//

Petitie tegen het uitgeven van iPhone's door Mobistar

Petitie tegen het uitgeven van iPhone's door Mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat een wanpraktijken bij Mobistar! Nergens komen er maar iPhone's binnen, of het is altijd de andere versie (bv. 16 GB wanneer je op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-10, 15:29
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard Petitie tegen het uitgeven van iPhone's door Mobistar

Wat een wanpraktijken bij Mobistar! Nergens komen er maar iPhone's binnen, of het is altijd de andere versie (bv. 16 GB wanneer je op een 32 GB wacht), maar ondertussen duiken de iPhone's wel overal op op ebay, 2dehands, kapaza enzo....

Ik kan niet geloven wat een onkunde bij Mobistar. Ik sta ondertussen al 2 weken als 1ste op de wachtlijst voor een 32 GB toestel! De eerste week werd me duidelijk verteld dat ze slechts 1 keer per week een levering krijgen van alles (incl. andere toestelen en materiaal), de week erna, als je eens duidelijk maakt aan de telefoon dat het je niet zint, dan komt er ineens een levering dinsdag... of woensdag... of donderdag...

HALLO!!!???

Ik weet niet waar het probleem zich bevindt, bij Mobistar die alle toestellen eerst leuk uitdeelt aan eigen werknemers, of shops die ze zelf opkopen en als particulier 2dehands verkopen...

Ik open deze topic omdat ik denk dat hier wel veel straffe verhalen zullen volgen van mensen die soortgelijke bull**** te horen hebben gekregen van Mobistar!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-10, 15:34
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

België mag al blij zijn dat ze iPhones krijgen
  #3  
Oud 06-08-10, 15:35
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Heb gisteren nog iPhone4 gekocht van een iemand die een Mobistar verkoper kende en ze hebben voor hun 2 iPhone's opzij gelegd van de levering, beetje triest als je weet dat er massa mensen aan het wachten zijn. Dus liever eerst zichzelf bevoorraden en dan hun klanten. Beleid van Mobistar zuigt sowieso helemaal, geen enkele structuur en iedereen zegt wat hij denkt dat juist is.
  #4  
Oud 06-08-10, 15:50
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik had in een Mobi* shop (Dendermonde) een 16GB gereserveerd, stond er 2de op de wachtlijst. Maandag (2/08) kreeg ik telefoon dat er 1 iPhone was binnengekomen en ik die mocht komen halen. Was wel een 32GB.

Een dag later kreeg ik terug telefoon dat mijn iPhone was binnengekomen. Blijkbaar was ik niet van de lijst geschrapt. Heb dan wel eerlijk geweest en gezegd dat ik de mijne al had

Ze komen dus met mondjesmaat binnen maar je moet wat geluk hebben.

Hou ook de website in het oog, want regelmatig kun je daar weer bestellen. Maar ook daar zijn ze weer even snel uitverkocht dan dat ze beschikbaar zijn ...
  #5  
Oud 06-08-10, 16:01
Donat Donat is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Ik heb ook mijn klachten over mobistar...

1 daarvan is zelfs dat ze geen klachtenformulier of mail adres hebben voor een klacht rechtsreeks te rapporteren.

Meeste mensen (waaronder ik) zijn te lui om een klassieke brief op te stellen en te posten... Dit speelt dan uiteraard weeral net positief mee voor hun client satisfaction ratio..
  #6  
Oud 08-08-10, 12:43
degeytertom degeytertom is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Menen julkie dit echt?
  #7  
Oud 08-08-10, 12:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

En jullie denken dat het beter gaat zijn als bijvoorbeeld Proximus de verkoop in handen krijgt?
  #8  
Oud 08-08-10, 12:52
Coolkenneth Coolkenneth is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Brussel
Berichten: 100
Standaard

Mobistar is niet echt eerlijk in de verkoop, al heb ik daar gelukkig geen problemen mee gehad omdat ik een abbonoment ging nemen.

