iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Petitie tegen het uitgeven van iPhone's door Mobistar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/67236-petitie-tegen-uitgeven-iphone-s-door-mobistar.html)

saaiko 06-08-10 14:29

Petitie tegen het uitgeven van iPhone's door Mobistar
 
Wat een wanpraktijken bij Mobistar! Nergens komen er maar iPhone's binnen, of het is altijd de andere versie (bv. 16 GB wanneer je op een 32 GB wacht), maar ondertussen duiken de iPhone's wel overal op op ebay, 2dehands, kapaza enzo....

Ik kan niet geloven wat een onkunde bij Mobistar. Ik sta ondertussen al 2 weken als 1ste op de wachtlijst voor een 32 GB toestel! De eerste week werd me duidelijk verteld dat ze slechts 1 keer per week een levering krijgen van alles (incl. andere toestelen en materiaal), de week erna, als je eens duidelijk maakt aan de telefoon dat het je niet zint, dan komt er ineens een levering dinsdag... of woensdag... of donderdag...

HALLO!!!???

Ik weet niet waar het probleem zich bevindt, bij Mobistar die alle toestellen eerst leuk uitdeelt aan eigen werknemers, of shops die ze zelf opkopen en als particulier 2dehands verkopen...

Ik open deze topic omdat ik denk dat hier wel veel straffe verhalen zullen volgen van mensen die soortgelijke bull**** te horen hebben gekregen van Mobistar!

5youXpuppet5 06-08-10 14:34

België mag al blij zijn dat ze iPhones krijgen ;)

Undertaxxx 06-08-10 14:35

Heb gisteren nog iPhone4 gekocht van een iemand die een Mobistar verkoper kende en ze hebben voor hun 2 iPhone's opzij gelegd van de levering, beetje triest als je weet dat er massa mensen aan het wachten zijn. Dus liever eerst zichzelf bevoorraden en dan hun klanten. Beleid van Mobistar zuigt sowieso helemaal, geen enkele structuur en iedereen zegt wat hij denkt dat juist is.

Bomans 06-08-10 14:50

Ik had in een Mobi* shop (Dendermonde) een 16GB gereserveerd, stond er 2de op de wachtlijst. Maandag (2/08) kreeg ik telefoon dat er 1 iPhone was binnengekomen en ik die mocht komen halen. Was wel een 32GB.

Een dag later kreeg ik terug telefoon dat mijn iPhone was binnengekomen. Blijkbaar was ik niet van de lijst geschrapt. Heb dan wel eerlijk geweest en gezegd dat ik de mijne al had :rolleyes:

Ze komen dus met mondjesmaat binnen maar je moet wat geluk hebben.

Hou ook de website in het oog, want regelmatig kun je daar weer bestellen. Maar ook daar zijn ze weer even snel uitverkocht dan dat ze beschikbaar zijn ...

Donat 06-08-10 15:01

Ik heb ook mijn klachten over mobistar...

1 daarvan is zelfs dat ze geen klachtenformulier of mail adres hebben voor een klacht rechtsreeks te rapporteren.

Meeste mensen (waaronder ik) zijn te lui om een klassieke brief op te stellen en te posten... Dit speelt dan uiteraard weeral net positief mee voor hun client satisfaction ratio..

degeytertom 08-08-10 11:43

Menen julkie dit echt?

WDS001 08-08-10 11:46

En jullie denken dat het beter gaat zijn als bijvoorbeeld Proximus de verkoop in handen krijgt? :rolleyes:

Coolkenneth 08-08-10 11:52

Mobistar is niet echt eerlijk in de verkoop, al heb ik daar gelukkig geen problemen mee gehad omdat ik een abbonoment ging nemen.

Het ging zo:
* Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?
- De levertijd is ongeveer 1 maand
(Tijdje verder)
- Je kan dit abbo nemen, en dit en dat ..
* Ik zal mijn abbonoment wel nemen als er een iPhone voor mij klaarligt
- Wacht, ik zal eens kijken, een klant is hem al 2 dagen niet komen ophalen, als je wilt kan je hem meenemen naar huis.

Dat toont volgens mij wel aan dat ze Mobistar klanten voor laten.

hesy 08-08-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coolkenneth (Bericht 521538)

Dat toont volgens mij wel aan dat ze Mobistar klanten voor laten.

Dat toont dat een grote kwakzalveriij is. Reservering of niet, ze verkopen aan wie ze willen, eerst personeel, dan vrienden van en dan diegene die in de winkel blijven aandringen, tenslotte diegene die weken geleden gereserveerd heeft. Fwiw.

Kwinten 08-08-10 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 519354)
Heb gisteren nog iPhone4 gekocht van een iemand die een Mobistar verkoper kende en ze hebben voor hun 2 iPhone's opzij gelegd van de levering, beetje triest als je weet dat er massa mensen aan het wachten zijn. Dus liever eerst zichzelf bevoorraden en dan hun klanten.

Tja, wat zou je zelf doen?

mapmap 08-08-10 15:31

Toen ik de dag voor de launch in een mobistar winkel stond werd er daar toch duidelijk gemaakt dat er van de top van mobistar een bevel is doorgegaan dat de eerste maand er geen enkele mobistar medewerker een toestel mocht kopen.

En dat was ook duidelijk te merken aan de houding van de verkoper toen ik melde dat ik een launch reservatie had. Ik spreek nu wel over een officieel Mobistar centre. Die zelfstandigen die doen toch wat ze willen.

