iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   garantie Iphone: Koop geen iphone bij Mobistar!! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/73014-garantie-iphone-koop-geen-iphone-mobistar.html)

helaba77 25-09-10 16:42

garantie Iphone: Koop geen iphone bij Mobistar!!
 
1 Bijlage(n)
Een jaar en half geleden kocht ik een iphone 3G bij Mobistar. In juni doet hij opeens raar. Hij start plots op, het geluid gaat aan en uit als je aan het scherm komt, onderaan het scherm werkt het aanraakscherm erg moeilijk.

Ik doe hem binnen bij mobistar: na drie weken vertellen me ze dat het waterschade is, de verzekering denkt dit niet, voor 279 krijg ik wel een nieuwe (3G wel te verstaan, is nu twee modellen terg). Ik vertel dat de telefoon nooit in water is gevallen, ik heb er niet mee gedouched, hij is niet mee gewassen of wat anders ook. Volgens de niet zo vriendelijke verkoper kan het van een zweetdruppel zijn, van in de keuken liggen als je aant koken bent, ... Nu daar ben ik het niet mee eens, een gsm toestel moet zo gebouwd zijn dat je hem onder normale omstandigheden kan gebruiken. Dus ook in de keuken, badkamer en als je een beetje zweet. Zo'n toestel dient om te gebruiken en niet om in een glazen kast te liggen.

Ze het toestel nooit open gemaakt, het enige wat ik krijg is een foto gemaakt door de koptelefooningang. Is de foto van mijn telefoon kan ik niet zien, blijkbaar is er een sensor verkleurd.

Ik laat apple en mobistar aangetekend weten dat ik niet akkoord ben. Apple belt me op en zegt dat ik bij mobistar moet zijn. Van mobistar hoor ik niks.
Tweede aangetekend schrijven naar mobistar en apple. Van apple krijg ik een korte brief waarin staat dat ik bij mobistar moet zijn en dat ze hopen dat mijn vertrouwen in hun producten niet geschaad is. Van Mobistar hoor ik niks.

Dan maar test-aankoop en de ombudsman telefonie. Uiteindelijk reageert mobistar toch naar hun. De boodschap het is waterschade (dezelfde boodschap als bij de start dus) + ze volgen de garantievoorwaarden van apple. Telefoon is nooit deftig onderzocht (ik heb hem na drie weken teruggevorderd daar hij nog een beetje werkt)

Zoals vaak is dat david tegen goliath. Ze blijven bij hun standpunt en zijn totaal niet klantvriendelijk. Reageren niet. Het enige wat ik volgens test aankoop kan doen is juridische stappen. Met dat geld koop ik een nieuwe en dat weten ze.

Het enige wat we als kleine consument doen is geen iphone bij hun meer kopen. Ga naar een apple winkel of koop hem in het buitenland (de garantie geld nu toch in heel europa)

Groetjes!

Runaque 25-09-10 16:55

Laat je toestel eens openmaken door een onafhankelijke hersteldienst om naar de indicatoren op het logic board te kijken, die moeten mooi wit zien. Er zitten er twee zichtbaar zoals onderstaande foto.

http://lh5.ggpht.com/_YKaFJyipylo/TI...0/IMG_1582.JPG

Naast deze twee indicatoren kan je ook in de koptelefoon uitgang kijken, daar zit ook een indicator, je kijkt er recht op als je er in kijkt. Een vierde zit aan de dockconnector in het toestel, maar die heb je al gevonden afgaande op de foto.

Ik vind het best een vreemd verhaal heel dat gedoe rond vochtschade, niet dat ik dat persoonlijk op jouw bedoel, maar er zijn zo duizend gevallen bekend. Ikzelf neem mijn iPhone vaak genoeg mee de badkamer in en behandel hem op vlak van mogelijke vochtschade niet zoals het zou moeten, ik heb dat toestel al eens in het water laten plensen toen ik in de badkuip gewoon in slaap dommelde en twee maanden later heb ik dat ding binnen gestuurd voor haarscheurtjes en geen haan die het over vochtschade had.
Wat ik vermoed is dat de indicatoren die Apple gebruikt niet altijd van goede kwaliteit zijn, of ze verkleuren TE snel, of ze verkleuren niet zoals in mijn geval was.