Het ging zo:
* Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?
- De levertijd is ongeveer 1 maand
(Tijdje verder)
- Je kan dit abbo nemen, en dit en dat ..
* Ik zal mijn abbonoment wel nemen als er een iPhone voor mij klaarligt
- Wacht, ik zal eens kijken, een klant is hem al 2 dagen niet komen ophalen, als je wilt kan je hem meenemen naar huis.

Dat toont volgens mij wel aan dat ze Mobistar klanten voor laten.
  #9  
Oud 08-08-10, 13:13
hesy hesy is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: (BEL) Leuven
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar hesy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coolkenneth Bekijk bericht

Dat toont volgens mij wel aan dat ze Mobistar klanten voor laten.
Dat toont dat een grote kwakzalveriij is. Reservering of niet, ze verkopen aan wie ze willen, eerst personeel, dan vrienden van en dan diegene die in de winkel blijven aandringen, tenslotte diegene die weken geleden gereserveerd heeft. Fwiw.
  #10  
Oud 08-08-10, 16:05
Kwinten Kwinten is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Heb gisteren nog iPhone4 gekocht van een iemand die een Mobistar verkoper kende en ze hebben voor hun 2 iPhone's opzij gelegd van de levering, beetje triest als je weet dat er massa mensen aan het wachten zijn. Dus liever eerst zichzelf bevoorraden en dan hun klanten.
Tja, wat zou je zelf doen?
  #11  
Oud 08-08-10, 16:31
mapmap mapmap is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard

Toen ik de dag voor de launch in een mobistar winkel stond werd er daar toch duidelijk gemaakt dat er van de top van mobistar een bevel is doorgegaan dat de eerste maand er geen enkele mobistar medewerker een toestel mocht kopen.

En dat was ook duidelijk te merken aan de houding van de verkoper toen ik melde dat ik een launch reservatie had. Ik spreek nu wel over een officieel Mobistar centre. Die zelfstandigen die doen toch wat ze willen.
  #12  
Oud 08-08-10, 18:36
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Hier bij onze officiële mobistar heeft de verkoper de eerste iphone 4 32gb gekregen..
  #13  
Oud 08-08-10, 20:34
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
En jullie denken dat het beter gaat zijn als bijvoorbeeld Proximus de verkoop in handen krijgt?
Het zou wel beter gaan als alle providers de iPhone mochten verkopen, dan doen ze wel hun best om zo snel mogelijk iPhones beschikbaar te hebben hoor
  #14  
Oud 08-08-10, 21:22
spiekry spiekry is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 119
Standaard

Ik doe mee boycotten die mobistars. DIt slaat nergens op
  #15  
Oud 08-08-10, 21:38
amnessia amnessia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Ninove
Berichten: 2
Standaard

Verzamel alle klachten en maak ze over aan Apple BE, en sites zoals Tweakers, ZDnet, ... .

Misschien kan je zo iets bereiken.
  #16  
Oud 08-08-10, 21:43
spiekry spiekry is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amnessia Bekijk bericht
Verzamel alle klachten en maak ze over aan Apple BE, en sites zoals Tweakers, ZDnet, ... .

Misschien kan je zo iets bereiken.

Ik denk niet dat dat wat uitmaakt maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
  #17  
Oud 09-08-10, 11:53
saaiko saaiko is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Denderhoutem
Berichten: 69
Standaard

Het is te gek voor woorden, en het zou waarschijnlijk niet beter zijn moest Proxmius deze in handen krijgen ofzo...

Het feit is dat Mobistar geen open en eerlijke communicatie handhaaft, en dat is triestig. Mobistar winkels krijgen heus wel een communicatie iedere week van hun account manager van op de hoofdzetel, dus ik versta echt niet dat als je naar bv. 10 verschillende winkels belt, je dan 10 verschillende antwoorden krijgt...