Kets 08-08-10 17:36

Hier bij onze officiële mobistar heeft de verkoper de eerste iphone 4 32gb gekregen..

nicolas4 08-08-10 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 521531)
En jullie denken dat het beter gaat zijn als bijvoorbeeld Proximus de verkoop in handen krijgt? :rolleyes:

Het zou wel beter gaan als alle providers de iPhone mochten verkopen, dan doen ze wel hun best om zo snel mogelijk iPhones beschikbaar te hebben hoor ;)

spiekry 08-08-10 20:22

Ik doe mee boycotten die mobistars. DIt slaat nergens op

amnessia 08-08-10 20:38

Verzamel alle klachten en maak ze over aan Apple BE, en sites zoals Tweakers, ZDnet, ... .

Misschien kan je zo iets bereiken.

spiekry 08-08-10 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amnessia (Bericht 522272)
Verzamel alle klachten en maak ze over aan Apple BE, en sites zoals Tweakers, ZDnet, ... .

Misschien kan je zo iets bereiken.


Ik denk niet dat dat wat uitmaakt maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

saaiko 09-08-10 10:53

Het is te gek voor woorden, en het zou waarschijnlijk niet beter zijn moest Proxmius deze in handen krijgen ofzo...

Het feit is dat Mobistar geen open en eerlijke communicatie handhaaft, en dat is triestig. Mobistar winkels krijgen heus wel een communicatie iedere week van hun account manager van op de hoofdzetel, dus ik versta echt niet dat als je naar bv. 10 verschillende winkels belt, je dan 10 verschillende antwoorden krijgt...

Soit, na 2 weken als 1ste op de lijst te staan voor een 32GB in Ninove begin ik het wel beu te worden. Ik kan niet geloven dat ze enkel maar 16 GB toestellen binnen krijgen.

KI2000 09-08-10 11:47

I join the club. Mobistar Center in Aalst.
Ik wandel rustig binnen, wetende dat ik zeker op een wachtlijst zou terecht komen.
Voor mij staat er net een kerel die zijn iPhone 4 kwam ophalen. De werkneemster overhandigde hem zijn nieuwe iPhone, en die kerel besloot maar meteen een 32GB model te bestellen ook.
Op de vraag of ze "even vlot binnen kwamen", antwoorde de verkoopster: "momenteel wel ja".

Ik dacht onmiddelijk van "oh, dit valt nog mee blijkbaar". Toen het mijn beurt was (ik had een andere werknemen van Mobistar), vroeg ik naar de status van de wachtlijst voor de iPhone 4. Ik kreeg als antwoord dat ze momenteel een lijst van 160(!) wachtenden hadden en dat ze er deze week 2(!) hadden binnen gekregen.
Ik ben dan maar afgedropen ....

Dus blijkbaar zou het voor die andere kerel geen probleem geweest zijn en voor mij wel.

In een andere winkel deden ze geen reserveringen. Daar kreeg ik het antwoord "met een beetje geluk op de juiste moment binnen komen meneer..." WTF?

Mobistar = een klucht. Onvriendelijke en incompetente medewerkers (in Aalst toch).
Binnenkort schakel ik over naar Proximus. Ben het een beetje beu aan het worden.

KI2000 15-08-10 21:58

Dat Mobi* gedoe maakt me zo moe. In FR is er geen te kort, in UK binnen de drie weken geleverd. In BE: "we know nothing."
Mobi* maakt de schaarste en dat is al lang geweten. Het is gewoon een grof schandaal.

Een maat van me heeft een iPhone kunnen kopen. Hij had nog een micro sim kaartje nodig, dus ging een Mobi* Center binnen. Het eerste Center hadden ze er geen op voorraad. Het tweede wouden ze enkel een micro sim geven aan mensen die daar een iPhone hadden gekocht. In het derde Center had hij geluk.
Dat is nu toch echt wel schandalig!!

Mobi* is gewoon 1 groot kutbedrijf aan het worden. Is het jullie ook al opgevallen dat je via de Mobi* website geen enkele mogelijkeid hebt om via e-mail een vraag te stellen? Enkel als het over een aankoop via de online shop gaat.
Nog normaal? Ik dacht van niet.

En wat te denken van de site waar je je iPhone online kan bestellen? Om de x aantal minuten wordt er soms eentje vrij gegeven. Als je geluk hebt, is hij van jou. is dit de lotto of zo?
Kinderachtig gedoe. Laat de bestellen link online staan, en zet er een "verwachte levertijd" bij. Doe normaal.
Mobi* lacht ons uit in ons gezicht!

Ik heb het echt stilletjesaan gehad. De kans is groot dat ik overstap naar een andere provider als mijn contract afloopt. Jarenlang ben ik klant geweest bij Mobi*. Maar nu is het genoeg geweest.
De incompetente medewerkers in de Mobi* Centers, het creëren van de iPhone schaarste zijn voor mij de redenen.

Zijn er nog mensen die hun hart eens willen luchten? Komaan, laat jullie eens goed gaan in dit topic. Ik ben er zeker van dat er meer zijn!

squeek 15-08-10 23:07

en dan het feit nog dat ze in de krant een artikel hebben gepubliceerd dat er genoeg voorraad is voor iedereen! dat is helemaal misselijkmakend. ik ben ook al aan het zoeken vanaf het begin en er valt gewoon geen beginnen aan. nergens weten ze van toeten of blaze. smerigste release van een product ever dat ik weet!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.