iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   verbinding maken met mobiel datanetwerk niet mogelijk. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/79887-verbinding-maken-mobiel-datanetwerk-niet-mogelijk.html)

davidvdk 12-12-10 14:47

verbinding maken met mobiel datanetwerk niet mogelijk.
 
hoi,

Sinds vandaag heb ik ineens het probleem dat ik niet meer mobiel kan surfen op mijn iPhone 4.
Toen ik vanmorgen mijn iPhone uit de lader wilde halen, was mijn scherm verlicht en met de vraag of ik wou sync.
Ik heb deze uitgevoerd en moet mijn toestel weer opnieuw opstarten.
En sinds een uur of 2 geleden kan ik niet meer mobiel surfen.
Ik heb al geprobeert van de netwerkinstellingen te herstellen, maar spijtig genoeg zonder resultaat.
Heb hier ondertussen veel van het forum bekeken, maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

Kan iemand mij helpen????

iWiefring 12-12-10 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvdk (Bericht 613855)
hoi,

Sinds vandaag heb ik ineens het probleem dat ik niet meer mobiel kan surfen op mijn iPhone 4.
Toen ik vanmorgen mijn iPhone uit de lader wilde halen, was mijn scherm verlicht en met de vraag of ik wou sync.
Ik heb deze uitgevoerd en moet mijn toestel weer opnieuw opstarten.
En sinds een uur of 2 geleden kan ik niet meer mobiel surfen.
Ik heb al geprobeert van de netwerkinstellingen te herstellen, maar spijtig genoeg zonder resultaat.
Heb hier ondertussen veel van het forum bekeken, maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

Kan iemand mij helpen????

Welke provider?

davidvdk 12-12-10 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 613871)
Welke provider?

Mijn provider is Mobistar.
Gr.

iWiefring 12-12-10 15:11

Al bij Netwerk > Mobiele Datanetwerk, en dan de instellingen bekeken? Als hier niks staat moet je even de APN en dergelijken invullen anders zou ik niet weten waar het aan ligt!

davidvdk 12-12-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 613884)
Al bij Netwerk > Mobiele Datanetwerk, en dan de instellingen bekeken? Als hier niks staat moet je even de APN en dergelijken invullen anders zou ik niet weten waar het aan ligt!

Ik heb alle netwerkinstellingen bekeken en die zijn blijkbaar allemaal correct.
Ik zal maar eens proberen van te bellen met mobistar, mss zijn zij op de hoogte van het probleem?

Gr.

iWiefring 12-12-10 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvdk (Bericht 613890)
Ik heb alle netwerkinstellingen bekeken en die zijn blijkbaar allemaal correct.
Ik zal maar eens proberen van te bellen met mobistar, mss zijn zij op de hoogte van het probleem?

Gr.

Meld even als je gebeld hebben en of ze nog een oplossing geboden hebben!

cilic 12-12-10 16:41

Is er al een oplossing ik heb hier ook van last om mijn iphone 4

davidvdk 12-12-10 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cilic (Bericht 613987)
Is er al een oplossing ik heb hier ook van last om mijn iphone 4

Ik heb daarnet proberen bellen naar Mobistar, maar na meer dan een uur wachten heb ik toch besloten van het op te geven.
Mijn vriendin met haar 3GS heeft hier nu ook last van (zij is ook bij Mobistar)
Ik heb het ook eens willen controleren via de website van Mobistar, maar die is blijkbaar offline.
Maar ik blijf het onderzoeken!

Gr.

andy1980 12-12-10 17:06

ik heb het ook, kan wel nog via Wi-Fi maar anders zegt hij " safari kan geen verbinding maken omdat er geen internetverbinding actief is", heb wel het icoontje van edge of 3G. Blijkbaar problemen bij mobistar!!!

davidvdk 12-12-10 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 (Bericht 614001)
ik heb het ook, kan wel nog via Wi-Fi maar anders zegt hij " safari kan geen verbinding maken omdat er geen internetverbinding actief is", heb wel het icoontje van edge of 3G. Blijkbaar problemen bij mobistar!!!