Soit, na 2 weken als 1ste op de lijst te staan voor een 32GB in Ninove begin ik het wel beu te worden. Ik kan niet geloven dat ze enkel maar 16 GB toestellen binnen krijgen.
  #18  
Oud 09-08-10, 12:47
KI2000 KI2000 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 37
Standaard

I join the club. Mobistar Center in Aalst.
Ik wandel rustig binnen, wetende dat ik zeker op een wachtlijst zou terecht komen.
Voor mij staat er net een kerel die zijn iPhone 4 kwam ophalen. De werkneemster overhandigde hem zijn nieuwe iPhone, en die kerel besloot maar meteen een 32GB model te bestellen ook.
Op de vraag of ze "even vlot binnen kwamen", antwoorde de verkoopster: "momenteel wel ja".

Ik dacht onmiddelijk van "oh, dit valt nog mee blijkbaar". Toen het mijn beurt was (ik had een andere werknemen van Mobistar), vroeg ik naar de status van de wachtlijst voor de iPhone 4. Ik kreeg als antwoord dat ze momenteel een lijst van 160(!) wachtenden hadden en dat ze er deze week 2(!) hadden binnen gekregen.
Ik ben dan maar afgedropen ....

Dus blijkbaar zou het voor die andere kerel geen probleem geweest zijn en voor mij wel.

In een andere winkel deden ze geen reserveringen. Daar kreeg ik het antwoord "met een beetje geluk op de juiste moment binnen komen meneer..." WTF?

Mobistar = een klucht. Onvriendelijke en incompetente medewerkers (in Aalst toch).
Binnenkort schakel ik over naar Proximus. Ben het een beetje beu aan het worden.
  #19  
Oud 15-08-10, 22:58
KI2000 KI2000 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 37
Standaard

Dat Mobi* gedoe maakt me zo moe. In FR is er geen te kort, in UK binnen de drie weken geleverd. In BE: "we know nothing."
Mobi* maakt de schaarste en dat is al lang geweten. Het is gewoon een grof schandaal.

Een maat van me heeft een iPhone kunnen kopen. Hij had nog een micro sim kaartje nodig, dus ging een Mobi* Center binnen. Het eerste Center hadden ze er geen op voorraad. Het tweede wouden ze enkel een micro sim geven aan mensen die daar een iPhone hadden gekocht. In het derde Center had hij geluk.
Dat is nu toch echt wel schandalig!!

Mobi* is gewoon 1 groot kutbedrijf aan het worden. Is het jullie ook al opgevallen dat je via de Mobi* website geen enkele mogelijkeid hebt om via e-mail een vraag te stellen? Enkel als het over een aankoop via de online shop gaat.
Nog normaal? Ik dacht van niet.

En wat te denken van de site waar je je iPhone online kan bestellen? Om de x aantal minuten wordt er soms eentje vrij gegeven. Als je geluk hebt, is hij van jou. is dit de lotto of zo?
Kinderachtig gedoe. Laat de bestellen link online staan, en zet er een "verwachte levertijd" bij. Doe normaal.
Mobi* lacht ons uit in ons gezicht!

Ik heb het echt stilletjesaan gehad. De kans is groot dat ik overstap naar een andere provider als mijn contract afloopt. Jarenlang ben ik klant geweest bij Mobi*. Maar nu is het genoeg geweest.
De incompetente medewerkers in de Mobi* Centers, het creëren van de iPhone schaarste zijn voor mij de redenen.

Zijn er nog mensen die hun hart eens willen luchten? Komaan, laat jullie eens goed gaan in dit topic. Ik ben er zeker van dat er meer zijn!

Laatst gewijzigd door KI2000; 15-08-10 om 23:01.
  #20  
Oud 16-08-10, 00:07
squeek squeek is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

en dan het feit nog dat ze in de krant een artikel hebben gepubliceerd dat er genoeg voorraad is voor iedereen! dat is helemaal misselijkmakend. ik ben ook al aan het zoeken vanaf het begin en er valt gewoon geen beginnen aan. nergens weten ze van toeten of blaze. smerigste release van een product ever dat ik weet!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobistar en het Iphone zakje W34p0ns iPhone accessoires en onderdelen 2 14-08-09 11:02
Ontwikkelaar gezocht voor het maken van een app tegen vergoeding juulie Archief 1 06-03-09 18:15
Hotspots in het buitenland tegen flatrate - iPass mla Wi-Fi 0 10-01-09 21:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.