Antwerpse heb je er drie en deze hebben allemaal hun eigen bestellingen. Wat is het nu?

Ook vertelde mij een switch medewerker dat ik zeer goed in de lijst stond. Hij zei mij het exacte nummer en liet het zelfs zien op de computer. Ik was bij de eerste tien. Bij de volgende lading zou ik er zeker bij zijn. Twee weken later nogmaals naar de winkel. Wat bleek...ik stond nu ergens tussen nr. 20 en nr. 30. Na veel gezever mocht ik de lijst eens zien en ja hoor ik was gewoon onderaan gezet.

Als een trouwe klant van de Switch ketens vind ik dit echt *niet* kunnen. Ik heb daar echt al ettelijke Macjes gekocht inclusief de gadgets. Maar de andere vriendjes politiek van de Switch ketens gaan gewoon door.
  #534  
Oud 03-08-08, 22:54
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

bij mobistar betaal je een voorschot en krijg je meteen je referentienummer, dus daar wordt iig niet gesjoemeld..
  #535  
Oud 03-08-08, 23:15
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsdelouw Bekijk bericht
bij mobistar betaal je een voorschot en krijg je meteen je referentienummer, dus daar wordt iig niet gesjoemeld..
Ook niet juist. Bij sommige ketens van Mobistar vragen ze je een voorschot te betalen. Niet overal.
  #536  
Oud 03-08-08, 23:17
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

ok, dat wist ik niet... heb in mol gereserveerd, die reageren op je e-mailvragen, geven netjes een betalingsbevestiging.. enige wat ze nog moeten doen is zo'n ding leveren haha
  #537  
Oud 03-08-08, 23:19
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsdelouw Bekijk bericht
ok, dat wist ik niet... heb in mol gereserveerd, die reageren op je e-mailvragen, geven netjes een betalingsbevestiging.. enige wat ze nog moeten doen is zo'n ding leveren haha
Dat is dan ook goed nieuws hé. Je zet ze alvast aan het werk met het voorschot dat je hebt betaald
Ik heb gelukkig al een iPhone 3G (ik was op de lancering in Brussel en heb nr. 57 met certificaat) maar mijn vriendin wilt er ook eentje
  #538  
Oud 04-08-08, 11:03
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Citaat:
Waar heb jij dat gelezen? Ik heb helemaal geen probleem gehad om de iPhone zonder abbo te kopen. Ik heb vrijwillig een abonnement genomen omdat ze een erg voordelige formule hebben waarbij je een halve gig mag downloaden via 3G. Check je bronnen dus nog eens als je zo'n dingen post..
Het is niet omdat jij geen probleem gehad hebt, dat dit zo bij iedereen is! Zeker de eerste weken hebben veel (maar niet allemaal neem ik aan) verkopers misbruik gemaakt van de vraag naar de iPhone en zo hun eigen koppelverkooptechniek toegepast. Iedereen die dan een iPhone wou kopen werd gevraagd of ze ook een abo wilden hebben. Was dit niet zo, was de kans groot dat de persoon achter jou, die WEL een abo wou nemen, dan voorrang kreeg op jou.
En als je dit forum doorleest, zul je nog veel meer van deze berichten lezen, dus ik heb mijn "bronnen" wel degelijk gecheckt!
  #539  
Oud 04-08-08, 11:13
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Dan vind ik dat je jezelf hebt laten doen! Buiten die blijter van een man die in het nieuws wou komen van VTM voor de koppelverkoop ken ik niemand die hier problemen mee heeft ondervonden.

Iedereen wist door de media dat de iPhone in België ging verkocht worden en dat Mobistar niet aan koppelverkoop mag doen.

Maar ja die cowboy verhalen beginnen snel wanneer de personen voor jouw gereserveerd hebben en jezelf misschien meer dan drie weken moet wachten.

Laatst gewijzigd door pwain; 04-08-08 om 11:15.
  #540  
Oud 04-08-08, 13:39
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

heb net een mail gehad van mol dat de mijne (zwarte 16GB) klaarligt, besteld op 24 juli.. dus 2 weekjes..
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 in België dthiemann Koopinformatie België 3871 11-05-11 16:01
Iphone Belgie FreezyFreeze Koopinformatie België 3 26-10-10 15:09
iPhone 4 in België Dems Koopinformatie België 1 05-07-10 20:35
iPhone in België Sergoke Archief 4 04-12-07 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.