Ik heb dus juist hetzelfde.
Maakte me dus al zorgen, dacht dat het aan mijn iPhone 4 lag.
Aangezien ik deze maar net een week heb.
Hebben jullie ook last van het feit dat het scherm s'nachts aangaat met de melding om te sync?
Vindt dit wel knap lastig.
Wat ik ook wel schandaalig vindt, is het feit dat ik meer dan een uur aan de telefoon heb gehangen zonder dat ik een medewerker aan de lijn heb gekregen bij Mobistar.
De website is ondertussen terug online.

andy1980 12-12-10 17:37

Nee snachts ligt de mijne altijd aan het stopcontact maar heb da synchroniseren nog niet gehad , ben ook blij om jouw topic te zien want dacht ook al dat het aan mijne iPhone lag. Heb hem nu ook 1 week en 2 dagen maar hij is wel al 2 keer vastgelopen en het bizarre is dat het elke keer een zaterdagavond was tussen 22.30 en 23 u -:)

davidvdk 12-12-10 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 (Bericht 614021)
Nee snachts ligt de mijne altijd aan het stopcontact maar heb da synchroniseren nog niet gehad , ben ook blij om jouw topic te zien want dacht ook al dat het aan mijne iPhone lag. Heb hem nu ook 1 week en 2 dagen maar hij is wel al 2 keer vastgelopen en het bizarre is dat het elke keer een zaterdagavond was tussen 22.30 en 23 u -:)

Mijn iPhone ligt s'nachts ook altijd aan het stopcontact, maat die sync. zou van het netwerk zijn.
Met mijn iPhone 4 heb ik tot nu toe toch nog geen problemen gehad (ga hout vasthouden) behalve nu dat ik juist geen mobiel netwerk heb. Maar dat probleem zal wss wel bij Mobistar liggen omdat er meerderen gebruikers hier last van hebben.
Hopelijk is het probleem snel verholpen!

andy1980 12-12-10 18:10

Ja zal mobistar zijn want ik wou Budgetcheck doen via #123# en hij gaf ook bericht aan dat het nie ging , please call customer service dus ....

wim735 12-12-10 18:45

bij mij ook geen internet over edge of 3G ook mobistar, regio antwerpen...

iWiefring 12-12-10 18:56

Mobistar zal wel een storing in het netwerk hebben. Heeft iemand al Mobistar aan de lijn kunnen krijgen? Ik in ieder geval niet, maar dit is wel vaker voorgekomen bij andere providers.

davidvdk 12-12-10 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 614059)
Mobistar zal wel een storing in het netwerk hebben. Heeft iemand al Mobistar aan de lijn kunnen krijgen? Ik in ieder geval niet, maar dit is wel vaker voorgekomen bij andere providers.

Heb daarjuist nog een dik half uur aan de lijn gehangen, maar sptijtig genoeg nog geen medewerker kunnen spreken.
Op de site is ook niks bekend.

iWiefring 12-12-10 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvdk (Bericht 614063)
Heb daarjuist nog een dik half uur aan de lijn gehangen, maar sptijtig genoeg nog geen medewerker kunnen spreken.
Op de site is ook niks bekend.

Ik heb onderhand na anderhalf uur aan de lijn gehangen te hebben en stug vol te houden een medewerker aan de lijn kunnen krijgen, die mij vervolgens wijsgemaakt heeft dat het een storing was waar ze momenteel hard aan het werk zijn om dit te verhelpen. Jullie moeten dus gewoon eventjes geduld hebben!

davidvdk 12-12-10 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 614070)
Ik heb onderhand na anderhalf uur aan de lijn gehangen te hebben en stug vol te houden een medewerker aan de lijn kunnen krijgen, die mij vervolgens wijsgemaakt heeft dat het een storing was waar ze momenteel hard aan het werk zijn om dit te verhelpen. Jullie moeten dus gewoon eventjes geduld hebben!

Ok, braaf afwachten dus :)

davidvdk 12-12-10 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvdk (Bericht 614071)
Ok, braaf afwachten dus :)

En 3G werk blijkbaar terug!

iWiefring 12-12-10 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvdk (Bericht 614093)
En 3G werk blijkbaar terug!

Werkt alles weer?!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.