Ik zou toch voet bij stuk houden en met Test Aankoop verder gaan, ze hebben al een hoop dossiers tegen Mobistar hun werkwijze en ik ben ook "slachtoffer", als je dat zo kan noemen, geworden an hun zieke manier van werken.

Wat juridische stappen betreft, hoor eens of je familiale verzekering ook geen rechtsbijstand bied, dan kost het je uiteindelijk niets.

BlixM 01-10-10 15:49

Als leverancier aan MSC's, zie ik vaak klanten met deze ontevredenheid. En dit kan ik volkomen begrijpen, het zou niet mogen dat het toestel defecten krijgt als oorzaak van wat zweet, en eventuele vochtigheid in de broekzak. Maar de verkopers hebben ook te luisteren naar hun baas. En als hun baas hen regels oplegt, kunnen ze deze onmogelijk niet opvolgen. Het is niet alleen bij Mobistar Centers, dat deze regel geld, dat is ook bij Belcompany, Allo Telecom, The Phone House, en andere gsm winkels. Vocht & waterschade staat niet onder de fabrieksgarantie. Maar als men het wel gaat toestaan onder garantie, kan iedereen de laatste dag dat hij/zij garantie heeft, het toestel in water gooien, en een nieuwe gaan halen...

helaba77 01-10-10 18:40

volledig te begrijpen dat "echte" waterschade niet gedekt is. Ik betwist dat het in mijn geval waterschade is, en men roept onterecht wel waterschade in. Men heeft het nooit deftig onderzocht.... Je mag toch wel verwachten dat men een degelijke diagnose doet?

BlixM 01-10-10 19:07

Dat is waar. Maar als de sensoren verkleurt zijn, treffen ze theoretisch gezien geen schuld. Dat is de *****rij van alles.

helaba77 01-10-10 19:26

Goh het gaat over feiten en niet over theorie. Wie zegt dat die sensoren betrouwbaar zijn om waterschade vast te stellen? Ze verkleuren blijkbaar al bij een zweetdruppel en tegen een zweetdruppel moet zo'n toestel kunnen... Allesbehalve een correcte behandeling van klanten dus.

jonas1 04-10-10 19:58

hallo ik heb een iphone 3gs 32gig met haar scheurtjes en ook gekocht bij mobistar!!! wat zou ik het beste kunnen doen ?
ik zou ook willlen dat dit opgelost is voordat het erger wordt.
ze hebben me verteld dat ik verzekering kan nemen met mobistar. is dat zo en heeft dat nut ?
mvg jona

Chrisl 04-10-10 20:12

Het verhaal van de TS kan ik me enigzins voorstellen, ik bedoel dat je software gaat flippen door water. Maar dat ze haarscheurtjes niet onder de garantie willen laten vallen is toch belachelijk? Alsof het vocht de oorzaak is van haarscheurtjes.....

Just my 2 cents.....

Amikrot 08-10-10 17:09

Je moet soms gewoon geluk hebben denk ik. Mobistar stuurt de iPhone door naar een bedrijf dat de iPhone controleert voor het schadegeval dat je aangeeft. Ik deed mijn iPhone 3G binnen bij de Mobistarwinkel waar ik hem gekocht had omdat er haarscheurtjes in zaten. De verkoper was ook enorm onbeleefd en vertelde me dat dat totaal geen garantie zou zijn en dat als het geen garantie was ik veel geld zou moeten betalen om een nieuwe te kunnen krijgen. Toch heb ik doorgezet en 4 dagen nadien had ik al een nieuw toestel.

Ik heb andere vrienden gehad die ook met haarscheurtjes gingen en waar dan ineens ook waterschade opdook en die geen nieuwe gekregen hebben. Misschien moet je is proberen om contact op te nemen met de dienst die instaat voor de herstellingen bij mobistar. Een bedrijf in Nederland, Dynafix geloof ik. Misschien moet je eens proberen om die mensen te contacteren. Die waren wel heel vriendelijk en behulpzaam.

jonas1 08-10-10 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amikrot (Bericht 579677)
Je moet soms gewoon geluk hebben denk ik. Mobistar stuurt de iPhone door naar een bedrijf dat de iPhone controleert voor het schadegeval dat je aangeeft. Ik deed mijn iPhone 3G binnen bij de Mobistarwinkel waar ik hem gekocht had omdat er haarscheurtjes in zaten. De verkoper was ook enorm onbeleefd en vertelde me dat dat totaal geen garantie zou zijn en dat als het geen garantie was ik veel geld zou moeten betalen om een nieuwe te kunnen krijgen. Toch heb ik doorgezet en 4 dagen nadien had ik al een nieuw toestel.

Ik heb andere vrienden gehad die ook met haarscheurtjes gingen en waar dan ineens ook waterschade opdook en die geen nieuwe gekregen hebben. Misschien moet je is proberen om contact op te nemen met de dienst die instaat voor de herstellingen bij mobistar. Een bedrijf in Nederland, Dynafix geloof ik. Misschien moet je eens proberen om die mensen te contacteren. Die waren wel heel vriendelijk en behulpzaam.




hallo had je die binnen gebracht toen hij gejailbreakt was ???
of moet ik hem terug origineel zetten

mvg jona

Amikrot 08-10-10 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonas1 (Bericht 579754)
hallo had je die binnen gebracht toen hij gejailbreakt was ???
of moet ik hem terug origineel zetten

mvg jona

Mijn iPhone was gejailbreakt. Maar als ze daar achterkomen kan dat denk ik wel problemen geven met de garantie, aangezien Apple dat niet zo leuk zal vinden. Ik heb dus volledige hersteld zonder hem opnieuw te synchroniseren. Zo konden ze ook niet in mijn telefoon gaan liggen neuzen.

jonas1 08-10-10 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amikrot (Bericht 579756)
Mijn iPhone was gejailbreakt. Maar als ze daar achterkomen kan dat denk ik wel problemen geven met de garantie, aangezien Apple dat niet zo leuk zal vinden. Ik heb dus volledige hersteld zonder hem opnieuw te synchroniseren. Zo konden ze ook niet in mijn telefoon gaan liggen neuzen.


bedankt voor de snelle reacktie

maar ik ben een leek in iphone heb hem 2 dehands gekocht (jailbreak) met nog bijna 1 jaar garantie op .
hoe moet ik het nu doen om deze terug origineel te maken (via itunes) en kan ik er iets fout mee doen ?
want he al gehoord dat je soms problemen kan hebben zoals niet meer opstarten enz

mvg jona

Amikrot 09-10-10 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonas1 (Bericht 579774)
bedankt voor de snelle reacktie

maar ik ben een leek in iphone heb hem 2 dehands gekocht (jailbreak) met nog bijna 1 jaar garantie op .
hoe moet ik het nu doen om deze terug origineel te maken (via itunes) en kan ik er iets fout mee doen ?
want he al gehoord dat je soms problemen kan hebben zoals niet meer opstarten enz

mvg jona

Je moet hem gewoon aansluiten aan je computer. Wanneer hij in iTunes verschijnt, moet je gewoon op herstellen klikken. Dan gooit hij alles eraf. En dan gewoon niet meer opnieuw synchroniseren. Dan staat hij terug ingesteld zoals je hem krijgt wanneer je hem koopt. Normaal kan je hier ook niets fout mee doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.